Gdańskie Okienka Przedszkolne od PO KL do rejestru nr 276/Z-P/10.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słoneczne Okienka Przedszkolne - założenia projektu -
Advertisements

Coaching i tutoring W stron ę nowoczesnej pracy dydaktycznej  W naszym gimnazjum realizowany jest projekt „Coaching i Tutoring – w stron ę nowoczesnej.
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Poznańskie przedszkola niepubliczne - przekształcone w latach z placówek publicznych Poznań, 16 luty 2005 roku URZĄD MIASTA POZNANIA Wydział.
Remont Szkoły Podstawowej Nr 2 wraz z budową przyszkolnej infrastruktury sportowej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
WCZESNA INTERWENCJA W ODNIESIENIU DO NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI SŁUCHOWEJ. INTERDYSCYPLINARNY CHARAKTER DZIAŁAŃ Mgr Dorota Szubstarska.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 6 ul. Rzgowska 25 PPP 6 Łódź.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Awans zawodowy nauczycieli.
 584 uczniów,  60 nauczycieli różnych specjalności – (mi.: surdopedagog, tyflopedagog, logopeda, psycholog, pedagog, rehabilitant),  20 dobrze wyposażonych.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
Rok szkolny 2016/2017 w świetle nowych przepisów Referat Oświaty UMM.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
Zajęcia dodatkowe realizowane przez przedszkola dla których organem prowadzącym jest Miasto Poznań Poznań, 9 września 2013 roku.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
NAJWAŻNIEJSZA ZMIANA W USTAWIE O SYSTEMIE OŚWIATY DOTYCZĄCA ROKU SZKOLNEGO 2016/2017  5 – latek (ur r.) ma prawo do korzystania z wychowania przedszkolnego.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 2 w Łodzi ul. Motylowa 3 tel
Szkoła Podstawowa nr 3 im. majora Henryka Dobrzańskiego „HUBALA” Al. Harcerzy Zatorowców 6 91 – 144 Łódź (Teofilów) Telefon/fax. (42)
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
SPOTKANIE Z RODZICAMI DOTYCZĄCE NABORU DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. R. W. BERWIŃSKIEGO W ZANIEMYŚLU I PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO „KOLOROWY ŚWIAT” W ZANIEMYŚLU.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha Katowice tel.: +4832/ , , fax.: +4832/ , BENCHMARKING – NARZĘDZIE.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 20 im. Obrońców Pokoju w Radomiu ul. Malenicka 29 Szkoła ma bogatą bo, aż 100-letnią tradycję. Staramy się aby, nasza placówka.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
Ul. Napoleońska 7/ Łódź tel./fax tel
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Sześciolatek idzie do szkoły
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Sześciolatek idzie do szkoły
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Miejska oferta przedszkolna
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Realizacja budżetu edukacji w 2017 r.
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Zapisy na dyżur wakacyjny do oddziałów przedszkolnych
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Zapis prezentacji:

Gdańskie Okienka Przedszkolne od PO KL do rejestru nr 276/Z-P/10

EFS PO KL EFS PO KL Gdańskie Stowarzyszenie Pedagogów Praktyków pozyskało dofinansowanie na realizację projektu: Gdańskie Okienka Przedszkolne - GOP w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej w terminie: r r.

PARTNERZY PROJEKTU WYDZIAŁ EDUKACJI URZĘDU MIASTA GDAŃSK: nieodpłatne udostępnienie pomieszczeń szkolnych nieodpłatne udostępnienie pomieszczeń szkolnych PORADNIA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NR 6: diagnoza psychologiczna diagnoza psychologiczna diagnoza i terapia logopedyczna diagnoza i terapia logopedyczna Szkoła dla Rodziców: „Umiejętności Wychowawcze” Szkoła dla Rodziców: „Umiejętności Wychowawcze” konsultacje psychologiczne konsultacje psychologiczne

WSPARCIE MERYTORYCZNE WSPARCIE MERYTORYCZNE FEDERACJA INICJATYW OŚWIATOWYCH: pomoc doradcza pomoc doradcza poradnik: „Małe Przedszkole w Każdej poradnik: „Małe Przedszkole w Każdej Wsi”, Warszawa 2007 Wsi”, Warszawa 2007 Szkoła dla Rodziców : „Asystent Nauczyciela” Szkoła dla Rodziców : „Asystent Nauczyciela”

GDAŃSKIE OKIENKO PRZEDSZKOLNE „inny” ośrodek edukacji przedszkolnej dla dzieci w wieku 3-5 lat „inny” ośrodek edukacji przedszkolnej dla dzieci w wieku 3-5 lat stanowi grupę różnowiekową * do 12 dzieci * prowadzoną w wymiarze 12h/tyg. przez nauczycielki, wspomagane przez przeszkolonych rodziców

CEL OGÓLNY Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci w wieku 3-5 lat z Gminy Gdańsk ze środowisk defaworyzowanych

CELE SZCZEGÓŁOWE Objęcie edukacją przedszkolną Objęcie edukacją przedszkolną 90 dzieci w wieku 3-5 lat Zapewnienie edukacji włączającej Zapewnienie edukacji włączającej dzieci niepełnosprawne Zapewnienie wczesnej diagnozy Zapewnienie wczesnej diagnozy i opieki psychologicznej Zapewnienie wczesnej diagnozy Zapewnienie wczesnej diagnozy i terapii logopedycznej Wzmocnienie umiejętności wychowawczych 70 rodziców Wzmocnienie umiejętności wychowawczych 70 rodziców

PROJEKT ZAPEWNIAŁ doposażenie: modernizacja pomieszczeń i łazienek, doposażenie: modernizacja pomieszczeń i łazienek, zakup sprzętu, mebli, pomocy i materiałów edukacyjnych (Wytyczne - Rozporządzenie MEN z 27 maja 2009 r.) wyprawki dla dzieci wyprawki dla dzieci II śniadanie dla dzieci II śniadanie dla dzieci wynagrodzenia dla kadry pedagogicznej, specjalistów, trenerów, kadry zarządzająej wynagrodzenia dla kadry pedagogicznej, specjalistów, trenerów, kadry zarządzająej

OFERTA GOP Programy wychowania przedszkolnego Programy wychowania przedszkolnego Zajęcia rytmiczno- korekcyjne Zajęcia rytmiczno- korekcyjne Diagnoza i opieka psychologiczna Diagnoza i opieka psychologiczna Diagnoza i terapia logopedyczna Diagnoza i terapia logopedyczna Szkoły dla Rodziców Szkoły dla Rodziców Asystenckie dyżury rodziców Asystenckie dyżury rodziców Warsztaty dla nauczycieli Warsztaty dla nauczycieli

REALIZACJA Pierwsze 3 „okienka” otwarto 1 marca 2009 r. 1) w Szkole Podstawowej nr 15 2) w Szkole Podstawowej nr 16 3) w Szkole Podstawowej nr 62 *** Kolejne 3 „okienka” otwarto 1 września 2009 r. Kolejne 3 „okienka” otwarto 1 września 2009 r. 4) w Szkole Podstawowej nr 11 5) w Szkole Podstawowej nr 15 6) w Szkole Podstawowej nr 29

REALIZACJA Stan na 31 grudnia 2010 roku RezultatWartość zakładana Wartość osiągnięta % osiągnięcia zakładanych wartości wskaźników Uwagi Ia Utworzenie GOP66100 Ib Objęcie dzieci edukacją przedszkolną ,33  Większa rotacja niż zakładano - dobrze przygotowane 5-latki przechodziły do tzw. klas „0”.  Podejmowanie pracy zawodowej przez mamy. Ic Udział rodziców w szkoleniach ,43Związek z większą liczbą dzieci Id Pełnienie dyżurów przez rodziców ,28

REALIZACJA Stan na 31 grudnia 2010 roku edukacją przedszkolną objęto 120 dzieci w wieku 2,5 - 6 lat, w tym do tzw. klas „0” przeszło: do tzw. klas „0” przeszło: * 4 dzieci 6-cioletnich * 4 dzieci 6-cioletnich * 29 dzieci 5-cioletnich * 29 dzieci 5-cioletnich do przedszkoli całodziennych – 15 dzieci do przedszkoli całodziennych – 15 dzieci przerwało – 3 dzieci przerwało – 3 dzieci*** kontynuuje - 69 dzieci kontynuuje - 69 dzieci

GOP NIEPUBLICZNE r. - złożono w Wydziale Edukacji UMG Wniosek - Zgłoszenie do ewidencji niepublicznej formy wychowania przedszkolnego - 6-ciu zespołów wychowania przedszkolnego - pn.: „Gdańskie Okienka Przedszkolne - GOP”

GOP NIEPUBLICZNE W dniu 26 lipca 2010 roku Gdańskie Okienka Przedszkolne Gdańskie Okienka Przedszkolne uzyskały wpis do ewidencji placówek niepublicznych Prezydenta Miasta Gdańska nr 276/Z-P/10 *** Z dniem przyznano GOP dotację z budżetu Gminy Miasta Gdańsk

MOCNE STRONY  Bezpłatna możliwość zajęć dla dzieci.  Wszechstronna opieka: kiedy dziecko trafia do Okienka przechodzi diagnozę logopedyczną i psychologiczną. kiedy dziecko trafia do Okienka przechodzi diagnozę logopedyczną i psychologiczną. następnie – jeśli jest taka potrzeba – objęte zostaje terapią lub poradnictwem. następnie – jeśli jest taka potrzeba – objęte zostaje terapią lub poradnictwem.  Posiłki te same dla wszystkich dzieci.  Możliwość uczestniczenia Rodziców w zajęciach w Okienkach Rodzice nie są intruzami - Nauczycielki nie wnoszą sprzeciwu wobec „nie-dyżurowej” obecności Rodziców, wobec czego Rodzice odczuwają komfort wiedząc, że zawsze mogą przyjść. w Okienkach Rodzice nie są intruzami - Nauczycielki nie wnoszą sprzeciwu wobec „nie-dyżurowej” obecności Rodziców, wobec czego Rodzice odczuwają komfort wiedząc, że zawsze mogą przyjść.  To, że dzieci są w grupie.  Postępy w mówieniu.  Okienko jest dobrym startem.

ZMIANY W DZIECIACH W katalogu zmian najczęściej pojawiały się w wypowiedziach Rodziców: 1. wzrost samodzielności (szczególnie w zakresie samoobsługi) 2. większa otwartość (na nowe kontakty) 3. nabywanie umiejętności bycia w grupie 4. rozwój talentów – muzycznych, plastycznych 5. wzrost koordynacji ruchów 6. rozwój mowy 7. wzbogacenie słownictwa. Wszyscy Rodzice byli zgodni, że zmiany te zachodzą szybciej, niż wtedy, kiedy dzieci nie uczęszczały na zajęcia.

SŁABE STRONY GOP Rodzice pytani o słabe strony Okienek nie wymienili ANI JEDNEJ słabej strony!

Dziękuję za uwagę Elżbieta Gerlecka