J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST RADA PARTNERÓW.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Advertisements

Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Remont Szkoły Podstawowej Nr 2 wraz z budową przyszkolnej infrastruktury sportowej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Informacja na temat stanu prac nad przygotowaniem samorządu województwa do przyszłej perspektywy finansowej UE Toruń, maj 2012 r. Departament.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. e-Podlaskie – kierunki.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
1 Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny -Lider Lubelskiego Energetycznego Partnerstwa Naturowego Lubelskie Energetyczne Partnerstwo Naturowe Małgorzata Gałczyńska.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa”
DANUTA SZCZEPANIK Sekretarz Miasta Legionowo EWA MILNER-KOCHAŃSKA Pełnomocnik ds. Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym Przeciwdziałanie korupcji.
Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom krajowy i regionalny. Perspektywa finansowa Toruń, 16 lipca 2013 r.
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Poznańska Rada Działalności Pożytku Publicznego Kadencja
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Remont Przedszkola Miejskiego nr 4 w Kolnie wraz z wyposażeniem dydaktycznym i adaptacją niewykorzystanych pomieszczeń na potrzeby edukacji przedszkolnej.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
Departament Rozwoju Regionalnego XV Posiedzenie Podkomitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward Reszkowski.
PROGRAM REGIONALNY: Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
III SESJA ZIMOWEJ SZKOŁY LEŚNEJ PRZY IBL „Strategia rozwoju lasów i leśnictwa w Polsce do roku 2030” Leśne Centrum Informacji - transfer wiedzy o środowisku.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Badanie ewaluacyjne finansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawko-Pomorskiego.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
Harmonogram prac nad projektem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, styczeń 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Zapis prezentacji:

J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST RADA PARTNERÓW Szczyrk 6 października 2015

Okres realizacji projektu:

Czerwiec 2015 r. – podpisanie umowy o dofinansowanie projektu. Październik 2015 r. – spotkanie Rady Partnerów Okres sprawozdawczy

Wartość projektu EUR dofinansowanie: EUR, w tym: - dofinansowanie z EOG: EUR - dofinansowanie z budżetu państwa: EUR wkład własny: EUR EUR dofinansowanie: EUR, w tym: - dofinansowanie z EOG: EUR - dofinansowanie z budżetu państwa: EUR wkład własny: EUR

Cel główny projektu Zwiększenie spójności społeczno-gospodarczej powiatu mikołowskiego poprzez wypracowanie mechanizmów współpracy pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego w powiecie mikołowskim

Działania projektowe Działanie I – Zarządzanie Działanie II – Informacja i promocja Działanie III – Diagnoza i analiza społeczna problemów mieszkańców Powiatu Mikołowskiego Działanie IV – Opracowanie dokumentacji strategiczno-operacyjnej dla obszaru funkcjonalnego Powiatu Mikołowskiego Działanie V – Opracowanie dokumentacji inwestycyjnej dla kluczowej inwestycji w obszarze funkcjonalnym Powiatu Mikołowskiego

Działanie I – Zarządzanie Powołano Zespół Zarządzający w składzie: Kierownik projektu, Asystent kierownika projektu, Specjalista ds. merytorycznych, Specjalista ds. obsługi finansowej projektu, Koordynatorzy Lokalni (5osób) po jednym z każdej gminy i przydzielono obowiązki członkom Zespołu. Dla zapewnienia właściwego przepływu informacji w partnerstwie powołano Radę Projektu, w skład której wchodzą przedstawiciele wszystkich Partnerów (wójtowie/ burmistrzowie/ starosta) lub osoby przez nich upoważnione. Powołano Zespół Zarządzający w składzie: Kierownik projektu, Asystent kierownika projektu, Specjalista ds. merytorycznych, Specjalista ds. obsługi finansowej projektu, Koordynatorzy Lokalni (5osób) po jednym z każdej gminy i przydzielono obowiązki członkom Zespołu. Dla zapewnienia właściwego przepływu informacji w partnerstwie powołano Radę Projektu, w skład której wchodzą przedstawiciele wszystkich Partnerów (wójtowie/ burmistrzowie/ starosta) lub osoby przez nich upoważnione.

Działanie II – Informacja i promocja W ramach działań promocyjnych przewidywane jest zrealizowanie zadań:  Organizacja konferencji otwierającej i zamykającej realizację projektu  Stworzenie strony www wraz z obsługą i hostingiem przez okres realizacji projektu  Wykonanie i montaż tablic informacyjnych i tablic pamiątkowych w siedzibie Lidera i Partnerów projektu  Publikacja ogłoszeń informujących o konsultacjach społecznych  Wydruk materiałów informacyjnych na potrzeby projektu - informacja dla mieszkańców na początek i na zakończenie projektu W ramach działań promocyjnych przewidywane jest zrealizowanie zadań:  Organizacja konferencji otwierającej i zamykającej realizację projektu  Stworzenie strony www wraz z obsługą i hostingiem przez okres realizacji projektu  Wykonanie i montaż tablic informacyjnych i tablic pamiątkowych w siedzibie Lidera i Partnerów projektu  Publikacja ogłoszeń informujących o konsultacjach społecznych  Wydruk materiałów informacyjnych na potrzeby projektu - informacja dla mieszkańców na początek i na zakończenie projektu Dnia r. ogłoszono postępowanie w formie zaproszenia do złożenia ofert, w dniu r. podpisano umowy z wykonawcami, tj. „KONFIDES” Błażej Bylica konferencje, sympozja, szkolenia, imprezy firmowe Bielsko-Biała oraz VIS-MEDIA S.C. Grzegorz Kamiński Iwona Kamińska Cierpice.

Działanie III – Diagnoza i analiza społeczna problemów mieszkańców Powiatu Mikołowskiego Badania obejmują szerokie grupy mieszkańców, zastosowano różne metody i techniki badawcze, m.in. wywiady telefoniczne, badania ankietowe audytoryjne, wywiady pogłębione z liderami lokalnymi. Przeprowadzono większość z 56 zaplanowanych spotkań konsultacyjnych. Efektem prac będą następujące dokumenty wymagające przyjęcia przez Radę Partnerów: -Diagnoza potrzeb obszaru funkcjonalnego Powiatu Mikołowskiego -Metodologia obszarów strategicznych w ramach obszarów funkcjonalnych Powiatu Mikołowskiego -Raport ze spotkań konsultacyjnych Badania obejmują szerokie grupy mieszkańców, zastosowano różne metody i techniki badawcze, m.in. wywiady telefoniczne, badania ankietowe audytoryjne, wywiady pogłębione z liderami lokalnymi. Przeprowadzono większość z 56 zaplanowanych spotkań konsultacyjnych. Efektem prac będą następujące dokumenty wymagające przyjęcia przez Radę Partnerów: -Diagnoza potrzeb obszaru funkcjonalnego Powiatu Mikołowskiego -Metodologia obszarów strategicznych w ramach obszarów funkcjonalnych Powiatu Mikołowskiego -Raport ze spotkań konsultacyjnych Dnia r. ogłoszono postępowanie przetargowe, w dniu r. podpisano umowę z wykonawcą, tj. Konsorcjum: "EU - Consult" Sp. z o.o. Gdańsk i Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział Katowice, termin realizacji – do r.

Działanie IV – Opracowanie dokumentacji strategiczno-operacyjnej dla obszaru funkcjonalnego Powiatu Mikołowskiego Opracowanie Zintegrowanej Strategii rozwoju dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego na lata oraz 9 podstrategii. Opracowanie Zintegrowanej Strategii rozwoju dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego na lata oraz 9 podstrategii.

1. Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych oraz opieki nad zabytkami) na lata dla poszczególnych gmin i powiatu Program operacyjny składający się z dwóch części: I część: odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: rewitalizacja obszarów zdegradowanych II część: odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: opieka nad zabytkami Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych oraz opieki nad zabytkami) na lata dla poszczególnych gmin i powiatu Program operacyjny składający się z dwóch części: I część: odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: rewitalizacja obszarów zdegradowanych II część: odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: opieka nad zabytkami Dnia r. ogłoszono postępowanie przetargowe na w/w dokument strategiczno-operacyjny. Otwarcie ofert: Termin realizacji: 5 miesięcy od daty popisania umowy

2. Podstrategia informatyzacji obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego Strategia Informatyzacji będzie podstawą organizacji sfery teleinformatyki w powiecie mikołowskim: -inwentaryzacja istniejącej infrastruktury i sprzętu teleinformatycznego, inwentaryzacja systemów komunikacji elektronicznej pod kątem udostępnianych e-usług publicznych oraz audyt zachowania obowiązujących wymagań prawnych w obszarach zabezpieczenia danych i informacji w poszczególnych urzędach - Plan Operacyjny - będzie wskazywał przedsięwzięcia niezbędne do rozwiązania zidentyfikowanych problemów, wskazywał partycypację poszczególnych partnerów, podział ról, możliwości współfinansowania ze środków zewnętrznych - CPD

2. Podstrategia informatyzacji obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego Dnia r. ogłoszono postępowanie przetargowe na w/w dokument strategiczno-operacyjny. W dniu r. podpisano umowę z wykonawcą, tj. Centrum Doradztwa w Informatyce i Zarządzaniu Sp. z o.o Kraków. Termin realizacji: 90 dni od daty podpisania umowy.

3. Podstrategia przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu Program przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego na lata poszczególnych gmin i powiatu b) Plan Operacyjny, składający się z 2 części: I część - odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: ochronę zdrowia psychicznego II część - odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: problem alkoholu i narkomanii. Program przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego na lata poszczególnych gmin i powiatu b) Plan Operacyjny, składający się z 2 części: I część - odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: ochronę zdrowia psychicznego II część - odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: problem alkoholu i narkomanii. I połowa października – ogłoszenie postępowania przetargowego Termin realizacji – 29 luty 2016 r.

4. Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych Będzie zawierała informacje o dostosowaniu oferty gmin do cyklu życia człowieka; informacje o projektach na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej, kultury i rekreacji. Udzieli odpowiedzi na pytania jak rozwiązać kluczowe problemy obszaru funkcjonalnego, w tym: prowadzenie optymalnej w stosunku do istniejących warunków polityki prorodzinnej, promowanie modelu rodzin wielodzietnych, materialne wsparcie i niwelacja obciążeń finansowych dla młodych rodzin, poprawa elastyczności rynku pracy, ograniczanie ujemnego salda migracji oraz kluczowy dostrzegalny obecnie problem: aktywizację oraz rozwiązywanie problemów osób starszych. Będzie zawierała informacje o dostosowaniu oferty gmin do cyklu życia człowieka; informacje o projektach na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej, kultury i rekreacji. Udzieli odpowiedzi na pytania jak rozwiązać kluczowe problemy obszaru funkcjonalnego, w tym: prowadzenie optymalnej w stosunku do istniejących warunków polityki prorodzinnej, promowanie modelu rodzin wielodzietnych, materialne wsparcie i niwelacja obciążeń finansowych dla młodych rodzin, poprawa elastyczności rynku pracy, ograniczanie ujemnego salda migracji oraz kluczowy dostrzegalny obecnie problem: aktywizację oraz rozwiązywanie problemów osób starszych. I połowa października – ogłoszenie postępowania przetargowego Termin realizacji – 29 luty 2016 r.

5. Podstrategia ds. lokalnego rynku pracy, wspieranie zatrudnienia i mobilności pracowników Będzie się koncentrować na minimalnie następujących obszarach problemowych lokalnego rynku pracy: - Efektywna polityka wspierania osób bezrobotnych (w tym w zakresie mobilności); - Wsparcie polityki zatrudnieniowej przedsiębiorstw; - Dostosowanie metod i kierunków kształcenia do potrzeb rynku pracy. Będzie się koncentrować na minimalnie następujących obszarach problemowych lokalnego rynku pracy: - Efektywna polityka wspierania osób bezrobotnych (w tym w zakresie mobilności); - Wsparcie polityki zatrudnieniowej przedsiębiorstw; - Dostosowanie metod i kierunków kształcenia do potrzeb rynku pracy. Dnia r. ogłoszono postępowanie przetargowe na w/w dokument strategiczno-operacyjny. Dnia r. otwarcie ofert Termin realizacji: do dnia 29 luty 2016 r.

6. Podstrategia ochrony środowiska naturalnego i wspieranie efektywności wykorzystania zasobów Program ochrony środowiska naturalnego i wspierania efektywności wykorzystania zasobów na lata dla poszczególnych gmin i powiatu Program operacyjny składający się z dwóch części: I część - odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: usuwanie azbestu II część – odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: gospodarka niskoemisyjna Program ochrony środowiska naturalnego i wspierania efektywności wykorzystania zasobów na lata dla poszczególnych gmin i powiatu Program operacyjny składający się z dwóch części: I część - odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: usuwanie azbestu II część – odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: gospodarka niskoemisyjna Dnia r. ogłoszono postępowanie przetargowe na w/w dokument strategiczno-operacyjny. Dnia 12 / r. – podpisanie umowy z wykonawcą Termin realizacji: 28 luty 2016 r.

7. Podstrategia promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu najważniejszych infrastruktur sieciowych Pozwoli na określenie wspólnie na terenie obszaru funkcjonalnego potrzeb związanych z zrównoważonym transportem i usuwaniem niedoborów przepustowości w działaniu najważniejszych infrastruktur sieciowych w powiecie. A także zaplanowanie wspólnych działań i inwestycji związanych z infrastrukturą transportową. PLAN ZRÓWNOWAŻONEGO TRANSPORTU ZBIOROWEGO Pozwoli na określenie wspólnie na terenie obszaru funkcjonalnego potrzeb związanych z zrównoważonym transportem i usuwaniem niedoborów przepustowości w działaniu najważniejszych infrastruktur sieciowych w powiecie. A także zaplanowanie wspólnych działań i inwestycji związanych z infrastrukturą transportową. PLAN ZRÓWNOWAŻONEGO TRANSPORTU ZBIOROWEGO Dnia r. ogłoszono postępowanie przetargowe na w/w dokument strategiczno-operacyjny. Do końca października – podpisanie umowy z wykonawcą Termin realizacji: 29 luty 2016 r.

8. Podstrategia wzmacnianie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej Plan Rozwoju Instytucjonalnego, w tym: -opracowanie wspólnych standardów świadczonych usług publicznych, -opracowanie wzorcowych procedur w zakresie systemu awansowania pracowników oraz systemu szkoleń i doskonalenia zawodowego, -opracowanie standardów współpracy między jst obszaru funkcjonalnego, -Plan wykorzystania zasobu nieruchomości stanowiących własność Powiatu Mikołowskiego i Gmin Powiatu. Plan Rozwoju Instytucjonalnego, w tym: -opracowanie wspólnych standardów świadczonych usług publicznych, -opracowanie wzorcowych procedur w zakresie systemu awansowania pracowników oraz systemu szkoleń i doskonalenia zawodowego, -opracowanie standardów współpracy między jst obszaru funkcjonalnego, -Plan wykorzystania zasobu nieruchomości stanowiących własność Powiatu Mikołowskiego i Gmin Powiatu. I połowa października – ogłoszenie postępowania przetargowego Termin realizacji – 29 luty 2016 r.

9. Podstrategia promocja obszaru funkcjonalnego I. Etap – analiza zasobów, produktów i cech indywidualnych gmin Powiatu Mikołowskiego. II. Etap – opracowanie znaków graficznych dla Gminy Łaziska Górne i Wyry oraz marki Powiat Mikołowski wraz z księgami znaków, opracowanie koncepcji, czyli wyróżniającej się oferty sprzedażowej dla Powiatu Mikołowskiego wraz z projektem badawczym uzasadniającym opracowaną koncepcję. III. Etap – opracowanie dokumentu strategicznego (cele, grupy docelowe, źródła przewag konkurencyjnych) IV. Etap – opracowanie portfela usług i produktów gospodarczych, turystycznych i sportowo-rekreacyjnych obejmującego proces kreowania nowych produktów zgodnie przyjętą strategią. V. Etap – przygotowanie operacyjnego planu promocji Powiatu Mikołowskiego i poszczególnych gmin wraz z budżetem i harmonogramem. I. Etap – analiza zasobów, produktów i cech indywidualnych gmin Powiatu Mikołowskiego. II. Etap – opracowanie znaków graficznych dla Gminy Łaziska Górne i Wyry oraz marki Powiat Mikołowski wraz z księgami znaków, opracowanie koncepcji, czyli wyróżniającej się oferty sprzedażowej dla Powiatu Mikołowskiego wraz z projektem badawczym uzasadniającym opracowaną koncepcję. III. Etap – opracowanie dokumentu strategicznego (cele, grupy docelowe, źródła przewag konkurencyjnych) IV. Etap – opracowanie portfela usług i produktów gospodarczych, turystycznych i sportowo-rekreacyjnych obejmującego proces kreowania nowych produktów zgodnie przyjętą strategią. V. Etap – przygotowanie operacyjnego planu promocji Powiatu Mikołowskiego i poszczególnych gmin wraz z budżetem i harmonogramem.

9. Podstrategia promocja obszaru funkcjonalnego Dnia r. ogłoszono postępowanie przetargowe na w/w dokument strategiczno-operacyjny. W dniu r. podpisano umowę z wykonawcą, tj. Konsorcjum: ResPublic Sp. z o.o. Warszawa i Instytut Badawczy IPC Sp. z o.o. Wrocław Termin realizacji: do dnia 31 stycznia 2016 r.

Zintegrowana Strategia rozwoju dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego na lata WAŻNE: 1.Każdy z dokumentów strategicznych obligatoryjnie podlega szerokim konsultacjom społecznym. 2. Każdy z dokumentów strategicznych wymaga przyjęcia przez Radę Powiatu / Miasta / Gminy bądź zarządzeniem Starosty/ Burmistrza / Wójta.

Przygotowanie dokumentacji niezbędnej do realizacji inwestycji wynikającej z przeprowadzonej diagnozy - jako najbardziej innowacyjna inwestycja w ramach obszaru funkcjonalnego zostało wytypowane przedsięwzięcie pn. Centrum Przetwarzania Danych a.Studium Wykonalności – zawierające analizę wielowariantową, na podstawie, której wskazany zostanie ten wariant, który okaże się być najlepszym pod względem technologicznym i ekonomicznym; b. Program Funkcjonalno-Użytkowy – niezbędny do przeprowadzenie inwestycji; c. SIWZ – przygotowanie wszelkiej niezbędnej dokumentacji oraz przeprowadzenie procedury zgodnie z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych. Działanie V – Opracowanie dokumentacji inwestycyjnej dla kluczowej inwestycji w obszarze funkcjonalnym Powiatu Mikołowskiego

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ ALEKSANDRA ŁATAŚ - MAKUCH NACZELNIK WYDZIAŁU PROMOCJI I ROZWOJU