System wdrażania i Zarządzania Funduszy Strukturalnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi Monitorowanie ZPORR - Sprawozdawczość grudzień 2004 Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki.
Advertisements

Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Uwzględnienie aspektów środowiskowych. Badanie w liczbach: Liczba nadesłanych, ważnych ankiet: 12 Ankiety RPO:10 ( brakuje 6) Programy Centralne : 2 (
Rola samorządów województw we wdrażaniu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Janusz Gałęziak Dyrektor Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd.
PODKOMITET MONITORUJĄCY Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Pomorskiego (PKM PO KL WP) PODKOMITET MONITORUJĄCY Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Działanie 3.4 Mikroprzedsiębiorstwa Monitoring informacyjny (stan na 31 sierpnia 2006 r.) Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo.
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Warszawa, wrzesień 2007 r. Kryteria wyboru projektów współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013 Warszawa, 7.
System ewaluacji NPR i NSRO
1 Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy Założenia Planu Oceny Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój.
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
REWITALIZACJA W ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS LUTY 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
System oceny i wyboru projektów Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS LUTY 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
POMOC TECHNICZNA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej RAPORTOWANIE ZPORR.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Ewaluacja w ramach ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGiP MARZEC 2005 Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MRR Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Monitorowanie ZPORR.
KRYTERIA DODATKOWE W RAMACH OCENY PROJEKTÓW PRIORYTETU 2 ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
1 1 System zarządzania i wdrażania projektów. Prezentacja przygotowana przez Zespół ds. Kontroli EFS Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie LucjanKozioł
Podkomitet Monitorujący Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Skład i rola Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Warmińsko – Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi PRIORYTET 3 ZPORR Rozwój lokalny Działanie 3.1: Obszary wiejskie;
Monitoring i sprawozdawczość Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 – 2013 dla Województwa Dolnośląskiego na lata.
Zarządzanie Zintegrowanym Programem Operacyjnym Rozwoju Regionalnego
PŁATNOŚCI W RAMACH ZPORR Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi (BZFE) Maj 2005 Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy.
1. Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Dolnośląskiego na lata Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego.
(Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego)
SZKOLENIE WSPÓŁFINANSOWANE PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH POMOCY TECHNICZNEJ ZPORR ORAZ ŚRODKÓW.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Przygotowanie wniosku Złożenie wniosku Ocena Umowa o dofinansowanie Realizacja działań Kontrola.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Zintegrowany Program Rozwoju Regionalnego Elżbieta Książek Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR
Podkomitet Monitorujący Program Operacyjny Kapitał Ludzki Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego 10.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego 1 MINISTERSTWO GOSPODARKI, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ ZINTEGROWANY PROGRAM OPERACYJNY ROZWOJU REGIONALNEGO.
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Rola i doświadczenia Wojewody Małopolskiego w obecnym i przyszłym okresie programowania Stanisław.
Beata Rudzka Departament Instytucji Płatniczej Ministerstwo Finansów
CEL I ZASADY DZIAŁANIA KOMITETU - METODYKA OCENY WNIOSKÓW, ODWOŁANIA Stowarzyszenie LGR Obra – Warta Ewa Walkowska.
System oceny i wyboru projektów Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS MARZEC 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Regionalny Program Operacyjny
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Monitorowanie ZPORR.
Wybór przedstawicieli organizacji pozarządowych do Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata
(Narodowej Strategii Spójności)
ORGANIZACJE POZARZĄDOWE W ZPORR. Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR) lata ORGANIZACJE POZARZĄDOWE W ZPORR I PRIORYTET.
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
ZINTEGROWANY PROGRAM OPERACYJNY ROZWOJU REGIONALNEGO stan realizacji w woj. podlaskim Białystok, 13 stycznia 2005 r.
Organizacja Funduszy Europejskich. Komitet Koordynacyjny NSS Komitet Koordynacyjny Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia i Strategię Rozwoju Kraju.
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

System wdrażania i Zarządzania Funduszy Strukturalnych Agnieszka Ścigaj Stanisław Alwasiak

Instytucja Zarządzająca Dokument Programowy Komitet Monitorujący KOMISJA EUROPEJSKA Instytucje pośredniczące P Instytucja Zarządzająca Instytucja Płatnicza Beneficjenci Końcowi

Struktura dokumentu programowego DOKUMENT PROGRAMOWY PRIORYTET DZIAŁANIE Cel działania Opis działania - Schemat A i B Opis sytemu wdrażania - Instytucje - Beneficjent Końcowy - Projektodawcy Rodzaje projektów Kryteria wyboru projektów Koszty kwalifikowane

Instytucje w ramach NPR i SPO - programowanie, zarządzanie i ewaluacja

System oceny i wyboru projektów

Wybór projektów (Priorytet I i III, bez Dz. 3.4.) 1. Przyjmowanie wniosków - URZĄD MARSZAŁKOWSKI 2. Ocena formalna wniosków - URZĄD MARSZAŁKOWSKI 3. Ocena merytoryczna wniosków - PANEL EKSPERTÓW 4. Rekomendacja wyboru projektów - REGIONALNY KOMITET STERUJĄCY 5. Wybór projektów - ZARZĄD WOJEWÓDZTWA 6. Podpisanie umowy z beneficjentem - WOJEWODA

Wybór projektów (Priorytet II i Dz. 3.4.) 1. Przyjmowanie wniosków - BENEFICJENT KOŃCOWY 2. Ocena formalna wniosków - BENEFICJENT KOŃCOWY 3. Ocena merytoryczna wniosków - KOMISJA OCENY PROJEKTÓW 4. Rekomendacja wniosków w formie listy rankingowej - KOMISJA OCENY PROJEKTÓW 5. Decyzja o przyznaniu dofinansowania - OSOBA UPRAWNIONA DO PODEJMOWANIA DEZYCJI W IMIENIU BENEFICJENTA KOŃCOWEGO 6. Podpisanie umowy z projektodawcą - OSOBA UPRAWNIONA DO PODEJMOWANIA DEZYCJI W IMIENIU BENEFICJENTA KOŃCOWEGO

Ogólne informacje dot. Panelu Ekspertów Panel Ekspertów stanowi niezależne ogniwo w systemie oceny projektów; Jego zadaniem jest ocena merytoryczna i techniczna projektów zgłoszonych w ramach ZPORR dla Priorytetów I i III (oprócz Działania 3.4 Mikroprzedsiębiorstwa); Eksperci wchodzący w skład panelu powinni posiadać wyższe wykształcenie magisterskie oraz minimum 5 letnie doświadczenie w dziedzinie, której dotyczyć będzie dany PE (dla każdego obszaru wsparcia powoływany jest odrębny PE); Panel składa się z przewodniczącego (wybrany przez Zarząd Województwa), sekretarza (osoba zatrudniona w Urzędzie Marszałkowskim) i ekspertów; Eksperci będą wybierani spośród 4 list.W każdym z województw tworzy się trzy listy ekspertów: Eksperci powołani przez Marszałka Województwa Eksperci reprezentujący instytucje regionalne Eksperci powołani przez Wojewodę Jeśli wartość projektu będzie przekraczać 2 mln euro to do prac w PE powoływany jest dodatkowy ekspert z listy utworzonej na poziomie krajowym przez Instytucję Zarządzającą; Marszałek Województwa powołuje PE; Posiedzenie PE odbywa się w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego;

Na każdej z list powinni znaleźć się eksperci z dziedzin, które objęte są wsparciem w ramach ZPORR, tj: Infrastruktura drogowa (Działanie 1.1.1, 3.1, 3.2) Transport publiczny (Działanie 1.1.2) Inwestycje wodno-kanalizacyjne (Działanie 1.2, 3.1, 3.2) Zagospodarowanie odpadów (Działanie 1.2, 3.1, 3.2) Energia odnawialna i ochrona powietrza (Działanie 1.2, 3.1, 3.2) Edukacja (Działanie 1.3 i 3.5)  Ochrona Zdrowia (Działanie 1.3 i 3.5) Sport (Działanie 1.3 i 3.5)  Turystyka (Działanie 1.4, 3.1, 3.2) Kultura (Działanie 1.4, 3.1, 3.2) Rewitalizacja obszarów miejskich, powojskowych i poprzemysłowych ( Działanie 3.3.1, 3.3.2) Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego (Działanie 1.5)   Inne obszary interwencji (nie wchodzące w zakres wyżej wymienionych Paneli np.: kompleksowe uzbrojenie terenu, inkubatory przedsiębiorczości) Przy nazwisku każdego z ekspertów na liście musi znaleźć się informacja nt. dziedziny, w której jest ekspertem.

Miesięczny harmonogram pracy Paneli Ekspertów w tym terminy i miejsca posiedzeń opracowuje jednostka ds. wyboru projektów w Urzędzie Marszałkowskim. Harmonogram ten przekazywany jest członkom Panelu, Regionalnemu Komitetowi Sterującemu, Instytucji Zarządzającej oraz opublikowany na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego najpóźniej 14 dni przed sesją Panelu przewidzianą w harmonogramie Wszystkie osoby biorące udział w posiedzeniu Panelu Ekspertów muszą podpisać deklarację bezstronności i poufności na każdym posiedzeniu.  Członkowie Panelu Ekspertów są odpowiedzialni za jakość podejmowanych decyzji. Postępowanie członka Panelu Ekspertów niezgodne z regulaminem oraz zasadą bezstronności i poufności może spowodować jego wykluczenie z prac. Procedura odwoławcza w tym przypadku należy do kompetencji Instytucji Zarządzającej.

Kryteria oceny wniosku o dofinansowanie projektu z Funduszu EFRR w ramach ZPORR Kryteria Formalne - nie są punktowane, służą sprawdzeniu kompletności wniosku (Ocena dokonywana jest w Urzędzie Marszałkowskim) 1. Kompletność wniosku; 2. Kompletność załączników; 3. Wnioskodawca uprawniony do składania wniosku; 4. Zgodność projektu z celami działania określonymi w UZPORR, zgodność rodzaju projektu z listą przewidzianą w UZPORR dla danego działania; 5. Zgodność z kryteriami: geograficznym lub demograficznym lub społecznym określonym w ZPORR dla danego działania; 6. Właściwy okres realizacji projektu (uzasadnienie w razie jego przekroczenia);

Zgodność udziału % dofinansowania z EFRR z maksymalnym limitem przewidzianym w UZPORR Zgodność udziału % dofinansowania z budżetu państwa z maksymalnym limitem przewidzianym w UZPORR; Właściwa wartość projektu; Planowane wydatki (kwalifikowalność wydatków); Źródła finansowania projektu; Znaczący zysk netto dla celów ustalenia wysokości dotacji; Plan rozwoju lokalnego, Lokalny program rewitalizacji, Plan rozwoju transportu publicznego.

Kryteria Oceny Merytorycznej i Technicznej – Wniosek podlega ocenie przez Panel Ekspertów i otrzymuje ocenę pozytywną jeśli uzyska co najmniej 60% maksymalnej ilości punktów tj. 69 punktów . Kryteria te są takie same dla każdego działania. 1. Przedsięwzięcia w ramach projektu 2. Spójność projektu z celami działania UZPORR 3. Powiązanie z innymi projektami 4. Trwałość projektu oraz wykonalność instytucjonalna 5. Wpływ projektu na zwiększenie atrakcyjności gospodarczej i inwestycyjnej obszaru objętego projektem oraz stworzenie warunków do wzrostu zatrudnienia 6. Wskaźniki osiągnięcia celów projektu

Kryteria Dodatkowe – charakterystyczne dla danego działania Wykonalność techniczna 8. Wskaźniki ekonomiczne 9. Wskaźniki finansowe 10. Wpływ na politykę ochrony środowiska 11. Wpływ na politykę równych szans 12. Wpływ na politykę społeczeństwa informacyjnego 13. Promocja projektu 14. Czy załączniki spełniają kryteria określone w podręczniku procedur wdrażania bądź wynikające z polskiego prawa Kryteria Dodatkowe – charakterystyczne dla danego działania

Kryteria oceny merytoryczne i technicznej stanowią 80% punktów możliwych do zdobycia przez wniosek, natomiast kryteria dodatkowe pozostałe 20 % . Liczba punktów za poszczególne kryterium jest uzależniona od wagi jaka została przypisana danemu kryterium. Kryterium może uzyskać wagę od 1 do 3. Punktacja 1-bardzo słabo zgodny 2-słabo zgodny 3-zasadniczo zgodny 4-zdecydowanie spójny maksymalny wynik oceny wniosku 115=92+ punkty uzyskane z kryteriów dodatkowych – 23punkty

Regionalny Komitet Sterujący Utworzony jest na podstawie art. 41 ust.1 art.41 ust.2pkt 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (DZ U. Nr 91, poz. 576 z późniejszymi zmianami) Komitet jest ciałem opiniodawczo-doradczym, działającym przy Zarządzie Województwa Komitet uczestniczy w programowaniu i wdrażaniu, realizowanych na poziomie regionalnym, programów wchodzących w zakres Narodowego Planu Rozwoju Regulamin Komitetu przyjmowany jest uchwałą Komitetu na pierwszym jego posiedzeniu. Komitet obraduje w obecności co najmniej połowy członków podstawowego składu, w tym Przewodniczącego lub wyznaczonego przez niego Zastępcy Członkowie Komitetu nie otrzymują wynagrodzenia za udział w pracach Komitetu Koszty dojazdu na miejsce posiedzenia oraz koszty pobytu członków Komitetu pokrywa instytucja delegująca

1.  Komitet podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym przy obecności co najmniej połowy podstawowego składu Komitetu, lub w trybie obiegowym.   2.  Uchwały Komitetu dotyczą: a)  rekomendacji Zarządowi Województwa listy wniosków o dofinansowanie, b) propozycji zmian komponentu regionalnego ZPORR i komponentu regionalnego Uzupełnienia ZPORR, c)  Ramowych Planów dla wybranych działań ZPORR zawierających formy wsparcia istotne z punktu widzenia strategii rozwoju województwa. W sprawach pilnych uchwały Komitetu mogą zapadać w trybie obiegowym, z inicjatywy co najmniej 3 członków lub Przewodniczącego Komitetu, bez potrzeby zwoływania posiedzenia Komitetu

Podstawowy skład Komitetu tworzą: a)  Przewodniczący Komitetu – Marszałek Województwa lub wyznaczony przez Marszałka przedstawiciel Zarządu Województwa,      Zastępca Przewodniczącego Komitetu – Wojewoda lub osoba przez niego wyznaczona, c)   Zastępca Przewodniczącego Komitetu – członek Zarządu Województwa ds. polityki regionalnej      przedstawiciele Instytucji Zarządzającej Zintegrowanym Programem Operacyjnym Rozwoju Regionalnego (ZPORR) – Ministerstwa Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej, e)  przedstawiciele Zarządu Województwa, f)  przedstawiciele samorządów powiatowych, g)  przedstawiciele samorządów gminnych, h)  przedstawiciele organizacji pracodawców,       przedstawiciele związków zawodowych, j)   przedstawiciele organizacji pożytku publicznego, w tym pozarządowych, k)   przedstawiciele innych instytucji mających znaczenie dla rozwoju regionu. Członkowie Komitetu wyznaczeni przez Instytucje mające swych przedstawicieli w Komitecie powoływani są decyzją Marszałka.

Monitorowanie ZPORR Plan: Podstawy prawne Monitoring – definicje Obowiązki instytucji zaangażowanych Rola komitetów monitorujących Raporty Wskaźniki

Monitoring: proces systematycznego zbierania, raportowania i interpretowania danych opisujących postęp i efekty programu (-> wskaźniki) spełnia m.in. rolę systemu wczesnego ostrzegania o ewentualnych nieprawidłowościach biorą w nim udział wszystkie podmioty zaangażowane we wdrażanie programu

Monitoring ZPORR – zadania INSTYTUCJA PŁATNICZA (MF, IP) 1. prowadzi monitoring finansowy wdrażania ZPORR, którego przedmiotem są: zobowiązania finansowe (przestrzeganie limitów), płynność dostępu środków (na rachunkach bankowych w momencie płatności), terminowość ich wydatkowania (-> zasada wygasania środków, „n+2”), 2. sporządza kwartalne i roczne raporty o postępie wydatków i ewentualnych nieprawidłowościach finansowych na potrzeby Instytucji Zarządzającej PWW i Komitetu Monitorującego PWW, 3. zarządza systemem informatycznym SIMIK.

Monitoring ZPORR – zadania INSTYTUCJA ZARZĄDZAJĄCA ZPORR (MGPiPS, DRR) z realizacji programu, zdefiniowane w ZPORR i UZPORR, w przekroju działania/priorytetu/programu, w oparciu o raporty Instytucji Pośredniczących sporządza zbiorcze raporty monitoringowe, a po ich zaakceptowaniu przez Komitet monitorujący ZPORR przekazuje je do Instytucji Zarządzającej PWW, Instytucji Płatniczej oraz Komisji Europejskiej (roczne i końcowe), na zlecenie Komisji Europejskiej, Instytucji Zarządzającej PWW czy Instytucji Płatniczej sporządza także raporty ad hoc oraz na temat wybranych aspektów wdrażania, odpowiada za wprowadzanie danych do systemu SIMIK na poziomie programu, organizuje -> ocenę ZPORR

Monitoring ZPORR – zadania INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA (UW) prowadzi monitoring realizacji komponentu regionalnego programu w oparciu o wskaźniki ilościowe i jakościowe zdefiniowane w ZPORR i UZPORR, odpowiada za wprowadzanie danych do systemu SIMIK na poziomie komponentu regionalnego ZPORR, weryfikuje raporty monitoringowe z działania*/projektu od beneficjentów końcowych, w oparciu o ww. sporządza raporty monitoringowe z komponentu regionalnego ZPORR, które po ich zaakceptowaniu przez wojewódzki Komitet Monitorujący Programy Rozwoju Regionalnego są przekazywane do Instytucji Zarządzającej ZPORR.

Monitoring ZPORR – zadania BENEFICJENT KOŃCOWY (INSTYTUCJA WDRAŻAJĄCA* lub ODBIORCA OSTATECZNY ) monitoruje wdrażanie poszczególnych projektów, w tym przygotowuje okresowe, roczne i końcowe raporty monitoringowe z działania*/projektu i przedkłada go Instytucji Pośredniczącej odpowiada za wprowadzanie danych do systemu SIMIK na poziomie działania*

Komitety monitorujące-struktura

KOMITET MONITORUJĄCY ZPORR jest odpowiedzialny za monitoring ZPORR na poziomie krajowym, m.in.: za zatwierdzanie kryteriów wyboru projektów oraz rzeczowych i finansowych wskaźników monitorowania, za okresowe badanie: postępu w zakresie osiągnięcia celów pomocy, rezultatów wdrażania, za zatwierdzanie raportów monitoringowych przed ich przekazaniem Instytucji Zarządzającej PWW, Instytucji Płatniczej, JMK, KE, za rozpatrywanie wyników przeprowadzonych ocen programu – polepszenie efektywności wdrażania i zarządzania finansowego, za podejmowanie decyzji ws. realokacji środków pomiędzy działaniami w ramach tego samego priorytetu ZPORR, za opiniowanie i rekomendowanie planu działań promocyjnych w ramach ZPORR i sugerowanie jego zmian oraz korekt.

wojewódzki KOMITET MONITORUJĄCY PRR jest odpowiedzialny za monitoring ZPORR na poziomie województwa, w tym za: okresowe badanie postępu, efektywności oraz skuteczności działań i projektów realizowanych w ramach komponentu regionalnego ZPORR, w szczególności na podstawie wskaźników monitoringowych określonych w ZPORR i UZPORR; zatwierdzanie raportów okresowych, rocznych oraz raportów na zakończenie realizacji komponentu regionalnego ZPORR przed ich przekazaniem do Instytucji Zarządzającej ZPORR; opiniowanie i rekomendowanie KM ZPORR propozycji zmian zapisów ZPORR i w UZPORR, które umożliwią efektywniejsze wdrażanie i lepsze zarządzanie finansowe, w tym zmian i przesunięć alokacji pomiędzy działaniami w ramach tego samego priorytetu ZPORR; opiniowanie i rekomendowanie planu działań promocyjnych w ramach komponentu regionalnego ZPORR i sugerowanie jego zmian oraz korekt.

wojewódzki KOMITET MONITORUJĄCY PRR zasady funkcjonowania: przewodniczy Wojewoda, zastępuje go Marszałek; posiedzenia przynajmniej 4 razy do roku (zawiadomienie + materiały min. 7 dni przed - przewodniczący) ; częściej z inicjatywy przewodniczącego lub na wniosek 1/3 członków; możliwość zapraszania niezależnych ekspertów oraz przedstawicieli innych instytucji, grup społecznych i zawodowych (głos doradczy); możliwość udziału dla przedstawicieli KE, EBI lub właściwego UKS (obserwatorzy); możliwość tworzenia stałych zespołów i grup roboczych (także spoza członków); możliwość zlecania dodatkowych analiz i ekspertyz; decyzje i opinie w formie uchwał: konsensus, ew. głosowanie (zwykła większość obecnych i uprawnionych), możliwy tryb obiegowy; sekretariat i obsługę prac zapewnia Wojewoda.

wojewódzki* Komitet Monitorujący Programy Rozwoju Regionalnego – skład Instytucja Pośrednicząca (Wojewoda - przewodniczący), Jednostka Uczestnicząca w zarządzaniu ZPORR w województwie (Marszałek – zastępca przewodniczącego), Instytucje Wdrażające (Samorząd Województwa: Wojewódzki Urząd Pracy, Urząd Marszałkowski) Instytucja Zarządzająca Zintegrowanym Programem Operacyjnym Rozwoju Regionalnego (MGPiPS), ministrowie właściwi ze względu na kategorie interwencji w ramach ZPORR przedstawiciele właściwych miejscowo samorządów powiatowych i gminnych, przedstawiciele partnerów gospodarczych i społecznych z terenu województwa