"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista" - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

„ Człowiek – najlepsza inwestycja” Projekt pn
„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Prezentacja na wywiadówkę
Generator przyszłości
Rekrutacja.
Nauka sekretem sukcesu Spotkanie informacyjne w roku szkolnym 2012/2013.
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Województwo Podkarpackie
"Nowoczesny Nauczyciel
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów w kontekście przygotowania.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
Pomorskie - dobry kurs na edukację. Wyrównywanie szans edukacyjnych w regionie poprzez programy rozwojowe Spotkanie informacyjne 7 września 2010 r.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Podkarpacki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych
Wyniki konkursów ogłaszanych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego w ramach Priorytetu: VI; VII; VIII i IX (po 1 kwietnia 2009r)
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Dobry start w edukację – indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Międzyrzecz.
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
Proces rekrutacyjny Rekrutacja placówek oraz uczestników/czek będzie prowadzona w Biurze Projektu, które mieści się we Wrocławskim Centrum Doskonalenia.
Spotkanie promujące projekt: Program zindywidualizowanych zajęć pozalekcyjnych dla uczniów Gimnazjum w Moszczenicy RÓWNAJMY DO NAJLEPSZYCH.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
PROGRAM UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Schemat przygotowywania wniosku o dofinansowanie zgodnie z założeniami metodyki Zarządzania Cyklem Projektu Metodyka Zarządzania Cyklem Projektu pozwala.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu pn.: Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Spotkanie z nauczycielami w ramach projektu Szansa na sukces – program zajęć pozalekcyjnych w szkołach gimnazjalnych na terenie Gminy Wieprz Gierałtowice,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
ROZWIŃ SKRZYDŁA Nr projektu: POKL /10.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
„Szkolne Centrum Nauki”
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
Apetyt na wiedzę Projekt realizowany przez : Szkołę Podstawową w Gliniku Górnym Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „KIERUNEK –SUKCES” Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt „Wiedza to sukces” realizowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Działanie Aleja Najświętszej.
KONFERENCJA KONFERENCJA Podsumowanie projektu : „Z edukacją na TAK!” Oświęcim 7 czerwca 2011 r.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Zapis prezentacji:

"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista" - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów w kontekście przygotowania do wejścia na lokalny rynek pracy Wrzesień 2012r.

Informacje o projekcie Nazwa i nr priorytetu: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie: 9.1. Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie: 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych

Informacje o projekcie Cel projektu: Celem głównym projektu jest dostosowanie oferty edukacyjnej 9 wrocławskich gimnazjów do warunków lokalnego rynku pracy oraz wzrost kompetencji kluczowych w kontekście przygotowania do wejścia na lokalny rynek pracy

Informacje o projekcie Cele szczegółowe: Poszerzenie oferty o dodatkowe zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne z zakresu nauk przyrodniczych oraz wzrost wiedzy z zakresu nauk przyrodniczych; Zwiększenie dostępu do życia kulturalnego i wzrost wiedzy o kulturze; Poszerzenie oferty szkół o dodatkowe zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z języka angielskiego oraz niemieckiego oraz wzrost wiedzy z tych języków; Poszerzenie oferty szkół o dodatkowe zajęcia pozaszkolne z doradcą w ramach Szkolnych Ośrodków Kariery;

Informacje o projekcie Grupa docelowa: W ramach projektu wsparciem zostanie objętych 9 wrocławskich gimnazjów. Działania projektowe zaś skierowane są do 399 uczennic i uczniów klas II 9 wrocławskich gimnazjów, wyłonionych na podstawie diagnozy przeprowadzonej wśród uczniów klas I.

Informacje o projekcie Środki finansowe, wysokość dofinansowania: Całkowita wartość projektu: 714 245,45 PLN Kwota dofinansowania: 714 245,45 PLN

Działania w projekcie Klub Młodego Badacza (50 h) zajęcia będą odnosiły się do tematyki z zakresu: matematyki, chemii, biologii, geografii, fizyki, informatyki będą prowadzone w 3 grupach po 7 uczniów, zajęcia mają mieć charakter warsztatowy i zakładać będą wysoką samodzielność ucznia w zakresie zdobywania wiedzy i umiejętności w ramach zajęć uczniowie m.in. zbadają drzewostany okolicy szkoły, stan zanieczyszczeń wód i gleb na terenie Wrocławia, zostanie zorganizowana wycieczka do oczyszczalni ścieków i pobliskich lasów oraz 2 wyjścia dla każdej z grup do laboratorium Pwr uczniowie w trakcie zajęć powinni wykonać: mapę drzew, zielnik i prezentację multimedialną dot. realizacji zajęć.

Działania w projekcie Gimnazjalista Humanista (50 h) zadaniem zajęć jest przygotowanie uczniów do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym poprzez: wyjścia do teatru, kina, filharmonii, muzeum oraz zapoznanie z wybranymi dziełami sztuki, twórczością wybranych artystów będą prowadzone w 3 grupach po 7 uczniów, zajęcia mają mieć charakter warsztatowy i zakładać będą wysoką samodzielność ucznia w zakresie zdobywania wiedzy i umiejętności w ramach zajęć zostaną zorganizowane wyjścia do teatru, kina, filharmonii, muzeum (1 wyjście na miesiąc, po dwa w ciągu roku szkolnego do każdej z wymienionych instytucji kultury) uczniowie w trakcie zajęć powinni wykonać prezentację multimedialną dot. realizacji zajęć.

Działania w projekcie Uczę się skutecznie uczyć (10 h) celem zajęć jest poznanie metod szybkiego zapamiętywania, skutecznego notowania oraz technik uczenia się będą prowadzone w 6 / 9 grupach po 7 uczniów zajęcia mają mieć charakter warsztatowy i zakładać będą wysoką samodzielność ucznia w zakresie zdobywania wiedzy i umiejętności.

Działania w projekcie Szkolny Ośrodek Kariery (62 h) zadaniem ośrodka będzie upowszechnianie usług poradnictwa w zakresie kariery edukacyjnej i zawodowej oraz ukierunkowanie uczniów na kształcenie w kierunkach matematyczno – przyrodniczych oraz technicznych z uwzględnieniem warunków lokalnego rynku pracy a także idei przedsiębiorczości zajęcia będą prowadzone w 6 grupach po 7 uczniów zajęcia będą realizowane w formie spotkań grupowych w wymiarze 20 h i w formie konsultacji indywidualnych w wymiarze 42 h

Działania w projekcie Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z języka angielskiego (58 h) zajęcia będą prowadzone w 2 grupach po 7 uczniów zajęcia mają mieć charakter warsztatowy i zakładać będą wysoką samodzielność ucznia w zakresie zdobywania wiedzy i umiejętności.

Działania w projekcie Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z języka niemieckiego (58 h) zajęcia będą prowadzone w grupie 7 osobowej zajęcia mają mieć charakter warsztatowy i zakładać będą wysoką samodzielność ucznia w zakresie zdobywania wiedzy i umiejętności.

Wskaźniki pomiaru celów Liczba szkół na obszarach miejskich, które zrealizowały programy rozwojowe w ramach projektu Liczba osób objętych wsparciem w ramach projektu Liczba zrealizowanych godzin zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych Liczba uczniów/ennic,u których nastąpił wzrost wiedzy (testy wiedzy) Liczba utworzonych SZOK-ów Liczba uczniów/ennic,u których przeprowadzono test predyspozycji zawodowych i przygotowano indywidualną ścieżkę kariery

Wskaźniki produktów Ilość opracowanych programów zajęć Ilość wykonanych map drzew Ilość wykonanych zielników Ilość wykonanych prezentacji multimedialnych Liczba zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych Liczba uczniów/ennic, którzy/e ukończą zajęcia na poz. 90% (przy 80 % frekwencji z uwzględnieniem usprawiedliwionych obecności)

Zasada równości szans płci obowiązek prawny, zapisany w umowach wiążących wszystkie instytucje zaangażowane w realizację PO KL w Polsce i korzystające ze środków EFS, w projektach edukacyjnych w mniejszym stopniu zajmujemy się liczbami dziewczynek i chłopców, lecz przede wszystkim skupiamy się w projekcie na zmniejszaniu barier równości, przez osłabianie stereotypów płci i podejmowanie dodatkowych „równościowych” działań wszystkie dane i wskaźniki powinny być przedstawiane z uwzględnieniem podziału na płeć

Rekrutacja Dokumenty rekrutacyjne: Formularz zgłoszeniowy Deklaracja uczestnika projektu Protokół z posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej Lista uczestników zakwalifikowanych do projektu

Rekrutacja Uczniowie zgłaszają się do udziału w projekcie poprzez wypełnienie cz. I formularza zgłoszeniowego. Komisja Rekrutacyjna kwalifikuje uczniów/uczennice na zajęcia dodatkowe analizując formularz zgłoszeniowy do projektu zawierający w cz. II opinię nauczyciela oraz zaplanowane przez szkołę i ujęte we Wniosku o dofinansowanie zatwierdzonym przez Urząd Marszałkowski rodzaje zajęć.

Rekrutacja Dyrektor szkoły zatwierdza wyniki rekrutacji poprzez podpisanie formularzy zgłoszeniowych i protokołu z posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej. Dyrektor Szkoły ogłasza listę osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie. W przypadku większej ilości chętnych zostanie przygotowana lista rezerwowa w celu zapewnienia ciągłości realizacji projektu na wypadek zdarzeń losowych. Dyrektor Szkoły przekazuje dokumenty rekrutacyjne do Biura Projektu do 31 października

Rekrutacja Po ogłoszeniu listy osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie szkoła informuje opiekuna prawnego ucznia/uczennicy zakwalifikowanego do projektu o możliwości udziału dziecka w zajęciach dodatkowych. Opiekun prawny podpisując Deklarację uczestnictwa w projekcie tym samym wyraża zgodę na udział swojego dziecka w projekcie. Odmowa wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych (swoich i dziecka) przez opiekuna prawnego - jest jednoznaczna z brakiem możliwości udziału ucznia/uczennicy w zajęciach dodatkowych realizowanych w ramach projektu.

Realizacja zajęć Dokumenty dot. realizacji zajęć: dziennik zajęć dodatkowych usprawiedliwienie rezygnacja

Dostawa pomocy i materiałów dydaktycznych Realizacja dostaw nastąpi w pierwszym tygodniu listopada Dostawa materiałów dydaktycznych – XI 2012, I 2013, III 2013

Dostawa pomocy i materiałów dydaktycznych Dyrektor Szkoły lub osoba przez niego wskazana dokonuje odbioru dostaw poprzez podpisanie protokołu zdawczo – odbiorczego. Przez okres trwania projektu zakupione pomoce dydaktyczne stanowią inwentarz ZOJM i będą udostępnione szkole na podstawie umowy porozumienia. Po zakończeniu projektu pomoce dydaktyczne zostaną przekazane szkołą.

Sprawozdawczość w projekcie Operator usługi edukacyjnej jest zobowiązany do comiesięcznego składania raportu, do którego załącznikami są karta pracy prowadzącego zajęcia i lista uczestników zajęć, podpisana przez Dyrektora Szkoły.

Biuro Projektu ul. Namysłowska 8, pok. 206 71 721 58 40 lub 47 Koordynator Projektu – Katarzyna Trębacz katarzyna.trebacz@um.wroc.pl Asystenci merytoryczni Maria Piegowska – maria.piegowska@um.wroc.pl Ewa Wróblewska – ewa.wroblewska01@um.wroc.pl Magdalena Ciosek – magdalena.ciosek@um.wroc.pl Specjalista ds. monitoringu – Alicja Pietrzyk alicja.pietrzyk@um.wroc.pl

Dziękujemy za uwagę