Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie 06-400 Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:23 672 40 31 23 673 23 61.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Grażyna Osicka Wspieranie procesu zmian w kształceniu zawodowym i ustawicznym Lublin, 12 września 2014 r.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Kuratorium Oświaty w Lublinie Kuratorium Oświaty w Lublinie Nadzór pedagogiczny Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2011/2012 r. 1 Lublin, r.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Awans zawodowy nauczycieli.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Zajęcia dodatkowe realizowane przez przedszkola dla których organem prowadzącym jest Miasto Poznań Poznań, 9 września 2013 roku.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
SPECYFIKA I CEL KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Art. 42 ustawy – Karta Nauczyciela Organizacja pracy świetlicy szkolnej Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA NA ROK SZKOLNY 2016/2017 Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej "WOM"w.
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
kształcących w zawodach
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Konferencja Uwarunkowania prawne pracy dyrektora i nauczyciela wobec zmieniającej się rzeczywistości oświatowej pod patronatem.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
KONFERENCJA METODYCZNA HISTORIA spotkanie sieci współpracy
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Zapis prezentacji:

Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:

Rola wojewódzkiej placówki doskonalenia nauczycieli w procesowym wspomaganiu szkół i przedszkoli Andrzej Kaliszewski Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie

Zmiana rozporządzenie w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli W dniu r. weszło w życie rozporządzenie MEN z r. zmieniające rozporządzenie w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. z 2012 r. poz. 1196). Resort edukacji przyjął założenie, że beneficjentem sytemu doskonalenia ma być szkoła pojmowana jako wieloaspektowa organizacja. Wspomaganie szkoły ma być takim działaniem, które szanując autonomiczną rolę szkoły, nie narzuca je gotowych rozwiązań, a jedynie pomaga przy organizacji działań szkoły. Dopełnieniem i rozszerzeniem realizowanego w szkole wspomaganie będzie powstanie sieci skupiających nauczycieli, dyrektorów, psychologów, pedagogów, bibliotekarzy z różnych szkół i placówek. Sieć ma na celu utworzenie platformy współpracy, samokształcenia, wymiany doświadczeń, analizy dobrych praktyk i tworzenia innowacyjnych rozwiązań.

Nowy system doskonalenia nauczycieli Zorganizowany blisko szkoły; Pracuje na potrzeby szkoły – oferta i proces doskonalenia dopasowane do konkretnych potrzeb, – towarzyszenie szkole w całym procesie doskonalenia (od diagnozy po monitorowanie efektów); Wykorzystuje potencjał różnych instytucji świadczących usługi na rzecz doskonalenia nauczycieli: placówek doskonalenia nauczyli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych.

Nowy zakres obowiązków placówek doskonalenia prowadzonych przez JST W § 15 rozporządzenia ujednolicono zakres obowiązkowych zadań dla publicznych placówek doskonalenia nauczycieli prowadzonych przez samorząd województwa, powiat i gminę. Powinny realizować: doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie wynikającym z: a) kierunków polityki oświatowej państwa oraz wprowadzanych zmian w systemie oświaty, b) wymagań stawianych szkole lub placówce, których wypełnienie jest badane przez organy sprawujące nadzór pedagogiczny w procesie ewaluacji zewnętrznej, zgodnie z przepisami w sprawie nadzoru pedagogicznego, c) realizacji podstaw programowych, d) wyników i wniosków z nadzoru pedagogicznego i egzaminów prowadzonych w szkołach – § 15 ust. 1; doskonalenia zawodowego dyrektorów szkół i placówek w zakresie zarządzania oświatą – § 15 ust. 2.

Obowiązkowe zadania placówek doskonalenia nauczycieli prowadzonych przez samorząd województwa Organizowanie i prowadzenie, stosownie do potrzeb, doradztwa metodycznego dla nauczycieli: a) przedmiotów zawodowych nauczanych w zawodach unikatowych, b) zatrudnionych w szkołach z językiem nauczania mniejszości narodowych i etnicznych oraz językiem regionalnym. Prowadzenie wojewódzkiego systemu informacji pedagogicznej, w tym gromadzenie i udostępnianie informacji dotyczących dostępnych form kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli.

Sposoby realizacji obowiązkowych zadań Organizowanie i prowadzenie w szkołach i placówkach wspomagania w zakresach obejmujących: a) pomoc szkole w diagnozowaniu potrzeb, b) ustalenia sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb lub rozwiązywania problemów, c) zaplanowanie adekwatnych do zdiagnozowanych potrzeb szkoły oraz jej możliwości form wspomagania i ich realizacja, d) wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania.

Sposoby realizacji obowiązkowych zadań Organizowaniu i prowadzeniu sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek, w ramach których będą organizowane doskonalenia w różnych formach obejmujących zarówno spotkania z udziałem zewnętrznych ekspertów – wykłady, warsztaty, konsultacje grupowe, jak i wszelkie formy inicjowane przez organizatora i prowadzącego sieć – organizowanie lekcji pokazowych, omawianie dobrych praktyk, wspólne poszukiwanie optymalnych rozwiązań bieżących problemów dydaktycznych i wychowawczych. Upowszechnianie przykładów dobrej praktyki. Pozostawiono możliwość realizacji obowiązkowych zadań przez udzielanie konsultacji oraz prowadzenie doskonalenia, w tym seminariów, konferencji, wykładów i szkoleń.

Projekty realizowane w MSCDN rok 2012/2013  Mazowieckie Centra Talentu i Kariery (2010 r. – 2013 r.)  Otwarte Przedszkola (2011 r. – 2013 r.)  Mazowieccy Liderzy Nauczania (2011 r. – 2013 r.)  Przedsiębiorczość i kreatywność w znajdowaniu nowych miejsc pracy w dobie globalnego kryzysu (2011 r. – 2012 r.)  Innowacyjne szkolnictwo zawodowe na Mazowszu Płockim (projekt innowacyjny) – (2012 r r.)

Mazowieckie Centra Talentu i Kariery (2010 r. – 2013 r.) Projekt składa się z dwóch komponentów:  Centra Talentu i Kariery – 7 szkół ponadgimnazjalnych, po jednej na terenie każdego wydziału MSCDN,  Szkoły startu do kariery – 30 placówek; 6 na terenie działania Wydziału MSCDN w Ciechanowie.

Szkoły Startu do Kariery – działania obejmują: Diagnozę Raport uwzględniający potrzeby uczniów i nauczycieli; Start do kariery – wsparcie w budowaniu wieloletniego programu, który umożliwi uczniom uzyskiwanie lepszych wyników na sprawdzianie zewnętrznym; Monitoring indywidualnych postępów uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych; Zajęcia dodatkowe – ok. 700 godz. zajęć rozwijających kreatywność, motywację, umiejętność uczenia się; a także zajęć wyrównawczych rozwijających najsłabiej rozwinięte kompetencje opisane w diagnozie edukacyjnej szkoły; Doskonalenie – bogata oferta doskonalenia nauczycieli w zdiagnozowanych obszarach; Wsparcie dla uczniów – systematyczna opieka psychologiczno-pedagogiczna; Włączenie w szersze działania: dofinansowanie wycieczek edukacyjnych; możliwość udziału w przedsięwzięciach regionalnych projektu prezentujących jego efekty.

Miejsce projektu MSCDN w nowym systemie wspomagania szkół Wspomaganie procesowe Wspólna diagnoza potrzeb Wspólne zaplanowanie działań Zorganizowanie najlepszej dla danej szkoły formy doskonalenia Zaangażowanie nauczycieli i dyrektora w procesie wprowadzania zmian Wsparcie nauczycieli we wdrażaniu nowych rozwiązań Ewaluacja procesu Wspólne opracowanie rekomendacji Szkoły Startu do Kariery Diagnoza potrzeb uczniów i nauczycieli Program Start do Kariery Bogata oferta doskonalenia Tworzenie przez nauczycieli programów zajęć dodatkowych Konsultacje programów, monitoring postępów uczniów Ewaluacja projektu

Akademia Profesjonalnego Nauczyciela Projekt systemowy zgłoszony do Planu Działania na rok 2013 (PO KL Priorytet IX, Działanie 9.4) Doskonalenie kompetencji nauczycieli wobec zmian wynikających z wdrażanej reformy systemu oświaty oraz dostosowanie kwalifikacji nauczycieli do zmieniającej się sytuacji na rynku edukacyjnym. Czas trwania projektu – 1 czerwiec 2013 r. – 30 czerwca 2015 r. Wartość projektu – zł.

Komponenty projektu Akademia Profesjonalnego Nauczyciela szkoła KKDNJO

Model profesjonalnego nauczyciela Diagnoza, monitorowanie, ewaluacja merytoryczna Wypracowanie efektów: - prace nauczycieli, - standardy doskonalenia, - sylwetka profesjonalnego nauczyciela Cykl wykładów otwartych w Akademii Profesjonalnego Nauczyciela

Kursy kwalifikacyjne Lp.NazwaWymiar godzin 1.KK przygotowujący do pracy z dziećmi z autyzmem KK z tyflopedagogiki270 3.KK z surdopedagogiki270 4.KK pedagogiczno-metodyczny „język angielski”280 5.KK z metodyki nauczania jęz. obcego w okresie wczesnoszkolnym240 6.KK pedagogiczny dla nauczycieli PNZ150

III. Doskonalenie kompetencji społecznych nauczycieli IV. Doskonalenie przedmiotowe Opracowanie 2 programów 20-godzinnych kursów stacjonarnych, Realizacja w 60 grupach 20-osobowych. III. Przygotowanie 11 programów 32-godzinnych kursów stacjonarnych (+8 godz. on-line), Realizacja w 120 grupach 20-osobowych. IV.

Doskonalenie przedmiotowe 3 dni – doskonalenie ogólne 3 dni – doskonalenie przedmiotowe 4 seminaria wdrożeniowe 10 godzin on-line 2 dni – podsumowanie, prezentacje efektów

V. Doskonalenie kompetencji językowych VI. Doskonalenie kadry kierowniczej Kursy językowe na trzech poziomach w formie hybrydowej (stacjonarnej i on-line), Przeszkolenie 210 nauczycieli w 30 grupach 7-osobowych. V. Przygotowanie jednego 10-godzinnego kursu stacjonarnego (dla 6 grup), Przygotowanie jednego programu 30- godzinnego (dla 6 grup). VI.

Doskonalenie kadry kierowniczej 10 godz. – kompetencje społeczne w pracy nauczyciela 30 godz. – ocenianie w szkole 10 godz. – wykorzystanie TIK przez kadrę kierowniczą

VII. Doskonalenie kompetencji wykorzystania TIK Kursy e-learningowe w zakresie dydaktyk przedmiotowych 11 programów 8- godzinnych, Realizacja w 120 grupach 20- osobowych. Kursy stacjonarne w zakresie wykorzystania TIK 2 programy 20- godzinne, Realizacja w 120 grupach 10- osobowych. Kurs stacjonarny dla kadry kierowniczej 1 program 10- godzinny, 6 grup.

Dziękuję za uwagę