Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Konferencja Uwarunkowania prawne pracy dyrektora i nauczyciela wobec zmieniającej się rzeczywistości oświatowej pod patronatem.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Konferencja Uwarunkowania prawne pracy dyrektora i nauczyciela wobec zmieniającej się rzeczywistości oświatowej pod patronatem."— Zapis prezentacji:

1 Konferencja Uwarunkowania prawne pracy dyrektora i nauczyciela wobec zmieniającej się rzeczywistości oświatowej pod patronatem Marszałka Województwa Podkarpackiego Władysława Ortyla

2 Oferta doskonalenia PCEN w Rzeszowie
(marzec 2018 r. – sierpień 2018 r.)

3 I. Organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek
a) pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki b) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki c) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację d) wspólna ocena efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania, ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 29 września 2016 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli § Publiczne placówki doskonalenia realizują zadania obowiązkowe w szczególności przez:  1) organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek, polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu dzia­ łań mających na celu poprawę jakości pracy szkoły lub placówki w zakresie określonym w § 17 ust. 1 i 2 lub innym wskazanym przez szkołę lub placówkę, wynikającym z potrzeb szkoły lub placówki, obejmującego: a) pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki, b) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki, c) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację, d) wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania; 2) organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń; 3) prowadzenie form doskonalenia, w tym seminariów, konferencji, wykładów, warsztatów i szkoleń; 4) udzielanie konsultacji; 5) upowszechnianie przykładów dobrej praktyki.

4 175 tematów szkoleń dla rad pedagogicznych
II. Prowadzenie form doskonalenia, w tym seminariów, konferencji, wykładów, warsztatów i szkoleń 175 tematów szkoleń dla rad pedagogicznych 154 tematy warsztatów dla nauczycieli (marzec – czerwiec) w tym 30 tematów warsztatów dla nauczycieli realizowanych przez Oddział Krosno ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 29 września 2016 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli § Publiczne placówki doskonalenia realizują zadania obowiązkowe w szczególności przez:  1) organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek, polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu dzia­ łań mających na celu poprawę jakości pracy szkoły lub placówki w zakresie określonym w § 17 ust. 1 i 2 lub innym wskazanym przez szkołę lub placówkę, wynikającym z potrzeb szkoły lub placówki, obejmującego: a) pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki, b) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki, c) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację, d) wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania; 2) organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń; 3) prowadzenie form doskonalenia, w tym seminariów, konferencji, wykładów, warsztatów i szkoleń; 4) udzielanie konsultacji; 5) upowszechnianie przykładów dobrej praktyki.

5 Oferta szkoleniowa opracowana została w oparciu o kierunki realizacji polityki oświatowej państwa
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego Podniesienie jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej Bezpieczeństwo w internecie Odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznych Wprowadzanie doradztwa zawodowego do szkół i placówek. Wzmacnianie wychowawczej roli szkoły Podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach systemu oświaty

6 1. Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego
Oferta dydaktyczna Planowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej nauczyciela zgodnie z nową podstawą programową Wdrażanie i monitorowanie nowej podstawy programowej w przedszkolu i w szkole podstawowej Wymagania państwa wobec szkół/ placówek jako wyzwania dla nauczycieli Istota programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły Rady Pedagogiczne

7 O/Krosno –warsztaty dla nauczycieli dot
O/Krosno –warsztaty dla nauczycieli dot. wdrażania nowej podstawy programowej Ocenianie wspierające uczniów w nauce ( r., g. 14) Twórcze rozwiązania w zakresie realizacji podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej – ( r., g. 14) Wdrażanie i monitorowanie podstawy programowej z WOS w szkole podstawowej – ( r., g. 14) Jak uczyć uczniów uczenia się – ( r., g. 14) Metoda projektu jako sposób na integrację treści w kształceniu przyrodniczym - ( r., g. 14) Planowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej nauczyciela – ( r., g.14)

8 Oferta dydaktyczna Rady Pedagogiczne
2. Podniesienie jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej Oferta dydaktyczna Analiza wyników matury z matematyki pod kątem doskonalenia nauczania tego przedmiotu Czy matematykę mogą opanować tylko specjalnie uzdolnieni uczniowie? (Jak uczyć matematyki w przedszkolu i w klasach I-III) Matematyczne podstawy programowania Nasza szkoła programuje Rady Pedagogiczne

9 O/Krosno – warsztaty dot
O/Krosno – warsztaty dot. podniesienia jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej Programowanie w języku Scratch – ( r., g. 14) CorelDraw! – tworzenie grafiki wektorowej na potrzeby szkoły ( r., g. 15) Arduino w edukacji szkolnej – wprowadzenie do elektroniki i programowania – ( r., g. 15) Wykorzystanie tablicy interaktywnej w dydaktyce – ( r., g. 15 i r., g.15) Budowanie szkolnej witryny www z CMS Joomla! – ( r., g. 15)

10 Oferta dydaktyczna Rady Pedagogiczne
3. Bezpieczeństwo w Internecie. Odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznych Oferta dydaktyczna Cyberzagrożenia, bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie Zniewolenie przez sieć – jak ustrzec się przed uzależnieniem od Internetu? Wyloguj się do prawdziwego życia Poszerz swój czyli życie siecią Jak sobie radzić z nałogami fonoholizmu i innymi e-uzależnieniami Rady Pedagogiczne Akademia Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej (TiK) - sieć

11 4. Wprowadzanie doradztwa zawodowego do szkół i placówek
Oferta dydaktyczna Doradztwo edukacyjno-zawodowe, pomoc uczniom w wyborze zawodu i planowaniu ścieżki kariery Ścieżka kariery zawodowej w kontekście zmian w systemie edukacji Metody aktywizujące stosowane w kształceniu zawodowym i doradztwie zawodowym Doskonalenie umiejętności kluczowych w kształceniu zawodowym Rady Pedagogiczne

12 Oferta dydaktyczna 5. Wzmacnianie wychowawczej roli szkoły
Historia i tożsamość – tradycyjne wartości w nowoczesnej szkole Jak wychowywać? Skuteczne porozumiewanie się w klasie Wolontariat w szkole Modyfikacja programu wychowawczo profilaktycznego szkoły na podstawie oceny skuteczności dotychczasowych działań Szkoła dialogu - podstawy dobrej współpracy z rodzicami i środowiskiem Rady Pedagogiczne

13 O/Krosno – warsztaty dot. wzmacniania wychowawczej roli szkoły
Jak rozmawiać z rodzicem, gdy różnią nas cele i wartości w wychowaniu – ( r., g. 14) Jak budować porozumienie i współpracę: szkoła/wychowawca i rodzice – I cz. – ( r., g. 14) Jak budować porozumienie i współpracę: szkoła/wychowawca i rodzice – II cz. – ( r., g. 14)

14 Oferta dydaktyczna Rady Pedagogiczne
6. Podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach systemu oświaty Oferta dydaktyczna Uczeń z zaburzeniami zachowania. Budowanie strategii pracy w środowisku szkolnym Praca z uczniem z zaburzeniami rozwojowymi (autyzm, zespół Aspergera) Rola nauczyciela zawodu w kształceniu uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych Rady Pedagogiczne

15 Kursy doskonalące ABC Szachów, cz. II Strategia i taktyka szachowa r. PCEN Rzeszów Kurs z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego – marzec/kwiecień 2018 r. PCEN O/Krosno Kurs doskonalący dla nauczycieli – kandydatów na nauczycieli doradców metodycznych, PCEN O/Krosno

16 Kursy kwalifikacyjne Przygotowujący do prowadzenia zajęć z pierwszej pomocy – r. Z zakresu zarządzanie oświatą – marzec 2018 r. – luty 2019 r.

17 Studia podyplomowe Nauczanie informatyki w szkole
Nauczanie programowania w szkole Doradztwo zawodowe Resocjalizacja i socjoterapia Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika) Edukacja i terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami autystycznymi, w tym z zespołem Aspergera

18 Konferencje Konferencja „Uwarunkowania prawne pracy dyrektora i nauczyciela wobec zmieniającej się rzeczywistości” – r. Krosno Wojewódzka Konferencja informacyjno-metodyczna „Edukacja przez szachy na Podkarpaciu” – r. Przemyśl Edukacja włączająca – kształcenie i rozwój uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w zmieniającej się szkole r. Przemyśl Konferencja Wojewódzka pod hasłem „Falochron – wzmacnianie wychowawczo – profilaktycznej roli szkoły” – r. OENiPAS w Czudcu

19 III. Organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek Zarządzanie jednostką oświatową (dla dyrektorów poszczególnych gmin i powiatów) Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej Edukacja globalna Wychowanie do życia w rodzinie i edukacja zdrowotna Kluby Historyczne im. Armii Krajowej Nauczyciele uczący się Organizacja Regionalnej Olimpiady Wiedzy o Wielkich Polakach Międzyszkolny Konkurs Biblijny ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 29 września 2016 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli § Publiczne placówki doskonalenia realizują zadania obowiązkowe w szczególności przez:  1) organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek, polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu dzia­ łań mających na celu poprawę jakości pracy szkoły lub placówki w zakresie określonym w § 17 ust. 1 i 2 lub innym wskazanym przez szkołę lub placówkę, wynikającym z potrzeb szkoły lub placówki, obejmującego: a) pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki, b) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki, c) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację, d) wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania; 2) organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń; 3) prowadzenie form doskonalenia, w tym seminariów, konferencji, wykładów, warsztatów i szkoleń; 4) udzielanie konsultacji; 5) upowszechnianie przykładów dobrej praktyki. Niektóre sieci w rejonie krośnieńskim

20 IV. Udzielanie konsultacji
Oferta konsultacji ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 29 września 2016 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli § Publiczne placówki doskonalenia realizują zadania obowiązkowe w szczególności przez:  1) organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek, polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu dzia­ łań mających na celu poprawę jakości pracy szkoły lub placówki w zakresie określonym w § 17 ust. 1 i 2 lub innym wskazanym przez szkołę lub placówkę, wynikającym z potrzeb szkoły lub placówki, obejmującego: a) pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki, b) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki, c) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację, d) wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania; 2) organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń; 3) prowadzenie form doskonalenia, w tym seminariów, konferencji, wykładów, warsztatów i szkoleń; 4) udzielanie konsultacji; 5) upowszechnianie przykładów dobrej praktyki.

21 V. Upowszechnianie przykładów dobrej praktyki
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 29 września 2016 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli § Publiczne placówki doskonalenia realizują zadania obowiązkowe w szczególności przez:  1) organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek, polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu dzia­ łań mających na celu poprawę jakości pracy szkoły lub placówki w zakresie określonym w § 17 ust. 1 i 2 lub innym wskazanym przez szkołę lub placówkę, wynikającym z potrzeb szkoły lub placówki, obejmującego: a) pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki, b) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki, c) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację, d) wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania; 2) organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń; 3) prowadzenie form doskonalenia, w tym seminariów, konferencji, wykładów, warsztatów i szkoleń; 4) udzielanie konsultacji; 5) upowszechnianie przykładów dobrej praktyki.

22

23 Cennik szkoleń – 8 zł/godz. Szkolenia warsztatowe
Jednostkowa Rada Pedagogiczna Kontraktowe Rady Pedagogiczne – 120 zł/godz. – 100 zł/godz. Kontrakt przy zamówieniu min. 12 godz. (3 tematy)

24 Działalność edukacyjna Narodowego Banku Polskiego
Portal edukacji ekonomicznej Ogólnopolski konkurs na pracę pisemną o tematyce ekonomicznej System grantów NBP więcej informacji

25 Dziękujemy Państwu za uwagę


Pobierz ppt "Konferencja Uwarunkowania prawne pracy dyrektora i nauczyciela wobec zmieniającej się rzeczywistości oświatowej pod patronatem."

Podobne prezentacje


Reklamy Google