Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Advertisements

„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Szkoła Podstawowa nr 8 im. Martyrologii Piaśnicy Gimnazjum nr 3 im. Martyrologii Piaśnicy.
Remont Szkoły Podstawowej Nr 2 wraz z budową przyszkolnej infrastruktury sportowej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Nowoczesne zarzadzanie placówka oświatową Dlaczego warto wprowadzać narzędzia informatyczne do zarządzania.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
 584 uczniów,  60 nauczycieli różnych specjalności – (mi.: surdopedagog, tyflopedagog, logopeda, psycholog, pedagog, rehabilitant),  20 dobrze wyposażonych.
Tel Nasza szkoła zapewnia: wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną dbającą o rozwój uczniów, dobrze wyposażoną pracownię.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
Zajęcia dodatkowe realizowane przez przedszkola dla których organem prowadzącym jest Miasto Poznań Poznań, 9 września 2013 roku.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 90 Publiczne Gimnazjum Specjalne Nr 56 Szkoła Przysposabiająca do Pracy Nr 1 Zespół Szkół Specjalnych Nr 2 ul. Karolewska.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Ul. Lermontowa Łódź
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Szkoła Podstawowa nr 56 im. Bronisława Czecha w Łodzi „Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako.
REKRUTACJA –KROK PO KROKU Przygotowano na podstawie Zarządzenia nr 12/2016 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Ul. Gliniana 2, Ruda Śląska Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Rudzie Śląskiej.
ul. Więckowskiego – 734 ŁÓDŹ tel/fax (0-42)
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Witamy w Społecznym Gimnazjum w Brzozie Nasze Gimnazjum istnieje od 2003 r. Organem prowadzącym jest Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Brzoza i Okolice.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA INTEGRACYJNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
GIMNAZJUM nr 11 w Łodzi ul. Stawowa 28 telefony: (42) , (42) Pracujemy w myśl motta: „ Każdego.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
SIEĆ SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 2 ) Anna Galant Szkoła Podstawowa w Jankowie Zaleśnym – Dyrektor Ana Liberska Liczba nauczycielek/nauczycieli, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – 8 + Dyrektor Szkoły Do Szkoły Podstawowej w Jankowie Zaleśnym uczęszcza 74 uczniów, szkole podporządkowany jest oddział przedszkolny. Do obwodu szkoły należą miejscowości: Janków Zaleśny, Sulisław. Szkoła, będąca placówką publiczną prowadzoną przez Gminę i Miasto Raszków ma dobre warunki lokalowe. Mieści się w jednym budynku i posiada dobrze wyposażone sale lekcyjne. Do dyspozycji uczniów są: stołówka, biblioteka. Szkoła dysponuje pracownią komputerową, w salach są projektory multimedialne, komputery do dyspozycji nauczyciela.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „ Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych – bezpieczny Internet ” - zwiększenie efektywnego korzystania z TIK w ramach nieinformatycznych zajęć dydaktycznych ; - wyposażenie nauczycieli/nauczycielek w wiedzę i umiejętności z zakresu TIK pomocne w przygotowaniu i prowadzeniu zajęć lekcyjnych; - wyposażenie nauczycieli/nauczycielek w wiedzę i umiejętności z zakresu obsługi edytora tekstu i arkusza kalkulacyjnego; -wyposażenie nauczycieli/nauczycielek w wiedzę i umiejętności z zakresu pracy na platformach edukacyjnych; do końca maja 2015 r.; „Ocenianie kształtujące” ˗ nabycie przez nauczycieli/nauczycielki wiedzy na temat metod oceniana kształtującego; ˗ poszerzenie kompetencji w obszarze stosowania informacji zwrotnej w ocenianiu oraz w komunikacji z rodzicami uczniów; ˗ przygotowanie Szkoły do wdrażania w praktyce oceniania kształtującego lub wybranych jego elementów; ˗ opracowanie i wdrożenie modelu pozwalającego na trwałe stosowanie metod oceniania kształtującego na wszystkich lub wybranych poziomach nauczania; na wszystkich lub wybranych przedmiotach – do końca czerwca 2014 r.; Cele szczegółowe:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane materiały: r r. 1.Katalog metod ewaluacji lekcji. 2. Scenariusze wybranych lekcji zaplanowanych według zasad oceniania kształtującego. 1.Katalog przydatnych stron internetowych oraz programów edukacyjnych; 2.2. Dwa scenariusze wybranych lekcji z zastosowaniem technik informacyjno - komunikacyjnych. 3.Prezentacja multimedialna.

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 2 ) Anna Galant Szkoła Podstawowa im. J. Korczaka w Sośniach – Dyrektor Halina Czemiel Szkoła, będąca placówką publiczną prowadzoną przez Gminę Sośnie ma bardzo dobre warunki lokalowe. Mieści się w nowoczesnym budynku i posiada dobrze wyposażone sale lekcyjne. Do dyspozycji uczniów są stołówka, biblioteka oraz nowoczesna hala sportowa. Szkoła jest prężnie działającą placówką oświatową, czego odzwierciedleniem są tytuły np. „Szkoły z klasą”. Nauczycielki i nauczyciele pod kierunkiem Dyrektora Szkoły, organizując środowisko uczenia się swoich wychowanków, kładą szczególny nacisk na profilaktykę,na edukację ekologiczną i zdrowotną. Szkoła ma przygotowaną dla uczniów bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych. Liczba nauczycielek/nauczycieli, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – 11 osób + Dyrektor Szkoły

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „ Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki” 1.Poszerzenie warsztatu pracy nauczycieli w zakresie technik nauczania-; 2.2. Zwiększanie kompetencji nauczycieli w zakresie technik uczenia się i zapamiętywania oraz technik szybkiego czytania, notowania; 3. Sukcesywne wdrażanie do praktyki szkolnej nowych metod motywowania uczniów do pracy oraz technik uczenia się zwiększających odpowiedzialność osobistą za rozwój; do końca maja 2015 r.; „Ocenianie kształtujące ” ˗ nabycie przez nauczycieli/nauczycielki wiedzy na temat metod oceniana kształtującego; ˗ poszerzenie kompetencji w obszarze stosowania informacji zwrotnej w ocenianiu oraz w komunikacji z rodzicami uczniów; ˗ przygotowanie Szkoły do wdrażania w praktyce oceniania kształtującego lub wybranych jego elementów; ˗ opracowanie i wdrożenie modelu pozwalającego na trwałe stosowanie metod oceniania kształtującego na wszystkich lub wybranych poziomach nauczania i na wszystkich lub wybranych przedmiotach ; do końca czerwca 2014 r. Cele szczegółowe:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane materiały: r r. 1.Katalog metod ewaluacji lekcji. 2. Scenariusze wybranych lekcji zaplanowanych według zasad oceniania kształtującego. 1.Dwie lekcje wychowawcze o tematyce związanej z nowoczesnymi technikami uczenia się – wpisy w dzienniku. 2. Katalog – skrypt sposobów motywowania uczniów.

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 2 ) Anna Galant Gimnazjum w Sośniach – Dyrektor Halina Czemiel W Gimnazjum w Sośniach funkcjonuje 7 oddziałów, do których uczęszcza 176 uczniów. Szkoła, będąca placówką publiczną prowadzoną przez Gminę Sośnie ma bardzo dobre warunki lokalowe. Mieści się w nowoczesnym budynku i posiada dobrze wyposażone sale lekcyjne. Do dyspozycji uczniów są stołówka, biblioteka oraz nowoczesna hala sportowa. Szkoła jest prężnie działającą placówką oświatową. Nauczycielki i nauczyciele pod kierunkiem Dyrektora Szkoły, organizując środowisko uczenia się swoich wychowanków, kładą szczególny nacisk na profilaktykę i bezpieczeństwo. Szkoła ma przygotowaną dla uczniów urozmaiconą ofertę zajęć pozalekcyjnych. Liczba nauczycielek/nauczycieli, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – 14 osób + Wicedyrektor Szkoły

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „ Nauczyciel 45+ ” - wykorzystanie edytora tekstów, arkusza kalkulacyjnego oraz programów do tworzenia prezentacji multimedialnych; - wykorzystanie zasobów Internetu oraz programów komputerowych do obróbki plików audio-video oraz urządzeń multimedialnych; - wzmocnienie kondycji psychofizycznej nauczycieli, pomoc w profilaktyce zjawiska wypalenia zawodowego; - coaching w pracy nauczyciela; -budowanie programów rozwoju osobistego dotyczących siły i odporności psychicznej, komunikacji interpersonalnej, asertywności, radzenia sobie ze stresem; - ćwiczenie umiejętności związanych z pracą głosem, prawidłowa emisja głosu; - nabycie pełnej świadomości w zakresie uprawnień zawodowych, emerytalnych wynikające z prawa; do końca maja 2015r.; „ Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?” - zwiększanie kompetencji nauczycielek/ nauczycieli w obszarze kształtowania określonych postaw uczniowskich; - uczestnictwo w prowadzonych w szkole szkoleniach z zakresu kształtowania postaw uczniowskich; - podniesienie i rozwinięcie przez nauczycielki /nauczycieli kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej; - podniesienie i rozwinięcie przez nauczycieli kompetencji w zakresie praw i obowiązków uczniów i rodziców wobec szkoły; - stosowanie w praktyce nabytych umiejętności; -refleksja społeczności szkolnej nad koncepcją pracy szkoły –sylwetką absolwenta; do końca czerwca 2014r.; Cele szczegółowe:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane materiały: r r. 1. Katalog form współpracy i integracji rodziców ze szkołą. 2. Opracowanie zasad komunikacji nauczycieli z uczniami i rodzicami. 3. Ankieta ewaluacyjna na temat diagnozowania systemu wartości i postaw uczniowskich. 4. Katalog metod pracy z uczniami sprawiającymi problemy wychowawcze. 1. Katalog technik i metod radzenia sobie ze stresem; 2.Wykaz aktów prawnych dotyczących uprawnień nauczycieli w związku z sytuacją zdrowotną. 3.Katalog ciekawych dla nauczycieli/ nauczycielek stron internetowych.

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 2 ) Anna Galant Gimnazjum w Wierzbnie – Dyrektor Grzegorz Szubert Gimnazjum w Wierzbnie to placówka oświatowa, do której uczęszcza 118 uczniów. W Szkole funkcjonuje 6 oddziałów. Gimnazjum Wierzbnie, będące placówką publiczną prowadzoną przez Miasto i Gminę Odolanów ma dobre warunki lokalowe. Mieści się w dość nowoczesnym budynku i posiada dobrze wyposażone sale lekcyjne. Do dyspozycji uczniów są stołówka, biblioteka oraz czytelnia multimedialna oraz nowo oddana hala sportowa. Szkoła jest prężnie działającą placówką oświatową, a nauczyciele, pod kierunkiem Dyrektora szkoły, organizując warunki do nauki swoich wychowanków kładą szczególny nacisk na edukację i współpracę ze środowiskiem ze szczególnym uwzględnieniem roli rodziców w szkole. Szkoła ma również dla uczniów bardzo bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych. Liczba nauczycielek/nauczycieli, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – 17 osób + Dyrektor Szkoły

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „ Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. ” -poszerzenie warsztatu pracy nauczycieli w zakresie technik nauczania; - zwiększanie kompetencji nauczycieli w zakresie technik uczenia się i zapamiętywania oraz technik szybkiego czytania; -sukcesywne wdrażanie do praktyki szkolnej nowych metod motywowania uczniów do pracy oraz technik uczenia się zwiększających odpowiedzialność osobistą za rozwój; -nabycie przez nauczycieli umiejętności właściwego doboru czynników motywujących w zależności od sytuacji ucznia i kontekstu -do końca maja „ Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?” - nabycie i zweryfikowanie przez nauczycieli wiedzy na temat ewaluacji, form w jakich realizowana jest w edukacji (ewaluacja wewnętrzna i zewnętrzna) oraz jej funkcji w procesie rozwoju szkoły; - wspólna analiza wymagań stawianych szkole przez państwo zawartych w dokumentach MEN w kontekście rozwoju szkoły; -poznanie przez nauczycieli metod, narzędzi i procedur przydatnych w tworzeniu projektu ewaluacyjnego; -- przygotowanie harmonogramu ewaluacji wewnętrznej ; - ćwiczenie umiejętności przeprowadzania ewaluacji wewnętrznej ; - stworzenie koncepcji pracy szkoły -; do końca czerwca 2014 Cele szczegółowe:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane materiały: r r. 1. Opracowanie i wdrożenie działań służących rozwojowi i doskonaleniu jakości pracy. 2. Zaplanowania, projektowanie i przeprowadzenie ewaluacji wybranych obszarów działania szkoły. 3. Stworzenie koncepcji pracy szkoły. 1. Scenariusz lekcji o tematyce związanej z nowoczesnymi technikami uczenia się – wpisy w dzienniku. 2. Dwie lekcje wychowawcze o tematyce związanej z nowoczesnymi technikami uczenia się – wpisy w dzienniku. 3. Katalog sposobów motywowania uczniów. 4. Skrypt o stylach uczenia się.

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 2 ) Anna Galant Gimnazjum w Zespole Szkół w Wielowsi – Dyrektor Mirosława Kmiecik Grono pedagogiczne to osoby wykwalifikowane, pełne zapału i chęci do najlepszego wykształcenia uczniów. Nauczyciele uczą dzieci samodzielności i pomagają w podejmowaniu decyzji dotyczącej kierunku dalszej edukacji. Biblioteka stopniowo przekształca się w pracownię interdyscyplinarną, by z czasem stać się dobrze funkcjonującym Multimedialnym Centrum Informacji. W tym celu Dyrektorka Gimnazjum w Wielowsi systematycznie wzbogaca księgozbiór zgodnie z profilem szkoły, nauczyciel bibliotekarz modyfikuje warsztat informacyjny poprzez opracowywanie i aktualizowanie informacji na różnych nośnikach. W gimnazjum działa wiele kół zainteresowań, wydawana jest gazetka szkolna. Systematycznie wzbogaca się bazę dydaktyczną. Liczba nauczycielek/nauczycieli, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – 15 osób + Dyrektor Szkoły

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „ Nauczyciel 45+” wykorzystanie edytora tekstów, arkusza kalkulacyjnego oraz programów do tworzenia prezentacji multimedialnych; - wykorzystanie zasobów Internetu oraz programów komputerowych do obróbki plików audio-video oraz urządzeń multimedialnych; - wzmocnienie kondycji psychofizycznej nauczycieli, pomoc w profilaktyce zjawiska wypalenia zawodowego; -coaching w pracy nauczyciela; -- ćwiczenie umiejętności związanych z pracą głosem, prawidłowa emisja głosu; -nabycie pełnej świadomości w zakresie uprawnień zawodowych, emerytalnych wynikające z prawa; do końca maja 2015r „ Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki ” - poszerzenie warsztatu pracy nauczycieli w zakresie technik nauczania; - zwiększanie kompetencji nauczycieli w zakresie technik uczenia się i zapamiętywania oraz technik szybkiego czytania; -sukcesywne wdrażanie do praktyki szkolnej nowych metod motywowania uczniów do pracy oraz technik uczenia się zwiększających odpowiedzialność osobistą za rozwój; -nabycie przez nauczycieli umiejętności właściwego doboru czynników motywujących w zależności od sytuacji ucznia i kontekstu; do końca czerwca 2014 Cele szczegółowe:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane materiały: r r. 1. Scenariusz lekcji o tematyce związanej z nowoczesnymi technikami uczenia się – wpisy w dzienniku. 2. Dwie lekcje wychowawcze o tematyce związanej z nowoczesnymi technikami uczenia się – wpisy w dzienniku. 3. Katalog sposobów motywowania uczniów. 4. Skrypt o stylach uczenia się. 1. Katalog technik i metod radzenia sobie ze stresem; 2.Wykaz aktów prawnych dotyczących uprawnień nauczycieli w związku z sytuacją zdrowotną. 3.Katalog ciekawych dla nauczycieli/ nauczycielek stron internetowych.

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 2 ) Anna Galant Technikum w Zespole Szkół Ekonomicznych w Ostrowie Wielkopolskim – Dyrektor Beata Matuszczak Zespół Szkół Ekonomicznych im. Józefa Gniazdowskiego w Ostrowie Wielkopolskim jest placówką publiczną prowadzoną przez Powiat Ostrowski. W skład Zespołu Szkół wchodzą: - Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 5 kształcąca w zawodzie: sprzedawca - Technikum Nr 5 kształcące w zawodach: technik ekonomista (14 oddziałów), technik logistyk (4 oddziały), technik handlowiec (1 oddział) - Technikum Uzupełniające dla Dorosłych kształcące w zawodzie technik handlowiec (2 oddziały) Szkoła posiada nowocześnie wyposażone pracownie przeznaczone do prowadzenie zajęć dydaktycznych; spełnia standardy wyposażenia do kształcenia nauczanych zawodów oraz do realizacji części praktycznej egzaminów zawodowych. Zespół Szkół Ekonomicznych skupia w dużej mierze młodzież spoza Ostrowa Wielkopolskiego, pochodzącą z Powiatu Ostrowskiego, ale i również z innych powiatów. Liczba nauczycielek/nauczycieli, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – 33 osoby + Dyrektor Szkoły

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych – bezpieczny Internet” - zwiększenie efektywnego korzystania z TIK w ramach nieinformatycznych zajęć dydaktycznych ; - wyposażenie nauczycieli/nauczycielek w wiedzę i umiejętności z zakresu TIK pomocne w przygotowaniu i prowadzeniu zajęć lekcyjnych; - wyposażenie nauczycieli/nauczycielek w wiedzę i umiejętności z zakresu obsługi edytora tekstu i arkusza kalkulacyjnego; - wyposażenie nauczycieli/nauczycielek w wiedzę i umiejętności z zakresu pracy na platformach edukacyjnych; – do końca maja 2015 r.; „Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej” nabycie przez nauczycieli i nauczycielki umiejętności obliczania EWD zastosowanie przez nauczycieli i nauczycielki EWD w analizie egzaminu zawodowego zastosowanie przez nauczycieli i nauczycielki EWD w ewaluacji wewnętrznej nabycie przez nauczycieli i nauczycielki umiejętności interpretacji wskaźników w analizie egzaminów maturalnych stosowanych w raportach CKE i OKE. nabycie lub zweryfikowanie nabycie przez nauczycieli i nauczycielki wiedzy na temat koncepcji EWD i powiązanej z nią możliwości podejmowania działań doskonalących pracę szkoły, ˗ do końca czerwca 2014 Cele szczegółowe:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane materiały: r r. 1.Opracowanie interpretacji EWD dla szkoły wg. poznanej metodologii – model opracowania raportu z egzaminów zewnętrznych. 2.Prezentacja multimedialna. 1.Katalog przydatnych stron internetowych oraz programów edukacyjnych; 2. Dwa scenariusze wybranych lekcji z zastosowaniem technik informacyjno - komunikacyjnych. 3. Prezentacja multimedialna.

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 2 ) Anna Galant Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Zespole Szkół Ekonomicznych w Ostrowie Wielkopolskim – Dyrektor Beata Matuszczak W Zespole Szkół Ekonomicznych w Ostrowie Wielkopolskim w roku szkolnym 2014/2015 prowadzony jest jeden oddział szkoły zawodowej – klasa III. Zasadnicza Szkoła Zawodowa będąca placówką publiczną prowadzoną przez Powiat Ostrowski ma bardzo dobre warunki lokalowe. Zajęcia praktyczne realizowane są w większości u pracodawców. Szkoła posiada pracownie symultaniczne do zajęć praktycznych. Szkoła spełnia standardy wyposażenia do kształcenia nauczanego zawodu i standardy do realizacji części praktycznej egzaminów zawodowych w kształconych zawodach. Nauczyciele, pod kierunkiem dyrektora szkoły, wspierają się w planowaniu, wdrażaniu oraz analizowaniu podejmowanych działań edukacyjnych i wychowawczych, co zwiększa ich skuteczność, przyczynia się do rozwoju uczniów i powoduje wzrost jakości pracy szkoły. Nauczyciele pracują zespołowo, pomagają sobie nawzajem w rozwiązywaniu problemów i analizują efekty swojej pracy. Liczba nauczycielek/nauczycieli, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – 8 osób

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych – bezpieczny Internet” - zwiększenie efektywnego korzystania z TIK w ramach nieinformatycznych zajęć dydaktycznych ; - wyposażenie nauczycieli/nauczycielek w wiedzę i umiejętności z zakresu TIK pomocne w przygotowaniu i prowadzeniu zajęć lekcyjnych; - wyposażenie nauczycieli/nauczycielek w wiedzę i umiejętności z zakresu obsługi edytora tekstu i arkusza kalkulacyjnego; -wyposażenie nauczycieli/nauczycielek w wiedzę i umiejętności z zakresu pracy na platformach edukacyjnych; do końca maja 2015 r „ Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?” - zwiększanie kompetencji nauczycielek/ nauczycieli w obszarze kształtowania określonych postaw uczniowskich; - uczestnictwo w prowadzonych w szkole szkoleniach z zakresu kształtowania postaw uczniowskich; - podniesienie i rozwinięcie przez nauczycielki /nauczycieli kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej; - podniesienie i rozwinięcie przez nauczycieli kompetencji w zakresie praw i obowiązków uczniów i rodziców wobec szkoły; - stosowanie w praktyce nabytych umiejętności; -refleksja społeczności szkolnej nad koncepcją pracy szkoły –sylwetką absolwenta; do końca czerwca 2014r. Cele szczegółowe:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane materiały: r r. 1.Katalog form współpracy i integracji rodziców ze szkołą. 2.3 scenariusze wybranych lekcji dotyczące umiejętności planowania rozwoju zawodowego, strategii uczenia się, właściwej komunikacji interpersonalnej. 1.Katalog przydatnych stron internetowych oraz programów edukacyjnych; 2. Dwa scenariusze wybranych lekcji z zastosowaniem technik informacyjno - komunikacyjnych.

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 2 ) Anna Galant Gimnazjum nr 3 w Ostrowie Wielkopolskim Gimnazjum nr 3 w Ostrowie Wielkopolskim, będące placówką publiczną prowadzoną przez Gminę Miasto Ostrów Wielkopolski ma bardzo dobre warunki lokalowe. Mieści się w nowoczesnym budynku i jest prężnie działającą placówką oświatową. Szkoła ma przygotowaną dla uczniów bardzo bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych, organizowane są akcje i imprezy charytatywne. Wychowankowie szkoły osiągają sukcesy w skali powiatu, województwa i kraju. Szkoła może się poszczycić finalistami wojewódzkich konkursów przedmiotowych z języka polskiego, historii i matematyki, laureatami wojewódzkich konkursów przedmiotowych z języka polskiego i matematyki, laureatami powiatowego konkursu „Mistrz Ortografii”, laureatami ogólnopolskich, wojewódzkich i powiatowych konkursów plastycznych oraz laureatami miejskich konkursów z historii, języków obcych, matematyki, języka polskiego i plastyki. Uczniowie szkoły mogą się również poszczycić licznymi osiągnięciami na niwie sportowej, np. w Ogólnopolskiej Gimnazjadzie Młodzieży w Koszykówce Chłopców i Dziewcząt, w półfinałach i finałach piłki koszykowej dziewcząt i chłopców, w lekkoatletyce i siatkówce. Liczba nauczycielek/nauczycieli, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – 36 osób + Dyrektor Szkoły

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „ Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną ? ” - nabycie i zweryfikowanie przez nauczycieli wiedzy na temat ewaluacji, form w jakich realizowana jest w edukacji (ewaluacja wewnętrzna i zewnętrzna) oraz jej funkcji w procesie rozwoju szkoły; - wspólna analiza wymagań stawianych szkole przez państwo zawartych w dokumentach MEN w kontekście rozwoju szkoły; -poznanie przez nauczycieli metod, narzędzi i procedur przydatnych w tworzeniu projektu ewaluacyjnego; - przygotowanie harmonogramu ewaluacji wewnętrznej ; - ćwiczenie umiejętności przeprowadzania ewaluacji wewnętrznej; -stworzenie koncepcji pracy szkoły ; do końca maja „ Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki ” - poszerzenie warsztatu pracy nauczycieli w zakresie technik nauczania; - zwiększanie kompetencji nauczycieli w zakresie technik uczenia się i zapamiętywania oraz technik szybkiego czytania; -sukcesywne wdrażanie do praktyki szkolnej nowych metod motywowania uczniów do pracy oraz technik uczenia się zwiększających odpowiedzialność osobistą za rozwój; -nabycie przez nauczycieli umiejętności właściwego doboru czynników motywujących w zależności od sytuacji ucznia i kontekstu ; do końca czerwca 2014 Cele szczegółowe:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane materiały : r r. 1.Dwie lekcje wychowawcze o tematyce związanej z nowoczesnymi technikami uczenia się – wpisy w dzienniku. 5.Katalog sposobów motywowania uczniów, nabycie przez nauczycieli umiejętności właściwego doboru czynników motywujących w zależności od sytuacji ucznia kontekst 1. Opracowanie i wdrożenie działań służących rozwojowi i doskonaleniu jakości pracy. 2. Zaplanowanie, projektowanie i przeprowadzenie ewaluacji wybranych obszarów działania szkoły. 3. Stworzenie koncepcji pracy szkoły.