BEZPIECZEŃSTWO PRACY w ELBREWERY S.A. -D-DOKONANIA -P-PLANY ELBLĄG 5.10.2004.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Advertisements

Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia vs ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
SEKA S.A. profil działalności. SEKA S.A. SEKA S.A. to firma doradczo-szkoleniowa prowadząca działalność w zakresie: outsourcingu.
ORGANIZACJA KONTROLI OZNAKOWANIA CE W ŚRODOWISKU PRACY – OMÓWIENIE PODSTAWOWYCH PROBLEMÓW POJAWIAJĄCYCH SIĘ W TOKU KONTROLI Warszawa - czerwiec 2005.
Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Równowaga chemiczna - odwracalność reakcji chemicznych
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
PODSTAWOWE DOKUMENTY Z ZAKRESU REALIZACJI ZADAŃ OBRONY CYWILNEJ PREZENTUJE: HIERONIM WAWRZYNIAK Kierownik Oddziału Ochrony Ludności Wydziału Zarządzania.
Informacja na temat stanu prac nad przygotowaniem samorządu województwa do przyszłej perspektywy finansowej UE Toruń, maj 2012 r. Departament.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Dyskusja panelowa II: Wsparcie skutecznego audytu wewnętrznego w dziale/działach dr Adam Niedzielski – Dyrektor Departamentu Strategii i Funduszy Europejskich.
Przyjmowanie i obsługa wniosków LGD Lokalna Grupa Działania Wadoviana 8 września 2009.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
ZASADY PRZYSTOSOWANIA NIERUCHOMOŚCI DLA POTRZEB ZABIEGÓW SPECJALNYCH Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa Urzędu Miasta Poznania ul. Karola.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa”
Pracownikiem jest osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę. (Art. 2. k.p. ) Obowiązki.
DANUTA SZCZEPANIK Sekretarz Miasta Legionowo EWA MILNER-KOCHAŃSKA Pełnomocnik ds. Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym Przeciwdziałanie korupcji.
Tekst podkreślony lub wytłuszczony jest do zapamiętania Edukacja dla bezpieczeństwa.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GOSPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Zamierzenia.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Metodologia opracowywania powiatowej mapy zagrożeń oraz powiatowego programu poprawy bezpieczeństwa – warsztaty Wrocław, 28 października 2010 r. Projekt.
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
PLANOWANIE I REALIZACJIA SZKOLENIA OBRONNEGO 2016 ROKU.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Kryzys w przedsiębiorstwie „Najtrudniej zmienić się wtedy, kiedy nie wydaje się to jeszcze konieczne……” Jack Welch.
Departament Rozwoju Regionalnego XV Posiedzenie Podkomitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward Reszkowski.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
O konkursie Konkurs Employer Branding Stars (EBstars) jest organizowany przez portal HRstandard.pl na terenie Rzeczpospolitej Polskiej w oparciu o regulamin.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
Ustawa z dnia r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczpospolitej Polskiej: art Podstawowymi jednostkami organizacyjnymi do wykonywania.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Ocena ryzyka zawodowego może być prosta – wystarczy tylko pięć kroków, by wykonać ją właściwie! Co to jest ryzyko zawodowe? Mówiąc najprościej, ryzyko.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
O konkursie Konkurs Employer Branding Stars (EBstars) jest organizowany przez Employer Branding Institute Sp. z o.o. na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
NADZÓR RYNKU RAPORT. na produkcie dla konsumenta w dowolnym państwie Unii Europejskiej - bezpieczeństwo użytkowania deklaracja, że wprowadzany do obrotu.
Harmonogram prac nad projektem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, styczeń 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
Dofinansowanie UE [PLN]
Akredytacja w Szpitalu Uniwersyteckim
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
Staż w dziale Utrzymania Ruchu
Misją Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku jest profesjonalna realizacja prawnie przypisanych mu zadań, a istotnym elementem tej Misji jest właściwe.
CZYNNIK LUDZKI JAKO POTENCJALNE ŹRÓDŁO ZAGROŻEŃ W SYSTEMIE OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH OPRACOWAŁ: ppłk mgr inż. Janusz PARCZEWSKI, tel
Zapis prezentacji:

BEZPIECZEŃSTWO PRACY w ELBREWERY S.A. -D-DOKONANIA -P-PLANY ELBLĄG

SPIS TREŚCI Polityka bezpieczeństwa i higieny pracy w Elbrewery S.A. Główne zobowiązania Zobowiązania szczegółowe Ocena ryzyka zawodowego System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy Wdrożenie SZ BHP Utrzymanie SZ BHP Doskonalenie SZ BHP Narzędzia wspomagające SZ BHP Osiągnięcia za lata Plany i zamierzenia w zakresie bhp na lata

POLITYKA JAKOŚCI, OCHRONY ŚRODOWISKA i BHP w ELBREWERY S.A. GŁÓWNE ZOBOWIĄZANIA : 1.współtworzenie Systemu Zarządzania przy aktywnym współudziale pracowników 2.spełnienie wymagań ciągłego doskonalenia ZSZ 3.spełnienie przepisów prawnych, wymogów Grupy Żywiec i Koncernu Heinekena w zakresie bhp, ochrony środowiska i jakości

ZOBOWIĄZANIA SZCZEGÓŁOWE : 1.wyeliminowanie przyczyn wypadków przy pracy i chorób zawodowych, zdarzeń potencjalnie wypadkowych oraz awarii mających wpływ na bezpieczeństwo w zakładzie 2. zarządzanie ryzykiem zawodowym 3. nadzór nad podwykonawcami 4. stała poprawa stanu bhp przy wykorzystaniu najnowszej wiedzy technicznej i organizacyjnej w celu minimalizacji narażenia pracowników na hałas, zapylenie oraz na zagrożenia związane z transportem wewnętrznym 5. bezpieczeństwo innych osób przebywających na terenie 6. stosowanie procesów zapewniających bezpieczeństwo pracy

OCENA RYZYKA ZAWODOWEGO 1. DOKUMENTY WIĄŻĄCE : Procedury Zarządzenie wewnętrzne Dyrektora Browaru 2. TOK POSTĘPOWANIA : ocena ryzyka przez Komisję w składzie: kierownik działu, pracownik działu, SIP sprawdzenie oceny przez Specjalistę ds. BHP zatwierdzenie arkusza oceny przez Dyrektora Browaru zapoznanie pracownika z oceną ryzyka i podpisanie przez niego informacji o ryzyku przechowywanie arkuszy oceny i informacji o ryzyku u kierownika i w dziale bhp 3. DANE STATYSTYCZNE : oceniono 70 stanowisk pracy oceną objęto 256 pracowników

SYSTEM ZARZĄDZANIA BHP w ELBREWERY S.A. ETAP I - WDROŻENIE SZ BHP Informacja o planach przystąpienia do wdrożenia SZ BHP Decyzja Najwyższego Kierownictwa o wdrożeniu SZ BHP wg PN-N-18001: Przegląd wstępny zakładu i dokumentacji Szkolenie pracowników biorących udział we wdrażaniu systemu - 37 osób Powołanie Pełnomocnika ds. SZ BHP Tworzenie lub uzupełnienie istniejącej dokumentacji systemowej : 35 osób 34 procedury 12 zarządzeń

Audity wewnętrzne 31 obszarów 26 auditorów 14 niezgodności Audit zewnętrzny – rekomendacja do auditu certyfikującego Audit certyfikujący SZ BHP wg PN-N : Wręczenie certyfikatu ZSZ Jakością, Ochroną Środowiska i BHP - jako pierwszy browar w Grupie Żywiec SYSTEM ZARZĄDZANIA BHP w ELBREWERY S.A.

ETAP II UTRZYMANIE SZ BHP Audity wewnętrzne : - 30 obszarów - 28 auditorów - 4 niezgodności Audit zewnętrzny - bez uwag SYSTEM ZARZĄDZANIA BHP w ELBREWERY S.A.

Szkolenie auditorów wewnętrznych i osób odpowiedzialnych za obszary auditowane oraz tworzących dokumentację systemową / 53 osoby / wg : PN-N : 2004 OHSAS Analiza działań przystosowawczych istniejącego systemu do wymogów nowych norm 2. Opracowanie „Planu dostosowawczego na 2004 rok istniejącego SZ BHP wg normy PN-N-18001:1999 do wymagań norm: PN-N-18001:2004 i OHSAS 18001” 30 zadań ETAP III DOSKONALENIE SZ BHP SYSTEM ZARZĄDZANIA BHP w ELBREWERY S.A.

Aktualizacja istniejącej dokumentacji systemowej zgodnie z planem dostosowawczym :zrealizowano 22 zadania do realizacji w terminie pozostało 8 zadań Audity wewnętrzne : 23 obszary 25 auditorów 2 niezgodności Audit zewnętrzny / bez uwag / :kontrolny wg PN-N-8001:2004certyfikujący wg OHSAS ETAP III DOSKONALENIE SZ BHP SYSTEM ZARZĄDZANIA BHP w ELBREWERY S.A.

ETAP IV NARZĘDZIA WSPOMAGAJĄCE SZ BHP 1.KOMUNIKACJA ELEKTRONICZNA Komunikacja elektroniczna przy pomocy aplikacji „ Poczta LOTUS” 2. PUBLIKACJE Informator „ Aspekty bezpieczeństwa człowieka w EB” Ulotka „ Informacja o zasadach bezpiecznego przebywania na terenie firmy” SYSTEM ZARZĄDZANIA BHP w ELBREWERY S.A.

2003 rok 1. Konkurs „Pracodawca – organizator pracy bezpiecznej 2003 rok „ I miejsce na szczeblu ogólnopolskim w kategorii zakładów zatrudniających powyżej 50 osób 2. List gratulacyjny od Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej dla Pana Romana Korzeniowskiego - laureata konkursu „Pracodawca –organizator pracy bezpiecznej” 3. Dyplom Głównego Inspektora Państwowej Inspekcji Pracy dla Grażyny Niedzielskiej z okazji 50 lat służby bezpieczeństwa pracy 4. Uzyskanie pozytywnych ocen po przeprowadzonych auditach: - weryfikacyjnym za lata wykonanym przez Firmę KPMG,wynajętą przez Heinekena - kontrolnym SZ BHP wg PN-N-18001: Wydanie : ulotki „Informacja o zasadach bezpiecznego przebywania na terenie firmy” uaktualnionego informatora „ ABC w EB” OSIĄGNIĘCIA w zakresie BHP w latach rok 1. Wyróżnienie przez Centralny Instytut Ochrony Pracy - Srebrna Karta Lidera Bezpiecznej Pracy 2. Uzyskanie pozytywnej oceny z auditu certyfikującego SZ BHP wg normy OHSAS oraz PN-N-18001:2004

PLANY, CELE SZCZEGÓŁOWE I OGÓLNE NA LATA Modernizacja przyjęcia, magazynowania, transportu i dozowania surowców do produkcji w magazynie i w warzelni. 2.Opracowanie logistyki transportu kołowego i ruchu pieszego na terenie zakładu. 3.Zakup sprzętu ucieczkowego dla pracowników w działach gdzie przebiega instalacja z amoniakiem. 4.Wymiana wózków ręcznego prowadzenia oraz wózków widłowych z napędem silnikowym. 5.Modernizacja wentylacji w maszynowni chłodniczej oraz hali piwa KEG. 6.Szkolenie pracowników w zakresie bhp oraz udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. 7.Modernizacja: instalacji elektrycznej umożliwiająca wyłączenie budynków spod napięcia na portierni oświetlenia terenu zakładu 8.Przegląd maszyn i urządzeń w celu dostosowania ich do obowiązujących wymagań. 9.Zakup indywidualnych mierników gazów. 10.Utrzymanie i dalsze doskonalenie SZ BHP. Uwaga: Na w/w przedsięwzięcia są zapewnione środki finansowe. W w/w planach nie ujęto zadań na lata , które nie zostały jeszcze zatwierdzone.

DZIĘKUJE ZA UWAGĘ