„Strategia Rozwoju Powiatu Chojnickiego do roku 2025” Stan realizacji przedsięwzięć zawartych w Strategii na dzień 13.10.2015 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Advertisements

ZMIANY W SZKOLNICTWIE PODNADGIMNAZJALNYM. GIMNAZJUM – 3 lata nauki Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych 3 lata LO 3 lata Technikum 4 lata Egzaminy potwierdzające.
Wydział Inwestycji i Rozwoju Starostwo Powiatowe w Węgrowie tel. (25) Przebudowa, rozbudowa z nadbudową budynku Liceum Ogólnokształcącego im.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne. ( ZIT ). Dofinansowanie :ZIT 11,4 mln euro WRPO 8,0 mln euro Beneficjenci :- Uniwersytet im. A. Mickiewicza, - Politechnika.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Remont Szkoły Podstawowej Nr 2 wraz z budową przyszkolnej infrastruktury sportowej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Oferuje kwalifikacyjne kursy zawodowe na poziomie: Szkoły Policealnej, Technikum, Zasadniczej Szkoły Zawodowej LIDER KSZTAŁCENIA DOROSŁYCH Zespół Szkół.
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych w roku szk. 2016/2017 Informacja dla uczniów klasy III Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU Technikum nr 2 Architektoniczno-Budowlane Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 3 Architektoniczno-Budowlana.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
Wnioski z egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w województwie świętokrzyskim 2015 Marek Szymański.
POWIATOWE CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO I PRAKTYCZNEGO W BĘDZINIE ul. I. Krasickiego 17, 42 – 500 Będzin tel , fax www:
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO ROLA SAMORZĄDU W KREOWANIU POLITYKI OŚWIATOWEJ W REGIONIE – ŚWIĘTOKRZYSKI PROGRAM WSPIERANIA ROZWOJU EDUKACJI Kielce,
1 Po pierwsze praca… Krajowe i regionalne programy operacyjne w kontekście przedsiębiorczości i miejsc pracy.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Ul. Gliniana 2, Ruda Śląska Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Rudzie Śląskiej.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Remont Przedszkola Miejskiego nr 4 w Kolnie wraz z wyposażeniem dydaktycznym i adaptacją niewykorzystanych pomieszczeń na potrzeby edukacji przedszkolnej.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Aktywizacja zawodowa osób zagrożonych marginalizacją i wykluczeniem społecznym Mrągowo, 5 czerwca 2008 r.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
2016. Najczęściej popełniane błędy podczas e-Naboru Wybranie jedynie jednego oddziału w danej szkole – w przypadku gdy zabraknie punktów aby system przydzielił.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Kształtowanie sieci szkolnictwa ponadgimnazjalnego w Powiecie Starogardzkim Perspektywa 2020.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Zapis prezentacji:

„Strategia Rozwoju Powiatu Chojnickiego do roku 2025” Stan realizacji przedsięwzięć zawartych w Strategii na dzień r.

Cel strategiczny 1: Zwiększenie znaczenia funkcji turystycznej powiatu Cel średniookresowy: Rozwój systemów zarządzania turystyką i sprzedaży pakietów turystycznych Działanie: Inspirowanie tworzenia systemów sprzedaży pakietów turystycznych poza obszarem powiatu Realizacja:  W ramach projektu „Wsparcie organizacji Klastra Turystycznego w Subregionie Południowym” opracowano Strategię rozwoju Klastra wraz z audytem turystycznym, w tym pakiety turystyczne

Cel strategiczny 1: Zwiększenie znaczenia funkcji turystycznej powiatu Cel średniookresowy: Rozwój infrastruktury turystycznej, infrastruktury kultury i atrakcji na terenie powiatu Działanie: Uruchomienie Eksperymentarium przy CEW Realizacja:  Zadanie zrealizowane w zakresie wystawy w 2015 r. Działanie: Stworzenie wspólnie z gminami tras narciarstwa biegowego w oparciu o „Kaszubską Marszrutę” Realizacja:  Wybudowano ścieżki rowerowe w ramach Programu Kaszubska Marszruta

Cel strategiczny 1: Zwiększenie znaczenia funkcji turystycznej powiatu Cel średniookresowy: Wspieranie agroturystyki na terenach wiejskich Działanie: Wykorzystanie istniejących portali dla informacji i promocji powiatu Realizacja:  W ramach projektu „Wsparcie organizacji Klastra Turystycznego w Subregionie Południowym” zamieszczono artykuły na portalach i przeprowadzono kampanię reklamową na portalach społecznościowych celem wypromowania Klastra i pakietów turystycznych; opracowano również stronę internetową Klastra wrotaborow.pl oraz stronę mapa.wrotaborow.pl, na której udostępniono interaktywną mapę turystyczną – mapę ścieżek rowerowych Kaszubskiej Marszruty wraz z panoramami sferycznymi

Cel strategiczny 1: Zwiększenie znaczenia funkcji turystycznej powiatu Cel średniookresowy: Dbałość o stan i promocję lokalnego dziedzictwa kulturowego Działanie: Opracowanie i realizacja powiatowego programu ochrony zabytków Realizacja:  Opracowano i jest w trakcie realizacji powiatowy program ochrony zabytków

Cel strategiczny 2: Ukierunkowanie rozwoju powiatu jako ponadregionalnego centrum gospodarczego Cel średniookresowy: Wykorzystanie dogodnego położenia komunikacyjnego i geograficznego powiatu dla rozwoju gospodarczego Działanie: Stworzenie wokół Chojnic silnego miejskiego obszaru funkcjonalnego, umożliwiającego absorpcję znaczących środków w nowej perspektywie finansowej UE Realizacja:  W trakcie realizacji zadanie polegające na opracowaniu dokumentacji technicznej w ramach projektu „Chojnicko – Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny” – dotyczy „Modernizacja byłej drogi krajowej nr 22 – projekt budowlany” oraz „Utworzenie transportowego węzła integrującego wraz ze ścieżkami pieszo-rowerowymi w Chojnicach – koncepcja szczegółowa (w ramach Zintegrowanych Porozumień Terytorialnych – budowa transportowych węzłów integrujących)

Cel strategiczny 2: Ukierunkowanie rozwoju powiatu jako ponadregionalnego centrum gospodarczego Cel średniookresowy: Poprawa dostępności komunikacyjnej i infrastruktury transportowej w relacji z sąsiednimi powiatami i Trójmiastem i wykorzystanie istniejącej Działanie: Odnowa techniczna dróg powiatowych: a)2410G Lubnia – Wiele - Karsin – Czersk b)2512G Rzeczenica – Konarzyny c)2605G Czersk – Śliwice d)2644G Chojnice – Ogorzeliny - Duża Cerkwica e)2645G Chojnice – Lichnowy – Sławęcin – Pamiętowo f)2610G Brusy – Czersk g)2611G Wojtal – Odry – Czersk h)2628G DW 235 – Krojanty - Nowa Cerkiew – DW 240 i)DW 236 – Leśno – DW 235

Cel strategiczny 2: Ukierunkowanie rozwoju powiatu jako ponadregionalnego centrum gospodarczego Realizacja:  2410G Lubnia – Wiele – Karsin – Czersk – obecnie trwają prace projektowe;  2512G Rzeczenica – Konarzyny – obecnie trwa realizacja I etapu w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II;  2605G Czersk – Śliwice – zadanie zrealizowane w 2014 r. w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap I;  2644G Chojnice – Ogorzeliny – Duża Cerkwica – w 2015 r. trwa przygotowywanie dokumentacji projektowej na odc. Chojnice – Ogorzeliny w ramach Chojnicko – Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego (dot. inwestycji pn.: Budowa i przebudowa dróg do Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Nowym Dworze);

Cel strategiczny 2: Ukierunkowanie rozwoju powiatu jako ponadregionalnego centrum gospodarczego Realizacja:  2645G Chojnice – Lichnowy – Sławęcin – Pamiętowo – obecnie trwa realizacja I etapu obejmującego odcinek Chojnice – Lichnowy – Nowe Ostrowite w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II;  2610G Brusy – Czersk – zadanie zrealizowane w 2014 r. w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap I;  2611G Wojtal – Odry – Czersk – zadanie zrealizowane w 2014 r. w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych- Etap I;  2628G DW 235 – Krojanty – Nowa Cerkiew – DW 240 – obecnie trwają prace projektowe obejmujące odcinek DW 235 – DK 22 w ramach Chojnicko – Człuchowskiego MOF; DK 22 – Nowa Cerkiew na odcinku 1 km zrealizowany w 2014 r. w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap I;

Cel strategiczny 2: Ukierunkowanie rozwoju powiatu jako ponadregionalnego centrum gospodarczego Realizacja:  DW 236- Leśno – DW 235 – zadanie zrealizowane w 2014 r. w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap I;  Obecnie trwają prace polegające na opracowaniu dokumentacji technicznej dla inwestycji pn.: Wzmocnienie korytarza transportowego południowego poprzez zmianę przebiegu drogi wojewódzkiej nr 212 w Chojnicach wraz z budową węzła na drodze krajowej nr 22 w ramach Chojnicko – Człuchowskiego MOF  Zrealizowano zadanie polegające na przebudowie drogi powiatowej Czersk-Karsin-Wiele-Lubnia na odcinku Malachin-granica powiatu w ramach projektu unijnego pn.: „Poprawa spójności i efektywności regionalnego systemu transportowego na terenie powiatu chojnickiego poprzez przebudowę drogi powiatowej Czersk-Karsin-Wiele-Lubnia na odcinku Malachin-granica powiatu”

Cel strategiczny 3: Ochrona środowiska przyrodniczego i przestrzennego powiatu Cel średniookresowy: Rozwój alternatywnych i systemowych źródeł energii Działanie: Wyposażenie nowych lub remontowanych obiektów użyteczności publicznej w zasilanie z OZE Realizacja:  W 2015 r. została opracowana dokumentacja projektowa dla 4 obiektów edukacyjnych, w trakcie realizacji jest dokumentacja projektowa dla 6 obiektów edukacyjnych i 4 obiektów użyteczności publicznej

Cel strategiczny 4: Rozwój postaw aktywności, ustawicznej edukacji i podmiotowości obywateli powiatu Cel średniookresowy: Promocja dziedzictwa kulturowego i historycznego powiatu oraz aktywności w obszarze kultury wśród mieszkańców Działanie: Rozwijanie oferty jednostek kultury i wspieranie organizacji działających w obszarze kultury Realizacja:  Powiat wspiera grantami działalność instytucji NGO w obszarze kultury. Jednocześnie w ramach dostępu do usług teleinformatycznych stale rozwija się zakres spraw załatwianych przez Starostwo

Cel strategiczny 4: Rozwój postaw aktywności, ustawicznej edukacji i podmiotowości obywateli powiatu Cel średniookresowy: Rozwój edukacji dorosłych Działanie: Rozwój placówek kształcących dorosłych (przekwalifikowanie, uzupełnianie wykształcenia) Realizacja:  Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Chojnicach (CKZiU) - Wychodząc naprzeciw zmianom wprowadzonym przez reformę systemu edukacji placówka realizuje Kwalifikacyjne Kursy Zawodowe (KKZ), które pozwalają na przekwalifikowanie oraz uzupełnienie wykształcenia dla osób dorosłych chcących przystosować się do wymagań rynku pracy. W roku szkolnym 2013/2014 zorganizowano KKZ dla kwalifikacji: ochrona osób i mienia, wykonywanie zabiegów kosmetycznych twarzy oraz diagnozowanie oraz naprawa elektrycznych i elektronicznych układów pojazdów samochodowych.

Cel strategiczny 4: Rozwój postaw aktywności, ustawicznej edukacji i podmiotowości obywateli powiatu Od roku szkolnego 2014/2015 realizowane są KKZ dla kwalifikacji: prowadzenie produkcji rolniczej, diagnozowanie i naprawa podzespołów i zespołów pojazdów samochodowych, wykonywanie zabiegów kosmetycznych ciała, dłoni i stóp, prowadzenie rachunkowości, organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej.  Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Brusach (ZSP w Brusach) - Uzupełnienie wykształcenia średniego dla absolwentów zasadniczych szkół zawodowych – LO dla Dorosłych

Cel strategiczny 4: Rozwój postaw aktywności, ustawicznej edukacji i podmiotowości obywateli powiatu Działanie: Rozwój e-learningu Realizacja:  CKZiU - Udział w programie realizowanym przez Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w ramach projektu „Model systemu wdrażania i upowszechniania kształcenia na odległość w uczeniu się przez całe życie”, gdzie 3 nauczycieli brało udział w szkoleniach dotyczących „Doskonalenia kadry KNO”. Udział placówki w projekcie KOWEZiU pozwolił na zapoznanie się z zasadami oraz sposobem realizacji tej formy kształcenia przez nauczycieli CKZiU. Ta forma nauczania stosowana była również jako metoda wspomagająca w kształceniu zaocznym w zawodzie technik informatyk  ZSP w Brusach - Wsparcie dla osób długotrwale bezrobotnych z udziałem osób niepełnosprawnych

Cel strategiczny 4: Rozwój postaw aktywności, ustawicznej edukacji i podmiotowości obywateli powiatu Działanie: Przeprowadzanie cyklicznych warsztatów dokształcających nauczycieli w oparciu np. o CEN w Gdańsku Realizacja:  Zespół Szkół w Chojnicach (ZS w Chojnicach) - Warsztaty dla nauczycieli w ramach Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli. Tematyka: „Efektywne zasoby nauczycielskie”, „Indywidualizacja procesu nauczania”, „Budowa systemu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ucznia zagrożonego niedostosowaniem i niedostosowanego społecznie”  CKZiU – Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli przy CKZiU prowadził cykl warsztatów i konferencji dla nauczycieli przedmiotów maturalnych w temacie „Matura 2015 – nowa formuła egzaminu”. Placówka uczestniczy w szkoleniach i warsztatach organizowanych przez CEN w Gdańsku

Cel strategiczny 4: Rozwój postaw aktywności, ustawicznej edukacji i podmiotowości obywateli powiatu  Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Malachinie (ZSP w Malachinie) - Udział nauczycieli w proponowanych przez CEN konferencjach  Technikum nr 2 w Chojnicach (T2 w Chojnicach) - W szkole odbywają się spotkania w ramach funkcjonowania Sieci Dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych  ZSP w Brusach - Kurs dokształcający dla nauczycieli regionalistów

Cel strategiczny 4: Rozwój postaw aktywności, ustawicznej edukacji i podmiotowości obywateli powiatu Cel średniookresowy: Podniesienie poziomu edukacji ponadgimnazjalnej, a szczególnie zawodowej i dopasowanie kształcenia do potrzeb biznesu w regionie Działanie: Analiza rzeczywistych potrzeb kształcenia zawodowego i zmiana kierunków kształcenia w szkołach zawodowych Realizacja:  ZS w Chojnicach - Przeprowadzono ankietę wśród uczniów klas trzecich gimnazjum dot. preferencji zawodowych

Cel strategiczny 4: Rozwój postaw aktywności, ustawicznej edukacji i podmiotowości obywateli powiatu  Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Chojnicach (ZSP2 w Chojnicach) - Współpraca z zakładami pracy (organizowanie spotkań z przedstawicielami zakładów pracy celem omówienia zapotrzebowania na uczniów w poszczególnych zawodach); współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy (analizowanie losów absolwentów szkoły oraz analizowanie liczby absolwentów zarejestrowanych jako bezrobotnych); współpraca z uczniami na etapie Gimnazjum (rozeznanie potrzeb dalszego rozwoju uczniów)

Cel strategiczny 4: Rozwój postaw aktywności, ustawicznej edukacji i podmiotowości obywateli powiatu  CKZiU - Prowadząc analizę potrzeb i zmian w kształceniu zawodowym placówka uruchomiła Kwalifikacyjne Kursy Zawodowe w 2013 r. – w trzech kwalifikacjach, natomiast w roku 2014 w sześciu kwalifikacjach; Kolejnym krokiem jest uruchomienie nowego zawodu w naszym powiecie, tj. technika pojazdów samochodowych (poczyniono w tym zakresie pierwsze kroki i uzyskano pozytywne opinie: Pomorskiej Wojewódzkiej Rady Zatrudnienia w Gdańsku oraz Powiatowej Rady Rynku Pracy w Chojnicach

Cel strategiczny 4: Rozwój postaw aktywności, ustawicznej edukacji i podmiotowości obywateli powiatu  ZSP w Malachinie - Wykorzystano następujące narzędzia celem określenia potrzeb rynku lokalnego dotyczącego kierunków kształcenia: ankiety, wywiady, rozmowy indywidualne: z rodzicami, pracodawcami, uczniami, dyrektorami szkół gimnazjalnych, dni otwarte szkoły, promocja szkoły w środowisku lokalnym, spotkania z uczniami trzecich klas gimnazjów  Technikum nr 3 w Chojnicach (T3 w Chojnicach) - Potrzeby kształcenia zawodowego i zmiany kierunków kształcenia analizowane były w oparciu o konsultacje z Powiatowym Urzędem Pracy oraz lokalnymi przedsiębiorcami w zakresie zapotrzebowania kadrowego  ZSP w Brusach - Kształcenie dostosowane do rzeczywistych potrzeb w oparciu o istniejące zakłady pracy i ich działalność

Cel strategiczny 4: Rozwój postaw aktywności, ustawicznej edukacji i podmiotowości obywateli powiatu Działanie: Dokształcanie nauczycieli zawodu Realizacja:  ZS w Chojnicach - Warsztaty: „Techniki kreatywne w marketingu dla nauczycieli informatyki”, konferencja: „Edukacja kreatywnych szkół”  Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Chojnicach (ZSP1 w Chojnicach) - Od X 2014 r. czterech nauczycieli podjęło studia podyplomowe w zakresie mechatroniki w związku z uruchomieniem kierunku kształcenia mechatronik  ZSP2 w Chojnicach - Studia podyplomowe – Technologia żywności i żywienia człowieka – 1 nauczyciel  CKZiU - Uczestnictwo w szkoleniach doskonalących swoje umiejętności oraz w 2 –tygodniowych stażach w ramach projektu „Wykształceni technologią” oraz „Kompetentni nauczyciele kształcenia zawodowego w branży motoryzacyjnej”

Cel strategiczny 4: Rozwój postaw aktywności, ustawicznej edukacji i podmiotowości obywateli powiatu  ZSP w Malachinie - 50% nauczycieli przedmiotów zawodowych brało udział w Konferencjach dydaktyczno-metodycznych poświęconych reformie szkolnictwa zawodowego w tym: „Wdrażanie reformy szkolnictwa zawodowego w województwie pomorskim", „Tworzenie planu nauczania/rozkładu nauczania w oparciu o podstawę programową/program nauczania”, organizowanych przez ODN Kuratorium Oświaty w Gdańsku KO Słupsk; 4 nauczycieli zostało przeszkolonych z obsługi tablic interaktywnych oraz wykorzystania tabletów iPad w procesie dydaktycznym, 83 % (10 z 12) nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013 i 2013/2014 przeszło szkolenie na egzaminatorów wg nowej formuły i uzyskało wpis na listę egzaminatorów OKE w Gdańsku; 2 nauczycieli przeszło szkolenie w zakresie obsługi i wykorzystania na lekcjach symulatora silnika spalinowego; 1 nauczyciel podjął dodatkowe studia inżynierskie na kierunku Informatyka w specjalności sieci i systemy rozproszone

Cel strategiczny 4: Rozwój postaw aktywności, ustawicznej edukacji i podmiotowości obywateli powiatu  T2 w Chojnicach - Nauczyciele podwyższają wykształcenie poprzez studia podyplomowe, kursy i szkolenia  T3 w Chojnicach - Dokształcanie nauczycieli odbywało się w zakresie studiów podyplomowych: Fotografia i techniki multimedialne i dotyczyło trzech nauczycieli

Cel strategiczny 4: Rozwój postaw aktywności, ustawicznej edukacji i podmiotowości obywateli powiatu Działanie: Opracowanie i wdrożenie innowacyjnej edukacji opierającej się na wzroście kompetencji uczniów Realizacja:  Sporządzono opracowanie eksperckie dla projektu „Szkoła Przyszłości – Filomaci XXI w.”  CKZiU - Nauczyciele posiadają kwalifikacje egzaminatorów w poszczególnych zawodach, co przekłada się na innowacyjne metody kształcenia łączące teorię z praktyką. Efektem innowacyjnej edukacji jest bardzo wysoka zdawalność uczniów na zewnętrznych egzaminach zawodowych

Cel strategiczny 4: Rozwój postaw aktywności, ustawicznej edukacji i podmiotowości obywateli powiatu  ZSP w Malachinie - Udział w projekcie: „Pomorskie - dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy”; działania projektowe polegały na upowszechnianiu dobrych praktyk współpracy szkół i placówek realizujących kształcenie zawodowe z pracodawcami oraz opracowaniu rozwiązań zachęcających pracodawców do doposażenia bazy techno-dydaktycznej szkół i placówek. W trzyletnim projekcie ( ) udział wzięło 360 uczniów. Projekt obejmował: dodatkowe zajęcia pozalekcyjne z języka obcego zawodowego, udział uczniów w praktykach u pracodawców realizowanych zgodnie z opracowanymi standardami praktyk i praktycznej nauki zawodu, dodatkowe warsztaty doradztwa zawodowego, udział uczniów w kursach umożliwiających zdobycie dodatkowych umiejętności i kwalifikacji zawodowych (kurs na prawo jazdy kat. B - 40 uczniów, kursy operatorów wózków widłowych – 9 uczniów, kurs spawacza – 3 uczniów, kurs wizażu - 3 uczennice, kurs florystyki - 20 uczniów), udział we współpracy z pracodawcami w targach pracy, udział w targach edukacyjnych, wyjazdy tzw. studyjne do Fabryki Porcelany Lubliana, do Auchan Gdańsk, do Ludwigslust (Niemcy) do Firmy Hansa-Wernera Mrowca

Cel strategiczny 4: Rozwój postaw aktywności, ustawicznej edukacji i podmiotowości obywateli powiatu  Liceum Ogólnokształcące w Czersku (LO w Czersku) - Innowacje pedagogiczne: klasa mundurowa i klasa pedagogiczno-psychologiczna  ZSP w Brusach - Innowacja w zakresie nauczania języka polskiego w liceum

Cel strategiczny 4: Rozwój postaw aktywności, ustawicznej edukacji i podmiotowości obywateli powiatu Cel średniookresowy: Poprawa bazy edukacyjnej i jej wyposażenia poprzez wprowadzanie innowacyjnego modelu nauczania opartego na przyroście kompetencji uczniów Działania: 1.Analiza potrzeb i uzupełnienie wyposażenia edukacyjnego szkół (pracownie, pomoce dydaktyczne, biblioteki multimedialne itp.) 2. Rozwój bazy edukacyjnej i sportowej, w tym: a)Budowa sal sportowych (Chojnice – II LO – ul. Świętopełka, ZSP - ul. Angowicka, T nr 2 – ul. Dworcowa, T nr 3 - ul. Sukienników, LO Czersk) b)Modernizacja istniejących budynków oświatowych

Cel strategiczny 4: Rozwój postaw aktywności, ustawicznej edukacji i podmiotowości obywateli powiatu Realizacja:  Budowa sal sportowych – w trakcie realizacji jest dokumentacja projektowa na budowę budynku edukacyjnego, wielofunkcyjnego przy ul. Świętopełka w Chojnicach obejmująca salę sportową, salę fitness, siłownię oraz 3 sale dydaktyczne – laboratoria  Modernizacja istniejących budynków oświatowych – w trakcie realizacji są prace projektowe obejmujące adaptację poddaszy w budynku CKZiU w Chojnicach na pomieszczenia dydaktyczne  II Liceum Ogólnokształcące w Chojnicach (LO w Chojnicach) - Analiza potrzeb na bieżąco; uzupełnianie wyposażenia edukacyjnego w ramach posiadanych środków; adaptacja poddasza na salę dydaktyczno-teatralną  ZS w Chojnicach - Przeprowadzono analizę potrzeb wynikającą z wprowadzenia nowej podstawy programowej szkolnictwa zawodowego i uzupełniono wyposażenie pracowni przedmiotów zawodowych, tj. komputery, drukarki, projektory multimedialne, kasy fiskalne, wagi, metkownice

Cel strategiczny 4: Rozwój postaw aktywności, ustawicznej edukacji i podmiotowości obywateli powiatu  ZSP1 w Chojnicach - Przeprowadzono analizę wyposażenia niezbędnego do realizacji podstawy programowej w zawodach oraz przeprowadzania egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie; zakupiono lub pozyskano z programu „Pomorskie - dobry kurs na edukację” następujące wyposażenie: dla zawodu technik informatyk zakupiono komputery osobiste wraz z urządzeniami peryferyjnymi i niezbędnym osprzętem i narzędziami, dla zawodu technik elektryk zakupiono narzędzia pomiarowe, narzędzia i osprzęt elektryczny, dla zawodu technik mechatronik pozyskano zestawy do ćwiczeń z pneumatyki, zestaw do ćwiczeń z hydrauliki, model linii produkcyjnej oraz sterownik PLC, dokonano zakupu osprzętu do pneumatyki, zestawu do ćwiczeń z pneumatyki oraz sterownika PLC i sprężarek; analizując możliwości przeprowadzenia egzaminów kwalifikacyjnych przeprowadzono modernizację sali lekcyjnej adaptując ją na miejsce przeprowadzania egzaminów praktycznych; wymieniono posadzkę, położono nowe instalacje oraz wykonano stanowiska egzaminacyjne z płytami montażowymi

Cel strategiczny 4: Rozwój postaw aktywności, ustawicznej edukacji i podmiotowości obywateli powiatu  ZSP2 w Chojnicach - Dokonano zakupu: podręczników szkolnych, książek, pomocy do technik fryzjerstwa, tablic szkolnych magnetycznych suchościeralnych, projektora multimedialnego, klimatyzatorów, pomocy do tech. Mechanicznej; wykonano: roboty malarskie, montaż klimatyzatorów, montaż rolet wewnętrznych  CKZiU - Wprowadzenie kwalifikacji w zawodach i przeprowadzanie egzaminów kwalifikacyjnych (również dla realizowanych Kwalifikacyjnych Kursów Zawodowych) wymusiło konieczność uzupełnienia wyposażenia posiadanych pracowni oraz tworzenia nowych pracowni, np. pracownie kosmetologii oraz zabiegów pielęgnacyjnych, pracownia do wykonywania napraw wyposażona w podnośnik dwukolumnowy, pracownia do diagnozowania i napraw elektrycznych i elektronicznych podzespołów pojazdów samochodowych; adaptacja pomieszczenia obecnej pracowni spawalniczej i przystosowanie jej do prowadzenia zajęć kształcenia zawodowego dla zawodu „Monter sieci instalacji i urządzeń sanitarnych” gdzie do realizacji zajęć dydaktycznych są wykorzystywane modele różnych rodzajów instalacji, które placówka pozyskała; modernizacja posiadanych stanowisk egzaminacyjnych i przystosowania do przeprowadzania egzaminów zewnętrznych przez OKE w Gdańsku

Cel strategiczny 4: Rozwój postaw aktywności, ustawicznej edukacji i podmiotowości obywateli powiatu  ZSP w Malachinie - 100% nauczycieli, w tym uczący przedmiotów zawodowych, zostało wyposażonych w laptopy i pendrive, we wszystkich pomieszczeniach szkoły jest dostęp do Internetu, we wszystkich 14 salach dydaktycznych są projektory multimedialne, w 4 salach lekcyjnych tablice interaktywne, z dodatkowych środków pozyskanych ze Starostwa Powiatowego w Chojnicach zakupiono 20 laptopów do pracowni ekonomicznej, pozyskano lub zaktualizowano oprogramowanie specjalistyczne dla przedmiotów zawodowych oraz na potrzeby egzaminów w zawodach  LO w Czersku - Pomoce z unijnego Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich PO RYBY "; utworzenie Czerskiego Młyna Wiedzy i Techniki – laboratorium biologiczno-chemiczno-fizyczno-informatyczne, w ramach którego zakupiono wyposażenie; rozwój bazy edukacyjnej i sportowej: boisko sportowe

Cel strategiczny 4: Rozwój postaw aktywności, ustawicznej edukacji i podmiotowości obywateli powiatu  T2 w Chojnicach - Modernizacja parteru budynku: wymiana instalacji elektrycznej, prace wykończeniowe  T3 w Chojnicach - Systematyczne uzupełnianie wyposażenia edukacyjnego niezbędnego do realizacji procesu dydaktycznego; zakupiono: projektory, drukarki, ekrany i uchwyty, głośniki, karty pamięci do komputerów, sprzęt sportowy (piłki), radioodtwarzacze, karty pamięci i czytniki kart pamięci do aparatu fotograficznego, tła fotograficzne, statyw oświetleniowy, stół bezcieniowy, parasolki fotograficzne, lampy błyskowe z oprawkami; zostały przeprowadzone drobne prace konserwacyjne  ZSP w Brusach - Utworzenie dwóch pracowni językowych (jednej samodzielnej, drugiej na bazie pracowni komputerowej)

Cel strategiczny 4: Rozwój postaw aktywności, ustawicznej edukacji i podmiotowości obywateli powiatu Cel średniookresowy: Wspieranie rozwoju szkolnictwa wyższego Działania: 1.Elastyczna oferta zgodna z zapotrzebowaniem rynku pracy 2.Lobbing na rzecz kierunków kształcenia Realizacja:  Współpraca z PWSH Pomerania w ramach utworzenia wspólnego kierunku medycznego

Cel strategiczny 4: Rozwój postaw aktywności, ustawicznej edukacji i podmiotowości obywateli powiatu Cel średniookresowy: Kreowanie pozytywnego wizerunku powiatu w regionie i wśród mieszkańców Działania: 1.Identyfikacja znanych osób pochodzących z powiatu chojnickiego 2.Mianowanie wybranych – wybitnych postaci ambasadorami powiatu Realizacja:  Trwa weryfikacja znanych, wybitnych postaci pochodzących z powiatu chojnickiego, aby mianować je ambasadorami powiatu

Cel strategiczny 5: Podniesienie poziomu życia mieszkańców powiatu Cel średniookresowy: Zaktywizowanie samorządów gmin i powiatu do ściślejszej współpracy, z określeniem jednolitych zasad i obszarów współpracy Działanie: Wspólne występowanie o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej itp. Realizacja:  Realizacja wspólnych zadań w ramach ZPT i MOF Cel średniookresowy: Przeciwdziałanie patologiom społecznym Działanie: Wprowadzenie obowiązkowych zajęć w szkołach ponadgimnazjalnych z zakresu przeciwdziałania nikotynizmowi, narkomanii i alkoholizmowi Realizacja:  Przeprowadzono debatę dla młodzieży ze szkół ponadgimnazjalnych ze specjalistami z zakresu przeciwdziałania nikotynizmowi, narkomanii i alkoholizmowi w ramach projektu pn.: „Powiat Chojnicki bezpiecznym i przyjaznym miejscem do nauki”

Cel strategiczny 5: Podniesienie poziomu życia mieszkańców powiatu Cel średniookresowy: Rozszerzenie zakresu funkcjonowania szpitala powiatowego Działanie: Rozbudowa szpitala i tworzenie nowych oddziałów, rozbudowa kardiologii, diabetologii i in. Realizacja:  Utworzenie oddziału diabetologii w Szpitalu Specjalistycznym w Chojnicach w ramach ZPT Cel średniookresowy: Rozwój opieki nad osobami starszymi i obłożnie chorymi Działanie: Wdrożenie systemów opieki domowej Realizacja:  Rozbudowa istniejącej bazy opieki długoterminowej w powiecie chojnickim i człuchowskim oraz teleopieka w ramach ZPT