BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Advertisements

Jaka jesteś szkoło ? Uczniowie Czy wiesz, jakie zajęcia pozalekcyjne są organizowane w szkole? Tak – 12.
Podział administracyjny Polski (18). Gmina powiat i województwo to jednostki podziału administracyjnego Polski. W gminach i powiatach władzę sprawuje.
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
PASZPORT JĘZYKOWY DOKUMENTY EUROPASS. 4 X EUROPASS Europass Europass jest inicjatywą Komisji Europejskiej umożliwiającą każdemu obywatelowi Unii lepszą.
1 Projekt pn. „Kurs języka migowego” GMINA JEDLICZE.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
SPORZĄDZANIE PROJEKTÓW UMÓW. Inter – Group sp.k. sp. z.o.o. jest właścicielem nieruchomości, składającej się z działki gruntu zabudowanej budynkiem biurowym,
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Kornela Makuszyńskiego w Piotrkowie Tryb.
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
ING BANK Faktoring –Jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych oferujemy faktoring krajowy z przejęciem ryzyka wypłacalności odbiorcy (bez regresu, pełny).
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie zapotrzebowania na pracowników wśród.
Kucharz zajmuje się przyrządzaniem różnego rodzaju potraw, dań, itd. Od kilkunastu lat sztuka kulinarna przeżywa swoisty renesans. Często to nie sam lokal,
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
„MARZĘ O ZAWODZIE…” Wykona ł a prezentacj ę : Aleksandra Ż ak kl.6c Ze szko ł y podstawowej nr 66 w Warszawie.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 66 im. Ks. J. Chrościckiego, ul. Przepiórki 16 JA, ANTEK RYLSKI UCZEŃ KLASY VI MARZĘ O ZAWODZIE… PROJEKTANTA GIER KOMPUTEROWYCH.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. tura tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Projekt edukacyjny „Szkoła z klasą 2.0” „Angielski wokół nas” Wyszukano dont-cry/
Finanse i Rachunkowość Wybory ścieżki kształcenia na rok akademicki 2016/2017.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
JAK ZDOBYĆ PRACĘ?. JAK PISAĆ CV?  Zaczynamy od danych osobowych: Imię, nazwisko, adres zamieszkania, aktualny numer telefonu, data urodzenia ewentualnie.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
Podstawy przedsiębiorczości wg podręcznika „Z ekonomią na ty” Lekcja 6 – Młody człowiek myśli o przyszłości – wykształcenie, oferta edukacyjna, zawód,
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
2016. Najczęściej popełniane błędy podczas e-Naboru Wybranie jedynie jednego oddziału w danej szkole – w przypadku gdy zabraknie punktów aby system przydzielił.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
FIRMA OCZAMI UCZNIA Opracowanie: Krystian Kasprzyk, ucz. kl. II c Gimnazjum nr 7 im. K. I. Gałczyńskiego PROJEKT SZKOŁA – PRACA – PRZYSZŁOŚĆ II edycja.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych w zakresie kompetencji cyfrowych.
WYDZIAŁ OSWIATY URZEDU MIASTA POZNANIA REKRUTACJA ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMAZJALNYCH WSPOMAGANEJ SYSTEMEM KOMPUTEROWYM.
Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Gryficach.
MODUŁ 3 TEMAT 1 POZIOM 2 Wyznaczani e celów. W TYM TEMACIE MŁODZI LUDZIE: Poznają, jak planowanie celów może pomóc im w ich przyszłej karierze Będą wyznaczyć.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Sylabusy.
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Zapis prezentacji:

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Dokumenty aplikacyjne- zasady pisania Europass (CV) i listu motywacyjnego Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Curriculum Vitae - twoją wizytówka u pracodawcy Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Curriculum Vitae to d okument wysyłany do pracodawcy w celu przedstawienia swojej kandydatury do pracy. Pisze się go pod konkretne stanowisko. Każde CV zawiera kilka podstawowych bloków tematycznych: dane osobowe, wykształcenie, doświadczenie zawodowe, preferencje osobiste.

ZASADY PISANIA CURICULUM VITAE: 1. Pisz jasno i zwięźle( min. 1 max 2 strony A4) 2. Skoncentruj się na najważniejszych rzeczach, 3. Dostosuj zawartości do stanowiska, o jakie aplikujesz, 4. Trzymanie się kwestii formalnych – odpowiednia czcionka, papier, 5. Sprawdź poprawność dokumentu po wpisaniu wszystkich informacji. 6. Zamieść klauzul e zawierając ą zgodę na przetwarzanie danych osobowych Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Układ CV: 1. Układ chronologiczny 2. Układ celowy 3. Układ funkcjonalny Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego UKŁAD CHRONOLOGICZNY: - Układ często stosowany przy podaniach o pracę, - Eksponuje doświadczenie zawodowe oraz wykształcenie, - Stosuje się odwrócony porządek chronologiczny wydarzeń zawartych w wykształceniu i doświadczeniu zawodowym - W dalszej części zamieszczane są informacje o pozostałych osiągnięciach, zakresie dodatkowych kompetencji, zainteresowaniach, referencjach.

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego UKŁAD CELOWY: - Przydatny dla osób o konkretnym celu zawodowym i bogatym doświadczeniu. - Ten układ ma zadanie przedstawić pracodawcy konkretnej wizji pracy, jaką zamierzamy realizować. W przypadku tego życiorysu ważne są jedynie informacje adekwatne do stanowiska: szkolenia, kursy, opis osiągnięć i predyspozycji. - Takie CV ma za zadanie skupić uwagę czytającego na tym, co zamierzamy wnieść do firmy

UKŁAD FUNKCJONALNY: - Układ ten zmniejsza niekorzystne wrażenie, jakie osoba czytająca może odnieść np. z powodu przerw w zatrudnieniu, wykształcenia nieadekwatnego do stanowiska, jakie chcemy pełnić. - Korzystają z niego również osoby zamierzające zmienić ścieżkę kariery. - Przy takim układzie szczególnie istotny jest opis kompetencji, osiągnięć, umiejętności przydatnych w branży, w której chcemy pracować. Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Życiorys Europass Europass jest inicjatywą Komisji Europejskiej, która umożliwia obywatelom Europy prezentację swoich kwalifikacji i umiejętności zawodowych w sposób jasny i zrozumiały, co zwiększa ich konkurencyjność na europejskim rynku pracy i stwarza nowe możliwości kształcenia i zdobywania doświadczeń za granica. Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

ELEMENTY EUROPEJSKIEGO CV: 1. dane osobowe, 2. preferowane miejsce zatrudnienia/charakter pracy, 3. doświadczenie zawodowe, 4. wykształcenie i odbyte szkolenia, 5. umiejętności i kompetencje 6. język 7. informacje dodatkowe i załączniki. Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

NAJCZĘSTSZE BŁĘDY W CV: a) niedopasowanie CV do oczekiwań konkretnej firmy i stanowiska b) wysyłanie wszędzie tego samego życiorysu c) nieczytelna i zbyt obszerna forma d) przesada lub nadmierna skromność przy opisie umiejętności e) brak adnotacji pozwalającej na przetwarzanie danych osobowych Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

List motywacyjny List motywacyjny razem z CV tworzy komplet dokumentów aplikacyjnych, wymaganych podczas rekrutacji do pracy. List motywacyjny jest rozwinięciem treści zawartej w CV Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

List motywacyjny powinien: Być napisany w formie komputerowej, Zawierać się tylko na 1 stronie A4, Zawierać konkretną, zwięzłą i dobrze dobraną treść, Być poprawny językowo, przejrzysty i czytelny Być przygotowany z pasją w odpowiedzi na konkretne stanowisko, Być oryginalny i przekonujący, Zawierać fakty, które są spójne i logiczne, Przekonywać, dlaczego właśnie TY… Być pozbawiony błędów Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Anna Nowak Nisko, r ul. Jana Pawła 2/ Nisko tel Adam Malinowski Starosta Niżański ul. Podleśna Nisko Szanowny Panie Starosto, Jestem zainteresowana pracą w Starostwie Powiatowym w Stalowej Woli na stanowisku urzędnika administracyjnego. W okresie pięcioletnich studiów oprócz wiedzy z zakresu funkcjonowania organów administracji oraz zasad postępowania administracyjnego zdobyłam również umiejętności potrzebne w pracy urzędnika. Swoimi zdolnościami organizacyjnymi i kreatywnością wykazałam się już w liceum podczas przy- gotowań obchodów 70-lecia szkoły, której jestem absolwentką. Dzięki dobrej organizacji pracy w pełni wywiązałam się z powierzonych mi zadań. Wykonanie zaproszeń oraz przygotowanie upominków dla gości okazało się sukcesem. W okresie pracy w Wielkiej Brytanii na stanowisku recepcjonistki poprawiłam moje zdolności interpersonalne oraz udoskonaliłam znajomość języka angielskiego. Obecnie biegle posługuję się językiem angielskim, co potwierdza zdany egzamin FCE. Odbyta praktyka w Urzędzie Miasta i Gminy w Nisku umożliwiłam mi zapoznanie się z zasadami rejestrowania i ewidencjonowania działalności gospodarczej prowadzonej przez osoby fizyczne. Poznałam wówczas zasady i sposób przepływu dokumentów pomiędzy różnymi działami urzędu, zaznajomiłam się z przebiegiem procedury administracyjnej od złożenia wniosku przez petenta do wydania decyzji administracyjnej kończącej sprawę. Dowiedziałam się, również jakie są zasady udostępniania informacji publicznej. W okresie praktyki wykonywałam codzienne czynności związane z pracą administracyjną (obsługa pakietu biurowego oraz poczty elektronicznej, obsługa urządzeń biurowych – kserokopiarka, fax, bindownica). Potrafię sprawnie obsługiwać komputer i dobrze radzę sobie z pozostałymi urządzeniami biurowymi. Cechuje mnie entuzjazm i odpowiedzialność. W sposób efektywny rozwiązuję problemy zawodowe. Zdecydowanie i umiejętności organizacyjne pozwalają mi skutecznie realizować zakres powierzonych obowiązków. W stosunku do ludzi jestem otwarta, chętnie pracuję zarówno w zespole, jak i samodzielnie. Dotychczasowe doświadczenie oraz zdobyte kwalifikacje dają mi pewność, że sprostam Państwa oczekiwaniom, a moja praca przyniesie wymierne korzyści Starostwu Powiatowemu. Wierzę, że jestem odpowiednią kandydatką na proponowane stanowisko. Mam nadzieję, że będę mogła zaprezentować swoją osobę podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Z poważaniem Anna Nowak

Dziękuję za uwagę Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego