Doskonalenie jakości kształcenia zawodowego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Działania realizowane przez Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata
Advertisements

„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne. ( ZIT ). Dofinansowanie :ZIT 11,4 mln euro WRPO 8,0 mln euro Beneficjenci :- Uniwersytet im. A. Mickiewicza, - Politechnika.
Remont Szkoły Podstawowej Nr 2 wraz z budową przyszkolnej infrastruktury sportowej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Grażyna Osicka Wspieranie procesu zmian w kształceniu zawodowym i ustawicznym Lublin, 12 września 2014 r.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
1 OPTYMALIZACJA SIECI SZKOLNICTWA PONADGIMNAZJALNEGO.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych w roku szk. 2016/2017 Informacja dla uczniów klasy III Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU Technikum nr 2 Architektoniczno-Budowlane Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 3 Architektoniczno-Budowlana.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Szczegółowy Opis Osi Priorytetowej Kadry dla gospodarki RPO WiM Podziałanie II i III typ projektów Olsztyn, 15 grudnia 2015 r.
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2014/2015 cz.1 Rok szkolny 2014/2015 Rok szkolny 2013/2014 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
Specyfika projektów systemowych w zakresie pomocy społecznej realizowanych w ramach PO KL na przykładzie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu Informacje.
Wnioski z egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w województwie świętokrzyskim 2015 Marek Szymański.
POWIATOWE CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO I PRAKTYCZNEGO W BĘDZINIE ul. I. Krasickiego 17, 42 – 500 Będzin tel , fax www:
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
SPECYFIKA I CEL KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
1 Po pierwsze praca… Krajowe i regionalne programy operacyjne w kontekście przedsiębiorczości i miejsc pracy.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
DEMOGRAFIA, ORGANIZACJA i FINANSOWANIE ZADAŃ OŚWIATOWYCH w POZNANIU Poznań, dnia 25 stycznia 2005 r.
Ul. Gliniana 2, Ruda Śląska Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Rudzie Śląskiej.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Kształtowanie sieci szkolnictwa ponadgimnazjalnego w Powiecie Starogardzkim Perspektywa 2020.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
Dofinansowanie UE [PLN]
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 3 sierpnia 2017 r.
kształcących w zawodach
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Grudziądz, 11 września 2017 r.
Zapis prezentacji:

Doskonalenie jakości kształcenia zawodowego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020

TWORZENIE I ROZWÓJ UKIERUNKOWANYCH BRANŻOWO CENTRÓW KSZTAŁCENIA ZAWODOWEO I USTAWICZNEGO

PROPOZYCJE UTWORZENIA CKZiU LUB INNYCH PODMIOTÓW REALIZUJĄCYCH ZADANIA ZBIEŻNE Z ZADANIAMI CKZiU określonych w raporcie końcowym z badania ewaluacyjnego – Diagnoza stanu i perspektyw rozwoju szkolnictwa zawodowego w województwie lubuskim Obszar administracyjno – usługowy 1. Zespół Szkół Ekonomicznych w Zielonej Górze (6/6) 2. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Nowej Soli (5/6) Obszar elektryczno – elektroniczny 1. Zespół Szkół Elektronicznych i Samochodowych w Zielonej Górze (6/6) 2. Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego „ELEKTRYK” w Nowej Soli (5/6) Obszar mechaniczny i górniczo – hutniczy Zespół Szkół Elektronicznych i Samochodowych w Zielonej Górze (5/6)

PROPOZYCJE UTWORZENIA CKZiU LUB INNYCH PODMIOTÓW REALIZUJĄCYCH ZADANIA ZBIEŻNE Z ZADANIAMI CKZiU określonych w raporcie końcowym z badania ewaluacyjnego – Diagnoza stanu i perspektyw rozwoju szkolnictwa zawodowego w województwie lubuskim Obszar turystyczno – gastronomiczny 1. Zespół Szkół Ekonomicznych w Zielonej Górze (5/6) 2. Zespół Szkól Kostrzyn nad Odrą (5/6) Obszar rolniczo – leśny z ochroną środowiska 1. Technikum Leśne w Starościnie (5/6) Obszar budowlany (maksymalna wartość indeksu 3/6) 1. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Nowej Soli, 2. Zespół Szkół Budowlanych w Zielonej Górze, 3. Zespół Szkół Budowlanych w Żarach.

TWORZENIE I ROZWÓJ UKIERUNKOWANYCH BRANŻOWO CENTRÓW KSZTAŁCENIA ZAWODOWEO I USTAWICZNEGO zgodnie z Wytycznymi w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków EFS w obszarze edukacji na lata CKZiU lub inne zespoły realizujące zadania zbieżne z zadaniami CKZiU będą tworzone w pierwszej kolejności w branżach kluczowych z punktu widzenia rozwoju gospodarki regionalnej, w branżach, w których na szeroką skalę występują problemy z rekrutacją wykwalifikowanych pracowników, w branżach szybkiego wzrostu lub w tzw. inteligentnych specjalizacjach. Utworzony w ramach Projektu CKZiU lub inny zespół realizujący zadania zbieżne z zadaniami CKZiU będzie funkcjonował przez okres co najmniej 2 lat od daty zakończenia realizacji projektu.

Zakres wsparcia obejmuje: a)wyposażenie szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe wchodzących w skład CKZiU lub innych zespołów realizujących zadania zbieżne z zadaniami CKZiU w sprzęt i pomoce dydaktyczne do prowadzenia nauczania w zawodach z określonej branży; b) rozszerzenie lub dostosowanie oferty edukacyjnej świadczonej przez szkoły i placówki systemu oświaty prowadzące kształcenie zawodowe wchodzące w skład CKZiU lub innych zespołów realizujących zadania zbieżne z zadaniami CKZiU do realizacji nowych zadań; c) doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe wchodzących w skład CKZiU lub innych zespołów realizujących zadania zbieżne z zadaniami CKZiU.

IZ RPO ma możliwość sfinansowania ze środków EFS działań realizowanych przez utworzone w ramach projektu CKZiU lub innych zespołów realizujących zadania zbieżne z zadaniami CKZiU, w tym m. in: a)inicjowanie współpracy szkół lub placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe z otoczeniem społeczno- gospodarczym, w tym monitorowanie potrzeb ww. podmiotów w zakresie współpracy, także w zakresie staży nauczycieli lub praktycznej nauki zawodu uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; b)prowadzenie doskonalenia zawodowego nauczycieli kształcenia zawodowego we współpracy z pracodawcami i uczelniami oraz ośrodkami doskonalenia nauczycieli; c)tworzenie sieci współpracy szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe w danej branży w celu wymiany dobrych praktyk; d)wdrażanie i upowszechnianie nowych technologii;

e)opracowywanie i upowszechnianie elastycznych form kształcenia zawodowego osób dorosłych, w tym osób dorosłych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; f)tworzenie wyspecjalizowanych ośrodków egzaminacyjnych; g)organizowanie praktyk pedagogicznych dla przyszłych nauczycieli kształcenia zawodowego oraz nauczycieli stażystów; h)realizacja usług doradztwa zawodowego; i)gromadzenie i udostępnianie informacji edukacyjno-zawodowej o możliwościach kształcenia, szkolenia i zatrudnienia, w tym również wersji on-line, z uwzględnieniem aktualnej sytuacji na lokalnym/regionalnym rynku pracy; j)prowadzenie współpracy z placówkami doskonalenia nauczycieli w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli realizujących zadania z zakresu doradztwa zawodowego.

Alokacja w ramach Poddziałania – EUR, z czego EUR stanowi wkład UE, a EUR stanowią krajowe środki publiczne (budżet państwa oraz wkład własny JST).

Alokacja w ramach Poddziałania – EUR, z czego EUR stanowi wkład UE, a EUR stanowią krajowe środki publiczne (budżet państwa oraz wkład własny JST). I.Wstępny algorytm podziału środków zakłada wyodrębnienie osobnej alokacji na uruchomienie Centrów Kształcenia Zawodowego. II.Pozostała część środków rozdysponowana zostanie na poszczególne powiaty (oraz szkoły „rządowe”) przy uwzględnieniu następujących danych:  Liczba uczniów objętych wsparciem;  Liczba uczniów skierowanych do udziału w praktykach lub stażach u przedsiębiorców;  Liczba szkół współpracujących z uczelniami wyższymi;  Liczba szkół współpracujących z przedsiębiorcami;  Liczba nauczycieli, którzy wyrazili gotowość do szkoleń;  Liczba szkół zdolnych do przeprowadzenia egzaminów zawodowych.

Wytyczne, wg których zostanie stworzona diagnoza podległych szkół z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb w zakresie kształcenia zawodowego uczniów.  Ogólne informacje o Powiecie/Gminie uwzględniając kształcenie zawodowe.  Informacje ogólne (m.in.: typ placówki, kierunki kształcenia, kwalifikacje zawodowe).  Jakość kształcenia (m.in.: zdawalność egzaminów zawodowych, czy są oferowane dodatkowe zajęcia pozwalające zdobyć umiejętności praktyczne w szkole).  Kadra (m.in.: liczba uprawnień zawodowych, liczba nauczycieli uprawnionych do egzaminowania, zapotrzebowanie na dokształcenie nauczycieli, liczba dyplomowanych doradców zawodowych).  Uczniowie (m.in.: dynamika przyjęć uczniów na poszczególne kierunki z ostatnich 3 lat).  Baza dydaktyczna (m.in.: wyposażenie sal do nauki, wyposażenie sal egzaminacyjnych, liczba stanowisk egzaminacyjnych, ocena bazy dydaktycznej szkoły, zapotrzebowanie).

Wytyczne, wg których zostanie stworzona diagnoza podległych szkół z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb w zakresie kształcenia zawodowego uczniów (C.D.)  Współpraca z partnerami i otoczeniem zewnętrznym (m.in.: kształcenie praktyczne, liczba podpisanych umów z przedsiębiorcami, współpraca z placówkami doskonalenia nauczycieli, charakter współpracy z podmiotami partnerskimi, współpraca z Uczelniami Wyższymi).  Zarządzanie placówką (m.in.: czynniki decydujące o oferowanych kierunkach kształcenia, uwzględnianie w procesie przygotowania oferty dydaktycznej sytuacji na lokalnym rynku pracy, plany dotyczące uruchamiania kierunków w przyszłości, monitoring sytuacji absolwentów, promocja szkoły, doradztwo zawodowe).  Demografia (m.in.: potencjał ludnościowy w kategorii wiekowej młodzieży ponadgimnazjalnej, prognozy demograficzne).  Rynek pracy (m.in.: poziom bezrobocia i jego dynamika, zawody nadwyżkowe i deficytowe, otoczenie biznesu).

OPIEKUNOWIE POSZCZEGÓLNYCH BENEFICJENTÓW: MAGDALENA MARCINIAK telefon: ) 1.ZESPÓŁ SZKOŁ CENTRUM KSZTAŁCENIA ROLNICZEGO W KAMIENIU MAŁYM 2.ZESPÓŁ SZKOŁ CENTRUM KSZTAŁCENIA ROLNICZEGO W BOBOWICKU 3.ZESPÓŁ SZKOŁ CENTRUM KSZTAŁCENIA ROLNICZEGO W HENRYKOWIE 4.ZESPÓŁ SZKÓŁ LEŚNYCH W ROGOZIŃCU 5.TECHNIKUM LEŚNE W STAROŚCINIE 6.POWIAT SŁUBICKI ANETA RADZIWANOWSKA – GĄSIOR telefon: ) 1.POWIAT MIĘDZYRZECKI 2.POWIAT ŚWIEBODZIŃSKI 3.POWIAT ŻARSKI 4.GMINA ZBĄSZYNEK ANGELINA WIĘCKOWSKA telefon: ) 1.POWIAT KROŚNIEŃSKI 2.POWIAT SULĘCIŃSKI 3.POWIAT NOWOSOLSKI 4.POWIAT ZIELONOGÓRSKI

OPIEKUNOWIE POSZCZEGÓLNYCH BENEFICJENTÓW: BEATA BURZYŃSKA – KIEJDA telefon: ) 1.MIASTO ZIELONA GÓRA 2.POWIAT GORZOWSKI 3.GMINA DOBIEGNIEW 4.GMINA WITNICA 5.GMINA SKWIERZYNA BARBARA WALIGÓRA telefon: ) 1.GMINA SŁAWA 2.GMINA NOWE MIASTECZKO 3.POWIAT WSCHOWSKI 4.POWIAT STRZELECKO – DREZDENECKI 5.POWIAT ŻAGAŃSKI