Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania 2004-2006. dr Piotr Żuber Dyrektor.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady i problemy koordynacji polityki regionalnej
Advertisements

Zasady polityki regionalnej UE
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji dla Mazowsza i określenie inteligentnej specjalizacji regionu – stan prac Małgorzata Rudnicka Wydział Innowacyjności.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
1 Jacek Szlachta Jak najlepiej wykorzystać środki z Unii Europejskiej w latach – problemy strategiczne Warszawa 6 kwietnia 2006.
Polityka spójności na lata
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Podsumowanie procesu ewaluacji polityki spójności w Polsce
Ewaluacja – wprowadzenie
1 Warszawa, 17 grudnia 2007 r. Ewaluacje horyzontalne realizowane na zlecenie KJO Dr Piotr Żuber Dyrektor Departamentu Koordynacji Polityki Strukturalnej.
System ewaluacji NPR i NSRO
1 Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy Założenia Planu Oceny Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój.
KIERUNKI POLITYKI REGIONALNEJ W POLSCE
1 Przygotowania do EURO 2012 – zagadnienia horyzontalne Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego 28 maja 2007.
Wstępny projekt Narodowego Planu Rozwoju na lata przyjęty przez Radę Ministrów i skierowany do ogólnonarodowej debaty Warszawa, styczeń 2005.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Priorytety polskiej polityki innowacyjności
Ministerstwo Gospodarki Działania MG na rzecz popularyzacji koncepcji nowego podejścia do zamówień publicznych Krzysztof Gulda Dyrektor Departamentu Rozwoju.
Ewaluacja w ramach ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGiP MARZEC 2005 Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Możliwości zastosowania ewaluacji w procesie zarządzania sektorem publicznym. Wnioski i doświadczenia wynikające z procesu ewaluacji polityki spójności.
Narodowa Strategia Spójności
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Regionalna Grupa Sterująca Ewaluacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 24 kwietnia 2009 r. Olsztyn Organizacja Posiedzenia współfinansowana z Unii Europejskiej.
Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego
System ewaluacji polityki spójności w Polsce Doświadczenia i perspektywy Stanisław Bienias Krajowa Jednostka Oceny Rzeszów, 26 listopada 2008 r.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
AKTUALIZACJA STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWODZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA Toruń,
Skoro nie wiesz dokąd zmierzasz Nigdy tam nie dojdziesz Konwent zrzeszenia Prezydentów, Burmistrzów i Wójtów Województwa Lubuskiego Pogorzelica
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr Stronkowski Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo.
Model firmy społecznej i możliwości legislacyjne związane z tym narzędziem aktywizacji zawodowej w kontekście Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr.
1 Warszawa, 17 stycznia 2008 r. Projekt Stanowiska Rządu ws. kierunków reformy polityki spójności UE Hanna Jahns Hanna Jahns Sekretarz Stanu w Ministerstwie.
Prezentacja wyników i przyjęcie rekomendacji wypływających z badania pn.: "Ewaluacja działań skierowanych na rzecz wsparcia systemu instytucjonalnego rynku.
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Stan i perspektywy rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Narodowy Plan Rozwoju – stan prac
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Skala wsparcia obszarów wiejskich w ramach krajowych i regionalnych programów operacyjnych na lata dr Hanna Jahns Sekretarz Stanu Ministerstwo.
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Przygotowanie przez partnerów społecznych strategii partnerstwa na lata Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Europejskiej Współpracy Terytorialnej na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Problemy formalno-prawne w procesach rewitalizacyjnych Konferencja „Dylematy rewitalizacji XIX-wiecznej zabudowy w strefach wielkomiejskich Warszawy i.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Rola obserwatoriów we wspieraniu polityki regionalnej
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół nr 4
Zapis prezentacji:

Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania dr Piotr Żuber Dyrektor Departamentu Koordynacji Polityki Strukturalnej MRR Infrastruktura transportowa

Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania polityka spójności i proces jej ewaluacji jako evidence base dla krajowych polityk publicznych cel: sformułowanie wniosków i rekomendacji dla poprawy działania poszczególnych polityk krajowych - przedstawienie w postaci raportów z rekomendacjami (policy recommendation reports) etapy procesu: issue paper (zespoły robocze w DKS/MRR dla poszczególnych obszarów) ewentualne prace badawcze dyskusja (instytucje zaangażowane w realizację NPR i NSRO, instytucje kompetentne w danym obszarze, eksperci krajowi i zagraniczni) przygotowanie raportu z rekomendacjami (grupy robocze) przedłożenie raportu na KK NSRO i RM

Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania Obszary dyskusji: Efekty makroekonomiczne- wzrost gospodarczy i zmiany strukturalne Rozwój i modernizacja spójnego systemu infrastrukturalnego Polityka rozwoju na poziomie regionalnym Wzrost konkurencyjności i innowacyjności gospodarki Zwiększanie poziomu zatrudnienia i wykształcenia

Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania Harmonogram: Terminy przygotowania raportów w rekomendacjami: –Infrastruktura- grudzień br. (przedłożenie na RM- luty 2009) –Polityka regionalna- styczeń 2009 (przedłożenie na RM- luty 2009) –Konkurencyjność i innowacyjność- kwiecień 2009 (przedłożenie na RM- czerwiec 2009) –Efekty makroekonomiczne- marzec 2009 (przedłożenie na RM- czerwiec 2009) –Zwiększanie poziomu zatrudnienia i wykształcenia- kwiecień 2009 (przedłożenie na RM- czerwiec 2009)

Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania Infrastruktura transportowa – projekt pilotażowy Ocena skuteczności i efektywności działań w okresie Wnioski – identyfikacja głównych obszarów problemowych - podejście strategiczne - finansowania budowy infrastruktury - zarządzania budową infrastruktury - legislacji i organizacji - rynku usług budowlanych Rekomendacje

Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania Podejście strategiczne do budowy infrastruktury brak jasnego celu działań (budowa infrastruktury jako cel sam w sobie, a nie jako narzędzie osiągania celów rozwojowych) niedostateczne uwzględnianie aktualnych przesłanek ekonomiczno-społecznych w toku programowania i wyłaniania inwestycji do realizacji brak priorytetyzacji inwestycji brak wariantowania i analiz efektywności przewidywanych przedsięwzięć przenoszenie decyzji strategicznych na poziom operacyjny skutek: strategiczna przypadkowość realizowanych inwestycji, brak dostatecznych efektów rozwojowych, sieci i synergii

Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania Finansowanie budowy infrastruktury wieloelementowy, niespójny system finansowania budowy infrastruktury trudności w zapewnieniu wyboru najefektywniejszej formy finansowania inwestycji (w tym konkurencyjne zamiast komplementarnego traktowanie poszczególnych źródeł finansowania) niespójne rozwiązania finansowe (w tym dobierane ad hoc oraz różne wobec różnych podmiotów) niedostatek planowania wieloletniego niedostateczne uwzględnianie kwestii utrzymania infrastruktury

Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania Zarządzanie budową infrastruktury problemy z operacjonalizacją przyjmowanych założeń strategicznych niewłaściwa organizacja procesu wdrażania planów i programów problemy w procesie zarządzania przygotowaniem inwestycji brak zarządzania ryzykiem niedostateczny poziom zarządzania finansowego i optymalizacji kosztów nieefektywne rozwiązania instytucjonalne i organizacyjne problemy kadrowe w drogownictwie, kolejnictwie oraz administracji rządowej w terenie

Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania Rozwiązania legislacyjne zamówienia publiczne uzyskiwanie decyzji administracyjnych pozyskiwanie nieruchomości kwestie środowiskowe system wdrażania funduszy europejskich Rynek usług budowlanych wzrost kosztów inwestycji – ceny, zasoby siły roboczej, wynagrodzenia, koszty materiałów potencjał wykonawczy i dostępność surowców kwestie wynikłe w toku realizacji umów

Dziękuję za uwagę dr Piotr Żuber Dyrektor Departamentu Koordynacji Polityki Strukturalnej MRR