Egzamin maturalny INFORMATYKA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
- czyli co każdy uczeń wiedzieć powinien o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny 2010 Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Siedlcach.
Egzamin maturalny w roku Egzamin maturalny jest formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego i sprawdza wiadomości oraz umiejętności, które są określone.
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
MATURA 2010 OPRACOWANO NA PODSTAWIE ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 30 KWIETNIA 2007 r. I KOMUNIKATÓW CENTRALNEJ.
Egzamin * kwiecień * 2014r. 1 GSU wrzesień 2013/14.
Egzamin maturalny z informatyki od 2005 roku1 Struktura i forma egzaminu maturalnego z informatyki od 2005 roku oraz procedury jego organizowania i przeprowadzania.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
1. Egzamin maturalny przeprowadza się jeden raz w roku w sesji: 2 Egzamin maturalny od 2005 roku. wiosennej Harmonogram przeprowadzania egzaminu ustala.
EGZAMIN MATURALNY w 2014 roku
1 Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 1 IM. JÓZEFA WYBICKIEGO W ZĄBKOWICACH ŚLASKICH.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
Egzamin maturalny w 2013 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r.(Dz.U. nr 83, poz.562) z późniejszymi zmianami Procedury.
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE.
Egzamin maturalny w 2014 roku podstawowe informacje.
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA.
1 Pracownia Egzaminów Gimnazjalnych OKE w Krakowie.
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
Egzamin gimnazjalny 2010 Procedury przygotowania i organizowania egzaminu w Gimnazjum z Oddziałami Sportowymi.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Ramowy kalendarz zdającego egzamin maturalny 2011.
Egzamin gimnazjalny 2014 część humanistyczna – 23 kwietnia 2014 r.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Sprawdzian zewnętrzny po klasie VI szkoły podstawowej
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Szkolenie uczniów klas drugich Egzamin z kwalifikacji E.12.
1 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 24 października 2005 r. Dnia 11 listopada 2005 roku weszła w życie nowelizacja Rozporządzenia.
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
Matura 2015 Ważne zasady/terminy.
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
1 Zasady przeprowadzenia egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2014/2015.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
Obowiązkowa matura z matematyki Co wiadomo o tym egzaminie na dwadzieścia miesięcy przed jego premierą? Piotr Ludwikowski.
Informator dla rodziców
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny w 2016 roku
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
Egzamin maturalny w 2017 roku
EGZAMIN MATURALNY w 2018 roku
Organizacja egzaminu maturalnego
Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego
MATURA 2017.
Zapis prezentacji:

Egzamin maturalny INFORMATYKA Opracowała Agata Kordas Pracownia Matur, OKE Jaworzno

AGENDA SPOTKANIA Egzamin maturalny z informatyki w latach 2010-2014. Nowy egzamin maturalny Podstawa prawna Zmiany merytoryczne Budowa arkuszy egzaminacyjnych Organizacja egzaminu Organizacja egzaminu z informatyki w 2015 r. Praca nauczyciela i przygotowanie uczniów do egzaminu maturalnego. Propozycje współpracy z Okręgową Komisją Egzaminacyjną.

Liczba zdających egzamin maturalny z informatyki w latach 2010-2014 Rok Liczba maturzystów Liczba zdających informatykę Średnie wyniki 2014 302 000 4 317 P=40% R=52% 2013 330 000 4 176 P=46% R=56% 2012 345 000 3 799 P=38% R=56% 2011 360 000 3 070 P=44% R=56% 2010 368 000 2 742 P=36% R=44%

Nowy egzamin maturalny

Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 kwietnia 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych.

Nowy egzamin maturalny Od roku szkolnego 2014/2015 do egzaminu przystąpią absolwenci liceum ogólnokształcącego Od roku szkolnego 2015/2016 do egzaminu przystąpią absolwenci technikum

Najważniejsze zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r. Wszyscy absolwenci przystąpią obowiązkowo do egzaminu pisemnego z jednego przedmiotu na poziomie rozszerzonym. Nowa formuła części ustnej egzaminu z języka polskiego: zdający losuje zadanie (polecenie + tekst albo ikonografia) i tworzy wypowiedź + uczestniczy w rozmowie z egzaminatorami. Więcej zadań w arkuszach egzaminacyjnych sprawdzających umiejętności złożone, np. analizowanie, stawianie hipotez, ich weryfikację, wyciąganie wniosków, krytyczną analizę tekstu. Nowe kryteria oceniania (holistyczne podejście).

Zmiany w egzaminie z informatyki Egzamin będzie sprawdzał opanowanie przez absolwentów wiadomości i umiejętności określonych w wymaganiach ogólnych i szczegółowych zapisanych w podstawie programowej kształcenia ogólnego.

Konstrukcja arkuszy egzaminacyjnych Zawiera najczęściej 3 wiązki zadań: Analiza algorytmu, modyfikacja algorytmu. Rozwiązanie opisanego problemu poprzez skonstruowanie algorytmu. Test sprawdzający wiadomości z zakresu znajomości funkcji i zasad pracy sprzętu komputerowego, terminologii związanej z sieciami komputerowymi, grafiki komputerowej, zagadnienia prawne, język zapytań SQL, zagadnienia związane z tworzeniem stron internetowych. Arkusz I bez komputera Pozostajemy przy egzaminie składającym się z dwóch arkuszy

Arkusz II Zawiera najczęściej 3 wiązki zadań: Zadania programistyczne z komputerem Zawiera najczęściej 3 wiązki zadań: Zadania programistyczne Zadania bazodanowe Zadania rozwiązywane za pomocą arkusza kalkulacyjnego Arkusze z informatyki są od paru lat przewidywalne. Omówić…. Podkreśliłbym tutaj słabą znajomość algorytmiki i programowania przez uczniów, dużą frakcję opuszczeń takich zadań. Jestem też za tym, aby wspomnieć o zadaniu1 o potędze 2 z ubiegłorocznego egzaminu maturalnego, tak jak rozmawialiśmy i pisałaś w mailu

Przykładowe zadania I części egzaminu Analiza algorytmu, modyfikacja algorytmu Zadanie z przykładowego arkusza (str.3) Rozwiązanie problemu poprzez skonstruowanie algorytmu Zadanie z informatora (str.20) Test Zadania z przykładowego arkusza (str.2)

Przykładowe zadania II części egzaminu Zadanie programistyczne Zadanie z informatora (str.71) Zadanie bazodanowe Zadanie z informatora (str.65) Zadanie rozwiązywane za pomocą arkusza kalkulacyjnego Zadanie z informatora (str.43)

Przygotowanie uczniów do egzaminu maturalnego

Dokumenty i materiały pomocnicze w przygotowaniu uczniów do egzaminu maturalnego Podstawa programowa Informator maturalny Przykładowy arkusz egzaminacyjny zamieszczony na stronie CKE Komunikat Dyrektora CKE o egzaminie maturalnym z informatyki Sprawozdanie z egzaminu maturalnego z bieżącego roku Arkusze egzaminacyjne z lat poprzednich udostępnione na stronie CKE

Informator maturalny Informatory ukazują się od 2002. Sygnalizują o każdej zmianie w formule egzaminów. Trzeci informator od 2002

Informator maturalny zawiera: Zakres wiadomości i umiejętności sprawdzanych na egzaminie Struktura i forma egzaminu Przykładowe zadania wraz z rozwiązaniami, komentarz do zadań ze wskazówkami dla ucznia, i schematy oceniania Ocenianie odpowiedzi zdających

Pakiet programów użytkowych* Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 3 czerwca 2014 r. w sprawie listy środowisk, programów użytkowych i języków programowania, z której mogą wybierać zdający egzamin maturalny z informatyki w 2015 r. Środowisko komputerowe  Pakiet programów użytkowych* Język programowania (środowisko programistyczne)* Windows z systemem plików NTFS  –Microsoft Office 2003 – 2010 (w tym: Word, Excel, Access, PowerPoint)* –OpenOffice (w tym: Write, Calc, Base, Impress) i MySQL 5.0 lub nowszy Pascal –Free Pascal (FPC 2.0 lub nowszy) C/C++ –Microsoft Visual Studio C++ –Dev C++ 4.9.9.2 lub nowszy –Code Blocks 10.05 lub nowszy Java –Java SE Development Kit 6 lub nowszy + edytor Eclipse Classic 3.6 lub nowszy Linux z KDE  –Free Pascal (FPC 2.0 lub nowszy) –GCC/G++4.5 lub nowszy Na podstawie § 63 ust. 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (DzU Nr 83, poz. 562, ze zm.) podaję do publicznej wiadomości listę środowisk komputerowych, programów użytkowych oraz języków programowania, z której mogą wybierać osoby przystępujące do egzaminu maturalnego z informatyki w 2015 roku (absolwenci wszystkich typów szkół ponadgimnazjalnych). *tylko jeden dla wybranego środowiska

Komunikat Dyrektora CKE Uwaga: Zdający jest zobowiązany wybrać środowisko wraz z językiem programowania i programem użytkowym posiadanym przez szkołę. Dane do drugiej części egzaminu będą dostarczone dla każdego zdającego na płycie CD. Szkoła powinna zapewnić dla każdego zdającego pamięć USB (pendrive) do tymczasowego zapisu plików przez zdającego podczas drugiej części egzaminu. Jeżeli szkoła nie ma licencjonowanego oprogramowania wybranego przez ucznia: Czy można wysłać go do innej szkoły? Tak, jak najbardziej. Czy może uczeń przynieść licencjonowane oprogramowanie na egzamin (przypadek z Częstochowy)? Nie może, licencja została udzielona dla tego ucznia (lub dla kogoś z jego rodziny lub nawet znajomego) i dla jego komputera – nie jest to licencja dla szkoły i komputerów szkolnych.

Sprawozdanie z egzaminu maturalnego 2014 Zawiera: opis arkuszy egzaminacyjnych wyniki zdających sprawdzane umiejętności (określone standardy) analiza jakościowa zadań przykładowe rozwiązania uczniowskie poprawne rozwiązania najczęściej powtarzające się błędy wnioski

NAUCZYCIEL realizuje podstawę programową w pracy dydaktycznej zapoznaje uczniów ze strukturą egzaminu maturalnego stosuje w praktyce szkolnej zasady oceniania zadań egzaminacyjnych Ad 3 Prawidłowy zapis algorytmu (lista kroków, pseudokod, język programowania), algorytm odnosi się do specyfikacji, prawidłowy zapis operatorów, jeżeli nie mamy w treści zadania informacji o funkcjach, które możemy wykorzystać (sort, pow – podnoszenie do potęgi, sqrt - pierwiastkowanie po dołączeniu biblioteki math) to należy w algorytmach korzystać z podstawowych operatorów arytmetycznych. Proszę zwracać uwagę aby algorytm to nie była opisówka (historia z mchu i paproci) np. Wynik jest równy pierwszej cyfrze po przecinku (uczeń nie pokazuje jak wyznaczyć pierwszą cyfrę po przecinku), pobierz ostatnią cyfrę z liczby n, dodaj wszystkie dzielniki liczby n itp 2^k Symbol ^ w języku C++ to operator różnicy symetrycznej (XOR) bitów Ad 4. podaj, wyjaśnij , uzasadnij, wykonaj zestawienie, uzupełnij tabelę, wstaw…. Przedstaw w formie tabeli, wykonaj wykres, przedstaw zależność, porównaj, podaj różnice Zamiast: Zastanów się nad przyczynami – podaj przyczyny Spróbuj skonstruować algorytm - Zaprojektuj i zapisz algorytm konstruuje zadania (testy) z czasownikami operacyjnymi i stosuje je na lekcjach i klasówkach

Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych § 60 ust. 1 zmienionego rozporządzenia MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania… są zwolnieni z egzaminu maturalnego z danego przedmiotu na podstawie zaświadczenia stwierdzającego uzyskanie przez ucznia szkoły ponadgimnazjalnej tytułu odpowiednio laureata lub finalisty. Zaświadczenie przedkłada się przewodniczącemu zespołu egzaminacyjnego.

Organizacja egzaminu z informatyki w 2015 r.

Data egzaminu: 19.05.2015 godz. 9.00 wtorek Rodzaje egzaminów: Poziom rozszerzony według nowej podstawy programowej Poziom podstawowy według formuły do 2014 r. Poziom rozszerzony według formuły do 2014 r.

Czas trwania egzaminu 150 minut 60 minut Arkusz II Arkusz I Poziom rozszerzony, nowa podstawa programowa Arkusz I Arkusz II 150 minut 60 minut Zwrócić uwagę na czas trwania arkusza 1

Czas trwania egzaminu Poziom rozszerzony, formuła do 2014 r. 150 minut Arkusz I Arkusz II 150 minut 90 minut

Czas trwania egzaminu Poziom podstawowy, formuła do 2014 r. 120 minut Arkusz I Arkusz II 120 minut 75 minut

Jakie egzaminy w szkołach: Technika formuła do roku 2014 (PP, PR) Licea Ogólnokształcące nowa podstawa, formuła do 2014 r. (PP i PR) - absolwenci do 2014 Zespoły Szkół nowa podstawa w LO, formuła do 2014 r. (PP i PR) – technikum oraz absolwenci LO do 2014 Nie pomylić arkuszy

Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego w roku szkolnym2014/2015 procedury te znajdują się na stronie CKE w zakładce EGZAMIN MATURALNY | DLA LO OD 2015 zmiany w procedurach i ich aktualizacje wysyłane są bezpośrednio do szkół przed egzaminem poprzez serwis dyrektorów

Obowiązki i zadania administratora (opiekuna) pracowni komputerowej Administrator odpowiedzialny jest za zgodne z procedurami prawidłowe przygotowanie pracowni, sprawny przebieg egzaminu od strony technicznej oraz zarchiwizowanie prac uczniów przeznaczonych do oceny. Administrator przygotowuje sprzęt komputerowy i oprogramowanie w pracowni: stanowiska komputerowe dla zdających przygotowuje do pracy jako autonomiczne, uniemożliwiające zdającym: • łączenie się z informatyczną siecią lokalną i z sieciami teleinformatycznymi, • komunikowanie się zdających między sobą oraz z innymi osobami za pomocą komputera, • podglądanie ekranu komputera innych zdających, konfiguruje komputery tak, aby każdy komputer przydzielony danemu zdającemu posiadał pełną wersję oprogramowania, jakie ten zdający wybrał z listy ogłoszonej przez dyrektora CKE,

Obowiązki i zadania administratora (opiekuna) pracowni komputerowej sprawdza na komputerach aktualną datę i czas systemowy, na każdym z komputerów zdających zakłada konto użytkownika lokalnego o nazwie matura_n, gdzie n oznacza nr stanowiska zdającego, sprawdza dostępność podstawowej dokumentacji oprogramowania, konfiguruje zapasowe stanowiska komputerowe tak, aby umożliwiały kontynuację pracy w przypadku ewentualnej awarii komputera któregokolwiek ze zdających, przygotowuje komputer operacyjny, na którym sprawdza m.in. sprawność nagrywania płyt CD–R ,

W przeddzień egzaminu wraz z członkiem ZN: asystuje podczas sprawdzania komputerów i oprogramowania przez zdających, tworzy na pulpicie każdego komputera dla zdającego katalog (folder) o nazwie zgodnej z numerem PESEL zdającego, odpowiada na pytania zdających i wyjaśnia ewentualne wątpliwości, odbiera od zdających podpisy pod oświadczeniem o sprawdzeniu komputera i oprogramowania i przekazuje przewodniczącemu ZN.

W czasie drugiej części egzaminu Jest obecny w pracowni, w której odbywa się egzamin i pozostaje do dyspozycji przewodniczącego ZN. Nie ma prawa odpowiadać zdającym na pytania dotyczące zadań ani sugerować interpretacji. W przypadku ewentualnej awarii komputera zdającego na wniosek przewodniczącego ZN, niezwłocznie i w miarę swoich możliwości usuwa usterki, które spowodowały awarię lub udostępnia komputer zapasowy.

Po egzaminie: 1. Używając zewnętrznego nośnika (np. pendrive’a) kopiuje do komputera operacyjnego wszystkie katalogi (foldery) o nazwach będących numerami PESEL zdających wraz z ich zawartością z poszczególnych stanowisk egzaminacyjnych. 2. Nagrywa na płytę CD–R z podpisem WYNIKI wszystkie katalogi (foldery) wymienione w punkcie 1. 3. Sprawdza w obecności poszczególnych zdających poprawność nagrania na płycie CD–R z podpisem WYNIKI wszystkich katalogów (folderów) oznaczonych ich numerami PESEL wraz ze wszystkimi plikami przekazanymi do oceny oraz odbiera od zdających podpisy pod oświadczeniem. Oświadczenie przekazuje przewodniczącemu ZN. 4. Tworzy kopię zapasową płyty CD–R z podpisem WYNIKI na płycie CD–R z podpisem KOPIA WYNIKI. 5. Nagrane płyty podpisuje kodem szkoły przy pomocy odpowiedniego pisaka i przekazuje przewodniczącemu ZN, który pakuje je wraz z arkuszami zdających do bezpiecznej koperty zwrotnej.

Do drugiej części egzaminu każdy zdający otrzymuje wraz z arkuszem egzaminacyjnym zewnętrzny nośnik danych (płytę CD) podpisaną: zawiera ona dane (pliki) do zadań DANE Do każdej sali (pracowni) dostarczone zostaną 2 czyste płyty CD jednorazowego zapisu do nagrania (udokumentowania) wyników zdających w tej części egzaminu - podpisane: WYNIKI KOPIA WYNIKI

Informacje i zalecenia dla zdających egzamin maturalny z informatyki 1. Dzień przed egzaminem sprawdź swój komputer i zainstalowane na nim oprogramowanie. 2. W czasie rozwiązywania zadań z arkusza 2 zapisuj efekty swojej pracy nie rzadziej niż co 10 minut w folderze o nazwie zgodnej z Twoim numerem PESEL. 3. Zapisz rozwiązanie zadania programistycznego w języku programowania, który wybrałeś przed egzaminem w wersji źródłowej (nieskompilowanej). 4. Pamiętaj o przekazaniu do oceny, obok plików tekstowych zawierających odpowiedzi do zadania/zadań, pliki zawierające komputerową realizację rozwiązania/obliczeń.

Zasady oceniania arkuszy egzaminacyjnych Prace egzaminacyjne sprawdzają i oceniają egzaminatorzy powołani przez dyrektora OKE. Rozwiązania poszczególnych zadań oceniane są na podstawie szczegółowych kryteriów oceniania, jednolitych w całym kraju. Egzaminatorzy, w szczególności, zwracają uwagę na: a) poprawność merytoryczną rozwiązań, b) kompletność i dokładność prezentacji rozwiązań zadań, zachowanie odpowiednich zasad w zapisie programów i algorytmów. Ocenianiu podlegają tylko te fragmenty pracy zdającego, które dotyczą polecenia. Gdy do jednego polecenia zdający podaje kilka rozwiązań (jedno prawidłowe, inne błędne), to egzaminator nie przyznaje punktów. Jeśli zdający w drugiej części egzaminu, jako rozwiązanie zadania, przekaże do oceny tylko pliki (np. tekstowe) zawierające odpowiedzi do zadania/zadań, bez plików zawierających komputerową realizację rozwiązania/obliczeń, to egzaminator nie przyznaje punktów. Całkowicie poprawne rozwiązania zadań, uwzględniające inny tok rozumowania niż podany w schemacie punktowania, są oceniane pełną liczbą punktów. 8. Zapisy w brudnopisie nie są oceniane.

Propozycje współpracy z Okręgową Komisją Egzaminacyjną Udział szkoły w standaryzacji zadań maturalnych Zgłaszanie propozycji zadań maturalnych Szkolenia dla nauczycieli, którzy chcieliby pracować w zespole sprawdzającym egzamin maturalny Udział w kursach on-line dla egzaminatorów OKE dostępnych na stronie OKE Jaworzno Korespondencja z koordynatorem OKE w Jaworznie (zapytania, propozycje, konsultacje)

Informacje dotyczące matury z informatyki www.cke.edu.pl www.oke.jaworzno.pl e-mail: akordas@oke.jaworzno.pl