Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Advertisements

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Nowoczesne zarzadzanie placówka oświatową Dlaczego warto wprowadzać narzędzia informatyczne do zarządzania.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
1 OPTYMALIZACJA SIECI SZKOLNICTWA PONADGIMNAZJALNEGO.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2014/2015 cz.1 Rok szkolny 2014/2015 Rok szkolny 2013/2014 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
Awans zawodowy nauczycieli.
 584 uczniów,  60 nauczycieli różnych specjalności – (mi.: surdopedagog, tyflopedagog, logopeda, psycholog, pedagog, rehabilitant),  20 dobrze wyposażonych.
POWIATOWE CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO I PRAKTYCZNEGO W BĘDZINIE ul. I. Krasickiego 17, 42 – 500 Będzin tel , fax www:
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Witamy w Społecznym Gimnazjum w Brzozie Nasze Gimnazjum istnieje od 2003 r. Organem prowadzącym jest Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Brzoza i Okolice.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY NR 1 PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 18 IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ UL. OFIAR FIRLEJA RADOM ZSP nr 1 zaprasza na.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo Augustowskie Centrum Edukacyjne Al. Kardynała Wyszyńskiego Augustów.
Art. 42 ustawy – Karta Nauczyciela Organizacja pracy świetlicy szkolnej Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.

Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Wspomaganie pracy szkół
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 1) Hieronim Duczmal Szkoła Podstawowa im. kard. Karola Wojtyły w Chynowej Szkoła Podstawowa w Chynowej jest szkołą publiczną prowadzoną przez Gminę Przygodzice i funkcjonuje od 2003 r. w ramach Zespołu Szkół. Jej historia sięga roku 1856 i od tego czasu przechodziła wiele modernizacji. Obecnego wyglądu Szkoła ostatecznie nabrała w 2006 r., kiedy oddano do użytku nowoczesną salę gimnastyczną, która przy nowoczesnym budynku stanowi kompleks wyjątkowo prezentujący się we wsi. Placówka wyposażona jest w nowoczesną pracownię komputerową, sale dydaktyczne, dobrze wyposażoną bibliotekę. Do Szkoły uczęszczają uczniowie z wioski Chynowa i Bogufałów. W Szkole uczy wykwalifikowana kadra pedagogiczna pod kierownictwem Pani Dyrektor mgr Katarzyny Zawadki Liczba nauczycielek/nauczycieli, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – 10 osób + Dyrektor Szkoły

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły” ˗ poznanie metod i sposobów przeprowadzania diagnozy szkoły podstawowej w ewaluacji wewnętrznej – do końca stycznia 2015 r.; ˗ pogłębienie wiedzy w zakresie dokonywania analizy pracy szkoły z wykorzystaniem EWD– do końca lutego 2015 r.; ˗ rozwinięcie umiejętności w zakresie wykorzystania informacji dostępnych na platformach EWD – do końca marca 2015 r.; ˗ rozwinięcie kompetencji zawodowych w zakresie wykorzystania EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły– do końca maja 2015 r.; „Praca z uczniem młodszym” ˗ poznanie form pracy z uczniem na 1. i 2. etapie edukacyjnym – do końca stycznia 2014, ˗ pogłębienie wiedzy i rozwinięcie umiejętności nauczycielek/li w zakresie diagnozowania uczniów młodszych (szczególnie z matematyki)– do końca marca 2014, ˗ opracowanie dwóch indywidualnych strategii uczenia się stosowanych w klasach młodszych– do końca maja 2014, ˗ rozwinięcie umiejętności w zakresie stosowania rozwiązań metodycznych zwiększających szanse uczniów na sukces edukacyjny ( w kontekście podstawy programowej)- do końca maja 2014 Cele szczegółowe:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane produkty w ramach realizacji Rocznego Planu Wspomagania „Praca z uczniem młodszym” / dwie formy pracy z uczniem młodszym ; - lista form oddziaływań psychologicznych na uczniów młodszych; - dwie metody zwiększające szanse uczniów na sukces. Wypracowane produkty w ramach realizacji Rocznego Planu Wspomagania „Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły” – 2014/ zasady doboru zespołu ds. EWD ; - przykład analizy pracy szkoły z wykorzystaniem EWD; - zestaw platform i stron internetowych o tematyce EWD.

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 1) Hieronim Duczmal Gimnazjum im. kard. Karola Wojtyły w Chynowej Gimnazjum w Chynowej jest szkołą publiczną prowadzoną przez Gminę Przygodzice i funkcjonuje od 2003 r. w ramach Zespołu Szkół. Obecnego wyglądu Szkoła ostatecznie nabrała w 2006 r., kiedy oddano do użytku nowoczesną salę gimnastyczną, która przy nowoczesnym budynku stanowi kompleks wyjątkowo prezentujący się we wsi. Placówka wyposażona jest w nowoczesną pracownię komputerową, sale dydaktyczne, dobrze wyposażoną bibliotekę. Do Szkoły uczęszczają uczniowie z wioski Chynowa, Bogufałów i Przygodziczki. W Szkole uczy wykwalifikowana kadra pedagogiczna pod kierownictwem Pani Dyrektor mgr Katarzyny Zawadki Liczba nauczycielek/nauczycieli, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – 12 osób + Dyrektorka Szkoły

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki” ˗ Poznanie metod aktywizujących i motywujących ucznia w szkole gimnazjalnej– do końca stycznia 2015 r.; ˗ pogłębienie wiedzy i rozwinięcie umiejętności nauczycielek/li w sposobie prowadzenia rozmowy z rodzicem– do końca lutego 2015 r.; ˗ poznanie technik uczenia się stosowanych przez uczniów w gimnazjum – do końca marca 2015 r.; ˗ rozwinięcie umiejętności w zakresie stosowania rozwiązań metodycznych umożliwiających efektywne uczenie się– do końca maja 2015 r.; „Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” ˗ poznanie sposobów planowania pracy z uczniem mającym orzeczenie/opinię Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej – do końca stycznia 2014, ˗ pogłębienie wiedzy i rozwinięcie umiejętności w sposobie prowadzenie rozmowy z rodzicem w sposobie prowadzenie rozmowy z rodzicem ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych– do końca marca 2014, ˗ opracowanie przykładowych kart pracy dla ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych– do końca maja 2014, ˗ poznanie rozwiązań metodycznych dotyczących możliwości psychofizycznych uczniów - do końca maja 2014 Cele szczegółowe:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane produkty w ramach realizacji Rocznego Planu Wspomagania „Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” – 2013/ przykładowy plan pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjny ; - scenariusz spotkania z rodzicem ucznia mającego specjalne potrzeby edukacyjne; - karty pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Wypracowane produkty w ramach realizacji Rocznego Planu Wspomagania „Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki” / przykładowy szkolny katalog metod aktywizujących i motywujących ucznia w gimnazjum ; - scenariusz spotkania informacyjno-szkoleniowego nauczyciela z rodzicem; - dwie techniki uczenia się, które może zastosować uczeń w gimnazjum.

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 1) Hieronim Duczmal Szkoła Podstawowa w Czarnymlesie Szkoła Podstawowa w Czarnymlesie jest placówką, która od 2003 roku funkcjonuje w ramach Zespołu Szkół. Organem prowadzącym jest Gmina Przygodzice. Szkoła posiada bardzo dobre warunki lokalowe, nowocześnie wyposażone pracownie oraz nową halę sportową. Do Szkoły uczęszczają dzieci wiejskie z obwodu Czarnylas (78%) oraz spoza obwodu (21%). W Szkole uczy wysoko wykwalifikowana kadra pedagogiczna ( 6 dyplomowanych, 3 mianowanych, 2 kontraktowych), która pod kierunkiem Dyrektorki Szkoły Pani mgr Urszuli Pawłowskiej analizuje działania edukacyjne i wychowawcze, co przyczynia się bezpośrednio do rozwoju uczniów i powoduje wzrost jakości pracy Szkoły. Liczba nauczycielek/nauczycieli, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – 10 osób + Dyrektor Szkoły

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „Nauczyciel 45+” ˗ pogłębienie wiedzy i rozwinięcie umiejętności w zakresie opracowywania indywidualnych programów rozwoju osobistego– do końca stycznia 2015 r.; ˗ poznanie i doskonalenie technik operowania głosem– do końca marca 2015 r.; ˗ zapoznanie się z bibliografią dotyczącą samokształcenia – do końca marca 2015 r.; ˗ nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie radzenia sobie ze stresem i pracy z komputerem– do końca maja 2015 r.; „Rodzice są partnerami szkoły” ˗ pogłębienie wiedzy i rozwinięcie umiejętności w zakresie ewaluacji współpracy Szkoły z Rodzicami – do końca stycznia 2014, ˗ doskonalenie umiejętności komunikacji interpersonalnej – do końca marca 2014, ˗ nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie określania zasad efektywnej pracy Rady Rodziców – do końca maja 2014, ˗ poznanie różnorodnych form integracji i komunikacji Szkoły z Rodzicami - do końca maja 2014 Cele szczegółowe:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane produkty w ramach realizacji Rocznego Planu Wspomagania „Rodzice są partnerami szkoły” / przykładowe narzędzie do diagnozy potrzeb rodziców; - lista form działań integracyjnych i pretekstów wizyt rodziców; - scenariusz prowadzenia rozmowy z rodzicem. Wypracowane produkty w ramach realizacji Rocznego Planu Wspomagania „Nauczyciel 45+” – 2014/ indywidualny program rozwoju osobistego; - zestaw zasad emisji głosu; - lista materiałów oraz literatury związanej tematycznie z samokształceniem.

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 1) Hieronim Duczmal Gimnazjum w Czarnymlesie Gimnazjum w Czarnymlesie jest placówką, która od 2003 roku funkcjonuje w ramach Zespołu Szkół. Organem prowadzącym jest Gmina Przygodzice. Szkoła posiada bardzo dobre warunki lokalowe, nowocześnie wyposażone pracownie oraz nową halę sportową. Do Szkoły uczęszczają dzieci wiejskie z obwodu Czarnylas (80%) oraz spoza obwodu (20%). W Szkole uczy wykwalifikowana kadra pedagogiczna ( 3 dyplomowanych, 2 mianowanych, 2 kontraktowych), która pod kierunkiem Dyrektorki Szkoły Pani mgr Urszuli Pawłowskiej analizuje działania edukacyjne i wychowawcze, co przyczynia się bezpośrednio do rozwoju uczniów i powoduje wzrost jakości pracy Szkoły. Liczba nauczycielek/nauczycieli, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – 6 osób + Dyrektor Szkoły

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?” ˗ poznanie sposobów określania zasad modelu absolwenta– do końca stycznia 2015 r.; ˗ pogłębienie wiedzy i rozwinięcie umiejętności nauczycielek/li w zakresie radzenia sobie w trudnych sytuacjach spowodowanych zachowaniem się uczniów– do końca lutego 2015 r.; ˗ doskonalenie umiejętności współpracy z rodzicami w kontekście współodpowiedzialności za kształtowanie postaw uczniów– do końca marca 2015 r.; ˗ rozwinięcie kompetencji zawodowych w zakresie postaw uczniowskich– do końca maja 2015 r.; „Rodzice są partnerami szkoły” ˗ pogłębienie wiedzy i rozwinięcie umiejętności w zakresie ewaluacji współpracy Szkoły z Rodzicami – do końca stycznia 2014, ˗ doskonalenie umiejętności komunikacji interpersonalnej – do końca marca 2014, ˗ nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie określania zasad efektywnej pracy Rady Rodziców – do końca maja 2014, ˗ poznanie różnorodnych form integracji i komunikacji Szkoły z Rodzicami - do końca maja 2014 Cele szczegółowe:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane produkty w ramach realizacji Rocznego Planu Wspomagania „Rodzice są partnerami szkoły” / przykładowe narzędzie do diagnozy potrzeb rodziców; - lista form działań integracyjnych i pretekstów wizyt rodziców; - scenariusz prowadzenia rozmowy z rodzicem. Wypracowane produkty w ramach realizacji Rocznego Planu Wspomagania „Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?” / ABC wychowawcy”; - dwa przykładowe rozwiązania typowych trudnych zachowań; - zestaw zasad współpracy z rodzicami w kontekście współodpowiedzialności za kształt postaw uczniów.

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 1) Hieronim Duczmal Liceum Ogólnokształcące Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Centrum Kształcenia Ustawicznego w Przygodzicach Liceum Ogólnokształcące jest częścią Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Centrum Kształcenia Ustawicznego w Przygodzicach i istnieje od 2002 roku na bazie szkół rolniczych działających od ponad 60 lat. Organem prowadzącym jest Powiat Ostrowski. Szkoła posiada bardzo dobrą bazę materialną: kompleks nowoczesnych boisk sportowych, profesjonalnie wyposażone warsztaty, internat oraz stołówkę. Placówka oferuje absolwentom gimnazjów ciekawe profile edukacyjne: liceum zarządzania kryzysowego, liceum wojskowe oraz liceum sportowe. W szkole uczy wykwalifikowana kadra pedagogiczna pod kierunkiem Dyrektora mgra Tomasza Gulińskiego. Liczba nauczycielek/nauczycieli, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – 26 osób + Dyrektor Szkoły

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki” ˗ pogłębienie wiedzy w zakresie stosowania i doboru metod aktywizujących ucznia do nauki– do końca stycznia 2015 r.; ˗ poznanie sposobów wspierania przez rodziców młodzieży do motywowania ich do nauki– do końca lutego 2015 r.; ˗ nabycie wiedzy w zakresie technik uczenia się stosowanych przez uczniów w szkole ponadgimnazjalnej-do końca marca 2015 r.; ˗ poprawienie efektywności swoich działań w zakresie prascy wychowawczej– do końca maja 2015 r.; „Wspieranie pracy wychowawców klas – bezpieczna szkoła” ˗ pogłębienie wiedzy w zakresie rozpoznawania i wspierania ofiar przemocy - do końca stycznia 2014, ˗ poznanie metod komunikacji z uczniem trudnym– do końca marca 2014, ˗ nabycie wiedzy w zakresie narzędzi wspierających wychowawców w sprawach uzależnień nieletnich uczniów-do końca maja 2014, ˗ poprawienie efektywności pracy wychowawczej w zakresie uzależnień uczniów- do końca maja 2014 Cele szczegółowe:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane produkty w ramach realizacji Rocznego Planu Wspomagania „Wspieranie pracy wychowawców klas – bezpieczna szkoła”- 2013/ przykładowa procedura interwencji wychowawczej ; - zestaw norm/zasad etycznych; - przykładowy katalog nagród i kar/konsekwencji. Wypracowane produkty w ramach realizacji Rocznego Planu Wspomagania „Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki” / katalog metod aktywizujących ucznia do nauki w szkole ponadgimnazjalnej ; - zestaw przykładów sposobów, w których rodzic może wspierać swoje dziecko do nauki ; - dwie techniki uczenia się, które może zastosować uczeń w szkole ponadgimnazjalnej, aby zwiększyć swoją motywację do nauki.

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 1) Hieronim Duczmal Technikum Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Centrum Kształcenia Ustawicznego w Przygodzicach Technikum jest częścią Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Centrum Kształcenia Ustawicznego w Przygodzicach i istnieje od 2002 roku na bazie szkół rolniczych działających od ponad 60 lat. Organem prowadzącym jest Powiat Ostrowski. Szkoła posiada bardzo dobrą bazę materialną: kompleks nowoczesnych boisk sportowych, profesjonalnie wyposażone warsztaty, internat oraz stołówkę. Placówka oferuje absolwentom gimnazjów ciekawe profile edukacyjne: technikum agrobiznesu, technik rolnik (również dla dorosłych), technik inżynierii środowiska i melioracji, technik technologii chemicznej. W szkole uczy wykwalifikowana kadra pedagogiczna pod kierunkiem Dyrektora mgra Tomasza Gulińskiego. Liczba nauczycielek/nauczycieli, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – 9 osób + Dyrektor Szkoły

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej” ˗ poznanie procedur potrzebnych do analizowania i planowania oferty edukacyjnej– do końca stycznia 2015 r.; ˗ pogłębienie wiedzy i rozwinięcie umiejętności stosowania metod do planowania oferty edukacyjnej – do końca lutego 2015 r.; ˗ doskonalenie umiejętności wypracowywania i stosowania narzędzi do monitorowania podstawy programowej do końca marca 2015 r.; ˗ rozwinięcie umiejętności w zakresie stosowania pedagogicznych rozwiązań innowacyjnych– do końca maja 2015 r.; „Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny” ˗ poznanie sposobów tworzenia strategii uczenia się dopasowanych do indywidualnych możliwości ucznia– do końca stycznia 2014, ˗ pogłębienie wiedzy w zakresie stosowania metod wsparcia psychologicznego rozbudzających ambicje i motywację do nauki u uczniów– do końca marca 2014, ˗ doskonalenie umiejętności komunikacji interpersonalnych (między nauczycielami a rodzicami ) do końca maja 2014, ˗ rozwinięcie w zakresie stosowania rozwiązań metodycznych łączących teorię z praktyką- do końca maja 2014 Cele szczegółowe:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane produkty w ramach realizacji Rocznego Planu Wspomagania „Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjnych” – 2013/ dwie strategie motywowania swoich uczniów do nauki ; - lista form oddziaływań psychologicznych zwiększających ambicje i motywację do nauki uczniów ; - dwie metody łączące teorię z praktyką. Wypracowane produkty w ramach realizacji Rocznego Planu Wspomagania „Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej ”- 2013/ przykładowe procedury do analizowania/planowania oferty edukacyjnej w szkole ; - ankiety potrzebne do planowania oferty edukacyjnej; - przykładowe narzędzie potrzebne do planowania oferty w szkole.

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 1) Hieronim Duczmal Zasadnicza Szkoła Zawodowa Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Centrum Kształcenia Ustawicznego w Przygodzicach Zasadnicza Szkoła Zawodowa jest częścią Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Centrum Kształcenia Ustawicznego w Przygodzicach i istnieje od 2002 roku na bazie szkół rolniczych. Organem prowadzącym jest Powiat Ostrowski. Szkoła posiada bardzo dobrą bazę materialną: kompleks nowoczesnych boisk sportowych, profesjonalnie wyposażone warsztaty, internat oraz stołówkę. Placówka oferuje absolwentom gimnazjów naukę w zawodzie: rolnik oraz mechanik operator pojazdów i maszyn rolniczych. Uczniowie mają możliwość dalszego kształcenia w liceum lub technikum uzupełniającym. W szkole uczy wykwalifikowana kadra pedagogiczna pod kierunkiem Dyrektora mgra Tomasza Gulińskiego. Liczba nauczycielek/nauczycieli, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – 3 osób + Dyrektor Szkoły

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich” ˗ poznanie różnorodnych zasad powoływania zespołów nauczycielskich oraz przydziału zadań dla ich członków– do końca stycznia 2015 r.; ˗ pogłębienie wiedzy i rozwinięcie umiejętności w zakresie monitorowania pracy zespołów zadaniowych – do końca lutego 2015 r.; ˗ doskonalenie umiejętności racjonalizacji struktury rady pedagogicznej– do końca marca 2015 r.; ˗ poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie kompetencji interpersonalnych – do końca maja 2015 r.; „Rodzice są partnerami szkoły” ˗ poznanie różnorodnych form integracji i komunikacji szkoły z rodzicami– do końca stycznia 2014, ˗ pogłębienie wiedzy i rozwinięcie umiejętności w zakresie prowadzenia ewaluacji współpracy szkoły z rodzicami– do końca marca 2014, ˗ doskonalenie umiejętności komunikacji interpersonalnych - do końca maja 2014, ˗ nabycie wiedzy i umiejętności określania zasad efektywnej pracy Rady Rodziców i form jej współpracy - do końca maja 2014 Cele szczegółowe:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane produkty w ramach realizacji Rocznego Planu Wspomagania „Rodzice są partnerami szkoły”- 2013/ przykładowe narzędzie do diagnozy potrzeb rodziców ; - lista form działań integracyjnych; - scenariusz prowadzenia rozmowy z rodzicem. Wypracowane produkty w ramach realizacji Rocznego Planu Wspomagania „Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich” – 2014/ zasady powoływania zespołów nauczycielskich oraz przydziału zadań dla ich członków w szkole ponadgimnazjalnej ; - dwa sposoby monitorowania pracy zespołów zadaniowych; - cele, zadania, i sposób monitorowania działania dla dwóch wybranych zespołów nauczycielskich.

Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 1) Hieronim Duczmal Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przygodziczkach Gimnazjum w Przygodziczkach jest szkołą publiczną prowadzoną przez Gminę Przygodzice. Jest ona najmniejszą Szkołą w Gminie. Do placówki uczęszczają głównie uczniowie z wioski Przygodziczki. Uczą się w czterech oddziałach. Jest też oddział przedszkolny. W 2008 r. Szkoła gościła prof. J. Buzka w ramach promocji idei wolontariatu studenckiego. W Szkole pracuje wykwalifikowana kadra pedagogiczna pod kierunkiem Pani Dyrektor mgr Renaty Skorupy Liczba nauczycielek/nauczycieli, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – 6 osób + Dyrektorka Szkoły

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „Ocenianie kształtujące” ˗ Poznanie indywidualnych metod oceniania kształtującego– do końca stycznia 2015 r.; ˗ Pogłębienie wiedzy i rozwinięcie umiejętności nauczycielek/li stosowania wsparcia w zakresie metod oceniania kształtującego– do końca lutego 2015 r.; ˗ poznanie sposobów monitorowania wprowadzonych rozwiązań z oceniania kształtującego– do końca marca 2015 r.; ˗ rozwinięcie umiejętności w zakresie stosowania rozwiązań metodycznych dotyczących oceniania kształtującego– do końca maja 2015 r.; „Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?” ˗ poznanie efektywnych sposobów motywowania dziecka do nauki– do końca stycznia 2014, ˗ pogłębienie wiedzy i rozwinięcie umiejętności nauczycielek stosowania metod wsparcia psychologicznego rozbudzających zainteresowania wiedzą– do końca marca 2014, ˗ opracowanie i wdrożenie indywidualnych strategii uczenia się- do końca maja 2014, ˗ rozwinięcie umiejętności w zakresie stosowania rozwiązań metodycznych zwiększających szanse uczniów na sukces edukacyjny - do końca maja 2014 Cele szczegółowe:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane produkty w ramach realizacji Rocznego Planu Wspomagania „Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?” / scenariusz spotkania z rodzicami ma temat motywowania swoich dzieci do nauki ; - lista form oddziaływań psychologicznych na uczniów; - dwie strategie indywidualnego uczenia się. Wypracowane produkty w ramach realizacji Rocznego Planu Wspomagania „Ocenianie kształtujące” – 2014/ dwie indywidualne metody oceniania kształtującego ; - dwie zespołowe metod oceniania kształtującego; - dwa sposoby monitorowania wprowadzonych rozwiązań z oceniania kształtującego.