Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 6 ul. Rzgowska 25 PPP 6 Łódź.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna Nr 3 ul. Kilńskiego Łódź Kontakt: Telefon: (42) Fax:
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w warunkach MOW Zadania dyrektora, organizacja pracy zespołów, opracowywania IPET Wydział Specjalnych Potrzeb.
Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka w aspekcie doświadczeń OWIiWR oraz NPWWR Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka w aspekcie.
Podstawy prawne współpracy PPP ze szkołami. Podstawa prawna działania Poradni ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie.
Placówki prowadzone przez Miasto Poznań z oferta dla dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych Miasto Poznań jest organem prowadzącym dla.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
WCZESNA INTERWENCJA W ODNIESIENIU DO NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI SŁUCHOWEJ. INTERDYSCYPLINARNY CHARAKTER DZIAŁAŃ Mgr Dorota Szubstarska.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Oszlifować diamenty, czyli w poszukiwaniu skutecznych form wsparcia uczniów zdolnych Krystyna Dynowska- Chmielewska Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Objawy wskazujące na występowanie dysleksji Obniżona sprawność ruchowa. Obniżona sprawność manualna. Zaburzenia koordynacji wzrokowo–ruchowej. Trudności.
Awans zawodowy nauczycieli.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Rok szkolny 2016/2017 w świetle nowych przepisów Referat Oświaty UMM.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 90 Publiczne Gimnazjum Specjalne Nr 56 Szkoła Przysposabiająca do Pracy Nr 1 Zespół Szkół Specjalnych Nr 2 ul. Karolewska.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Gdańskie Okienka Przedszkolne od PO KL do rejestru nr 276/Z-P/10.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Ul. Lermontowa Łódź
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 2 w Łodzi ul. Motylowa 3 tel
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Specjalistyczna Poradnia Wspierania Rozwoju i Terapii ul. Hipoteczna 3/5 Łódź tel
SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE W POLSCE.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
USTAWA z dnia 8 stycznia 1999 r. Przepisy wprowadzające reformę ustroju szkolnego. (Dz. U. z dnia 12 lutego 1999 r.) Art. 1.1.Przepisy ustawy z dnia 7.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Sprawozdanie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Łysomicach za rok 2015 od do
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Art. 42 ustawy – Karta Nauczyciela Organizacja pracy świetlicy szkolnej Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Sześciolatek idzie do szkoły
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Autor: Marzenna Czarnocka
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.:
ZEBRANIE DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY 2018/2019 Rybnik dn
Projekt edukacyjny w gimnazjum
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
KONFERENCJA DLA DYREKTORÓW PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNYCH
Kształcenie dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami w przedszkolach, szkołach i placówkach. Aneta Żurek
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Zapis prezentacji:

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 6 ul. Rzgowska 25 PPP 6 Łódź

GDZIE JESTEŚMY? Łódź PPP 6

PODSTAWOWE INFORMACJE O PLACÓWCE Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 6 Łódź-Górna jest placówką oświatową funkcjonującą od 1966 r. Swoim działaniem obejmujemy rejon Łódź-Górna. dzieciom, młodzieży rodzicom nauczycielom Oferujemy pomoc dzieciom, młodzieży, rodzicom oraz nauczycielom z poszanowaniem godności osobistej i dyskrecji oraz w zgodzie ze standardami opartymi na współczesnej wiedzy i nauce. Łódź PPP 6

TEREN DZIAŁANIA PORADNI L.p.Rodzaj szkoły/ placówki Numer szkoły/ nazwa placówki 1.Przedszkola miejskie 2, 7, 17, 20, 26, 34, 36, 38, 40, 66, 72, 76, 86, 88, 89, 90, 101, 102, 106, 117, 118, 119, 122, 124, 126, 129, 130, 131, 155, 159, 192, 200, 207, 215, Szkoły podstawowe 5, 7, 10, 38, 42, 51, 64, 83, 109, 110, 113, 125, 130, 138, 143, 162, 174, 189, 190, Katolicka Szkoła Podstawowa SPSK, SPS nr Gimnazja37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, Katolickie Gimnazjum SPSK, GS Nr 61 4.Zespoły szkółZespół Szkół Specjalnych Nr 7 5.Szkoły/placówki niepubliczne Niepubliczne przedszkola: Przedszkole Sióstr Honoratek, ul. Lokatorska; Przedszkole Sióstr Urszulanek, ul. Obywatelska; Przedszkole Sióstr Bernardynek, ul. Rudzka; Prywatne Przedszkole, ul. Rodakowskiego; Przedszkole „Meridian”, ul. Demokratyczna Niepubliczne szkoły podstawowe: Muzyczna, „ABIS”, Społeczna SP Nr 1, Szkoła Europejska, „Meridian”, „Mikron”, „Augustyniaka”, SP ZNP, „Nasza Szkoła”, SP Mistrzostwa Sportowego Niepubliczne gimnazja: Muzyczna, „ABIS”, „Mikron”, Społeczne GM Nr 1, Szkoła Europejska, „Nasza Szkoła”, „Augustyniaka”, GM ZNP, GM Mistrzostwa Sportowego Łódź PPP 6

KTO i JAK może się do nas zgłaszać? psychologicznej, pedagogicznejlogopedycznejpsychiatrycznej  Udzielamy pomocy psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej i psychiatrycznej dzieciom i młodzieży (do ukończenia gimnazjum), a także ich rodzicom (opiekunom prawnym) i nauczycielom w zakresie wychowania i kształcenia.  Korzystanie z oferty Poradni jest bezpłatne i nie wymaga skierowań z innych placówek i instytucji. Wystarczy umówić się telefonicznie lub osobiście w sekretariacie Poradni. Łódź PPP 6

CZYM ZAJMUJE SIĘ PORADNIA? Łódź PPP 6 Poradnia realizuje swoje zadania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. Nr 228, poz. 1488).

ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z NASZĄ OFERTĄ Łódź PPP 6

DOKONUJEMY DIAGNOZY W ZAKRESIE: Łódź PPP 6  możliwości psychofizycznych dzieci i uczniów wraz z określeniem ich potrzeb edukacyjnych – na terenie Poradni,  umiejętności językowych pod kątem występowania specyficznych trudności w nauce czytania i pisania – badania przesiewowe klas II i V na terenie szkół,  poziomu wiedzy i umiejętności szkolnych,  wad wymowy,  prawidłowości i zaburzeń rozwoju społeczno-emocjonalnego,  prawidłowości widzenia i słyszenia programami: „Widzę” i „Słyszę”.

ORZEKAMY W SPRAWACH:  konieczności wczesnego wspierania rozwoju dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi,  potrzeby kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz niedostosowanej społecznie, wymagającej stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy,  potrzeby nauczania indywidualnego dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły. Łódź PPP 6

W PROCESIE DIAGNOZY PROBLEMÓW W FUNKCJONOWANIU INTELEKTUALNYM ORAZ SPOŁECZNO-EMOCJONALNYM Łódź PPP 6 zapewniamy konsultacje ze specjalistą psychiatrii dzieci i młodzieży

WYDAJEMY OPINIE W SPRAWACH:  gotowości szkolnej dziecka do podjęcia nauki,  dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych ucznia,  zwolnienia ucznia z głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego,  dostosowania warunków i formy: - sprawdzianu, - egzaminu gimnazjalnego, - egzaminu maturalnego,  udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki,  przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy,  objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu, szkole lub placówce oświatowej. Opinię wydaje się na pisemny wniosek rodziców (prawnych opiekunów) dziecka. Łódź PPP 6

Prowadzimy zajęcia grupowe dla dzieci:  kształcenie właściwych zachowań w sytuacjach molestowania seksualnego,  stymulacja rozwoju psychoruchowego,  wspomaganie rozwoju mowy dzieci,  masaż relaksacyjny Shiatsu dla dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi. PRZEDSZKOLE Łódź PPP 6

Prowadzimy zajęcia edukacyjne dla rodziców dotyczące:  czynników sprzyjających adaptacji dziecka do warunków przedszkola,  stymulowania rozwoju mowy dziecka,  stymulowania rozwoju psychoruchowego,  rozwijania umiejętności matematycznych,  rozwijania twórczego myślenia,  wpływu mediów na rozwój dziecka,  gotowości szkolnej,  ryzyka dysleksji. Wspieramy rodzica w decyzjach dotyczących rozpoczynania obowiązku szkolnego PRZEDSZKOLE Łódź PPP 6

Ponadto oferujemy:  indywidualne konsultacje pedagogiczne dotyczące rozwijania funkcji percepcyjno-motorycznych niezbędnych do opanowania czytania, pisania, liczenia,  indywidualne konsultacje logopedyczne,  indywidualne zajęcia korekcyjno-kompensacyjne,  indywidualną terapię logopedyczną,  badania przesiewowe programem "Widzę” i "Słyszę” oraz w zakresie kompetencji matematycznych i gotowości do nauki czytania i pisania. PRZEDSZKOLE Łódź PPP 6

Łódź Prowadzimy na terenie szkół zajęcia psychoedukacyjne dla uczniów realizowane o następującej tematyce:  kontrakt klasowy,  profilaktyka agresji,  komunikacja interpersonalna,  rozwijanie umiejętności współpracy w grupie oraz umiejętności rozwiązywania konfliktów,  profilaktyka uzależnień. Udzielamy indywidualnych konsultacji dla rodziców i nauczycieli w czasie cyklicznych wizyt w szkołach. Bierzemy udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej oraz zespołów problemowych powołanych w celu projektowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, SZKOŁA PODSTAWOWA

Oferujemy następujące zajęcia terapeutyczne realizowane na terenie Poradni:  zajęcia indywidualne: - terapia pedagogiczna dla uczniów z trudnościami w czytaniu, pisaniu i liczeniu, - terapia logopedyczną, - terapia psychologiczna,  zajęcia grupowe: - dla uczniów z trudnościami w czytaniu, - ortograficzne - program ORTOGRAFFITI, - arteterapii, - rozwoju kompetencji językowych, - rozwoju osobistego i umiejętności społecznych,  terapię rodziny. Łódź PPP 6

GIMNAZJUM Wspieramy rozwój psychospołeczny młodzieży poprzez prowadzenie grupowych zajęć psychoedukacyjnych na terenie szkół o tematyce:  kontrakt klasowy,  integracja,  komunikacja interpersonalna,  asertywność,  konflikt, PPP 6 Łódź  agresja,  radzenie sobie ze stresem,  edukacja seksualna,  uzależnienia,  sekty,  zajęcia zawodoznawcze.

Oferujemy pomoc w pokonywaniu trudności związanych z nabywaniem wiedzy szkolnej Prowadzimy terapię zaburzeń funkcjonowania w sferze emocjonalno – społecznej poprzez: 1. Spotkania indywidualne o charakterze wspierająco – terapeutycznym Grupy Rozwoju Osobistego 2. Prowadzenie cyklicznych zajęć rozwijających umiejętności psychospołeczne – Grupy Rozwoju Osobistego 3. Mediacje 4. Terapię rodzin PPP 6 Łódź GIMNAZJUM

Łódź PPP 6 WSPIERANIE ŚRODOWISK WYCHOWAWCZO-EDUKACYJNYCH Na terenie Poradni prowadzimy warsztaty dla nauczycieli, rodziców, wychowawców, opiekunów, w ramach: AKADEMIIDOBREGORODZICA I NAUCZYCIELA

Łódź PPP 6 PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA NR 6

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 6, ul. Rzgowska 25, Łódź  sekretariat czynny pn.-czw. 8-18, pt tel. (042) (042)  więcej informacji na stronie internetowej Łódź PPP 6