PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Advertisements

Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
POŁĄCZENIE SIŁ TO POCZĄTEK, POZOSTANIE RAZEM TO POSTĘP, WSPÓLNA PRACA TO SUKCES. HENRY FORD ROLA I ZADANIA DORADCY ZAWODOWEGO W REALIZACJI ZADAŃ EDUKACYJNO-DORADCZYCH.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Nowoczesne zarzadzanie placówka oświatową Dlaczego warto wprowadzać narzędzia informatyczne do zarządzania.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 6 ul. Rzgowska 25 PPP 6 Łódź.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Awans zawodowy nauczycieli.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Rok szkolny 2016/2017 w świetle nowych przepisów Referat Oświaty UMM.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
Zajęcia dodatkowe realizowane przez przedszkola dla których organem prowadzącym jest Miasto Poznań Poznań, 9 września 2013 roku.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 2 w Łodzi ul. Motylowa 3 tel
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Wojciech Duranowski Karolina Geletta Joanna Lizut RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Specjalistyczna Poradnia Wspierania Rozwoju i Terapii ul. Hipoteczna 3/5 Łódź tel
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Z - Zainteresowanie drugim człowiekiem S - Szacunek dla drugiego człowieka U - Uwaga poświęcona drugiemu człowiekowi.
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Co to jest spacer edukacyjny?
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
TRZECIE spotkanie Zespołu
Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
ZINTEGROWANA POLITYKA BEZPIECZEŃSTWA GIMNAZJUM NR 2 w  ANDRYCHOWIE Przegląd działań
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Wspomaganie pracy szkół
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Ciechanowie Doświadczenia SORE w ramach realizacji systemu kompleksowego wspomagania rozwoju wybranych placówek w powiecie ciechanowskim

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” SORE - nowy tytuł, nowe zadania … ? ?

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” Cykl szkoleń dla SORE [ r. – r. ] ______________________________________________________ (w ramach projektu ORE: „System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół”)

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” W ramach szkolenia dla SORE (84h): W ramach szkolenia dla SORE (84h): MODUŁ I : Podstawy rozwoju organizacyjnego. MODUŁ II : Diagnozowanie potrzeb rozwojowych placówki przy wsparciu SORE. MODUŁ III : Współpraca z zespołem zadaniowymi planowanie wsparcia rozwojowego w placówce. MODUŁ IV : Realizacja wsparcia placówki w ciągu roku szkolnego. MODUŁ V : Egzamin praktyczny.

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji nie jest: wykładowcą / ekspertem merytorycznym szkoleniowcem

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” zewnętrznym specjalistą pracującym na rzecz szkoły (przedszkola) w ramach realizowanego w powiecie projektu „Doskonalenie szansą na rozwój” Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji jest :

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” Rola i zadania SORE diagnoza potrzeb placówki planowanie wspólnie z Dyrektorem i RP rozwoju placówki

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” Rola i zadania SORE pomoc w formułowaniu celów wynikających ze diagnozowanych potrzeb i określeniu obszaru do rozwoju placówki współpraca z dyrektorem i radą pedagogiczną podczas konstruowania rocznego planu wspomagania placówki

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” Rola i zadania SORE organizacja działań związanych z zewnętrznym wspomaganiem (szkoleń i konsultacji) wspieranie nauczycieli podczas wdrażania nabytych umiejętności (m.in. konsultacje)

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” opracowanie i prezentacja sprawozdania z realizacji działań podjętych w placówce w ramach kompleksowego wspomagania, rekomendacje monitorowanie przebiegu realizacji rocznego planu wspomagania Rola i zadania SORE

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój”  Technikum nr 4 w Ciechanowie  Gminne Przedszkole w Gołotczyźnie  Szkoła Podstawowa w Sońsku  Gimnazjum w Sońsku  Gimnazjum w Gąsocinie 5 placówek objętych kompleksowym wspomaganiem rozwoju źródło:

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój”  Technikum nr 4 w Ciechanowie – 15 osób  Gminne Przedszkole w Gołotczyźnie – 7 osób  Szkoła Podstawowa w Sońsku – 15 osób  Gimnazjum w Sońsku – 15 osób  Gimnazjum w Gąsocinie – 10 osób Liczba uczestników projektu w poszczególnych placówkach

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” Etapy realizacji procesu kompleksowego wsparcia placówek ETAP I - Diagnoza potrzeb rozwojowych placówki

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” wywiad z dyrektorem - pozyskanie informacji o placówce, określenie potrzeb w zakresie wspomagania, zapoznanie z ofertami doskonalenia, spotkanie z rada pedagogiczną – zapoznanie z celami i założeniami projektu „Doskonalenia szansą na rozwój” oraz organizacją działania w ramach jego realizacji, powołanie zespołu zadaniowego, zebranie informacji dotyczących zakresu wspomagania, warsztat diagnostyczno – rozwojowy - pogłębiona autodiagnoza, określenie priorytetów rozwojowych szkoły / przedszkola w roku szkolnym 2013/2014, wypracowanie elementów Rocznego Planu Wspomagania, określenie 2 ofert szkoleniowych (w tym: warsztaty, wykłady, konsultacje grupowe i indywidualne), form wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności w praktyce szkolnej / przedszkolnej oraz sposobów ewaluacji efektów wsparcia. ETAP I - Diagnoza potrzeb rozwojowych placówki

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” Etapy realizacji procesu kompleksowego wsparcia placówek ETAP II – opracowanie rocznego planu wspomagania placówki

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” Roczny plan wspomagania placówki  przedstawienie RPW radzie pedagogicznej po akceptacji dyrektora szkoły/ przedszkola  czas realizacji projektu: r. – r.  zakładane wskaźniki realizacji RPW (mierzalne wartości pozwalające na monitorowanie i rozliczanie realizacji RPW, np. liczba nauczycieli uczestniczących w zajęciach, liczba godzin doradztwa indywidualnego, liczba godzin szkoleniowych)  cel ogólny i cele szczegółowe (np. doskonalenie kompetencji nauczycieli w określonym obszarze, efektywna realizacja działań, współpraca…)  harmonogram realizacji RPW  zadania osób realizujących RPW (SORE, eksperta/specjalisty)  zadania osób korzystających ze wspomagania (dyrektor, nauczyciele, wychowawcy, uczniowie, rodzice, pedagog…)  sprawozdanie z realizacji zadań (SORE - prezentacja dla RP)

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” Etapy realizacji procesu kompleksowego wsparcia placówek ETAP III – realizacja 2 ofert doskonalenia (szkolenia, konsultacje grupowe i indywidualne)

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” OFERTA: „Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?” OFERTA:  Technikum nr 4 w Ciechanowie  szkolenie obejmowało 15 h szkoleniowych (3 spotkania)  konsultacje grupowe 5h  konsultacje indywidualne  Gimnazjum w Sońsku  Szkoła Podstawowa w Sońsku  Gminne Przedszkole w Gołotczyźnie  szkolenie obejmowało 12 h szkoleniowych (2 spotkania)  konsultacje grupowe 5h  konsultacje indywidualne

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” OFERTA: „Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?” OFERTA:  Gminne Przedszkole w Gołotczyźnie  szkolenie obejmowało 12 h szkoleniowych (2 spotkania)  konsultacje grupowe 5h  konsultacje indywidualne  Gimnazjum w Gąsocinie  szkolenie obejmowało 15 h szkoleniowych (3 spotkania)  konsultacje grupowe 5h  konsultacje indywidualne

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” OFERTA: „Wspieranie pracy wychowawców klas – bezpieczna szkoła” OFERTA:  Technikum nr 4 w Ciechanowie  szkolenie obejmowało 15 h szkoleniowych (3 spotkania)  konsultacje grupowe 5h  konsultacje indywidualne  Szkoła Podstawowa w Sońsku

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” OFERTA: „Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki” OFERTA:  szkolenie obejmowało 15 h szkoleniowych (3 spotkania)  konsultacje grupowe 5h  konsultacje indywidualne  Gimnazjum w Sońsku

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” OFERTA: „Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych” OFERTA:  szkolenie obejmowało 15 h szkoleniowych (3 spotkania)  konsultacje grupowe 5h  konsultacje indywidualne  Gimnazjum w Gąsocinie

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” Technikum nr 4 w Ciechanowie

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” Szkoła Podstawowa w Sońsku

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” Gimnazjum w Sońsku

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” Gimnazjum w Gąsocinie

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” Etapy realizacji procesu kompleksowego wsparcia placówek ETAP IV – wdrożenie poznanych umiejętności w praktyce szkolnej / przedszkolnej (realizacja działań zaplanowanych w RPW)

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” Działania podjęte w placówkach w ramach realizacji RPW w stosunku do nauczycieli w stosunku do uczniów w stosunku do rodziców

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” Przykładowe działania podjęte w placówkach w ramach realizacji RPW Bezpieczeństwo w szkole: - opracowanie scenariuszy godzin wychowawczych i przeprowadzenie zajęć z uczniami o tematyce dotyczącej bezpieczeństwa (m. in. agresji, przemocy, asertywności i właściwej komunikacji, poczucia bezpieczeństwa oraz uzależnień), - zorganizowanie warsztatów dla uczniów nt. „Jak radzić sobie z agresją i przemocą w szkole?”, „STOP cyberprzemocy!”, - zorganizowanie warsztatów tematycznych oraz prelekcji dla rodziców nt. „Bezpieczeństwo, a uzależnienia - Internet i substancje psychoaktywne”, - zorganizowanie debaty międzyszkolnej nt. Cyberprzemocy, uzależnienia od Internetu i telefonów komórkowych…

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” Przykładowe działania podjęte w placówkach w ramach realizacji RPW Ewaluacja wewnętrzna szkoły / przedszkola: - wyłoniono zespołów ds. ewaluacji, - opracowano projektów ewaluacji wewnętrznej (w szkole / przedszkolu) oraz narzędzi diagnostycznych (np. ankiety dla uczniów, nauczycieli i rodziców), - przeprowadzono ewaluację wewnętrzną w ramach określonych obszarów działania placówek, - opracowano Raport końcowy z przeprowadzonych ewaluacji wewnętrznych…

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” Wybrane efekty działań Poszerzenie kompetencji nauczycieli w zakresie, m. in.: Wzbogacenie działań edukacyjnych i wychowawczych podejmowanych w stosunku do uczniów oraz ich rodziców. - rozpoznawania strategii uczenia się i dopasowywania metod pracy do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia / dziecka, - wczesnej diagnozy rozwoju i gotowości szkolnej dziecka, - zasad skutecznej komunikacji w relacjach dziecko – rodzic – nauczyciel (trening asertywności dla nauczycieli wychowawców) umiejętności rozwiązywania problemów, - procedur interwencji wychowawczych (i niezbędnych dokumentów), - ewaluacji - celowość, sposoby realizacji (narzędzia diagnostyczne, projekt ewaluacji), sposoby dokumentowania działań.

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” Etapy realizacji procesu kompleksowego wsparcia placówek ETAP V – sprawozdanie z realizacji RPW

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” Etapy realizacji procesu kompleksowego wsparcia placówek ETAP VI – rekomendacje rekomendacje do pracy szkoły / przedszkola w kolejnym roku szkolnym

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” Udział w szkoleniach - wszyscy nauczyciele z placówki, PRZESZKODY … brak czasu, dokumentowanie przebiegu wspomagania rozwoju placówek - SORE.

__________________________________________________________________________ PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” Dziękuję za współpracę i uwagę cdn…