Wydział Kształcenia Ponadgimnazjalnego i Ustawicznego Renata Ropela Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego nad placówkami doskonalenia nauczycieli i pedagogicznymi bibliotekami w roku szkolnym 2008/2009 Kuratorium Oświaty.
25 sierpnia 2009 r. Delegatura Kuratorium Oświaty w Kościerzynie Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
1 KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO Uwagi Gdańsk, sierpnia 2010 roku KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO sierpnia 2010 KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.
Kuratorium Oświaty w Łodzi Delegatura w Piotrkowie Trybunalskim
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
1 Prezentujemy zadania, obowiązki i zamierzenia Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łodzi Część I Prezentacja przygotowana z okazji uroczystego otwarcia.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Przykładowy model podziału środków
Działania mające na celu podniesienie jakości kształcenia
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

Wydział Kształcenia Ponadgimnazjalnego i Ustawicznego Renata Ropela Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku

Sprawozdanie ze sprawowania nadzoru i realizacji wybranych zadań wydziału Kuratorium Oświaty w Gdańsku 1.Wizytacje szkół i placówek – 49 2.Badania - przygotowanie uczniów/słuchaczy do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe - kształcenie zawodowe wg programów modułowych - diagnoza na rzecz poprawy wyników egzaminów zewnętrznych - monitoring programu Comenius w szkołach realizujących projekty 3.Kontrola wybranych zakresów działalności edukacyjnej i statutowej szkół – 222, w tym skargi i interwencje Hospitacje czynności dyrektora szkoły Działalność wspomagająca (szkolenia i narady) – 52 6.Opiniowanie organizacji szkoły – Opiniowanie wprowadzania nowych zawodów i profili kształcenia – 52

8.Opiniowanie uchwał i wniosków w sprawie sieci szkół – 61 9.Opiniowanie wniosków o nadanie uprawnień szkoły publicznej składanych przez organy założycielskie szkół niepublicznych – Udział w komisjach konkursowych na stanowiska dyrektorów szkół – 25 (39) 11.Udział w komisjach awansu zawodowego nauczycieli – 209 nauczycieli 12.Ocenianie pracy dyrektorów szkół – Opiniowanie wniosków o odwołanie dyrektora – 2 14.Rozpatrywanie odwołań od skreślenia ucznia z listy uczniów szkoły – 5 15.Nadzór nad przestrzeganiem zasad przeprowadzania egz. zewn. – 35

16.Opiniowanie i rejestracja innowacji pedagogicznych – Stypendia Prezesa Rady Ministrów Stypendia ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania – przesłano Koordynacja zadań wojewódzkich – Nostryfikacja świadectw szkolnych – 59

Diagnoza działań podjętych przez dyrektorów szkół na rzecz poprawy wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych. Kuratorium Oświaty w Gdańsku

1.Badanie przeprowadzono w 115 (24%) szkołach funkcjonujących w zespołach i samodzielnie. 2.Obserwowano 6 posiedzeń rad pedagogicznych poświęconych tematyce wykorzystania przez szkołę wyników egzaminu maturalnego.

Podczas analizy wyników egzaminu maturalnego w przebadanych szkołach wzięto pod uwagę: a/ wyniki egzaminu gimnazjalnego – 41,96% b/ wyniki egzaminu maturalnego z poprzedniego roku/lat: szkoły - 66,96% powiatu - 42,85% województwa – 57,14% kraju – 48,21% c/ badania wiedzy i umiejętności na wejściu – 36,6% d/ badania wiedzy i umiejętności w trakcie cyklu kształc.– 46,42% e/ wyniki klasyfikacji: rocznej/semestralnej – 53,57% końcowej – 63,39% Kuratorium Oświaty w Gdańsku

f/ inne: -analiza wybieralności przedmiotów obowiązkowych i dodatkowych; -wyniki matury próbnej; -udział uczniów w konkursach i olimpiadach; -wyniki uczniów z dysfunkcjami, np. upośledzenie narządów ruchu, zapis na egzaminie maturalnym przy pomocy komputera; -sytuacja środowiskowa ucznia; -wyniki ankiety przeprowadzonej wśród uczniów klas maturalnych; -wyniki z przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym; -szkolne plany nauczania (liczba godzin przeznaczonych na realizację przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym w cyklu); -analiza programów nauczania; -analiza frekwencji. Kuratorium Oświaty w Gdańsku

Szkoły przy dokonywaniu analizy wyników egzaminu maturalnego korzystały z: 1.Indywidualnych wyników egzaminu maturalnego zebranych w szkole. Wyników procentowych i staninowych oraz sprawozdań z egzaminu maturalnego przekazanych opublikowanych przez OKE i CKE. 2.Arkuszy egzaminacyjnych. 3.Analizatora matur - programu komputerowego Matura Optivum. 4.Wniosków ze spotkań zespołów przedmiotowych. 5.Własnych narzędzi analitycznych. 6.Podstawy programowej i wymagań egzaminacyjnych. 7.Opracowań ze szkoleń dla nauczycieli. 8.Materiałów przekazanych przez wizytatorów Kuratorium Oświaty. 9.Wybranych artykułów z czasopism przedmiotowych oraz Dyrektora szkoły. Kuratorium Oświaty w Gdańsku

Wnioski – mocne strony 1.Podejmowanie właściwych działań w sytuacjach kryzysowych. 2.Przydzielanie zespołom nauczycielskim zadań bardzo istotnych dla efektów pracy szkoły. 3.Analiza efektów kształcenia. 4.Współpraca szkół zawodowych z pracodawcami i przedsiębiorstwami. 5.Poszerzanie oferty edukacyjnej. 6.Marketing szkoły. 7.Strony internetowe szkół bogate w informacje. 8.Prowadzenie elektronicznych dzienników. 9.Wykorzystanie metody projektu w kształceniu. 10.Udział szkól w projektach unijnych. Kuratorium Oświaty w Gdańsku

Rekomendacje dla dyrektora szkoły: 1.Dokonywać analizy oraz ewaluacji programu/planu rozwoju szkoły i wprowadzać w nim zmiany. 2.Zintensyfikować nadzór pedagogiczny – dokonywać rzetelnej i systematycznej analizy warsztatu pracy nauczycieli. 3.Zwiększyć liczbę hospitowanych zajęć dydaktycznych nauczycieli. Dokonywać systematycznej oceny pracy nauczycieli. 4.Zracjonalizować organizację procesu kształcenia.

Kuratorium Oświaty w Gdańsku 5.Zweryfikować metody i formy pracy z uczniami/słuchaczami mającymi trudności w nauce i uczniami zdolnymi. 6.Czytelnie i zrozumiale dla ucznia/słuchacza, a także rodziców ucznia formułować wymagania edukacyjne na poszczególne oceny w korelacji ze standardami i kryteriami egzaminacyjnymi 7.Motywować uczniów/słuchaczy do nauki. 8.Opracować i wdrożyć w szkole system diagnozowania osiągnięć uczniów/słuchaczy. 9.Opracowywać stosowne programy działań naprawczych w ramach prac zespołów przedmiotowych i konsekwentnie je realizować. 10.Ujednolicić w szkole sposób dokumentowania efektów kształcenia i wychowania w celu optymalizacji prowadzonego monitoringu jakości pracy szkoły.

Kuratorium Oświaty w Gdańsku 11.Zorganizować doskonalenie nauczycieli w zakresie metodyki przedmiotu oraz diagnostyki edukacyjnej. 12.Pozyskiwać środki na organizację dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz nadobowiązkowych zajęć pozalekcyjnych. Prowadzić wnikliwy monitoring realizacji ww. zajęć. 13.Doposażać szkołę w sprzęt technodydaktyczny, w szczególności w sprzęt multimedialny. Wprowadzać formę e-learningu w pracy samodzielnej ucznia w domu. 14.Prowadzić dokumentację przebiegu kształcenia zgodnie z przepisami prawa.

Rekrutacja Rok szkolny 2008/2009 Kuratorium Oświaty w Gdańsku

Zestawienie wyników rekrutacji do szkół niepublicznych (sierpień 2008 r.) Kuratorium Oświaty w Gdańsku

Zestawienie wyników rekrutacji do szkół publicznych w województwie pomorskim

Elementy z planu nadzoru na rok szkolny 2008/2009 I.Wizytacje. W ramach wizytacji badanie działań podjętych przez szkoły w zakresie przygotowania uczniów (słuchaczy) do obowiązkowego egzaminu maturalnego z matematyki w 2010 roku. II. Tematyka i terminy narad oraz szkoleń organizowanych: 1.Dokumentacja szkolna szkół niepublicznych - 22.X Wnioski z nadzoru pedagogicznego. 29.IX-10.X Wspieranie nauczyciela w procesie motywacji uczniów do nauki. 18.II.2009 Trzy tematy do wyboru: Wykorzystywanie wyników egzaminów zewnętrznych do podnoszenia efektywności kształcenia Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb psychofizycznych ucznia. Ocena pracy nauczyciela – procedury. Kodeks postępowania administracyjnego w praktyce szkolnej. Stosowanie przepisów KN i KP do nawiązywania stosunku pracy z pracownikami. Awans zawodowy nauczyciela – dokumentacja. Kuratorium Oświaty w Gdańsku

Dziękuję!