O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SP BIELICE Projekt Operacyjny Kapitał Ludzki „Dobry Start - wdrożenie programów rozwojowych szkół w Gminie Łambinowice”.
Advertisements

Matematyka w życiu codziennym
Samorz ą dowa Szko ł a Podstawowa nr 3 im. Stefana Ż eromskiego w Suchedniowie W Ś WIECIE JANUSZA KORCZAKA.
PUP w LE Ż AJSKU Pi ęć kroków do pracy Działanie 1.3 Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Wydział Zarz ą dzania, Informatyki i Finansów Instytut Zarz ą dzania Finansami Zarządzanie finansami.
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Sk ą d wzi ął si ę pomys ł zorganizowania biwaku? (wywiad dost ę pny na stronie internetowej szko ł y)
PROJEKT COMENIUS PARTNERZY : Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących nr 1, Chorzów Lycée professionnel JULES VERNE, Grandvilliers Iskitler Teknik.
Arkusz ankiety Cel ankiety Wyniki Wnioski
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Konkurs EKO-BIURO. Rok 2012 mija pod has ł em anga ż owania si ę naszej placówki w dzia ł ania skoncentrowane wokó ł promocji odnawialnych ź róde ł energii,
PROGRAM AKTYWNOŚCI LOKALNEJ Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROJEKT PN: 'WSZECHSTRONNA EDUKACJA GWARANCJĄ SUKCESU ZAWODOWEGO' Projekt wspó ł finansowany przez Uni ę Europejsk ą w ramach Europejskiego Funduszu Spo.
RAZEM PRZECIW PRZEMOCY
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
ROK KAROLA GODULI. Stowarzyszenia Przyjació ł Szkó ł im. Karola Goduli Rudzkie placówki o ś wiatowe, maj ą c na uwadze jak wa ż n ą rol ę odegra ł Karol.
Nasza szkoła xD Zespó ł Szkó ł Rolniczych W Z ł otowie.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
PROJEKT WIELOSTRONNY CZAS REALIZACJI: 01 SIERPNIA 2009 DO 31 LIPCA 2011 KWOTA DOFINANSOWANIA: EURO.
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
Klasa 3F mia ł a przyjemno ść uczestniczy ć w zaj ę ciach prowadzonych przez Pani ą Magd ę Ko ł b ę, zorganizowanych przez.
Szkolne Rowerowe Ko ł o Krajoznawczo – Turystyczne PTTK KWADRANS SP – maja 2004 r. odby ł o si ę w naszej szkole uroczyste spotkanie z Prezesem Oddzia.
Opracowanie: mgr Tomasz Durawa
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Projekt TiK Grupa 2B, 2D, 2G, 2H 2012 Cel: program rewizyty.
Debata szkolna w ramach projektu Szko ł a Demokracji - Sejm Dzieci i M ł odzie ż y Przygotowa ł y: Anna K ą siel i Kamila Osóbka.
KODEKS 2.0 Szko ł y Podstawowej w Mi ł aczewie Kodeks 2.0 SP Mi ł czew Poradnik Jak w ł a ś ciwie korzysta ć z Internetu.
Niektórzy chcieliby Niektórzy nigdy nie chcieliby dorosn ąć … …pozostaj ą c na zawsze dzieckiem, obracaj ą c si ę w ś wiecie beztroski, rado ś ci i zabawy…
Zaćmienie Słońca.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET INŻYNIER BUDOWNICTWA – ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ Projekt wsp ó łfinansowany jest ze środk ó w.
„Kompetencje zawodowe”
PG 12 ZALETY SZKOŁY. Wysoki wynik ewaluacji problemowej przeprowadzonej przez wizytatorów Podlaskiego Kuratorium O ś wiaty w Białymstoku.
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
Pytania warte uwagi:. Powszechnie uwa ż a si ę, ż e jeden nie ma jakiej ś wielkiej wagi, jednak sugeruj ą c si ę znanym przys ł owiem - grosz do grosza.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
Prezentacja z okazji 40-Lecia Zespołu Szkół dla Dzieci Przewlekle Chorych przy Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Koninie.
„ Ś NIADANIE DAJE MOC” REPORTA Ż Z DZIA Ł A Ń KLASY Ic SZKO Ł Y PODSTAWOWEJ NR 5 INTEGRAZYJNEJ W ZESPOLE SZKÓ Ł INTEGRACYJNYCH NR 1 WE W Ł OC Ł AWKU.
IV Prywatne Liceum Ogólnokszta ł c ą ce ul. Basztowa 17, Kraków tel ;
KRĘGIELNIA.
SZACHY Zaj ę cia szachowe w Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju w roku szkolnym
Coaching i tutoring W stron ę nowoczesnej pracy dydaktycznej  W naszym gimnazjum realizowany jest projekt „Coaching i Tutoring – w stron ę nowoczesnej.
Jaka jesteś szkoło ? Uczniowie Czy wiesz, jakie zajęcia pozalekcyjne są organizowane w szkole? Tak – 12.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Kornela Makuszyńskiego w Piotrkowie Tryb.
2013 Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości – Narzędzia wsparcia prowadzenia działalności międzynarodowej Kaliningrad, 24 czerwca 2013 r. Aleksandra.
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Spotkanie informacyjne. NIE WYKLUCZAJ SIĘ Z SUKCESU!
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Prezentacja projektu. Realizator projektu Stowarzyszenie Edukacja przez Internet ul. Olszewskiego Kielce
I co dalej z TRIZ? KIELCE, 16 GRUDNIA 2013 r. Łukasz Syska – Koordynator Projektu „ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo Augustowskie Centrum Edukacyjne Al. Kardynała Wyszyńskiego Augustów.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Projekty zrealizowane w ZS1
Numer naboru: RPMP IP /17 Małopolskie Talenty I etap edukacyjny: klasy IV – VI z 43 szkół podstawowych powiatu gorlickiego Numer naboru:
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Co to jest logistyka? Logistyka jest terminem opisuj ą cym wszelkie dzia ł ania zwi ą zane z : procesem planowania, organizowania, realizowania, kontrolowania.
Zapis prezentacji:

O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj chyba nikogo przekonywać. Wiemy o tym dobrze także w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. Kazimierza Wielkiego w Jaworznie. Nasza szkoła, jako jedyna w mieście, brała udział w projekcie "Akademia Kluczowych Kompetencji".

Projekt "Akademia Kluczowych Kompetencji" (AKK) by ł odpowiedzi ą na zachodz ą ce zmiany rynkowe, gdzie obserwuje si ę wymuszone przez post ę p naukowy i techniczny rosn ą ce zapotrzebowanie na kadry pracownicze o wysokich kompetencjach, zdolne do pos ł ugiwania si ę nowymi technologiami i nacechowane innowacyjno ś ci ą.

Realizacja projektu mia ł a na celu umo ż liwienie nam rozwoju kluczowych kompetencji poprzez udzia ł w specjalnie przygotowanych zaj ę ciach pozalekcyjnych.

Wsparciem by ł o obj ę tych 288 uczniów województwa ś l ą skiego, w tym 12 uczniów z naszej szko ł y. Ka ż dy z nas uczestniczy ł w cyklu zaj ęć pozalekcyjnych obejmuj ą cych ś rednio 128 godzin dydaktycznych

Zajęcia pozalekcyjne obejmowały następujące obszary kompetencji kluczowych : 1. Kompetencja: Inicjatywno ść i Przedsi ę biorczo ść (KIP) – 16 godzin dydaktycznych zaj ęć 2. Kompetencje Spo ł eczne i Obywatelskie (KSiO) – 16 godzin dydaktycznych zaj ęć 3. Kompetencja: Ś wiadomo ść i Ekspresja ( Ś iE) – 40 godzin dydaktycznych zaj ęć 4. Kompetencja: Umiej ę tno ść Uczenia si ę (UU) – 40 godzin dydaktycznych zaj ęć

W ś ród nich by ł y ć wiczenia rozwijaj ą ce kreatywno ść, innowacyjno ść, umiej ę tno ść podejmowania ryzyka, planowanie przedsi ę wzi ęć i prowadzenie ich, a ż do osi ą gni ę cia zamierzonych celów Na tym etapie zaj ęć podejmowane by ł y m.in. tematy: Mam pomys ł na biznes i co dalej? Tworzenie biznes planu oraz cash flow czy pozyskanie dotacji na uruchomienie dzia ł alno ś ci gospodarczej.

Prócz tego, uczyli ś my si ę porozumiewania w ró ż nych ś rodowiskach, wykazywania tolerancj ą oraz negocjacji. Tutaj zaj ę cia obejmowa ł y takie tematy jak: Inteligencja emocjonalna, Skuteczna komunikacja i asertywno ść oraz Trening kreatywno ś ci.

Zdobyli ś my tak ż e wiedz ę z zakresu technik zapami ę tywania i prowadzenia dyskusji oraz warsztatów dotycz ą cych technik szybkiego czytania.

Uzupełnieniem działa ń prowadzonych w ramach programu były tak ż e zaj ę cia... ta ń ca. One, nauczyły nas ekspresji w działaniu.

Zajęcia odbywały się w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Podniesienie jakości i atrakcyjności szkolnictwa zawodowego. Projekt trwał od października ubiegłego roku do dzisiaj, a udział w nim był całkowicie bezpłatny.

Dzi ę kujemy za mo ż liwo ść uczestniczenia w tym projekcie