PODSUMOWANIE REALIZACJI PROJEKTU „ RÓWNE SZANSE DLA KAŻDEGO”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Generator przyszłości
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10. Główne wejście do placówki.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
GENEZA PROJEKTU wyrównanie szans edukacyjnych uczniów w szkole wiejskiej, gdzie koszt utrzymania 1 ucznia jest bardzo wysoki, duża odległość od centrów.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Monte Cassino w Ustrobnej
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu pn.: Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zasady rekrutacji do XLVI Liceum Ogólnokształcącego im
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
ROZWIŃ SKRZYDŁA Nr projektu: POKL /10.
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
Seminarium II 28 września 2010 r. Łatwiejszy start – pakiet działań edukacyjnych dla młodzieży gimnazjalnej z Mszany Dolnej Co zrealizowano? Michał Baran.
Biuro projektu: ul. Peryferyjna 15, Kielce tel./fax ; Projekt współfinansowany ze.
„Szkolne Centrum Nauki”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Gimnazjum Nr 1 w Konstantynowie.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „KIERUNEK –SUKCES” Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Zespół Administracyjny Oświaty ul. Akademicka Słubice Tel
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
im. K. K. Baczyńskiego w Jasieńcu
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Zespół matematyczno- przyrodniczo- informatyczny
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

PODSUMOWANIE REALIZACJI PROJEKTU „ RÓWNE SZANSE DLA KAŻDEGO” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Cel główny: Rozwój kompetencji kluczowych oraz wyrównywanie dysproporcji i szans edukacyjnych poprzez organizację zajęć pozalekcyjnych dla uczniów Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Bolesława Ścibiorka w Konstantynowie Łódzkim w latach szkolnych 2009/2010 i 2010/2011.

Cele szczegółowe: Wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych wynikających z przyczyn ekonomicznych społecznych i zdrowotnych. Niwelowanie dysproporcji w dokonaniach edukacyjnych uczniów szczególnie w zakresie matematyki, języka angielskiego i języka polskiego. Rozwój kompetencji kluczowych wśród uczniów ze szczególnym uwzględnieniem informatyki, matematyki i przyrody. Stworzenie możliwości pomocy logopedycznej dla uczniów z wadami wymowy. Stworzenie możliwości uczestnictwa w terapii pedagogicznej dla uczniów z dysfunkcjami poznawczymi, zaburzeniami rozwoju, problemami w nauce. Stworzenie możliwości uczestnictwa w zajęciach wspomagających z elementami gier i zabaw ogólnorozwojowych dla uczniów rozpoczynających naukę, mających trudności z adaptacją w środowisku szkolnym. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z wadami wymowy, dysfunkcjami poznawczymi, zaburzeniami rozwoju, problemami w nauce, mającymi trudności z adaptacją w środowisku szkolnym.

Projekt o wartości 192.389 zł realizowano w całości w Szkole Podstawowej Nr 2 im. Bolesława Ścibiorka w Konstantynowie Łódzkim, kierowany wyłącznie do uczniów naszej placówki w terminie od 01.09.2009 do 31.07.2011.

Grupą docelową byli uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 2 im Grupą docelową byli uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Bolesława Ścibiorka w Konstantynowie Łódzkim, w wieku 7-13 lat. W grupie docelowej znajdowali się uczniowie mający trudności w nauce, jak również chcący poszerzać swoją wiedzę i umiejętności w zakresie kompetencji kluczowych.

Działania zaplanowane w ramach projektu obejmowały: 1. Zarządzanie projektem 2. Promocję, informację i rekrutację 3. Zajęcia pozalekcyjne

134 uczniów uczestniczyło w następujących zajęciach : Zajęcia kompensacyjno-wyrównawcze z matematyki, j. angielskiego i j. polskiego, Koła zainteresowań, matematyczno – informatyczne (kl. II-III), informatyczne (kl. IV-VI), przyrodnicze, Terapia logopedyczna, Terapia pedagogiczna, Zajęcia wspomagające z elementami gier i zabaw ogólnorozwojowych. Udział w jednych zajęciach nie wykluczał możliwości korzystania z innych zajęć realizowanych w projekcie.

Lp. Rodzaj zajęć Liczba godzin 2009 2010 2011 Razem 1. Zajęcia kompensacyjno – wyrównawcze z matematyki dla klas IV - VI 24 72 42 138 2. Zajęcia kompensacyjno – wyrównawcze z języka angielskiego 12 36 21 69 3. Zajęcia kompensacyjno – wyrównawcze z języka polskiego dla klas IV – VI 4. Koło matematyczno – informatyczne dla klas II - III 5. Koło informatyczne dla klas IV – VI 6. Koło przyrodnicze dla klas IV - VI 7. Terapia logopedyczna 120 360 210 690 8. Terapia pedagogiczna 60 180 105 345 9. Zajęcia wspomagające z elementami gier i zabaw ogólnorozwojowych

Klasyfikacja wyników projektu: Rezultaty twarde Rezultaty miękkie

REZULTATY TWARDE Zmniejszenie poziomu braków dydaktycznych u uczniów biorących udział w zajęciach wyrównawczych : - z języka angielskiego, - z języka poleskiego, - z matematyki. Rozszerzenie wiedzy i umiejętności z matematyki, przyrody i informatyki u uczniów biorących udział w zajęciach dodatkowych: - koło matematyczno – informatyczne, - koło przyrodnicze, - koło informatyczne

REZULTATY MIĘKKIE U uczestników zajęć wyrównawczych nastąpiło : - podniesienie poziomu umiej. logicznego i analitycznego myślenia oraz praktycznego stosowania nabytej wiedzy, - zwiększenie poziomu motywacji i zaangażowania w proces dydaktyczny , - poprawa relacji z kadrą pedagogiczną i równiesnikami Uczniowie kół zainteresowań poszerzyli zakres swoich zainteresowań i rozwój nowych oraz nabyli umiejętności przeprowadzania doświadczeń i wyciągania z nich wniosków ( koła przyrodnicze).

REZULTATY MIĘKKIE U dzieci objętych terapią logopedyczną nastąpiło zmniejszenie poziomu wad wymowy i poprawa relacji z rówieśnikami U uczniów objętych terapią pedagogiczną nastąpiło : - poprawa samopoczucia i wiary we własne możliwości , - podniesienie poziomu umiejętności czytania i pisania oraz usprawnienie percepcji wzrokowej, słuchowej, motoryki, - poprawa relacji z rówieśnikami i kadrą pedagogiczną Zmniejszenie poziomu zaburzeń osobowości i zachowania wynikających z przyczyn społecznych u uczestników zajęć wspomagających

Planowane rezultaty twarde i miękkie Lp. Planowane rezultaty twarde i miękkie Wartość osiągnięta 1 Min. 80% uczniów biorących udział w zajęciach wyrów. z matematyki zmniejszy poziom braków dydaktycznych z matematyki, potwierdzone zdaniem wewnętrznego egzaminu. 89,50% 2 Min. 80% uczniów biorących udział w zajęciach wyrów. z jęz. ang. zmniejszy poziom braków dydaktycznych z jęz.ang. potwierdzone zdaniem wewnętrznego egzaminu. 90,00% 3 Min. 80% uczniów biorących udział w zajęciach wyrów. z jęz. pol .zmniejszy poziom braków dydaktycznych z jęz.pol. potwierdzone zdaniem wewnętrznego egzaminu. 95,50% 4 Min. 80% uczniów biorących udział w zajęciach dodatkowych matematyczno-informatycznych rozszerzy swoją wiedzę i umiejętności z matematyki i informatyki. 91,00% 5 Min. 80% uczniów biorących udział w zajęciach dodatkowych z informatyki rozszerzy swoją wiedzę i umiejętności z informatyki potwierdzone zdaniem wewnętrznego egzaminu. 81,00% 6 Min.80% uczniów biorących udział w zaj. dodatk. z przyrody rozszerzy swoją wiedzę i umiejętności z przyrody, potwierdzone zdaniem wewnętrznego egzaminu. 81,35% 7 Podniesienie poziomu umiejętności logicznego myślenia u min. 30% uczestników zajęć wyrównawczych, potwierdzone wynikami obserwacji. 82,11% 8 Podniesienie poziomu umiej. praktycznego stosowania nabytej wiedzy u min. 75% uczestników zajęć wyrównawczych potwierdzone wynikami obserwacji. 85,64% 9 Zwiększenie poziomu motywacji i zaangażowania w proces dydaktyczny u min. 80% uczestników zajęć wyrównawczych potwierdzone wynikami obserwacji. 99,10% 10 Subiektywna poprawa samopoczucia i wiary we własne możliwości u min. 60% uczestników zajęć wyrównawczych oraz uczniów objętych terapią pedagogiczną. 98,32%

11 Poszerzenie zakresu zainteresowań i rozwój nowych u min. 30% uczestników kół zainteresowań potwierdzona wynikami badań ankietowych. 92,33% 12 Nabycie umiejętności przeprowadzania doświadczeń empirycznych i wyciągania z nich wniosków u min. 80% uczestników koła przyrodniczego, potwierdzone zdaniem wewnętrznego egzaminu praktycznego. 82,75% 13 Zmniejszenie poziomu wad wymowy u min. 60% uczniów objętych terapią logopedyczną w proj. potwierdzone wynikami diagnozy i opiniami logopedy. 86,00% 14 Podniesienie poziomu umiej. czytania i pisania u min. 60% uczestników objętych terapią pedagogiczną w proj. potwierdzone wynikami diagnozy i opiniami specjalisty terapii pedagog. 86,35% 15 Usprawnienie percepcji wzrokowej, słuchowej, motoryki u min. 60% uczestników terapii pedagog. potwierdzone wynikami diagnoz i opiniami specjalisty terapii pedagog. 86,30% 16 Zmniejszenie poz. zaburzeń osobowości i zachowania wynikających z deficytów rozwojowych u min. 30% uczestników terapii pedag i logopedycznej, potwierdzona wynikami obserwacji. 45,00% 17 Zmniejszenie poziomu zaburzeń osobowości i zachowania wynikających z przyczyn społecznych u min. 30% uczestników zajęć wspomagających z elementami socjoterapii, potwierdzone wynikami obserwacji. 73,00% 18 Subiektywnie odczuwana poprawa relacji z rówieśnikami u min. 30% uczestników objętych terapią pedagog. i logopedyczną potwierdzona wynikami badań ankietowych. 91,65% 19 Subiektywnie odczuwana poprawa relacji z kadrą pedagog. u min. 30% uczestników zaj. wyrównawczych i terapii pedagog. Potwierdzona wynikami badań ankietowych 87,23%

Galeria zajęć realizowanych w ramach projektu:

Nasze sukcesy : Wysokie miejsca w międzyszkolnych konkursach przedmiotowych Dobra średnia sprawdzianu klasy szóstej ( wyższa od łódzkiej i okręgowej) Wszyscy uczniowie klas I – VI w tym roku otrzymali promocję Wszyscy uczniowie klasy szóstej ukończyli szkołę podstawową

Międzyszkolny Konkurs Matematyczno - Przyrodniczy dla kl. VI Magda Piekarska, Michał Koralewski, Magdalena Szczerkowska I miejsce

Konstantynowski Konkurs Informatyczny dla Szkół Podstawowych Magda Piekarska, Matusz Piekarski, Bartek Jencz

Dziękujemy za uwagę! Ewa Ratajczyk – koordynator projektu