Prezentacja na temat: "GENEZA PROJEKTU wyrównanie szans edukacyjnych uczniów w szkole wiejskiej, gdzie koszt utrzymania 1 ucznia jest bardzo wysoki, duża odległość od centrów."— Zapis prezentacji:

2 GENEZA PROJEKTU wyrównanie szans edukacyjnych uczniów w szkole wiejskiej, gdzie koszt utrzymania 1 ucznia jest bardzo wysoki, duża odległość od centrów kultury, słabszy rozwój społeczny dzieci wiejskich, osamotnienie nauczycieli przedmiotów. 2013-12-19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza..."

3 CELE PROJEKTU Wyrównanie szans edukacyjnych dla 123 uczniów. Zmniejszenie różnic wiedzy i umiejętności, jakie posiadają uczniowie. Zwiększenie atrakcyjności zajęć. Podniesienie jakości pracy szkoły. Podniesienie poziomu umiejętności kluczowych. Wzrost motywacji do samorozwoju. 2013-12-19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza..."

4 BENEFICJENCI Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Wł. Szafera w Lipinkach Łużyckich klasy I-VI. Ogółem w projekcie udział wzięło 123uczniów, w tym 67 chłopców i 56 dziewcząt. 2013-12-19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza..."

5 ZADANIA, WG KTÓRYCH PRACOWALIŚMY 1. Skok w przyrodę 2. Liczę, więc jestem 3. Zielonym atramentem pisane 4. W angielskim ogrodzie 5. W niemieckim ogrodzie 6. Chcę, to zrobię 7. Spotkania ze sztuką 8. Spotkanie z nauką 2013-12-19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza..."

6 WARTOŚĆ FINANSOWA PROJEKTU: 309 825,35 zł 2013-12-19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza..."

7 W TRAKCIE REALIZACJI PAMIĘTALIŚMY, ŻE: edukacja powinna odnosić się do realnego życia, edukacja musi być związana ze środowiskiem lokalnym, uczniowie muszą być aktywni w procesie nauczania, nauczyciel to tylko (albo aż) architekt, budowanie należy do ucznia. 2013-12-19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza..."

8 REZULTATY TWARDE 764 godziny zajęć, w tym: PRZYRODA - zajęć wyrównawczych 90 - zajęć rozwijających 46 MATEMATYKA - zajęć wyrównawczych 141 - zajęć rozwijających 55 JĘZYK POLSKI - zajęć wyrównawczych 89 - zajęć rozwijających 84 2013-12-19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza..."

9 REZULTATY TWARDE c.d. J. ANGIELSKI - zajęć rozwijających 64 - zajęć praktycznych 20 J.NIEMIECKI - zajęć rozwijających 90 - zajęć praktycznych 20 ZAJĘCIA TERAPEUTYCZNE - 95 2013-12-19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza..."

10 REZULTATY TWARDE c.d. Wyjazdy edukacyjne kilkudniowe o Na wyspę Wolin – 3 dni dla 51 uczniów o Do Krakowa - 3 dni dla 36 uczniów o Do Wrocławia – 2 dni dla 36 uczniów 2013-12-19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza..."

11 REZULTATY TWARDE c.d. Wyjazdy edukacyjne jednodniowe o Do Zielonej Góry – redakcja Gazety Lubuskiej o Do Żar – redakcja Gazety Regionalnej o Do Łęknicy, Żagania i Rezerwatu Wrzosiec – zajęcia z przyrody w terenie o Wyjazdy do teatru i muzeum – 2xdo Wrocławia 3x do Zielonej Góry 2013-12-19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza..."

12 REZULTATY TWARDE c.d. DZIEŃ NAUKI (całodniowy piknik naukowy) interaktywny pokaz doświadczeń laboratoria i warsztaty z fizyki i chemii 2013-12-19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza..."

13 REZULTATY MIĘKKIE wzrost wiedzy i umiejętności z przyrody, matematyki i języka polskiego, wzrost umiejętności w zakresie praktycznego posługiwania się językiem obcym, podniesienie umiejętności interpersonalnych i motywacji do nauki, podniesienie zakresu doświadczeń w obcowaniu ze sztuką, 2013-12-19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza..."

14 WARTOŚĆ DODANA wzbogacenie bazy szkoły, rozwój społeczny uczniów, promocja uczenia się przez całe życie, wzrost wiedzy o Europejskim Funduszu Społecznym, 2013-12-19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza..."

15 WYNIK SPRAWDZIANU (po 10 miesiącach trwania projektu) 24,58 pkt. kraj -24, 03 okręg – 23,36 woj. lubuskie - 23,98 powiat żarski – 24,35 2013-12-19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza..."

16 Wyniki ewaluacji 1) Czy podobało Ci się na zajęciach: 49 ucz. – tak1 ucz.- nie mam zdania 2) Czy jakość posiłków Ci odpowiadała: 47 ucz. – tak3 ucz. – nie 2013-12-19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza..."

17 Wyniki ewaluacji 3) Ocena w skali od 1 do 6: Wyjazdy do teatru – 5,4 Wielodniowe wycieczki - 5,9 Wyjazdy z przyrody - 5,1 Tematyka zajęć – 5,2 Organizacja zajęć - 5,6 Metody pracy - 5,1 Pomoce dydaktyczne wykorzystywane na zajęciach – 5,8 2013-12-19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza..."

18 REFLEKSJE UCZNIÓW Zajęcia bardzo mi się podobały, czy mogłyby dalej trwać? Najfajniej było na wycieczkach, dużo zwiedziliśmy, spaliśmy w ekstra hotelach. Na projekcie było super!!! Miło, wesoło i … smacznie. Chciałbym jeszcze więcej godzin. 2013-12-19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza..."

19 REFLEKSJE UCZNIÓW Podobało mi się na wycieczkach, książki, które dostaliśmy są kolorowe i ciekawe. Nauczyłem się wiele nowych rzeczy. Jest tu miła atmosfera i uczymy się przez zabawę. Zauważyłem, że mam coraz wyższe oceny z jęz. polskiego. Wykonaliśmy wiele ciekawych plakatów, lubię tak pracować. Uwielbiam te zajęcia. 2013-12-19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza..."

20 Dziękuję WSZYSTKIM, którzy przyczynili się do sprawnej realizacji projektu. Iza Kuligowska koordynator projektu 2013-12-19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza..."

Pobierz ppt "GENEZA PROJEKTU wyrównanie szans edukacyjnych uczniów w szkole wiejskiej, gdzie koszt utrzymania 1 ucznia jest bardzo wysoki, duża odległość od centrów."