Badanie jakości pracy szkoły i opracowywanie wyników

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Jak konstruować kwestionariusze ankiet?
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Języki obce online - oczami studentów WSG.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
WEWNĘTRZNE MIERZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY
Kształtowanie motywacji pracowników
Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Wymagana dokumentacja dyrektora szkoły w zakresie procedur prowadzonych w szkole/placówce w związku z ubieganiem się o kolejny stopień awansu zawodowego.
Szkoła mojego dziecka ( analiza badania) Opracowała : mgr Anna Kędziorek – Pedagog.
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Autor: Adrianna Dzikielewska
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
VII OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA KADRY KIEROWNICZEJ OŚWIATY OSKKO,
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Podstawy automatyki 2011/2012Systemy sterowania - struktury –jakość sterowania Mieczysław Brdyś, prof. dr hab. inż.; Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Metody zbierania danych empirycznych
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Zasady organizacji wydarzeń promocyjnych
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Gimnazjum Nr 1 w Konstantynowie.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Kalendarz 2020.
„BIBLOTEKA SZKOLNA JAKO SKARBNICA WIEDZY”. Ankieta została przeprowadzona w ramach projektu „Zostać przedsiębiorczym” w dniach od 13 do 17 kwietnia 2015.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
JAK PLANOWAĆ ZAJĘCIA POZALEKCYJNE? Autorzy: Katarzyna Michalik.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
ANKIETOWANIE Opracowanie: Prof. UAM dr hab. Jan Grzesiak
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Przykłady dobrych praktyk
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Zapis prezentacji:

Badanie jakości pracy szkoły i opracowywanie wyników Małgorzata Bednarek

Cele: poznanie narzędzi i technik stosowanych w pomiarze jakości pracy szkoły, uświadomienie konieczności prowadzenia rzetelnych badań i wnikliwej analizy, kształtowanie umiejętności konstruowania wybranych narzędzi i opracowywania raportu.

Narzędzia jakości gromadzenia danych graficznego reprezentowania danych analizy wpływów, pokrewieństw, związków przyczynowo skutkowych identyfikacji problemów tworzenia pomysłów podejmowania decyzji

Sondaż za pomocą ankiety, stosuje się gdy: informacje zbierane od dużej liczby osób temat badania jest drażliwy i możemy liczyć na szczere wypowiedzi tylko w sytuacji anonimowej ankiety Istotne kwestie związane z konstruowaniem kwestionariuszy ankiet: konstrukcja kwestionariusza rodzaje i poprawność formułowania pytań instrukcja dla respondentów Konstrukcja wstęp – informacje o autorze, tytuł, cel badania. Prosimy o szczere i wyczerpujące , apewniamy o poufnościodpowiedzi

z uszeregowaniem odpowiedzi Rodzaje pytań zamknięte zamknięte półotwarte otwarte dychotomiczne dysjunktywne koniunktywne z uszeregowaniem odpowiedzi

Czy lubisz chodzić do szkoły? (podkreśl wybraną odpowiedź) tak nie trudno powiedzieć

Który z wymienionych przedmiotów lubisz najbardziej? (podkreśl tylko jeden wybrany przedmiot) język polski język angielski historia geografia matematyka fizyka

Który z wymienionych przedmiotów lubisz najbardziej? (podkreśl trzy z przytoczonych przedmiotów) język polski język angielski historia geografia matematyka fizyka

Który z wymienionych przedmiotów lubisz najbardziej, a który najmniej? (uszereguj je wpisując obok numerki od 1-5) język polski ....... język angielski ....... historia ....... geografia ....... matematyka .......

Jakie zajęcia pozalekcyjne powinna oferować szkoła? (proszę podkreślić dwie odpowiedzi) koło plastyczne koło fotograficzne koło informatyczne SKS Inne (proszę wpisać jakie) ...................

Co Pan/Pani sądzi o bezpieczeństwie dziecka w szkole? (prosimy o udzielenie wyczerpujących wypowiedzi) ............................................................................................

Budowa ankiety

Źródła oporu nauczycieli przed stosowaniem ankiet w szkole

Ćwiczenie proszę wybrać cel badań, proszę skonstruować ankietę.

Sposób formułowania pytań

Wywiad

Wywiad grupowy zogniskowany – FGI (focus group interviev) Istotne elementy moderator grupy scenariusz grupa (8-12 osób)

Każdy widzi, co chce widzieć Obserwacja Każdy widzi, co chce widzieć

Obserwator Cechy osobowościowe Umiejętności spostrzegawczość cierpliwość wrażliwość czujność podzielność uwagi łatwość kojarzenia faktów rozpoznawania procesów i interakcji zachodzących między ludźmi koncentracji panowania nad emocjami

O czym należy zdecydować przed rozpoczęciem obserwacji? Obiekt/przedmiot obserwacji Stopień zaangażowania obserwatora w obserwowane przedsięwzięcie Charakter obserwacji (jawna/ukryta) Czas i miejsce obserwacji Zasięg obserwacji

W czasie obserwacji należy pamiętać o:

Przykładowe dyspozycje do obserwacji zająć:

własne spostrzeżenia i odczucia wyraźnie oddzielone od faktów Notatki z obserwacji opisowe konkretne szczegółowe z wiernymi cytatami własne spostrzeżenia i odczucia wyraźnie oddzielone od faktów

Hospitacje Kontrolno-oceniająca Wspierająca Diagnozująca Podmiot Cel nauczyciel nauczyciel nauczyciel uczeń Cel Ocena nauczyciela znalezienie silnych-słabych stron pomoc w doskonaleniu ocena oddziaływań wych.-dyd. pomoc w doskonaleniu Obserwator dyrektor wizytator dyrektor doradca m. dyrektor „goście”

Analiza dokumentów autentyczność i prawdziwość dokumentów intencje autora okoliczności w jakich powstawały

Pytania jakie warto zadać analizując dokument Czy autor był ekspertem w dziedzinie, której dotyczy dokument? Czy autor był bezpośrednim świadkiem/uczestnikiem opisywanego zdarzenia? Jaki cel mógł przyświecać tworzeniu tego dokumentu? Czy autor miał odwagę uwzględnić negatywne informacje? W jakim stopniu był pod presją otoczenia? M. Łobocki „Metody i techniki badań pedagogicznych”

Analiza danych Selekcja i porządkowanie danych Poszukiwanie kategorii analitycznych Analiza i interpretacja danych Formułowanie wniosków Opracowanie raportu

Analiza statystyczna Jak dużo? Jaka średnia? Jaki rozrzut ? Jakie proporcje ? Jakie zależności ?

Struktura raportu

Cechy dobrego raportu wysoka jakość, logiczny i przejrzysty, mówi o problemach, a nie o osobach, informacje łatwe do zlokalizowania, możliwość sięgnięcia do materiału dowodowego, dostosowanie treści i języka do odbiorców.

Na podstawie „Autoewaluacja w szkole” praca zbiorowa Wydawnictwa CODN Praktyczne wskazówki używaj czasu teraźniejszego stosuj właściwe tytuły wizualizuj dane (tablice, wykresy) korzystaj z wypowiedzi respondentów bądź otwarty, nie wykluczaj różnych możliwości interpretacji zaufaj wyobraźni baw się materiałem, traktuj siebie i materiał twórczo Na podstawie „Autoewaluacja w szkole” praca zbiorowa Wydawnictwa CODN

Odmiany pseudoewaluacja

Zasady etyczne szkolnej ewaluacji cel i charakter każdego kwestionariusza, wywiadu czy obserwacji podejmowanych podczas ewaluacji są przystępne i zrozumiałe dla zainteresowanych osób; wszelkie dane o respondentach objęte są zasadą poufności pracownicy mają czytać i komentować raporty, które nawet, gdy ich nie identyfikują obrazują ich prace i opinie; dyrekcja ma prawo zachować dla siebie potencjalnie drażliwe dane na temat poszczególnych osób (anonimowość); Jeszcze przed realizacją ewaluacji pracownicy aprobują kryteria określające, kto i w którym spotkaniu uczestniczy. Glyn Rogers, Linda Badham Ewaluatin in schools

Cele: poznanie narzędzi i technik stosowanych w pomiarze jakości pracy szkoły, uświadomienie konieczności prowadzenia rzetelnych badań i wnikliwej analizy, kształtowanie umiejętności konstruowania wybranych narzędzi i opracowywania raportu.