Egzamin maturalny w roku szkolnym 2004/2005 Konferencja szkoleniowa dla dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych wrzesień 2004 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
- czyli co każdy uczeń wiedzieć powinien o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny w roku Egzamin maturalny jest formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego i sprawdza wiadomości oraz umiejętności, które są określone.
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
MATURA 2006 Opracowała mgr Ewa Nowak – Kübler.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
MATURA 2010 OPRACOWANO NA PODSTAWIE ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 30 KWIETNIA 2007 r. I KOMUNIKATÓW CENTRALNEJ.
Matura czyli co każdy uczeń oraz rodzic wiedzieć powinni
Egzamin maturalny 2014.
Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w roku szkolnym 2011/2012.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
MATURA Dokładne informacje dotyczące procedury zdawania egzaminu maturalnego w maju 2013r. zamieszczone są na stronie CKE w zakładce Egzamin maturalny:
1. Egzamin maturalny przeprowadza się jeden raz w roku w sesji: 2 Egzamin maturalny od 2005 roku. wiosennej Harmonogram przeprowadzania egzaminu ustala.
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Egzamin maturalny w 2013 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r.(Dz.U. nr 83, poz.562) z późniejszymi zmianami Procedury.
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
MATURA 2010 podstawowe informacje o egzaminach wykonał Zbigniew Szubert.
Matura w XV LO im.Narcyzy Żmichowskiej. Egzaminy obowiązkowe ustne: 1.Język polski ( jeden poziom - prezentacja ) 2.Język obcy nowożytny ( do wyboru.
ZMIANY W SYSTEMIE EGZAMINÓW ZAWODOWYCH
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
Egzamin maturalny w 2014 roku podstawowe informacje.
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
Wieruszów 2003 NOWA MATURA (Dz. U. Nr 26 z r.) Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Stanisława Staszica w Wieruszowie.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
. Wnioski z przebiegu Wnioski z przebiegu próbnego egzaminu maturalnego przeprowadzonego w grudniu 2004 roku.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA.
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Egzamin gimnazjalny 2014 Zasady i informacje.
EGZAMIN MATURALNY ROK SZKOLNY 2013/2014 DALEJ. Deklaracja Potwierdzeniem chęci zdawania egzaminu maturalnego jest złożenie deklaracji ostatecznej w terminie.
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
Ramowy kalendarz zdającego egzamin maturalny 2011.
MATURA Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2012/2013.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
1 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 24 października 2005 r. Dnia 11 listopada 2005 roku weszła w życie nowelizacja Rozporządzenia.
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
1 Zasady przeprowadzenia egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2014/2015.
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2015/2016 Spotkanie informacyjne dla uczniów –
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Egzamin maturalny w roku 2013 Szkolenie Przewodniczących Szkolnych Zespołów Egzaminacyjnych 1.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Egzaminy zewnętrzne w roku szkolnym 2009/ Tematyka spotkania Terminowe zgłaszanie uczniów i szkół Zabezpieczenie materiałów egzaminacyjnych przed.
1 Egzamin maturalny w roku 2008 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2008 roku.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
Egzamin maturalny w 2017 roku
EGZAMIN MATURALNY w 2018 roku
MATURA 2018.
MATURA 2018.
MATURA 2017.
Egzamin maturalny w 2018 roku
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Warszawie
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Zapis prezentacji:

Egzamin maturalny w roku szkolnym 2004/2005 Konferencja szkoleniowa dla dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych wrzesień 2004 r.

Cele konferencji Przygotowanie egzaminu maturalnego w sesji wiosennej 2004/2005. przygotowanie dyrektorów przygotowanie szkoły przygotowanie nauczycieli i egzaminatorów przygotowanie uczniów i rodziców wrzesień 2004 r.

Program konferencji W egzaminacyjnej sztafecie – wykorzystanie doświadczeń i wyników próbnego egzaminu maturalnego Reguły egzaminacyjnej gry – zasady organizacji i przeprowadzenia egzaminów maturalnych Egzaminy krok po kroku – wprowadzenie do procedur egzaminacyjnych Zdążyć przed błędem – zbieranie danych o szkole i uczniach – Hermes 2005 Kto pyta nie błądzi – serwis MOODLE wrzesień 2004 r.

próbnego egzaminu maturalnego W egzaminacyjnej sztafecie – wykorzystanie doświadczeń i wyników próbnego egzaminu maturalnego wrzesień 2004 r.

W egzaminacyjnej sztafecie: Bezbłędnie przekazać pałeczkę Do maksimum wykorzystać swój czas, swoją szansę i możliwości Zrozumieć i nie zmarnować dorobku wrzesień 2004 r.

W egzaminacyjnej sztafecie: Doświadczenia lat poprzednich Egzamin dojrzałości – dziesięć lat wdrożeń zainicjowanych programem „Nowa Matura” Pilotaże i próbny egzamin maturalny – 2001 Egzamin maturalny – maj 2002 (1860 uczniów w regionie OKE) Próbny egzamin maturalny – czerwiec 2004 Sprawdziany, egzaminy gimnazjalne w latach 2002 – 2004 Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe wrzesień 2004 r.

Cztery filary przygotowania do matury Stworzenie odpowiedniego środowiska uczenia się – DYDAKTYKA Ukształtowanie właściwych postaw względem egzaminu – ETYKA Bezbłędne przygotowanie organizacyjne egzaminu – ORGANIZACJA Bezbłędne przeprowadzenie egzaminu – EGZAMINOWANIE wrzesień 2004 r.

Próbny egzamin maturalny i co dalej? wrzesień 2004 r.

Cele próbnego egzaminu Prezentacja egzaminu Ułatwienie podjęcia decyzji o wyborze przedmiotów zdawanych na egzaminie maturalnym Ocena poziomu kształcenia (pomiar z wykorzystaniem arkuszy egzaminacyjnych) Informacja istotna dla organizacji nauczania w klasie III wrzesień 2004 r.

Szkoły uczestniczące w próbie wrzesień 2004 r.

Wybór przedmiotów wrzesień 2004 r.

Wybór przedmiotów wrzesień 2004 r.

Wyniki oceny zewnętrznej OKE wrzesień 2004 r.

Uwagi po próbnym egzaminie W szkołach realizowane są różne programy nauczania – ale czy faktycznie do trzyletniego liceum? Czy w realizowanych w szkole programach nauczania są zawarte treści wynikające z podstawy programowej? Czy nauczyciele i uczniowie znają informatory maturalne? wrzesień 2004 r.

Uwagi po próbnym egzaminie Uczniowie mają kłopoty: ze zrozumieniem treści poleceń z formułowaniem odpowiedzi z formułowaniem argumentów z gospodarowaniem czasem przeznaczonym na egzamin z właściwym wykorzystaniem miejsca przeznaczonego na rozwiązanie zadań Uczniowie: zapisują rozwiązania zadań nieczytelnie, niestarannie – co utrudnia a nawet uniemożliwia ocenienie zadań udzielając odpowiedzi stosują język SMS-ów albo piszą długie odpowiedzi bez selekcji informacji nie umieją zaznaczać odpowiedzi do zadań zamkniętych słabo znają zasady oceniania arkuszy egzaminacyjnych wrzesień 2004 r.

Jak wykorzystać wyniki próbnego egzaminu Jak wykorzystać wyniki próbnego egzaminu? Wykorzystanie 10 biuletynów OKE Proponujemy: Zobowiązanie zespołów przedmiotowych do: analizy informacji uzyskanej w szkole i dostarczonej w biuletynach OKE po próbnym egzaminie omówienia z uczniami zadań egzaminacyjnych, typowych błędów, sposobu oceniania zadań oraz przekazanie uwag i rad egzaminatorów omówienia z uczniami sposobu kodowania prac wrzesień 2004 r.

Jak wykorzystać wyniki próby? Proponujemy: Zobowiązanie zespołów przedmiotowych do: przeanalizowania realizowanych programów nauczania zaplanowania pracy w klasach trzecich z uwzględnieniem: celów do osiągnięcia terminu zakończenia nauki (15 kwietnia 2005) wrzesień 2004 r.

Reguły egzaminacyjnej gry – zasady organizacji i przeprowadzenia egzaminów maturalnych wrzesień 2004 r.

KURATOR OŚWIATY SZKOŁA OKE ORGAN PROWADZĄCY wrzesień 2004 r.

Rola Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej (Ustawa o systemie oświaty: art. 9c) przeprowadza egzaminy szkołach szkołach ponadgimnazjalnych analizuje wyniki egzaminów oraz formułuje wnioski, współpracuje z kuratorami oświaty w sprawach związanych z przeprowadzeniem egzaminów OKE wrzesień 2004 r.

Rola Kuratora Oświaty (Ustawa o systemie oświaty: art. 31 i 34) (Rozporządzenie MENiS w sprawie nadzoru pedagogicznego) sprawuje nadzór pedagogiczny nad publicznymi i niepublicznymi szkołami i placówkami… współdziała z okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi wspomaga działania w zakresie organizowania egzaminów i sprawdzianów w szkołach, nadzoruje przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów KURATOR OŚWIATY wrzesień 2004 r.

Rola Organu Prowadzącego (Ustawa o systemie oświaty: art. 7 i 34a) prowadzi szkoły realizujące ustalone przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów sprawuje nadzór nad ich działalnością w zakresie spraw finansowych i administracyjnych* nadzoruje przestrzeganie przepisów dotyczących organizacji pracy prowadzonych szkół i placówek ORGAN PROWADZĄCY wrzesień 2004 r.

Stephen R. Covey Siedem nawyków skutecznego działania Organizacja egzaminu maturalnego w 2005 roku Im więcej wiemy o właściwych zasadach postępowania, tym większą mamy możliwość mądrego działania Stephen R. Covey Siedem nawyków skutecznego działania wrzesień 2004 r.

Podstawy prawne Ustawa o Systemie Oświaty – Art. 9 ust.3 Rozporządzenie MENiS września 2004 r w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowaniu uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych. wrzesień 2004 r.

Cztery filary przygotowania do matury Stworzenie odpowiedniego środowiska uczenia się – DYDAKTYKA Ukształtowanie właściwych postaw względem egzaminu – ETYKA Bezbłędne przygotowanie organizacyjne egzaminu – ORGANIZACJA Bezbłędne przeprowadzenie egzaminu – EGZAMINOWANIE wrzesień 2004 r.

Zasady organizacji i przeprowadzania egzaminów maturalnych Terminarz egzaminacyjny Część ustna egzaminu: od 18 kwietnia 2005 do 29 kwietnia 2005 Część pisemna egzaminu: od 4 maja 2005 do 31 maja 2005 wrzesień 2004 r.

Zasady organizacji i przeprowadzania egzaminów maturalnych Zasady organizacji i przeprowadzenia egzaminów omówione są w Rozporządzeniu MENiS o ocenianiu … Uszczegółowienie zasad organizacji omówiono w ogólnopolskich procedurach przeprowadzenia egzaminu maturalnego od 2005 roku* wrzesień 2004 r.

Zasady organizacji i przeprowadzania egzaminów maturalnych Część ustna egzaminu: przeprowadzana i oceniana w szkole Część pisemna egzaminu: przeprowadzana w szkole ale oceniana zewnętrznie w OKE wrzesień 2004 r.

Egzaminy krok po kroku – wprowadzenie do procedur egzaminacyjnych wrzesień 2004 r.

Wprowadzenie do procedur egzaminacyjnych Część I Informacja dla zdającego egzamin maturalny proponujemy powielić i przekazać informację o egzaminie maturalnym wszystkim uczniom przystępującym do egzaminu (strony 5 do 14 Procedur) wrzesień 2004 r.

Wprowadzenie do procedur egzaminacyjnych Przygotowanie i organizacja egzaminu Przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego (PSZE) – dyrektor szkoły – odpowiada za: terminowe zgłoszenie szkoły i uczniów na egzamin równoznaczne z zamówieniem arkuszy egzaminacyjnych poprawne dane uczniów zorganizowanie i przebieg egzaminu w szkole dostosowanie warunków i formy egzaminu do potrzeb absolwentów wrzesień 2004 r.

Wprowadzenie do procedur egzaminacyjnych Przygotowanie i organizacja egzaminu 5. odbiór, zabezpieczenie i przechowywanie materiałów egzaminacyjnych 6. przeprowadzenie egzaminu w części ustnej i pisemnej zgodnie z obowiązującymi procedurami 7. prawidłowe zakodowanie prac egzaminacyjnych 8. terminowe przekazanie do OKE wyników części ustnej i dokumentacji tego egzaminu 9. terminowe przekazanie do ustalonych punktów odbioru - prac egzaminacyjnych po egzaminach pisemnych i dokumentacji tych egzaminów wrzesień 2004 r.

Wprowadzenie do procedur egzaminacyjnych Przygotowanie i organizacja egzaminu 10. przechowywanie dokumentacji egzaminacyjnej pozostającej w szkole 11. przepływ informacji od/do: uczniów, absolwentów, rodziców nauczycieli oraz członków zespołów przedmiotowych i zespołów nadzorujących Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej wrzesień 2004 r.

przekazana podczas konferencji Wiedza o egzaminie tworzona w szkole przekazana podczas konferencji dostępna w dokumentach MENiS, CKE i OKE wrzesień 2004 r.

Dokumenty Rozporządzenie MENiS w sprawie oceniania Informatory maturalne Procedury egzaminu maturalnego Komunikaty dyrektora CKE: w sprawie szczegółowych informacji o sposobie dostosowania egzaminu maturalnego do potrzeb absolwentów dotyczący egzaminu maturalnego z informatyki w sprawie terminów egzaminów w 2005 roku   o wykazie olimpiad zwalniających z egzaminu maturalnego w maju 2005 roku     w sprawie listy olimpiad zwalniających z egzaminu maturalnego w maju 2006 roku*  Instrukcje OKE wrzesień 2004 r.

Wewnątrzszkolna instrukcja przygotowania i organizacji egzaminu maturalnego Opracowanie instrukcji postępowania z niejawnymi materiałami egzaminacyjnymi zabezpieczenie i przechowywanie materiałów niejawnych kto i w jakich sytuacjach ma dostęp do materiałów niejawnych zasady postępowania w sytuacjach szczególnych harmonogram szkoleń nauczycieli wrzesień 2004 r.

Wewnątrzszkolna instrukcja przygotowania i organizacji egzaminu maturalnego Opracowanie harmonogramu realizacji zadań wynikających z Rozporządzenia i Procedur uwzględniającego między innymi: terminarz zgłoszeń uczniów i zamówienia arkuszy egzaminacyjnych terminarz ogłaszania komunikatów Dyrektora CKE terminarz powołania zespołów przedmiotowych i zespołów nadzorujących terminarz przekazywania informacji do OKE wrzesień 2004 r.

Wewnątrzszkolna instrukcja przygotowania i organizacji egzaminu maturalnego Ustalenie zasad obiegu informacji – uczniowie, nauczyciele, rodzice Przygotowanie i organizacja egzaminów ustnych: opracowanie list tematów opracowanie harmonogramu egzaminów nawiązanie kontaktów z innymi szkołami (placówkami, uczelniami) w celu pozyskania nauczycieli języków do zespołów przedmiotowych (językowych) przeszkolenie członków zespołów przedmiotowych przygotowanie dokumentacji egzaminacyjnej wrzesień 2004 r.

Wewnątrzszkolna instrukcja przygotowania i organizacji egzaminu maturalnego Przygotowanie i organizacja egzaminów pisemnych: przyjmowanie deklaracji egzaminacyjnych od uczniów sprawdzenie poprawności danych uczniów zgłaszanych na egzamin nawiązanie kontaktów z innymi szkołami (placówkami) w celu pozyskania nauczycieli do zespołów nadzorujących przeszkolenie członków zespołów nadzorujących przygotowanie dokumentacji egzaminacyjnej wrzesień 2004 r.

Kalendarium zadań Wrzesień PSZE Przekazuje uczniom: informacje o egzaminie komunikaty Dyrektora CKE listę tematów do egzaminu ustnego z języka polskiego wydaje druki deklaracji Opracowuje wewnątrzszkolną instrukcję Uczniowie Zapoznają się z: informacją o egzaminie i komunikatami Dyrektora CKE dokonują wyborów egzaminacyjnych wypełniają deklarację wrzesień 2004 r.

ZGŁOSZENIE i DEKLARACJA do egzaminu maturalnego (załącznik 1) Kod identyfikacyjny szkoły, a nie zespołu Dane osobowe zdających Nazwisko, imię, drugie imię (jeśli je uczeń ma) Data i miejsce urodzenia Nr PESEL imiona rodziców adres i telefon wrzesień 2004 r.

ZGŁOSZENIE i DEKLARACJA do egzaminu maturalnego (załącznik 1) Deklaracja wyboru: Część ustna: Język polski (obowiązkowy dla wszystkich) Jaki język obcy i na jakim poziomie w części obowiązkowej * Jeśli uczeń wybiera język obcy jako dodatkowy – jaki język (obowiązkowo poziom rozszerzony) wrzesień 2004 r.

ZGŁOSZENIE i DEKLARACJA do egzaminu maturalnego (załącznik 1) Deklaracja wyboru: Część pisemna: Język polski – obowiązkowy dla wszystkich* Jaki język obcy w części obowiązkowej Jaki przedmiot wybrany Jakie przedmioty dodatkowe (obowiązkowo na poziomie rozszerzonym) wrzesień 2004 r.

ZGŁOSZENIE i DEKLARACJA do egzaminu maturalnego (załącznik 1) Deklaracja wyboru: Część pisemna: Język polski – obowiązkowy dla wszystkich* Jaki język obcy w części obowiązkowej Jaki przedmiot wybrany Jakie przedmioty dodatkowe (obowiązkowo na poziomie rozszerzonym) – maksymalnie trzy przedmioty (w klasach z językiem mniejszości narodowej lub klasach dwujęzycznych – uczniowie mogą zadeklarować zdawanie przedmiotu wybranego i dodatkowego w danym języku) wrzesień 2004 r.

ZGŁOSZENIE i DEKLARACJA do egzaminu maturalnego (załącznik 1) Deklaracja wyboru: W przypadku wyboru informatyki wybór środowiska komputerowego, programu użytkowego i języka programowania (z listy ogłoszonej w komunikacie dyrektora CKE) wrzesień 2004 r.

ZGŁOSZENIE i DEKLARACJA do egzaminu maturalnego (załącznik 1) Deklaracja wyboru: Temat z języka polskiego – do prezentacji w części ustnej Temat z języka mniejszości narodowej – do prezentacji w części ustnej Podpis ucznia – jest potwierdzeniem poprawności danych i jego deklaracji wrzesień 2004 r.

ZGŁOSZENIE i DEKLARACJA do egzaminu maturalnego (załącznik 1) Dane zawarte w zgłoszeniu i deklaracji do egzaminu maturalnego należy zapisać w programie Hermes 2005 i przesłać do OKE Gwarancja poprawności danych* wrzesień 2004 r.

Wniosek o dostosowanie warunków egzaminu (załącznik 14) Uczeń może złożyć wniosek o dostosowanie warunków egzaminu do indywidualnych potrzeb określa rodzaj arkusza powiększona czcionka, alfabet Braille’a arkusz dla niedosłyszących ( z języka polskiego, języka obcego, historii, wos-u wydłużenia czasu pracy o 30 minut używania maszyny do pisania lub komputera urządzeń specjalnych (np. niewidomi) do wniosku należy dołączyć opinię lub orzeczenie PPP wrzesień 2004 r.

Osoby uczestniczące w organizacji i przeprowadzeniu egzaminu Zastępca przewodniczącego szkolnego zespołu egzaminacyjnego Zespół egzaminacyjny (do przeprowadzenia części ustnej egzaminu) Zespoły nadzorujące przebieg części pisemnej egzaminu wrzesień 2004 r.

Skład przedmiotowego zespołu egzaminacyjnego Przewodniczący – egzaminator danego języka wpisany do rejestru egzaminatorów OKE Co najmniej dwóch członków zespołu, w tym co najmniej jeden z innej szkoły lub placówki – nauczyciele danego języka Nauczycieli z innej szkoły lub placówki jest powoływany w skład zespołu w porozumieniu z dyrektorem tej szkoły lub placówki wrzesień 2004 r.

Skład zespołu nadzorującego w każdej sali egzaminacyjnej Przewodniczący W salach, w których zdaje egzamin do 30 osób – dwóch członków zespołu nadzorującego, z których co najmniej jeden jest zatrudniony w innej szkole lub placówce Na każdych kolejnych 20 zdających w sali – dodatkowo jeden członek zespołu nadzorującego Członkami zespołu nie mogą być: nauczyciele przedmiotu z którego zdawany jest egzamin oraz wychowawcy zdających wrzesień 2004 r.

Pozyskiwanie nauczycieli z innej szkoły lub placówki Duża szkoła A np. 10 sal wysyłamy 10 nauczycieli 3 do szkoły B 2 do szkoły C 5 do szkoły D Szkoła B 3 sale wysyłamy do szkoły A -3 nauczycieli Szkoła C 2 sale wysyłamy do szkoły A - 2 nauczycieli Szkoła D 5 sal wysyłamy do szkoły A -5 nauczycieli wrzesień 2004 r.

Kalendarium zadań dyrektora Omówione w „Kalendarzu działań dyrektora szkoły 2004/2005” Kalendarz dostępny i aktualizowany na stronie www.oke.krakow.pl w zakresie działań związanych z egzaminowaniem wrzesień 2004 r.

Kalendarium zadań dyrektora Egzamin maturalny zdają nie tylko uczniowie. Wszyscy uczestnicy systemu oświaty zdają też ten egzamin. Od zaangażowania, terminowości, rzetelności… zależy czy wszyscy zdamy A jakie informacje będą na świadectwie dojrzałości maturzysty 2005? wrzesień 2004 r.

ŚWIADECTWO DOJRZAŁOŚCI   Imię i nazwisko, data i miejsce urodzenia, numer PESEL część ustna: przedmioty obowiązkowe 1. język polski --- ...% punktów (próg zaliczenia 30%) 2. język.................. na poziomie.... --- ...% punktów (próg zaliczenia 30%) przedmioty dodatkowe 1. język .... --- ...% punktów (zdawany na poziomie rozszerzonym-nie ma progu zaliczenia) część pisemna: 1. język polski - poziom podstawowy (Arkusz I) --- ....% punktów (próg zaliczenia 30%) język polski - poziom rozszerzony (Arkusz II)-- ....% punktów (informacja o wyniku) 2. język obcy.......- poziom podstawowy (Arkusz I) --- ....% punktów (próg zaliczenia 30%) język obcy ..... - poziom rozszerzony (arkusz II i III) --....% punktów (informacja o wyniku) 3. przedmiot wybrany (np. chemia) chemia - poziom podstawowy (Arkusz I) --- ....% punktów (próg zaliczenia 30%) chemia - poziom rozszerzony (Arkusz II)-- ....% punktów (informacja o wyniku) przedmioty dodatkowe (mogą być maksymalnie 3) 1. język .... - poziom podstawowy (Arkusz I) --- ....% punktów (informacja o wyniku) język .....- poziom rozszerzony (arkusz II i III) --....% punktów (informacja o wyniku) 2. biologia -poziom podstawowy (Arkusz I) --- ....% punktów (informacja o wyniku) biologia -poziom rozszerzony (Arkusz II)-- ....% punktów (informacja o wyniku) 3. matematyka - poziom podstawowy (Arkusz I) --- ....% punktów (informacja o wyniku) matematyka - poziom rozszerzony (Arkusz II)-- ....% punktów (informacja o wyniku) Data wystawienia PIECZĘĆ Podpis DYREKTORA OKE Nr dokumentu wrzesień 2004 r.

– zbieranie danych o szkole i uczniach Zdążyć przed błędem – zbieranie danych o szkole i uczniach – Hermes 2005 wrzesień 2004 r.

Zdążyć przed błędem Kluczowe znaczenie jakości i terminowości danych zbieranych w szkole przekazywanych do OKE Konsekwencje błędów wrzesień 2004 r.

Zdążyć przed błędem Procedura postępowania Zebranie danych w szkole Wprowadzenie do Hermesa 2005 Sprawdzenie wydruku i podpisanie przez każdego z uczniów Korekta wszystkich błędów w szkole Przesłanie sprawdzonych danych do OKE (X’2004) wrzesień 2004 r.

Hermes 2005 Serwis „Hermes 2005” od 13 września 2004 Szkolenia związane z Hermesem do końca września wrzesień 2004 r.

Hermes 2005 Krótka prezentacja wrzesień 2004 r.

Kto pyta nie błądzi Internetowy serwis Moodle OKE w Krakowie (13 IX) dla dyrektorów szkół dla egzaminatorów dla nauczycieli dla uczniów i ich rodziców Udostępnianie zasobów, szkolenia on-line Serwisy pytań i odpowiedzi wrzesień 2004 r.

Kto pyta nie błądzi System Moodle (Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment) opracowano w Australii, wykorzystywany jest w 92 krajach, ponad 1800 instalacji tego systemu w świecie Moodle OKE w Krakowie używany od XII 2003 ponad 9500 zarejestrowanych użytkowników przygotowano 22 kursy dla egzaminatorów wrzesień 2004 r.

Moodle OKE w Krakowie Różne poziomy dostępu do zasobów Moodle ogólnie dostępne (dla wszystkich), dostępne dla zarejestrowanych użytkowników (potrzebne konto w Moodle), dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników, którzy dodatkowo znają: kod identyfikacyjny i klucz szyfrujący, numer wpisu do ewidencji egzaminatorów, lub klucz dostępu wrzesień 2004 r.

Moodle OKE w Krakowie Zakładanie nowego konta w Moodle – formularz wrzesień 2004 r.

Moodle OKE w Krakowie Zakładanie nowego konta w Moodle – formularz wrzesień 2004 r.

Moodle OKE w Krakowie Zakładanie nowego konta w Moodle – formularz Uwaga. Przed naciśnięcie „Kontynuuj” należy odebrać list z instrukcją wrzesień 2004 r.

Moodle OKE w Krakowie Korzystanie z konta w Moodle należy wpisać wybraną przez siebie nazwę użytkownika i hasło ratunek dla tych, którzy zapomną hasło wrzesień 2004 r.

Do następnego spotkania w serwisie MOODLE Dziękujemy za uwagę wrzesień 2004 r.