Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2012/2013 Senat PG, 20.11.2013 r. Opracowała:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt Strategiczny Opracowanie programu wdrożenia zapisów Europejskiej Karty Naukowca i Kodeksu Postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych.
Advertisements

Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Informacja o działalności Biura Analiz Instytucjonalnych i Raportowania oraz audycie informacji instytucjonalnej na UJ Maria Próchnicka.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Warszawa, Krótka sprzedaż – monitoring i nadzór GPW Iwona Edris Dyrektor Biura Audytu i Kontroli.
Poznań, dnia 17 maja 2007r. KOORDYNACJA AUDYTÓW ZEWNĘTRZNYCH i MONITOROWANIE PROJEKTÓW UNIJNYCH Agnieszka Purgat Daniel Majewski Dominika Piechocka Biuro.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Dyskusja panelowa II: Wsparcie skutecznego audytu wewnętrznego w dziale/działach dr Adam Niedzielski – Dyrektor Departamentu Strategii i Funduszy Europejskich.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego.
Spotkanie informacyjne. NIE WYKLUCZAJ SIĘ Z SUKCESU!
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Harmonogram i program prac związanych ze sporządzeniem planów gospodarowania wodami dla obszarów dorzeczy wraz z zestawieniem działań, które należy przeprowadzić.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Główne etapy procedury administracyjnej związanej z uzyskaniem stopnia doktora nauk chemicznych Uzyskanie kompetencji merytorycznych wynikających realizacji.
Oprac: Wydział Wdarażania Programów UE PFRON 1 Sektorowy Program Operacyjny Rozwój Zasobów Ludzkich Działanie 1.4 „Integracja zawodowa i społeczna osób.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Koncepcja powołania Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Lublin spotkanie wewnętrzne 1 czerwca 2011 r.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha Katowice tel.: +4832/ , , fax.: +4832/ , BENCHMARKING – NARZĘDZIE.
Po co administracji publicznej zarządzanie ? propozycja dydaktyczna na studiach podyplomowych Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Repozytoria uczelniane i ich rola w projekcie SYNAT Warszawa Maj 2013 Jak Cię widzą, tak Cię piszą…
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
PODSUMOWANIE PRAC KOMISJI DIALOGU OBYWATELSKIEGO PRZY WYDZIALE ZDROWIA I SPRAW SPOŁECZNYCH ROK 2015 Justyna K. Ochędzan Przewodnicząca KDO przy WZiSS Prezes.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska Aleksandra Malarz dyrektor Departamentu Strategii i Komunikacji.
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Informacja na temat projektu informatycznego „Centralizacja przetwarzania danych” V Krajowa Konferencja System Informacji Przestrzennej w Lasach Państwowych.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
EContentplus – szansa dla archiwów, muzeów i bibliotek Anna Bramska Krajowy Punkt Kontaktowy eContentplus Chalin, 5 września 2006.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Zewnętrzne źródła finansowania bibliotek uczelni publicznych w Polsce na przykładzie Biblioteki Głównej AWF w Warszawie Violetta Perzyńska, Biblioteka.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Powtarzanie roku studiów
WYMIANA MIĘDZYUCZELNIANA MOSTUM
Analiza problemów zgłoszonych do zespołu ds
Portal Publikacyjny UAM
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Szkoły Doktorskie Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii
Ustawa 2.0 – pomoc materialna
Plan Produkcji i Obrotu
Wyniki ankiet oceny nauczycieli akademickich przeprowadzonych w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu Zapewnienia.
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2012/2013 Senat PG, r. Opracowała: Alicja Konczakowska

Plan prezentacji 1.Dokumenty UKZJK 2.Opis działalności UKZJK w roku akademickim 2012/ Informacja o powołanych zespołach, o prowadzonych działaniach i ich efektach 4.Informacja o zjawiskach niepożądanych i działaniach w celu ich wyeliminowania 5.Inne działania projakościowe 6.Sprawozdania roczne Wydziałowych KZJK oraz KZJK w centrach dydaktycznych

1. Dokumenty UKZJK 1.1. Dokument powołania UKZJK Pismo Okólne nr 18/2012 z 1 października 2012 r Skład osobowy UKZJK Pismo Okólne nr 18/2012 z 1 października 2012 r. Pismo Okólne nr 22/2012 z 8 listopada 2012 r. w sprawie zmian w składzie UKZJK Pismo Okólne nr 7/2013 z 28 stycznia 2013 r. w sprawie zmian w składzie UKZJK Pismo Okólne nr 12/2013 z 4 lutego 2013 r. w sprawie zmian w składzie UKZJK Pismo Okólne nr 20/2013 z 9 kwietnia 2013 r. w sprawie zmian w składzie UKZJK UKZJK liczy 18 członków, w tym 2 przedstawicieli Samorządu Studentów PG i 1 przedstawiciel Samorządu Doktorantów PG. Wakat – przedstawiciel Konwentu PG.

2. Opis działalności UKZJK 2.1. Posiedzenia UKZJK 9 posiedzeń, każde udokumentowane protokołem dostępnym w DZJ Harmonogram pracy na rok akademicki 2012/2013. Działania z p. 1, 2, 3, 4.1 – zrealizowane. Powołanie Zespołu ds. Oceny Jakości Kształcenia – procedury dyplomowania na wydziałach – przesunięto na grudzień 2013 r. Działanie z p. 5, opracowano w formie Procedury nr 9 „Weryfikacja efektów kształcenia”. Działania z p. 6 – współpraca z CUI jest realizowana na bieżąco. Działania z p. 7 – współpraca z Senackimi Komisjami jest realizowana na bieżąca. Działania z p. 8 – zorganizowano seminarium „Dzień jakości na PG”.

2. Opis działalności UKZJK 2.3. UKZJK opracowała akty wewnętrzne PG:  Uchwała Senatu Politechniki Gdańskiej nr 15/2012/XXIII z 21 listopada 2012 r. w sprawie: wprowadzenia Uczelnianego Systemu Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia na Politechnice Gdańskiej,  Zarządzenie rektora PG nr 15/2013 z dnia 10 czerwca 2013 r. w sprawie: wprowadzenia Uczelnianej Księgi Jakości Kształcenia Politechniki Gdańskiej, Wydziałowych Ksiąg Jakości Kształcenia Politechniki Gdańskiej oraz Ksiąg Jakości Kształcenia w Centrach Dydaktycznych PG,  Zarządzenie Rektora PG nr 10/2013 z 20 marca 2013 r. w sprawie: zasad monitorowania karier zawodowych absolwentów PG,  Zarządzenie Rektora PG nr 31/2013 z 6 listopada 2013 r. w sprawie: wprowadzenia dokumentów dotyczących procesu dyplomowania na studiach wyższych na PG.

2. Opis działalności UKZJK 2.4. UKZJK uczestniczyła w modyfikowaniu lub opracowała akty wewnętrzne PG (zgłoszone w ramach Procedury nr 2):  Uchwała Senatu Politechniki Gdańskiej nr 76/2012/XXIII z 20 marca 2012 r. w sprawie: Regulaminu stacjonarnych i niestacjonarnych studiów wyższych na PG,  Zarządzenie rektora PG nr z dnia 11 czerwca 2013 r. w sprawie: wprowadzenia wzorów formularzy ankiet oceny okresowej nauczycieli akademickich (NA) i oceny NA przez studentów i doktorantów oraz wzoru ramowego planu hospitacji i protokołu hospitacji zajęć, a także wprowadzenia zasad i trybu prowadzenia badań ankietowych i wzorów ankiet ewaluacyjnych dotyczących procesu kształcenia na stacjonarnych i niestacjonarnych studiach wyższych i doktoranckich oraz studiach podyplomowych na PG,  Pismo Okólne Rektora PG nr 25/2013 z 20 maja 2013 r. w sprawie: powołania Uczelnianego Koordynatora ds. ECTS w Politechnice Gdańskiej.

2. Opis działalności UKZJK 2.5. UKZJK opracowała akty wewnętrzne PG w ramach Uczelnianej Księgi Jakości Kształcenia PG:  Procedura nr 1 z 23 stycznia 2013 r.: AUDYTY WEWNĘTRZNE,  Procedura nr 2 z 23 stycznia 2013 r.: ZGŁASZANIE POTRZEB ZMIAN,  Procedura nr 3 z 25 września 2013 r.: OCHRONA WŁASNOŚCI INTELETUALNEJ,  UKZJK opracowuje 6 procedur, z których jedna jest w fazie opracowania formalnego zapisu: Procedura nr 9: WERYFIKACJA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA.

3. Informacja o powołanych zespołach 3.1. Zespoły robocze – UKZJK powołała 9 zespołów roboczych, Raport dotyczący pracy zespołów roboczych powołanych w ramach UKZJK Uczelniane Zespoły ds. Oceny Jakości Kształcenia PG – UKZJK powołała 2 zespoły, Raport dotyczący pracy Uczelnianych Zespołów ds. Oceny Jakości Kształcenia.

4. Informacja o zjawiskach niepożądanych i działaniach w celu ich wyeliminowania UKZJK opracowała i wdrożyła procedurę zgłaszania zmian lub udoskonaleń Procedura nr 2 z 23 stycznia 2013 r. UKZJK otrzymała 18 wniosków, w tym: 13 dotyczących potrzeby udoskonalenia, 5 dotyczących wykrytych niezgodności. Raport dotyczący zgłoszonych potrzeb zmiany.

5. Inne działania projakościowe: 5.1. Dział Zarządzania Jakością, zgodnie z wytycznymi UKZJK, opracował: Stronę Internetową Jakości Kształcenia na Politechnice Gdańskiej: Seminarium „Dzień Jakości na PG” odbyło się 1 lipca 2013 r. Referaty zostaną opublikowane w Zeszytach Naukowych PG w serii „jakość kształcenia”.

6. Sprawozdania roczne wydziałów i centrów dydaktycznych  Dokument powołania,  Skład osobowy,  Harmonogram pracy,  Opis działalności w roku akademickim 2012/213, w tym: liczbę odbytych zebrań, informację o formie ich dokumentowania, informację o powołanych zespołach, o prowadzonych działaniach i ich efektach, informację o zjawiskach niepożądanych i podjętych działaniach, ilościowe wskaźniki dotyczące kształcenia na studiach wyższych, doktoranckich i podyplomowych, informacje o przebiegu rekrutacji na studia wyższe i doktoranckie na 2012/2013, inne ważne działania,  Bilans mocnych i słabych stron wydziału/centrum dydaktycznego w obszarach działania,  Plany i kalendarium na rok 2013/ Dane liczbowe opisujące ilościowe działania komisji wydziałowych i centrów dydaktycznych zestawiono w załączniku nr 1 do sprawozdania W załącznikach nr 2 i nr 3 zestawiono, przekazane przez wydziały i centra, bilans ich słabych i mocnych stron.

6. Sprawozdania roczne wydziałów Bilans mocnych i słabych stron wydziału w niżej wymienionych obszarach działania, Załącznik nr 2. Obszar działańSłabe strony - Wydziały Kształcenie na studiach wyższych Zbyt liczne grupy dziekańskie, a szczególnie laboratoryjne i projektowe; rekrutacja kandydatów o bardzo niskim poziomie punktów, zastrzeżenia do systemu dwustopniowego. Kształcenie na studiach doktoranckich Mała liczba kandydatów na studia doktoranckie, niska sprawność w zakresie uzyskiwania stopni doktora. Kształcenia na studiach podyplomowych Brak dostępu do sieci uczelnianej, brak powiązania z platformą mojaPG, brak szerokiej oferty studiów podyplomowych na niektórych wydziałach. Badania naukoweNie satysfakcjonujące wyniki kategoryzacji, mała liczba publikacji w czasopismach wyróżnionych przez JCR, mała aktywność w pozyskiwaniu grantów. Baza dydaktycznaBraki w zakresie bazy lokalowej do dydaktyki, sprzętu specjalistycznego w laboratoriach dydaktycznych. Baza naukowaSkromna baza lokalowa dla potrzeb specjalistycznych laboratoriów badawczych, brak laboratoriów akredytowanych, brak specjalistycznej pomocy w przygotowaniu wniosków w projekty badawcze

6. Sprawozdania roczne centrów dydaktycznych Bilans mocnych i słabych stron centrum dydaktycznego w niżej wymienionych obszarach działania, Załącznik nr 3. Obszar działańSłabe strony - centra dydaktyczne Kształcenie na studiach wyższych Problemy organizacyjne związane z brakiem odpowiedniej bazy lokalowej i wynikające z remontów. Duże grupy ćwiczeniowe. Baza dydaktyczna Dyskusja na temat wniosków ze słabych i mocnych stron ocenianych zakresów działań jest przewidziana na posiedzeniu UKZJK w grudniu 2013 r. DziałanieOcenaWnioski Poprawa

Wszystkie informacje o działaniach UKZJK są dostępne na: Na stronie głównej PG w informacjach: O Uczelni Jakość kształcenia

Dziękuję wszystkim członkom UKZJK za bardzo sumienną działalność w roku akademickim 2012/2013, za udział w wielu zespołach i zgłaszanie krytycznych uwag, które umożliwiają doskonalenie jakości prac UKZJK. Dziękuję pracownikom Działu Zarządzania Jakości za działania merytoryczne i obsługę wszystkich działań UKZJK.