Założenia VII edycji programu edukacyjnego „Trzymaj Formę!” Oddział Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej WSSE Gorzów Wlkp.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
VII edycja programu edukacyjnego pt. „Trzymaj Formę!”
Advertisements

Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
ZAŁOŻENIA REALIZACJI IV EDYCJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Ramowe założenia realizacji programu pt.
Założenia programu edukacyjnego
 PROGRAM PROMOCJI ZDROWIA W ZESPOLE SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 41 W ZABRZU NA LATA  PROGRAM PROMOCJI ZDROWIA W ZESPOLE SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 41 W.
AGENDA SPOTKANIA 12 maja 2016 r. 16:00 – Przywitanie Uczestników Przewodniczący WZ LZS Opole – Gerard Halama 16:05 – Przedstawienie i omówienie Programu.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Trzymaj Formę!-II edycja Zofia LIPKA – koordynator programu “Trzymaj Formę!”
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Katowicach ul. Barbary 17 Podsumowanie lokalnego programu edukacyjnego pt. ”Dbam o siebie – żyję zdrowo”
Awans zawodowy nauczycieli.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO ROLA SAMORZĄDU W KREOWANIU POLITYKI OŚWIATOWEJ W REGIONIE – ŚWIĘTOKRZYSKI PROGRAM WSPIERANIA ROZWOJU EDUKACJI Kielce,
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Harmonogram i program prac związanych ze sporządzeniem planów gospodarowania wodami dla obszarów dorzeczy wraz z zestawieniem działań, które należy przeprowadzić.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Instytucjonalne uwarunkowania realizacji koncepcji CSR w obszarze merchandisingu – zarys problemu Dr Jarosław Plichta Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Jak projektować doświadczenia w klasie, żeby nauka była zabawą, a materiał wymagany w podstawie programowej był realizowany w formie gry?
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (w oparciu o standard minimum) Olsztyn, 6 czerwca 2016r.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Edukacja Ekologiczna – praktyczne przykłady działań w zakresie zapobiegania powstawaniu odpadów oraz właściwego postępowania z odpadami Regionalny Program.
Społeczny Zespół do spraw aktywizacji pszczelarstwa
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Nie pal przy mnie, proszę
Numer naboru: RPMP IP /17 Małopolskie Talenty I etap edukacyjny: klasy IV – VI z 43 szkół podstawowych powiatu gorlickiego Numer naboru:
Podsumowanie VI edycji programu edukacji antytytoniowej „ Znajdź właściwe rozwiązanie” (XI – VI. 2017) Grzegorz Kruk.
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Droga do Krajowego Certyfikatu Szkoła Promująca Zdrowie
Marszałek Województwa Podkarpackiego
KONFERENCJA METODYCZNA HISTORIA spotkanie sieci współpracy
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Założenia VII edycji programu edukacyjnego „Trzymaj Formę!” Oddział Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej WSSE Gorzów Wlkp.

Cel programu Zwiększenie świadomości dotyczącej wpływu żywienia i aktywności fizycznej na zdrowie

Cele szczegółowe Pogłębienie wiedzy w zakresie znaczenia zbilansowanej diety i aktywności fizycznej na organizm człowieka Kształtowanie zmiany postaw i zachowań związanych z prawidłowym żywieniem, odpowiednią jakością zdrowotną żywności i aktywnością fizyczną Dostarczenie wiedzy i umiejętności korzystania z informacji zamieszczonych na opakowaniach produktów spożywczych

Adresaci programu uczniowie gimnazjów (I-III) uczniowie szkół podstawowych (V-VI) rodzice opiekunowie Uczestnicy programu dyrekcje szkół, nauczyciele, społeczność szkolna pielęgniarki środowiska szkolnego władze wojewódzkie i lokalne, społeczność lokalna

Koordynatorzy programu Poziom wojewódzki – Wojewódzkie Stacje Sanitarno – Epidemiologiczne Poziom powiatowy – Powiatowe Stacje Sanitarno – Epidemiologiczne Poziom szkolny – szkoły podstawowe i gimnazjalne

Czas trwania programu 2006 – 2012 I edycja II edycja III edycja 2008 – 2009 IV edycja V edycja VI edycja – 2015 VII edycja 2012 – 2013 VIII edycja IX edycja

Partnerzy programu Agencja Rynku Rolnego Instytut Medycyny Wsi Instytut Żywności i Żywienia Federacja Konsumentów Polskie Towarzystwo Badań nad Otyłością

Patroni Ministerstwo Zdrowia Ministerstwo Edukacji Narodowej Ministerstwo Sportu i Turystyki

Hasło VII edycji programu „Trzymaj Formę!” TALERZ ZDROWIA – SKUTECZNE NARZĘDZIE ZDROWEGO ODŻYWIANIA

Materiały i pomoce programowe Poradnik dla szkolnych koordynatorów programu Broszura dla uczniów Ulotka dla rodziców Plakat „Talerz Zdrowia” Internetowa interaktywna strona internetowa ( treści programowe, informacja o znakowaniu żywności na wirtualnych produktach)

Treści programowe Żywienie młodzieży – zbilansowana dieta: –Talerz zdrowia – bloki produktów –Rozkład posiłków w ciągu dnia i % dobowego zapotrzebowania na energię –Zasady zdrowego żywienia (10 zasad) –Alternatywne sposoby żywienia na przykładzie diety wegetariańskiej –Zaburzenia stanu odżywiania (nadwaga otyłość, niedobór masy ciała, anoreksja, bulimia) –Wybrane elementy edukacji konsumenckiej (prawa konsumenta, znakowanie produktów żywnościowych wartością odżywczą)

Treści programowe Aktywność fizyczna: – Znaczenie aktywności fizycznej dla zdrowia (pożądana aktywność dla dzieci i młodzieży, ćwiczenia – test wydolności fizycznej i sprawności fizycznej) – Przykłady z omówieniem metodycznym (ćwiczenia mięśni brzucha, bioder, grzbietu, klatki piersiowej, oddechowe, utrzymania prawidłowej postawy ciała, marszu)

Konkurs na projekt edukacyjny promujący aktywne uczestnictwo rodziców w realizacji programu „Trzymaj Formę” w roku szkolnym 2012/2013

Cele konkursu Wykształcenie prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży szkolnej i ich rodzin w zakresie racjonalnego odżywiania i aktywności fizycznej Wzmocnienie zaangażowania i uczestnictwa rodziców w działaniach programowych Rozszerzenie działań edukacyjnych na środowisko domowe młodzieży szkolnej Zwiększenie efektywności oddziaływań programowych, promujących współpracę rodziców ze środowiskiem szkolnym

Adresaci konkursu Szkoły z terenu województwa lubuskiego, uczestniczące w VII edycji programu edukacyjnego „Trzymaj Formę!”

Zakres tematyczny konkursu Treści programowe dotyczące: - racjonalnego odżywiania - aktywności fizycznej

Zadania dla uczestników a) Opracowanie projektu edukacyjnego, który powinien posiadać: tytuł, cele, odbiorcy, miejsce/miejsca, metody pracy, ustalenie etapów realizacji projektu z podaniem terminów i osób odpowiedzialnych za poszczególne etapy projektu (wskazany czynny udział uczniów), scenariusze podejmowanych działań, opracowanie materiałów i pomocy dydaktycznych ( w miarę potrzeb), kryteria oceny rezultatów podejmowanych działań (ustalone na początku i znane wszystkim realizatorom projektu), sposób publicznej prezentacji rezultatów projektu (m.in. ustalenie odbiorców), informacje o osobach realizujących i uczestniczących w projekcie (ilu uczniów, z których klas, jak przebiegał nabór do grupy), informacje o liczbie godzin przeznaczonych na realizację projektu. b) Opracowanie prezentacji multimedialnej przedstawiającej realizację projektu – opis działań podejmowanych zgodnie z harmonogramem, udokumentowany fotorelacją.

Termin nadsyłania prac konkursowych Szkoły w terminie do 10 lipca 2013 roku przesyłają prace konkursowe do właściwej terenowo powiatowej stacji sanitarno – epidemiologicznej

Termin rozstrzygnięcia konkursu W terminie do dnia 10 października 2013 r. konkurs rozstrzygnie komisja, w skład której wejdą przedstawiciele Wojewódzkiej Stacji Sanitarno- Epidemiologicznej w Gorzowie Wlkp., Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego oraz metodycy.

Zasady oceny Punktowane elementy tworzenia projektu: Samodzielna praca uczniów w realizacji projektu pod nadzorem nauczyciela Zastosowana metodyka działań edukacyjnych adresowanych do rodziców Zakres i rodzaj działań adresowanych zarówno do rodziców i uczniów Nagłośnienie działań edukacyjnych adresowanych do rodziców i zasięg dotarcia do odbiorców (media, strony internetowe, apele, imprezy prozdrowotne) Zgodność podejmowanych działań z założeniami programu pt. „Trzymaj Formę!” Ocena efektów działań edukacyjnych skierowanych do rodziców Zakres partnerskiej współpracy, nawiązanej w związku z realizacją programu oraz zakres wsparcia uzyskanego ze strony partnerów i sojuszników na rzecz działań adresowanych do rodziców i młodzieży (np. lokalne władze, instytucje, zakłady pracy, media) Czynny udział rodziców w realizacji projektu (określenie formy i zakresu działań)

Dziękuję za uwagę