Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Proces doboru próby. Badana populacja – (zbiorowość generalna, populacja generalna) ogół rzeczywistych jednostek, o których chcemy uzyskać informacje.
Advertisements

Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia vs ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
1 Szkolenia dla nauczycieli szkół podstawowych. 2 Wykorzystanie wyników sprawdzianów w planowaniu pracy nauczycieli przedmiotów matematyczno- przyrodniczych.
Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA WYDZIAŁ EGZAMINÓW ZAWODOWYCH Warszawa, ul. Łucka 11 tel. /0-22/ , fax: /0-22/
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Objawy wskazujące na występowanie dysleksji Obniżona sprawność ruchowa. Obniżona sprawność manualna. Zaburzenia koordynacji wzrokowo–ruchowej. Trudności.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne ale jakie? „ Rozwój zawodowy (...) jest osią życia człowieka, wokół której koncentrują się, myśli, przeżycia, działania” K.
1 Przepisy w sprawie egzaminu maturalnego
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
 rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
USTAWA z dnia 8 stycznia 1999 r. Przepisy wprowadzające reformę ustroju szkolnego. (Dz. U. z dnia 12 lutego 1999 r.) Art. 1.1.Przepisy ustawy z dnia 7.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
WYDZIAŁ OSWIATY URZEDU MIASTA POZNANIA REKRUTACJA ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMAZJALNYCH WSPOMAGANEJ SYSTEMEM KOMPUTEROWYM.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
REFORMA EDUKACJI
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Egzamin ósmoklasisty 2019.
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Zapis prezentacji:

Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki , Priorytet IX, Działanie 9.4. Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty

30 maja 2016 Uczę matematyki z sukcesem Opracowanie: Dariusz Borowski

30 maja 2016 Moduł I Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne

30 maja 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Temat 2. Prezentacja zewnętrznego systemu oceniania.

30 maja 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Trudno przecenić rolę wewnątrzszkolnych systemów oceniania. Trzeba jednak zauważyć, że ze względu na to, iż każdy z takich systemów jest specyficzny dla szkoły, w której obowiązuje, nie jest w stanie dostarczyć informacji umożliwiających szersze porównywanie osiągnięć uczniów i pracy szkół. Temat 2 - Prezentacja zewnętrznego systemu oceniania

30 maja 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Takich informacji dostarcza jednolity w całym kraju system oceniania zewnętrznego. W celu przeprowadzenia egzaminów zewnętrznych Minister Edukacji Narodowej powołał osiem okręgowych komisji egzaminacyjnych i koordynującą ich działalność Centralną Komisję Egzaminacyjną. Temat 2 - Prezentacja zewnętrznego systemu oceniania

30 maja 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Takich informacji dostarcza jednolity w całym kraju system oceniania zewnętrznego. W celu przeprowadzenia egzaminów zewnętrznych Minister Edukacji Narodowej powołał osiem okręgowych komisji egzaminacyjnych i koordynującą ich działalność Centralną Komisję Egzaminacyjną. Temat 2 - Prezentacja zewnętrznego systemu oceniania

30 maja 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Za prawidłową organizację i przebieg egzaminów w danej szkole odpowiedzialny jest przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego (dyrektor szkoły) wraz ze szkolnym zespołem egzaminacyjnym (nauczycielami). Temat 2 - Prezentacja zewnętrznego systemu oceniania

30 maja 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Aby zapewnić porównywalność wyników nauczania, w systemie oceniania zewnętrznego określono standardy wymagań dla wszystkich uczniów kończących dany etap edukacyjny, czyli ustalono jednolite wymagania egzaminacyjne. Temat 2 - Prezentacja zewnętrznego systemu oceniania

30 maja 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Dostarczając zobiektywizowane i porównywalne informacje o spełnieniu tychże wymagań, system oceniania zewnętrznego wspomaga diagnozę wybranych osiągnięć uczniów. Jest ona istotna m.in. dla procesu wyrównywania szans edukacyjnych uczniów. Temat 2 - Prezentacja zewnętrznego systemu oceniania

30 maja 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Odpowiednio wykorzystane wyniki sprawdzianu/egzaminów w dużym stopniu wpływają na proces nauczania, pozytywnie oddziałując na jakość polskiej szkoły. Temat 2 - Prezentacja zewnętrznego systemu oceniania

30 maja 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Dyskusja Niezbędne właściwości egzaminowania Jakie warunki musi spełniać egzamin zewnętrzny, aby jego wyniki były porównywalne ?

30 maja 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Pomoc 1 – Niezbędne właściwości egzaminowania RZETELNOŚĆ powtarzalność egzaminu w określonych warunkach (brak przypadkowości wyników)

30 maja 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Pomoc 1 – Niezbędne właściwości egzaminowania BEZSTRONOŚĆ SYTUACJI EGZAMINACYJNEJ jednakowo sprzyjające warunki dla egzaminowania sprawiające, że na wynik ma wpływ stan wiedzy i umiejętności ucznia, a nie czynniki zewnętrzne

30 maja 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Pomoc 1 – Niezbędne właściwości egzaminowania TRAFNOŚĆ użyteczność, możliwość wykorzystania wyników do określonego celu

30 maja 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Pomoc 1 – Niezbędne właściwości egzaminowania OBIEKTYWIZM stan, w którym wyniki egzaminu są wyznaczone tylko wymaganiami egzaminacyjnymi i osiągnięciami ucznia (bez zniekształcającego wpływu czynników zewnętrznych)

30 maja 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Pomoc 2 – Podstawy przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów SprawdzianEgzamin gimnazjalnyEgzamin maturalnyEgzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, z późn. zm. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 roku w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 83, poz. 562 z późn. zm.), STANDARDY WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH

30 maja 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Pomoc 3 – Rodzaje egzaminów w systemie oceniania zewnętrznego Sprawdzian poziomu opanowania umiejętności ponadprzed miotowych Egzamin gimnazjalny ocena poziomu umiejętności i wiadomości z zakresu przedm. humanist. i matem.-przyrodn. Egzamin maturalnyEgzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe OCENIANIE ZEWNĘTRZNE Szkoła podstawowa uczniowie klas szóstych Gimnazjum uczniowie klas trzecich Szkoły ponadgimnazjalne absolwenci

30 maja 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Pomoc 4 – Odpowiedzialni za przeprowadzenie sprawdzianu/egzaminów OKE OKE Gdańsk OKE OKE Jaworzno OKE OKE Kraków OKE OKE Poznań OKE OKE Łódź CKE OKE OKE Warszawa OKE OKE Wrocław OKE OKE Łomża Szkolne zespoły egzaminacyjne Zespoły egzaminatorów

30 maja 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Pomoc 4 – cd.

30 maja 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Zadanie 4 1.Na oddzielnych kartkach wypiszcie czynniki zapewniające niezbędne właściwości egzaminowania. 2.Przyporządkujcie je do czterech niezbędnych właściwości egzaminowania: - obiektywizmu, - trafności, - rzetelności, - bezstronność sytuacji egzaminacyjnej. 3.Jeśli zauważycie, że inna grupa wywiesiła już nazwę takiego samego czynnika, to naklejcie kartkę pod jej kartką.

30 maja 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Pomoc 5

30 maja 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Pomoc 5

30 maja 2016 Informatory Centralna Komisja Egzaminacyjna opracowuje (we współpracy z okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi) i ogłasza informatory: do sprawdzianu oraz egzaminu gimnazjalnego nie później niż do dnia 31 sierpnia roku poprzedzającego rok szkolny, w którym przeprowadzany jest sprawdzian lub egzamin gimnazjalny do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe oraz egzaminu maturalnego nie później niż do dnia 1 września roku poprzedzającego rok szkolny, w którym przeprowadzane są egzaminy.

30 maja 2016 Informatory Informatory pozwalają wszystkim zainteresowanym zapoznać się: ze standardami wymagań egzaminacyjnych, z podstawami prawnymi sprawdzianu i egzaminów, ze strukturą i formą sprawdzianu i egzaminów, z przykładowymi zestawami zadań wraz z modelem odpowiedzi i kryteriami oceniania.

30 maja 2016 Rodzaje informatorów Szkoła podstawowa Gimnazjum Szkoła zawodowa Szkoła średnia Sprawdzian klasa szósta SP wraz z aneksem dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się Egzamin klasa trzecia G wraz z aneksem dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się Informatory z danych zawodów Informatory z danych przedmiotów Informatory dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi: -z trudnościami w uczeniu się -słabo widzących -niewidomych -niesłyszących i słabo słyszących

30 maja 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Zadanie 5 1.Przeglądając informator zwróćcie uwagę na jego strukturę. Najpierw zastanówcie się, jakie informacje są istotne dla odbiorcy, którego będziecie reprezentowali. Następnie ustalcie, w jaki sposób wykorzystacie informator. 2.Po zaplanowaniu pracy z informatorem wybierzcie jednego przedstawiciela, który zaprezentuje wykonane zadanie, utożsamiając się z określonym odbiorcą. ODBIORCY: uczniowie, nauczyciele, rodzice, dyrektor

BIURO PROJEKTU Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Gen. J. Sowińskiego 68, p Szczecin tel.: 091/