Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
System zapewniania jakości Szkoły Podstawowej w Osięcinach
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Realizacja przez szkoły województwa śląskiego Krajowego Programu Zapobiegania Narkomanii w roku 2009 (materiał opracowany w oparciu o informacje przekazane.
WEWNĘTRZNE MIERZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
* Jesteśmy placówką, w której wspólne działania szkoły i przedszkola na stałe wpisały się w rytm naszej pacy. Wynikiem tego są wspólnie organizowane uroczystości,
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Wewnątrzszkolny system zapewniania jakości
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Narada z Dyrektorami szkół ponadgimnazjalnych
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu 1) z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
VII OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA KADRY KIEROWNICZEJ OŚWIATY OSKKO,
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Kuratorium Oświaty Stopień realizacji priorytetów obowiązujących w roku szkolnym 2005/2006.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Narad a z dyrektorami przedszkoli ogólnodostępnych i specjalnych, zespołów szkolno-przedszkolnych oraz szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi prowadzonymi.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Zapis prezentacji:

Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym

Cel główny: Wdrożenie nowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego w szkołach i placówkach woj. dolnośląskiego.

Cele szczegółowe : - dostosowanie zasad nadzoru pedagogicznego do :

1.Rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu z 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego... ( Dz.U. z 2004 r. Nr89 poz. 845).

2. Zarządzenia Nr 33 Dolnośląskiego Kuratora Oświaty z dnia 28 września 2004 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.

-stworzenie wewnętrznego systemu mierzenia jakości pracy szkół i placówek,

- ocena oczekiwań dyrektorów szkół i placówek w zakresie wspomagania w sprawie nadzoru pedagogicznego ze strony Kuratorium Oświaty we Wrocławiu

1. Czy zapoznano nauczycieli z Rozp. MENiS z dn. 23 kwietnia 2004 r?

2. Czy zapoznano nauczycieli z zarządzeniem Nr 33 Dolnośląskiego Kuratora Oświaty?

3.Czy przeprowadzono wewnętrzne mierzenie jakości pracy do czerwca 2004 r?

4. Czy w szkole funkcjonuje zespół do przeprowadzenia wewnętrznego mierzenia jakości pracy?

5. Czy opracowano organizację mierzenia jakości pracy szkoły?

6.Czy rozpoczęto proces wdrożenia wewnątrzszkolnego systemu zapewnienia jakości ?

Najczęściej powtarzające się działania związane z rozpoczętym procesem wewnątrzszkolnego systemu zapewnienia jakości :

1.Przeprowadzono szkolenia rady pedagogicznej. 2.Przeprowadzono szkolenia nauczycieli w ramach WDN.

3. Powołano zespoły wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły. 4. Opracowano organizację wewnętrznego mierzenia.

5. Dokonano diagnozy wstępnej wybranych obszarów pracy szkoły. 6. Wybrano obszary do badania.

7. Opracowano standardy i wskaźniki,dostosowano je do nowych wymagań. 8. Wdrożono programy poprawy efektywności kształcenia.

9.Opracowano roczne i 5-letnie plany mierzenia.

Najczęściej powtarzające się trudności związane z wdrażaniem rozporządzenia w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego.

1. Pracochłonne i czasochłonne opracowanie organizacji wewnętrznego mierzenia. 2.Trudności z tworzeniem narzędzi diagnostycznych, szczególnie w mniejszych szkołach.

3. Znacząca ilość wskaźników (ponad 100 ) trudna do przepracowania. 4. Prowadzenie dokumentacji związanej z nadzorem – zbyt obszerna, rozbudowana biurokratyczna.

5. Duża ilość zadań związanych z prowadzeniem nadzoru w szkole. 6. Nadmierne obciążenie zespołów nauczycielskich zadaniami wynikającymi z rozporządzenia.

7. Niesumienne wypełnianie ankiet przez rodziców uczniów, niechęć rodziców do wypełniania ankiet. 8. Uboga oferta szkoleń zewnętrznych.

9. Zbyt duży zakres obowiązków, duże obciążenie dyrektora. 10. Standardy, które nie zawsze można przenieść na grunt przedszkola.

11. Obszerny materiał wymagający dużego wkładu pracy, co przy małych placówkach jest trudne do zrealizowania, mały zespół nauczycieli, który praktycznie uczestniczy we wszystkich działaniach.

12. Brak spójnych zasad organizacji wewnętrznego mierzenia w stosunku do przedszkoli niepublicznych.

Najczęściej powtarzające się oczekiwania dyrektora wobec wizytatora w zakresie wspomagania szkoły w związku z mierzeniem jakości pracy szkoły.

Organizowanie szkoleń dla dyrektorów i zespołów szkolnych do spraw mierzenia jakości. Organizowanie wymiany doświadczeń między szkołami.

Pomoc przy budowaniu narzędzi pomiaru i ich standaryzacja, wspomaganie przy rozwiązywaniu bieżących problemów.

Organizowanie spotkań w szkołach wzorcowych, umożliwi to przedyskutowanie wielu problemów z zespołami nauczycieli,którzy zajmowali się wypracowywaniem narzędzi i pomiarem.

Narzędzia do pomiaru powinny być budowane przez specjalistów w dziedzinie pomiaru, pozwoli to szkołom na pracę twórczą, bardziej świadomą i pozwoli ustrzec się od błędów.

Prezentacja wzorcowych rozwiązań wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły oraz wewnętrznego systemu zapewnienia jakości.

Udzielanie wskazówek dotyczących raportów z wewnętrznego mierzenia jakości pracy placówki.

D Z I Ę K U J Ę Opracowała: st. wizytator Elżbieta Kacperkiewicz.