Kuratorium Oświaty Stopień realizacji priorytetów obowiązujących w roku szkolnym 2005/2006.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
WEWNĘTRZNE MIERZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Wewnątrzszkolny system zapewniania jakości
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
1 KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO Uwagi Gdańsk, sierpnia 2010 roku KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
PODSUMOWANIE EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH NA TERENIE DELEGATURY W SIEDLCACH W ROKU SZKOLNYM 2014/ Delegatura w Siedlcach.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Zmiany w prawie oświatowym
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Przykładowy model podziału środków
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

Kuratorium Oświaty Stopień realizacji priorytetów obowiązujących w roku szkolnym 2005/2006

Wzmacnianie pozycji dyrektora szkoły I

II Wzmacnianie działalności wychowawczej szkoły ze szczególnym uwzględnieniem roli wychowawcy klasy

III Organizacja i realizacja kształcenia dzieci i młodzieży należących do mniejszości narodowych lub grup etnicznych

IV Ocena działań podejmowanych przez dyrektorów szkół i placówek na rzecz organizowania zajęć pozalekcyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem zajęć wspierających uczniów z trudnościami edukacyjnymi i propozycji organizacji wolnego czasu.

I Realizacja podstawy programowej w kontekście wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych

II II etap wdrażania rozporządzenia MENiS z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego… uwzględniający ewaluację wewnętrznego i zewnętrznego mierzenia jakości pracy szkół.

III Realizacja kształcenia zawodowego z uwzględnieniem wyników egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe

IV Wykorzystanie wyników sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych do planowania pracy szkoły

Priorytety MEiN

I priorytet MEiN – wzmacnianie pozycji dyrektora szkoły/placówki Co zrobiono dotychczas? Opracowano i przekazano wszystkim wizytatorom: wzór zestawienia informacji o dokonanych w latach ocenach pracy dyrektorów, kwestionariusz anonimowej ankiety do wypełnienia przez dyrektorów arkusz diagnostyczny – organizacja WDN

Pozostało do zrobienia: 1.opracowanie, przy udziale dyrektorów, arkusza do gromadzenia informacji na temat pracy dyrektora w celu jej oceny – kwiecień/maj,

I priorytet MEiN – wzmacnianie pozycji dyrektora szkoły/placówki Pozostało do zrobienia: 2.Zakończenie badań - marzec 3.Opracowanie sprawozdania (raportu) z realizacji priorytetu wraz z wnioskami – maj/czerwiec,

I priorytet MEiN – wzmacnianie pozycji dyrektora szkoły/placówki Pozostało do zrobienia: 3.Przekazanie raportu do wiadomości szkół i placówek w celu wykorzystania wniosków do planowania dalszej pracy - czerwiec/lipiec

II priorytet: Wzmacnianie działalności wychowawczej Dotychczasowe działania: 1. Na podstawie ubiegłorocznych raportów (358) sformułowano syntetyczną ocenę efektywności pracy wychowawczej i profilaktycznej, 2. Zebrano dane w ramach badania CM PPP (21), 3. Przeanalizowano WDN pod kątem doskonalenia umiejętności wychowawczych (506 – przeglądy), 4. Zbadano i oceniono pracę wychowawczą w zakresie ochrony, upowszechniania i przestrzegania praw dziecka (20)

II priorytet: Wzmacnianie działalności wychowawczej Pozostało do zrobienia: 1. Kontrola zaleceń wydanych podczas jesiennych przeglądów – kwiecień

II priorytet: Wzmacnianie działalności wychowawczej Pozostało do zrobienia: 2. Badanie w 1/5 nadzorowanych szkół i placówek stopnia realizacji zaplanowanych w ramach WDN zadań oraz dokonywania ewaluacji działań wychowawczych i profilaktycznych - maj

II priorytet: Wzmacnianie działalności wychowawczej Pozostało do zrobienia: 3. Opracowanie informacji na podstawie raportów z tegorocznych mierzeń jakości pracy szkół i placówek i sformułowanie syntetycznej oceny efektywności pracy wychowawczej i profilaktycznej- czerwiec/lipiec

II priorytet: Wzmacnianie działalności wychowawczej Pozostało do zrobienia: 4.Opracowanie i upublicznienie sprawozdania z realizacji priorytetu w celu wykorzystania wniosków do planowania dalszej pracy - czerwiec/lipiec

III priorytet: Nadzór KO nad kształceniem mniejszości narodowych lub grup etnicznych Co zrobiono dotychczas? 1. Opracowano i przekazano wizytatorom kwestionariusz wywiadu z dyrektorem celem przeprowadzenia badań w szkołach, do których uczęszczają uczniowie należący do mniejszości narodowej lub grupy etnicznej

III priorytet: Nadzór KO nad kształceniem mniejszości narodowych lub grup etnicznych Pozostało do zrobienia: 1. Zakończenie badań - marzec 2. Opracowanie i upublicznienie sprawozdania z realizacji priorytetu w celu wykorzystania wynikających z badania wniosków do planowania dalszej pracy – czerwiec/lipiec

IV priorytet: ocena działań dyrektorów na rzecz organizowania zajęć pozalekcyjnych Co zrobiono dotychczas? 1. Opracowano i przekazano wizytatorom kwestionariusz wywiadu z dyrektorem do wykorzystania podczas badania tego zagadnienia w 1/3 nadzorowanych szkół

IV priorytet: ocena działań dyrektorów na rzecz organizowania zajęć pozalekcyjnych Pozostało do zrobienia: 1. Zakończenie badań - marzec 2. Opracowanie i upublicznienie sprawozdania z realizacji priorytetu w celu wykorzystania wynikających z badania wniosków do planowania dalszej pracy – czerwiec/lipiec

Priorytety DKO

I priorytet DKO – realizacja podstawy programowej Co zrobiono dotychczas? Przygotowano zestaw uregulowań prawnych związanych z tą problematyką i omówiono z dyrektorami podczas narad w rejonach, Opracowano kwestionariusz wywiadu z dyrektorem w celu wykorzystania podczas badań w 1/3 nadzorowanych szkół

I priorytet DKO – realizacja podstawy programowej Pozostało do zrobienia: Zakończenie badań - marzec Opracowanie i upublicznienie sprawozdania z realizacji priorytetu w celu wykorzystania wynikających z badania wniosków do planowania dalszej pracy – czerwiec/lipiec

II priorytet DKO: II etap wdrażania rozporządzenia o nadzorze Dotychczasowe działania: 1. Opracowano i opublikowano nowe załączniki do Zarządzenia Nr 33 DKO dla internatów, świetlic, bibliotek pedagogicznych, CKP, CKU, burs, 2. Opracowano i przekonsultowano z dyrektorami zmiany do raportu wewnętrznego, 3. Opracowano i upowszechniono materiał pomocniczy na temat nadzoru sprawowanego przez dyrektora szkoły/placówki

II priorytet DKO: II etap wdrażania rozporządzenia o nadzorze Co jest jeszcze do zrobienia? 1. Wypracowanie w trakcie narad w rejonach wizytacyjnych ostatecznego kształtu raportów wewnętrznych oraz dokonanie ewaluacji nadzoru kwiecień

II priorytet DKO: II etap wdrażania rozporządzenia o nadzorze Co jest jeszcze do zrobienia? 1. Zebranie i opracowanie a następnie upowszechnienie wniosków sformułowanych podczas narad w celu doskonalenia sprawowanego nadzoru przez dyrektorów i KO czerwiec/lipiec

III priorytet: realizacja kształcenia zawodowego Co zrobiono dotychczas? 1. Przeprowadzono rozpoznanie liczby uczniów, którzy przystąpią do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe z rozbiciem na konkretne zawody oraz liczby nauczycieli specjalnych placówek kształcenia zawodowego – egzaminatorów OKE

III priorytet: realizacja kształcenia zawodowego Pozostało do zrobienia: 1. Opracowanie i przeprowadzenie ankiety dotyczącej wykorzystania przez szkoły wyników egzaminów, porównanie z danymi z OKE (31 placówek kształcenia specjalnego)

III priorytet: realizacja kształcenia zawodowego Pozostało do zrobienia: 1. Opracowanie i upowszechnienie sprawozdania z realizacji priorytetu w celu wykorzystania wynikających z badania wniosków do planowania dalszej pracy – czerwiec/lipiec

IV priorytet: wykorzystanie wyników sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych do planowania pracy Co zrobiono dotychczas? 1. W ramach współpracy z OKE odbyło się spotkanie wizytatorów z pracownikami OKE

IV priorytet: wykorzystanie wyników sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych do planowania pracy Co zrobiono dotychczas? 2. W ramach doskonalenia zawodowego wizytatorzy odbyli szkolenie w zakresie pomiaru dydaktycznego

IV priorytet: wykorzystanie wyników sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych do planowania pracy Co zrobiono dotychczas? 3. W trakcie przeglądów jesiennych uzyskano informacje z 506 szkół na temat sposobu wykorzystania wyników sprawdzianów i egzaminów do planowania dalszej pracy szkoły

IV priorytet: wykorzystanie wyników sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych do planowania pracy Co zrobiono dotychczas? 4. Opracowano zestawienie wyników uzyskanych w skali staninowej we wszystkich szkołach podstawowych i gimnazjach w latach

IV priorytet: wykorzystanie wyników sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych do planowania pracy Co zrobiono dotychczas? 5. Opracowano zbiorczą informację uzyskaną w trakcie przeglądów oraz z analizy wyników w latach , zaprezentowano ją wraz z wnioskami podczas 23 spotkań z dyrektorami w rejonach wizytacyjnych

IV priorytet: wykorzystanie wyników sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych do planowania pracy Pozostało do zrobienia: 1. Zaprezentowanie informacji wraz z wnioskami przez wszystkich wizytatorów - kwiecień

IV priorytet: wykorzystanie wyników sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych do planowania pracy Pozostało do zrobienia: 2. Opracowanie sprawozdania z realizacji priorytetu w skali całego kuratorium i upowszechnienie go w celu wykorzystania w dalszej pracy – czerwiec/lipiec

PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ W RAMACH PRIORYTETÓW

Zespoły wizytatorów zaplanowały działania i opracowały narzędzia: Wzór zestawienia ocen dyrektorów, Arkusz diagnostyczny - WDN, 2 kwestionariusze wywiadu z dyrektorem, 3 kwestionariusze ankiet do dyrektorów, Arkusz przeglądu jesiennego, (Ankiety przeprowadzone przez CM PPP)

Zakres badań Przeglądy jesienne: 131 przedszkoli, 314 sp, 192 gimnazja, - dane do priorytetów MEiN: II, III, DKO: IV. Ankiety anonimowe – I priorytet MEiN– 380 wylosowanych szkół i placówek wszystkich typów,

Zakres badań Ankiety dotyczące mniejszości – III priorytet MEiN – tylko do szkół, w których uczą się członkowie mniejszości narodowych lub grup etnicznych (ok. 5% szkół), Ankiety dotyczące wykorzystania wyników egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w ZSZ Specjalnych – III priorytet DKO – 31 szkół,

Zakres badań Arkusz diagnostyczny – I priorytet MEiN (WDN) – przedszkola, szkoły wszystkich typów i placówki – 30 %, Kwestionariusze wywiadu – IV priorytet MEiN (zajęcia pozalekcyjne i czas wolny) - 30% szkół i placówek, I priorytet DKO (podstawa programowa i SZPN) – 30% szkół.

Dodatkowe zadanie: mierzenie problemowe dotyczące języków obcych marzec/kwiecień

KONTROLA NIK rok 1.Liczebność grup 2.Programy nauczania a typ szkoły 3.Kwalifikacje nauczycieli 4.Podręczniki a typ szkoły 5.Wymiar zajęć w cyklu 6.Kontynuacja języka na kolejnym etapie edukacyjnym 7.Zlecanie prowadzenia zajęć przedsiębiorcom

Standard mierzenia Szkoła zapewnia uczniom właściwe warunki do nauczania języków obcych

Procedura mierzenia 1. Na 7 dni przed mierzeniem pisemna informacja do szkoły i jst 2. Na 3 dni przed mierzeniem przekazanie w formie pisemnej ustalonego z dyrektorem harmonogramu 3. Czas trwania badania – max. 2 dni

Metody badawcze Ankietowanie uczniów, rodziców, nauczycieli, Wywiad z dyrektorem, Wywiady z nauczycielami języków obcych, Analiza dokumentacji.

Po mierzeniu Zostanie sporządzona i przekazana dyrektorowi i jst informacja ze wskazaniem mocnych i słabych stron W przypadku uchybień związanych z nieprzestrzeganiem prawa zostaną wydane zalecenia z powiadomieniem organu prowadzącego Termin: do końca roku szkolnego,

Dziękuję za uwagę