Szkoła Podstawowa w Brzykowie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Przez wiedzę i kompetencje do sukcesu
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
System pomocy dziecku z trud-nościami w czytaniu i pisaniu
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
PODSUMOWANIE REALIZACJI PROJEKTU „ RÓWNE SZANSE DLA KAŻDEGO”
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Podsumowanie z realizacji projektu
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
„Mamo, tato mówię po angielsku”
Sprawozdanie z realizacji projektu „Indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów klas I-III SP z gminy Charsznica” w szkole podstawowej im. Mikołaja.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
logopedyczny-prezentacja
Wyrównywanie szans edukacyjnych
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Realizacja programu rozwojowego
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Prezentacja programu „RÓWNY START W PRZYSZŁOŚĆ” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w gminie Chodów.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
SP 160 ul.A.Struga24A Tel
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
„Równe szanse dla wszystkich”
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa w Brzykowie Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego EDUKACJA BEZ BARIER Szkoła Podstawowa w Brzykowie

Zajęcia prowadzone w naszej szkole w ramach projektu: koło polonistyczne koło języka angielskiego koło matematyczne koło muzyczne koło sportowe zajęcia wyrównawcze z języka polskiego zajęcia wyrównawcze z matematyki zajęcia wyrównawcze dla klas I –III zajęcia rewalidacyjne zajęcia logopedyczne terapia zajęciowa

KOŁO POLONISTYCZNE prowadziła mgr Iwona Ozimek Do koła polonistycznego należało 8 dziewczynek. Celem zajęć było rozszerzanie i ugruntowanie wiedzy zdobytej na lekcjach języka polskiego, rozwijanie własnych zainteresowań humanistycznych oraz własnej twórczości. Uczennice przygotowały przedstawienie pt. „W krainie cudowności”, brały udział w konkursach recytatorskich. Uczestniczki koła próbowały własnej twórczości, stały się autorkami: fraszek, wierszy oraz „Przewodnika po Brzykowie i okolicach”, a także albumu „ Brzyków i jego okolice”. Dzięki uczestnictwu w kole polonistycznym miały możliwość kształtowania swojej osobowości, oraz aktywnego uczestnictwa w życiu literackim i kulturalnym.

„W KRAINIE CUDOWNOŚCI”

INSCENIZACJA Z OKAZJI ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI PRZEZ POLSKĘ

Wycieczka śladami „Przewodnika po Brzykowie i okolicach”

Wapiennik w Brzykowie

KOŁO JĘZYKA ANGIELSKIEGO prowadził mgr Łukasz Sobański Na zajęcia uczęszczało 9 dziewczynek z klas 4-6. Zajęcia dostosowano do zainteresowań uczniów, którzy rozwijali swoje wszystkie umiejętności językowe, a wśród nich sprawność rozumienia ze słuchu, czytania i konwersacji. W ramach koła języka ang. uczniowie zostali również przygotowywani do konkursu języka angielskiego, rezultatem czego było zajęcie I miejsca jednej z uczestniczek koła w Międzygminnym Konkursie Języka Angielskiego „PRIMARY MASTER 2011”. Uczniowie chętnie uczęszczali na zajęcia, ponieważ stosowano różne metody i techniki pracy, a wśród nich gry i zabawy językowe.

Jedno z zajęć koła języka angielskiego…gramy w domino językowe, w którym organizujemy przyjęcie urodzinowe dla czwórki przyjaciół ;-)

Tym razem gramy w karty – angielską wersję tzw Tym razem gramy w karty – angielską wersję tzw. Piotrusia; najpierw musimy sprawdzić, czy każda z nas nie ma kart, które pasują do siebie…jeśli takie są, musimy je odłożyć, ponieważ nie biorą one udziału w dalszej grze. Najlepiej zrobić to wspólnie z koleżankami …

…a my wolimy pracować osobno… uppps, nie dobrze  … muszę się pozbyć Piotrusia

Po kilku lekcjach z wiedzy o krajach anglojęzycznych, sprawdzamy swoje zapamiętane wiadomości i umiejętności w grze „Wycieczka wokół Wielkiej Brytanii”.

Pomoc nauczyciela jest jednak niezbędna…mamy problem z odpowiedzią na jedną z zagadek, ale mamy pomocną dłoń 

KOŁO MATEMATYCZNE prowadziła mgr Agnieszka Szczepanowska Na zajęcia uczęszczało 7 dziewcząt i 2 chłopców z klasy 4 i 6. Celem tych zajęć było: rozwijanie zdolności oraz zainteresowań matematycznych przygotowanie uczniów do wykorzystania wiedzy matematycznej do rozwiązywania problemów z zakresu różnych dziedzin kształcenia szkolnego oraz życia codziennego rozwijanie pamięci i umiejętności logicznego oraz abstrakcyjnego myślenia rozumowania kształtowanie sprawności manualnej oraz wyobraźni geometrycznej przygotowanie do samodzielnego pogłębiania wiedzy oraz szukania informacji. Ważnym elementem osiągnięcia założonych celów było stosowanie ciekawych metod nauczania, które sprawiły, że młodzież chętnie uczestniczyła w zajęciach koła.

Uczniowie poruszają swoją wyobraźnię za pomocą anaglifów matematycznych i okularów 3D Czy w modelach figur przestrzennych też coś można dostrzec trójwymiarowego?

Znaki rzymskie i zapałki...

Pierwsze kroki origami – chińska gwiazdka

Wspólna choinka

Zimowe origami

Wiosenne origami

Tworzymy własną krzyżówkę matematyczną

KOŁO MUZYCZNE prowadził mgr Robert Trojanowski Na zajęcia uczęszczało 8 dziewcząt z klas 3,4 i 6. Uczennice, które uczestniczyły w projekcie ciężko pracowały na swój sukces nawet ten najmniejszy, ale jednocześnie była to dla nich wspaniała przygoda. Przygoda, która dała możliwość zweryfikowania swoich sił na scenie. Można było przekonać się jak to jest być piosenkarką zdaną tylko na siebie, lub muzykiem grającym na instrumencie przed „szeroką” publicznością.

Szkolny festyn pod hasłem „Święto Rodziny”- występ dzieci przed publicznością lokalną 29 maja 2010 r.

Szkolny „Festiwal Kolęd” 21grudzień 2010 r Szkolny „Festiwal Kolęd” 21grudzień 2010 r., w którym brały udział uczestniczki projektu oraz inne chętne dzieci przed całą publicznością szkolną. Wykonawcy otrzymali z tej okazji drobne upominki.

Udział grupy wokalnej, która przygotowała repertuar do akcji J Udział grupy wokalnej, która przygotowała repertuar do akcji J. Owsiaka - „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy” , występ odbył się w GOK w Widawie 9 stycznia 2011 r.

KOŁO SPORTOWE prowadził mgr Paweł Siwak W zajęciach uczestniczyło nim 8 chłopców i 5 dziewcząt. Cele zajęć: ·        harmonijny rozwój psychofizyczny uczniów, ·        rozwijanie podstawowych cech motorycznych uczniów, ·        kształtowanie potrzeby permanentnej aktywności fizycznej, ·        kształtowanie pozytywnej samooceny i wzmacnianie wiary we własne siły, ·      zdobycie wiedzy o podstawowych przepisach gry w siatkówkę, piłkę ręczną i tenisa stołowego, ·        zapoznanie się z przepisami i zasadami sędziowania, ·        przygotowanie uczniów do udziału w zawodach międzyszkolnych, ·        używanie poprawnej terminologii poznanych ćwiczeń, ·        kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie, ·        wyrabianie postawy uczciwości i pomocy słabszym

Oto nasza drużyna

Doskonalenie gry w piłkę siatkową

Doskonalenie gry w tenisa stołowego

ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA POLSKIEGO prowadziła mgr Iwona Ozimek Na zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z języka polskiego uczęszczało 8 osób (7 chłopców i 1 dziewczynka). Celem zajęć było utrwalanie i wyrównywanie poziomu wiedzy i umiejętności w zakresie sprawności językowej w mowie i piśmie, a także kształtowanie sprawności komunikacyjnych, wypowiadania się, czytania i pisania w języku ojczystym. Podczas zajęć rozbudzano w uczniach wiarę we własne siły i zdolności, pokazano jak efektywnie się uczyć. Dzięki temu dzieci uzupełniały swoje wiadomości i umiejętności, które umożliwią im coraz bardziej świadome posługiwanie się przez nich językiem.

ZABAWY Z ORTOGRAFIĄ ... praca ze słownikami

...gry ortograficzne

...dyktando chodzone 

ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI prowadziła mgr Agnieszka Szczepanowska Na zajęcia uczęszczało 10 uczniów (3 dziewczynki i 7 chłopców), którzy mieli trudności w uczeniu się matematyki. Program zajęć, był tak realizowany,by każde dziecko miało możliwość wyrównania braków w uczeniu się matematyki, by móc dalej się rozwijać. Tematyka zajęć była indywidualizowana do każdej klasy (ucznia), zgodna z tematyką bieżących lekcji matematyki.Uczniowie chętnie pracowali z wykorzystaniem gier dydaktycznych o treściach matematycznych.

Ułamki dziesiętne mogą być fajne – zabawa w sklep i w restaurację

Kto z nas jest największy, a kto najmniejszy Kto z nas jest największy, a kto najmniejszy? - oczywiście ułamek dziesiętny

Wyszukiwanie skali na mapie

Gra dydaktyczna

Nasza grupa

ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE dla klas I-III prowadziła mgr Grażyna Pilarz Głównym celem zajęć było wyrównywanie szans uczniów o utrudnionym dostępie do edukacji. Prowadzone zajęcia miały na celu powtarzanie i utrwalanie wiadomości, pracę z dziećmi mającymi trudności w nauce, kształtowanie umiejętności kluczowych u uczniów. Praca na zajęciach miała charakter indywidualny, dostosowany do możliwości każdego dziecka.

Puzzle – zajęcia matematyczne

Słówkomania – tworzenie krzyżówki

Wyszukujemy podpisy do ilustracji

Poznajemy nowe zawody – kto to?

Utrwalamy pisownię wyrazów z trudnością ortograficzną

ZAJĘCIA REWALIDACYJNE prowadziła mgr Iwona Ozimek Na zajęcia rewalidacyjne uczęszczało dwoje dzieci . W czasie zajęć podejmowano różnorodne działania mające na celu wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci. Szczególnie zwracano uwagę na rozwijanie percepcji słuchowej, wzrokowo – słuchowej oraz słuchowo ruchowej, kształcenie spostrzegawczości oraz rozwijanie pojęć i logicznego myślenia, usprawnianie grafomotoryki i umiejętności manualnych. Utrwalano wiadomości o otaczającym świecie oraz umiejętność czytania, pisania i liczenia.

Jeżowe kolce

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE prowadziła mgr Anna Tutek Na zajęcia uczęszczało 4 uczniów. Podczas terapii korygowane były wady wymowy, poprzez prowadzenie ćwiczeń logopedycznych, artykulacyjnych, głosowych i leksykalnych. Prowadzone były również ćwiczenia wspierające logoterapię, tj. ćwiczenia stymulujące rozwój słuchu fonemowego, ćwiczenia wspierające ogólny rozwój dziecka, ćwiczenia pamięci wzrokowej i orientacji przestrzennej.

TERAPIA ZAJĘCIOWA prowadziła mgr Violetta Popławska Na zajęcia uczęszczało troje dzieci – dziewczynka i dwóch chłopców. Terapia zajęciowa miała na celu wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju ucznia na miarę jego indywidualnych możliwości, usprawnianie zaburzonych funkcji, kształcenie pozytywnej motywacji do podejmowanych zadań wspomagających wysiłek i radzenia sobie z nimi. Polegała też na budowaniu poczucia bezpieczeństwa i akceptacji

Projekt „EDUKACJA BEZ BARIRER”przyniósł oczekiwane efekty Projekt „EDUKACJA BEZ BARIRER”przyniósł oczekiwane efekty. Należy podejmować wyzwania i przystępować do kolejnych przedsięwzięć, finansowanych ze środków pozabudżetowych, w tym głównie z funduszy unijnych, dzięki którym dzieci i młodzież wiejska może się rozwijać. Dziękuję za uwagę