Konferencja inauguracyjna 29 września 2010 r.. Projekt WND-POKL.09.01.02-24-090/09 e-future.net plus współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Prezentacja na wywiadówkę
Generator przyszłości
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Priorytet VII. Promocja integracji społecznej Działanie 7. 2
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10. Główne wejście do placówki.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Internet dla zagrożonych wykluczeniem cyfrowym
Termin realizacji – 20 miesięcy
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
ROZWIŃ SKRZYDŁA Nr projektu: POKL /10.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Seminarium II 28 września 2010 r. Łatwiejszy start – pakiet działań edukacyjnych dla młodzieży gimnazjalnej z Mszany Dolnej Co zrealizowano? Michał Baran.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
„Szkolne Centrum Nauki”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Kreatywna szkoła, to twórczy uczeń
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
KONFERENCJA KONFERENCJA Podsumowanie projektu : „Z edukacją na TAK!” Oświęcim 7 czerwca 2011 r.
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Projekty zrealizowane w ZS1
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Konferencja inauguracyjna 29 września 2010 r.

Projekt WND-POKL /09 e-future.net plus współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych

Opis Projektu e-future.net plus Realizator: Miejski Zespół Oświaty w Orzeszu Czas trwania projektu r r. Zasięg terytorialny – Gmina Orzesze Liczba uczniów objęta programem – 1000 tj. 57 % ogółu uczniów, z tego: w szkołach podstawowych – 630 uczniów w gimnazjach uczniów Kwota dofinansowania ,66 zł

Szkoły objęte programem: Szkoła Podstawowa nr 2 im. St.Moniuszki w Orzeszu Szkoła Podstawowa nr 4 im. F.Stuska w Orzeszu-Jaśkowicach Szkoła Podstawowa nr 5 im. J.Korczaka w Orzeszu-Zazdrości Szkoła Podstawowa nr 6 im. A.Szklarskiego w Orzeszu-Zawiści Szkoła Podstawowa nr 8 im. B.Chrobrego w Orzeszu-Mościskach Szkoła Podstawowa nr 9 im. W.Broniewskiego w Orzeszu-Zgoniu Szkoła Podstawowa nr 10 im. J.Korczaka w Orzeszu-Woszczycach Zespół Szkół im. Poległych na Pasternioku w Orzeszu Gimnazjum nr 2 im. St.Ligonia w Orzeszu-Zawadzie Gimnazjum nr 3 im. H.Sienkiewicza w Orzeszu-Gardawicach

Cele Projektu Celem ogólnym Projektu jest opracowanie i wdrożenie do 2012r. programów rozwojowych w 10 szkołach orzeskich ukierunkowanych na wyrównywanie szans edukacyjnych 1000 uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji poprzez organizację zajęć pozalekcyjnych oraz dydaktyczno – wyrównawczych mających na celu kształcenie kompetencji kluczowych w zakresie ICT, języków obcych, nauk przyrodniczo-matematycznych i przedsiębiorczości. Celem dodatkowym jest wdrożenie innowacyjnej formy kształcenia i oceniania jaką jest WebQuest (WQ), co przyczyni się do podniesienia jakości, skuteczności i atrakcyjności nauczania w orzeskich szkołach.

Cele szczegółowe: wdrożenie projektów rozwojowych w 10 szkołach objętych projektem w celu podniesienia jakości usług poprawa umiejętności oraz wyrównywanie braków uczniów mających problemy z nauką, w tym uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych poprzez objęcie 300 uczniów zajęciami dydaktyczno – wyrównawczymi. rozwój umiejętności kluczowych niezbędnych do samorealizacji i rozwoju osobistego, z uwzględnieniem ICT, j.obcych oraz nauk mat.-przyr. poprzez objęcie 700 uczniów dodatkowymi zajęciami

diagnozę predyspozycji zawodowych i świadomy wybór dalszej ścieżki edukacyjnej dostosowanej do lokalnego rynku pracy wzmocnienie innowacyjności 10 szkół poprzez wdrożenie innowacyjnych form nauczania i oceniania (ICT, WQ, e- learning, zastosowanie tablic interaktywnych z oprogramowaniem) zmniejszenie różnic w wynikach egzaminów zewnętrznych pomiędzy uczniami z obszarów wielkomiejskich, a uczniami z gminy Orzesze wzrost aspiracji edukacyjnych i społecznych uczniów i rodziców

Wartość dodana Projektu Wartością dodaną Projektu będzie stworzony i przetestowany model kształcenia oparty na innowacyjnych metodach nauczania: WebQuest, e-learning, możliwy do wdrożenia w kolejnych latach po zakończeniu realizacji Projektu jako dobra praktyka.

Rezultaty twarde 10 szkół, które otrzymały wsparcie w projekcie i wdrożyły programy rozwojowe oparte na nowej, innowacyjnej formie kształcenia i oceniania, jaką jest WQ co podniesie jakość i atrakcyjność nauczania 630 uczniów (90%), którzy podwyższyli swoje kompetencje kluczowe (6160h) 270 uczniów (90%), którzy dzięki udziałowi w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych (2640h) zwiększyli swoje szanse edukacyjne 216 uczniów (90%), którzy rozpoznali swoje predyspozycje zawodowe i określili ścieżkę rozwoju edukacyjnego

100 uczniów, którzy podwyższyli swoje kompetencje językowe poprzez internetową platformę do nauki języka angielskiego (e-learning) 40 uczniów, którzy uzyskali certyfikaty ECDL uznawane w całej UE 100 uczniów konkursu Mistrz Kompetencji, którzy przygotowani zostali do pracy metodą projektu edukacyjnego

Rezultaty miękkie wzrost jakości nauczania w szkole rozwój zainteresowań i zdolności interpersonalnych uczniów, wzrost ich samooceny zwiększenie kreatywności i aktywności społecznej uczniów wzrost aspiracji edukacyjnej i społecznej uczniów umiejętność pracy zespołowej i metodami projektowymi przygotowanie do uczestnictwa w społeczeństwie opartym na wiedzy i informacji

Formy realizacji Projektu zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, w ramach których przewidziano co najmniej 300 miejsc w 30 grupach zajęcia dodatkowe dla uczniów ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych, w ramach których przewidziano co najmniej 700 miejsc w 70 grupach; 100 uczniów gimnazjum otrzyma dostęp do szkoleń e-learningowych z języka angielskiego; 40 uczniów otrzyma możliwość uzyskania Europejskiego Komputerowego Prawa Jazdy zajęcia związane z doradztwem zawodowym – przewidziano uczestnictwo wszystkich uczniów klas III gimnazjów projekt edukacyjny realizowany metodą WebQuestu - udział 100 uczniów

Opis realizowanych zadań 1. Promocja Projektu (1-23 m-c) Zaprojektowanie wizerunku i strony WWW Opracowanie, wydrukowanie i rozpowszechnienie materiałów promocyjnych 2. Konferencja inauguracyjna (IX.2010 r.)

3. Rekrutacja i organizacja zajęć (IX VII.2012 r.) Opracowanie Regulaminu rekrutacji oraz wymaganych druków Przeprowadzenie rekrutacji - IX.2010 i IX.2011 r. Opracowanie harmonogramu zajęć

4. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze (IX.2010 – VI.2012) Opracowanie programów działalności kółek i zespołów Zorganizowanie 30 grup dla 300 uczniów Zakup pomocy dydaktycznych Prowadzenie zajęć

5. Doradztwo zawodowe (X.2010 r. - VI.2012 r.) Opracowanie programu zajęć Zakup pomocy dydaktycznych Prowadzenie zajęć z uczniami gimnazjum - zajęcia z zespołem klasowym oraz zajęcia indywidualne Konsultacje dla rodziców

6. Kształcenie kompetencji kluczowych (wrzesień 2010 r. – czerwiec 2012 r.) Opracowanie programów zajęć Zorganizowanie 70 grup kształcących kompetencje kluczowe Przeprowadzenie zajęć kształcących kompetencje kluczowe Prowadzenie zajęć z zakresu języka angielskiego, 100 uczniów gimnazjum otrzyma dostęp do internetowej platformy edukacyjnej Prowadzenie zajęć z zakresu informatyki przygotowujące do uzyskania Europejskiego Komputerowego Prawa Jazdy (ECDL) Organizacjazajęć i prowadzenie monitoringu Zakup pomocy dydaktycznych

7. Konkurs: Mistrz kompetencji oparty ma metodzie WebQuest (V.2010 r. i V.2011 r.) Opracowanie projektu edukacyjnego metodą WebQuest podlegającego ocenie przez Komisję Konkursową Zrealizowanie WQ konkursowego Zorganizowanie podsumowania konkursów

8. Orzeski Festiwal Nauki i Kultury (VI.2012 r.) Prezentacja osiągnięć i efektów prowadzonych zajęć – prezentacje multimedialne Prezentacja nowych umiejętności – występy uczniów Przedstawienie podsumowania w mediach (Gazeta Orzeszka, strona www Gminy oraz strony www poszczególnych szkół) oraz na spotkaniach z rodzicami Upowszechnianie efektów projektu w mediach regionalnych

9. Ewaluacja Projektu (IX.2010 r. - VII.2012 r.) Opracowanie narzędzi ewaluacyjnych: ankiety, testy kompetencji dla każdego poziom uczniów na rzopoczęcie i zakończenie realizacji Projektu Poprawa testów, przetwarzanie danych Analiza ilościowa i jakościowa danych, Sporządzenie raportów okresowych i końcowego

10. Zarządzanie Projektem (IX.2010 r. - VII.2012 r.) Zespół projektowy: Kierownik Projektu - Gabriela Kret Zastępca kierownika ds. programowych i jakości – Anna Czarnacka Obsługa finansowa – Beata Majcher Obsługa kadrowa – Monika Mucha Specjalista ds. rekrutacji i organizacji zajęć – Agnieszka Strzoda Specjalista ds. monitoringu zajęć i sprawozdawczości – Sabina Twardzik

Rezultaty twarde Przekazanie wiedzy i nowych umiejętności 660 uczniom w ramach dodatkowych zajęć rozwijających wiedzę i umiejętności. Przeprowadzenie godzin dodatkowych zajęć rozwijających wiedzę i umiejętności uczniów. Przeszkolenie 50 nauczycieli w zakresie umiejętności wykorzystywania e-learningu i pracy Metodą WebQuest w edukacji Organizacja i przeprowadzenie 1 Konferencji informacyjno–rekrutacyjnej

Wdrożenie ogólnomiejskiego programu rozwojowego przez 11 orzeskich szkól, Opracowanie i wdrożenie 6 nowatorskich programów nauczania Przeprowadzenie 3120 godzin zajęć z wykorzystaniem Internetu (szkoleń elektronicznych) dla 120 uczniów (26 godzin na ucznia) Ukończenie przez 80% uczniów zajęć rozwijających wiedzę i umiejętności. Opracowanie scenariuszy zajęć i materiałów edukacyjnych wykorzystywanych w pracy szkół po zakończeniu działań projektowych. Nawiązanie współpracy pomiędzy szkołami zlokalizowanymi na terenie gminy Orzesze Zorganizowanie Orzeskiego Festiwalu Nauki

Rezultaty miękkie Rozwijanie aspiracji edukacyjnych i społecznych uczniów Większa wiedza, odwaga w posługiwaniu i częstsze wykorzystywanie przez uczniów i nauczycieli technologii informacyjnych i komunikacyjnych Zaznajomienie uczestników z metodą projektowego myślenia Poprawa pracy szkół poprzez polepszenie organizacji pracy Uświadomienie i wytworzenie u uczniów potrzeby kształcenia

Większa kultura społeczno-ekonomiczna skutkująca w przyszłości tworzeniem społeczeństwa wiedzy Większa aktywność obywatelska uczniów i nauczycieli przejawiająca się chęcią uczestnictwa z życiu regionu oraz potrzebą współtworzenia jego wizerunku Wymiana doświadczeń pomiędzy placówkami szkolnymi Aktywizacja nauczycieli - nawiązanie kontaktów z pedagogami z innych jednostek Współpraca nauczycieli

Podnoszenie poziomu edukacji na obszarach miejskich poniżej 20 tys mieszkańców, a co za tym idzie tworzenie pozytywnych postaw społecznych Zmiana nastawienia i sposobu myślenia społeczności lokalnej, w tym rodziców do edukacji i podniesienie aspiracji zawodowych społeczności lokalnej Uświadomienie różnych możliwości kształcenia ustawicznego, w tym na odległość Rozwijanie zdolności interpersonalnych, organizacyjnych, analitycznych czy osobistych Zwiększenie umiejętności społecznych, ułatwiających współdziałanie i dostosowywanie się do zmieniających warunków życia.

Zespoły wyrównawcze Szkoły podstawowe: nauczanie początkowe – 5 język polski - 4 języki obce - 2 matematyka - 4 przyroda - 1 zajęcia logopedyczne - 2 Gimnazja: przygotowanie do egazminów z języka polskiego – 9 przygotowanie do egzaminów z przedmiotów matematyczno- przyrodniczych - 9 język polski – 1 język obcy - 1

Kółka kształcące kompetencje kluczowe 1. porozumiewanie się w języku ojczystym szkoły podstawowe - 6 gimnazja porozumiewanie się w języku obcym szkoły podstawowe - 3 gimnazja matematyczne i naukowo-techniczne szkoły podstawowe - 6 gimnazja informatyczne szkoły podstawowe - 7 gimnazja - 3

5. umiejętność uczenia się szkoły podstawowe - 4 gimnazja społeczno-obywatelskie szkoły podstawowe - 7 gimnazja inicjatywność i przedsiębiorczość szkoły podstawowe - 4 gimnazja świadomość i ekspresja kulturalna szkoły podstawowe - 8 gimnazja - 5

Zespół projektowy życzy wszystkim uczniom i nauczycielom satysfakcji w realizacji projektu e-future.net plus