Biblioteki pedagogiczne w roku szkolnym 2006/07 na podstawie sprawozdań z bibliotek Jadwiga Świętoń Rzeszów, 2007-12-12 Jadwiga Świętoń

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego nad placówkami doskonalenia nauczycieli i pedagogicznymi bibliotekami w roku szkolnym 2008/2009 Kuratorium Oświaty.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
zgodności organizacji bibliotek z arkuszem organizacji
Biblioteki pedagogiczne w roku szkolnym 2007/08 Jadwiga Świętoń działalność wskaźniki osiągnięcia.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
BIBLIOTEKI PEDAGOGICZNE PODKARPACIA Zasoby i oferta edukacyjna
Główne cele i zadania Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Kielcach określa Statut zatwierdzony decyzją Zarządu Województwa Świętokrzyskiego i Świętokrzyskiego.
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Biblioteka Pedagogiczna w Chełmie Wydział Zbiorów Specjalnych
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Zespołu Szkół nr 1 w Zakrzówku
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Opracował J. Stryjkowski
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Gimnazjum Nr 1 im. Orląt Przemyskich w Przemyślu.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
ale (a może przede wszystkim)
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Organizacja wspomagania szkół
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Zmiany w prawie oświatowym
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Biblioteki pedagogiczne w roku szkolnym 2006/07 na podstawie sprawozdań z bibliotek Jadwiga Świętoń Rzeszów, Jadwiga Świętoń

KORZESZÓWWMWEbaza dobra: wyposażenie (dostęp do informacji) ICIM remonty, modernizacje, przeprowadzki pozyskiwanie finansów od lokalnych samorządów mała liczba nowości niepełne wykorzystanie możliwości systemu komputerowego

KORZESZÓWWMWE kadra pełne kwalifikacje do pracy w bibliotece pedagogicznej doskonalenie zawodowe dotyczy głównie wdrażania systemu komputerowego doskonalenie wewnętrzne (tematyka szkoleń nauczycieli – dyrektor w planie – na podstawie wniosków z nadzoru)?

KORZESZÓWWMWE gromadzenie wol. / 21 bibliotek = 783 * //614

KORZESZÓWWMWE czytelnicy Nauczyciele 22% (-1%): 14% Brzozów – 34% Krosno

KORZESZÓWWMWE

KORZESZÓWWMWE dzienne obciążenie pracownika 2005/06

dzienne obciążenie pracownika 2006/07

KORZESZÓWWMWE

KORZESZÓWWMWE działalność edukacyjna i kulturalna konkursy III ogólnopolski turniej poetycki O srebrne pióro Prezydenta Miasta Mielca, na exlibris i patrona PBW (Przemyśl), na exlibris (Sanok, Mielec, Leżajsk, Sędziszów) turniej jednego wiersza (Leżajsk), III ogólnopolski konkurs poetycki O kwiat azalii (Leżajsk), mitologiczny (Mielec), ekologiczny: Mnie ta ziemia od innych droższa, (Mielec),

KORZESZÓWWMWE spotkania z etnografem Muzeum Budownictwa Ludowego (Sanok), Sekcji Bibliotekarskiej ZNP i nauczycieli bibliotekarzy PBW dotyczące kontekstów edukacyjnych na przykładzie czasopism oraz plotki jako formy komunikacji (Rzeszów), z poezją Józefa Barana (Łańcut), autorskie (Lubaczów).

KORZESZÓWWMWE konferencje, warsztaty konferencja Regionalistyka jako integralna część wychowania patriotycznego - Tarnobrzeg; projekt Sytuacja literatury polskiej po 1989 roku - Przeworsk; warsztaty Elektroniczne czasopisma pedagogiczne jako element warsztatu bibliograficznego nauczyciela - Leżajsk; konferencja Rola czasopism pedagogicznych w pracy nauczyciela (Sanok); konferencja Ilustracja w książkach dla dzieci jako czynnik odbioru literatury i rozwijanie zainteresowań czytelniczych (Sanok);

KORZESZÓWWMWE pomoc bibliotekom szkolnym pomoc bibliotekarzom szkolnym w sprawie awansu zawodowego - Sędziszów; porady i instruktaż merytoryczny dotyczące prowadzenia dokumentacji biblioteki, inwentaryzacji zbiorów, selekcji, sporządzania bibliografii; prowadzenie Forum Nauczycieli Bibliotekarzy w Przemyślu, warsztaty Lekcje twórczości z pedagogiką zabawy - B. Wróbel doradca PCEN; wyszukiwanie i udostępnianie literatury do lekcji i na wystawki tematyczne;

KORZESZÓWWMWE pomoc bibliotekom szkolnym zespół samokształceniowy nauczycieli bibliotekarzy w Lubaczowie; spotkanie dla bibliotekarzy e-twinning - europejska współpraca szkół - Nisko; przekazywanie materiałów (zbiory zbędne, czasopisma); założenie bazy bibliotek i wykorzystanie poczty elektronicznej do komunikacji - Tarnobrzeg;

KORZESZÓWWMWE pomoc bibliotekom szkolnym konferencja Wyzwania współczesnej biblioteki - Mielec; konferencja Biblioteka przewodnikiem po świecie informacji - Leżajsk; warsztaty Bibliotekarz z pasją - Krosno; działania punktu doraźnej pomocy bibliotekarzom szkolnym - Lesko, prelekcja Zachęcanie uczniów do czytania metodą booktalkingu; pomoc przy realizacji przez SP w Hoczwi projektu Ocalmy bajkę ludową od zapomnienia - Lesko

KORZESZÓWWMWE inspirowanie edukacji czytelniczej i medialnej prowadzono kartotekę zagadnieniową dostosowaną do zagadnienia; zakupiono programy i poradniki do edukacji czytelniczej i medialnej; zapoznawano z warsztatem biblioteki; polecano usługi ICIM.

KORZESZÓWWMWE wspieranie wdn uwzględnianie potrzeb nauczycieli w gromadzeniu zbiorów

KORZESZÓWWMWE wnioski na 06/07 –Należy przyspieszyć proces wprowadzania zbiorów do bazy, aby jak najszybciej uruchomić wypożyczanie w systemie PROLIB. Dotyczy to bibliotek w Krośnie, Rzeszowie i Przemyślu. Analiza wskaźników uwidocznia duże zróżnicowanie w obciążeniu pracowników. Dyrektorzy powinni dokonać analizy wskaźników efektywności bibliotek, zastanowić się nad przyczynami niskich wskaźników i podjąć działania zwiększające efektywność pracy. To z kolei umożliwi szybsze tworzenie bazy OPAC i wcześniejsze uruchomienie wypożyczania.

KORZESZÓWWMWE wnioski –Dużym plusem działalności bibliotek jest objęcie opieką bibliotekarzy szkolnych, organizowanie warsztatów i konferencji. Biblioteki stale poszerzają zakres pomocy, szukając najlepszych sposobów. Jednak pomoc nie obejmuje wszystkich bibliotek i nie ma charakteru systemowego. –Cenna jest działalność edukacyjna i kulturalna, powinna być w miarę możliwości kontynuowana.

KORZESZÓWWMWE wnioski –Strony internetowe należy systematycznie aktualizować, likwidować nieaktywne elementy, treści dostosowywać do oczekiwań użytkowników. –Sprawozdania i dane statystyczne wszystkie biblioteki powinny przygotowywać wg ujednoliconego wzoru. –Każda biblioteka powinna analizować stopień realizacji planowanych zadań, formułować wnioski i wykorzystywać je w pracy.

KORZESZÓWWMWE wnioski na 07/08 Przemyśl: Priorytetowym zadaniem jest tworzenie komputerowej bazy danych. PBW oraz filia w Lubaczowie planuje uruchomienie wypożyczania

KORZESZÓWWMWE wnioski na 07/08 Tarnobrzeg: Ogłoszenie przetargu i rozpoczęcie rozbudowy biblioteki. Zwiększenie powierzchni magazynowej w filiach. Wdrożenie formatu MARC21. Kształcenie użytkowników w zakresie strategii zaawansowanego wyszukiwania zbiorów. poprawa jakości usług czytelni w Stalowej Woli

KORZESZÓWWMWE wnioski na 07/08 Krosno: Podejmować działania, aby uatrakcyjnić ofertę biblioteki.

KORZESZÓWWMWE wnioski na 07/08 Rzeszów: Kontynuowanie wprowadzania zbiorów biblioteki do bazy OPAC. Ożywienie współpracy z bibliotekarzami szkolnymi (Strzyżów).

KORZESZÓWWMWE uwagi i wnioski –Mimo pewnego przyspieszenia tempa prac, proces wprowadzania zbiorów do bazy nie jest wystarczająco zaawansowany do uruchomienia wypożyczania w bibliotekach w Krośnie, Rzeszowie i Przemyślu. –Biblioteki prowadzą interesujące formy działalności edukacyjnej i kulturalnej. –Zauważa się bardzo różnorodne rozumienie pojęć, terminów, w związku z tym różne zadania wpisywane są w ramach wspierania wdn, inspirowania edukacji czytelniczej i medialnej, prowadzenia działalności edukacyjnej i kulturalnej. –Analiza i ocena realizacji zadań powinna być w większym stopniu wykorzystana do zadań na kolejny rok szkolny.

KORZESZÓWWMWE zmiany w ustawie o systemie oświaty –Bezpieczny Internet –Zadania komisji egzaminacyjnych –Kompetencje rady rodziców –Mundurki –Dyrektor stwarza warunki do działania w szkole lub placówce: wolontariuszy, stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich, których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły lub placówki

Zmiany w Karcie Nauczyciela Eksperci, którzy nie ukończą szkolenia, zostaną skreśleni z listy z dniem 1 stycznia 2009 r. Nauczyciel pełniący obowiązki służbowe, korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny. Organ prowadzący szkołę i dyrektor szkoły są obowiązani z urzędu występować w obronie nauczyciela, gdy ustalone dla nauczyciela uprawnienia zostaną naruszone. KORZESZÓWWMWE

Zmiany w Karcie Nauczyciela Zatrudnienie w zespołach szkół Emerytura (nie musi rozwiązywać stosunku pracy) KORZESZÓWWMWE

Zmiany w awansie zawodowym Dokumentacja Eksperci KORZESZÓWWMWE

Priorytety MEN i KO Nadzór kuratora oświaty nad wprowadzaniem i realizacją programu: Zero tolerancji dla przemocy w szkole. Diagnoza działań podjętych przez dyrektorów szkół i placówek na rzecz spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki przez uczniów. KORZESZÓWWMWE

Priorytety MEN i KO Przeprowadzenie okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych. Ocena jakości pracy szkoły w zakresie informatyzacji procesu edukacyjnego w szkołach - zastosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej (dodano 3 września 2007 r. w związku z pismem MEN DIPE-DR /07. KORZESZÓWWMWE

Badania KORZESZÓWWMWE Diagnoza usług edukacyjnych świadczonych przez biblioteki Analiza sprawozdań i danych statystycznych Kontrola realizacji zadań nadzoru pedagogicznego

KORZESZÓWWMWE Biblioteki w rozwoju zawodowym nauczyciela Gromadzenie odpowiednich materiałów Wspieranie nauczycieli w realizacji zajęć dydaktycznych i wewnątrzszkolnego doskonalenia

KORZESZÓWWMWE Biblioteki w rozwoju zawodowym nauczyciela Biblioteki mogą: organizować doskonalenie zawodowe pracowników bibliotek (pedagogicznych i szkolnych)

KORZESZÓWWMWE Biblioteki w rozwoju zawodowym nauczyciela Biblioteki mogą: organizować formy doskonalenia, w tym seminaria, konferencje, wykłady, warsztaty i szkolenia uwzględniające specyfikę nauczanych przedmiotów lub prowadzonych zajęć oraz dotyczące ogólnej wiedzy i umiejętności zawodowych nauczyciela

KORZESZÓWWMWE Biblioteki w rozwoju zawodowym nauczyciela § Formy doskonalenia, o których mowa w § 15 pkt 3, mogą organizować także (...) inne jednostki, których zadania statutowe związane są z doskonaleniem nauczycieli.

KORZESZÓWWMWE Biblioteki w rozwoju zawodowym nauczyciela 2. Zaświadczenie o ukończeniu formy doskonalenia wydaje się według wzoru określonego przez podmiot organizujący daną formę doskonalenia. 3. Zaświadczenie zawiera nazwę i zakres organizowanej formy doskonalenia oraz łączną liczbę godzin zrealizowanych zajęć. 4. Podmiot organizujący daną formę doskonalenia prowadzi rejestr wydanych zaświadczeń.