Kongres Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006 r.1 Plan Informatyzacji Państwa Dr inż. Grzegorz Bliźniuk Podsekretarz Stanu Ministerstwo Spraw Wewnętrznych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Mgr Paweł Dąbrowski Technika biurowa mgr Paweł Dąbrowski
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Warszawa, 19 lutego 2007 r. Agnieszka Suska-Buława
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI i Systemu Rejestrów Państwowych
Nowelizacja Narodowego Programu Przygotowania do Członkostwa w Unii Europejskiej Grażyna Omarska p.o. Dyrektor Departamentu Systemów Informatycznych.
Konieczna Koordynacja – Informacja nt. prac Grupy roboczej ds. Społeczeństwa Informacyjnego w ramach Komitetu Koordynacyjnego Narodowe Strategiczne Ramy.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Narodowa Strategia Spójności
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Podstawy prawne informatyzacji administracji publicznej
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr Stronkowski Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo.
Innowacyjność w programach Unii Europejskiej i Polski
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie
Polskie i europejskie aspekty infrastruktury informacji przestrzennej
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
1 Ocena skutków regulacji wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE Ministerstwo Gospodarki Departament Regulacji Gospodarczych Warszawa, 28 stycznia 2008 r.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
STRATEGIA DIGITALIZACJI MINISTERSTWA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Centrum Inwestora i Eksportera
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Regionalna Strategia Innowacji Województwa Mazowieckiego
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
NARODOWE CENTRUM BADAŃ I ROZWOJU
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Zapis prezentacji:

Kongres Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006 r.1 Plan Informatyzacji Państwa Dr inż. Grzegorz Bliźniuk Podsekretarz Stanu Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji

Kongres Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006 r.2 Plan Informatyzacji Państwa wynika z : Ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz powiązany jest z : Narodowym Planem rozwoju na lata Krajowym Programem Reform na lata Strategią informatyzacji Rzeczypospolitej Polskiej – ePolska na lata

Kongres Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006 r.3 Organ nadzorujący Plan Informatyzacji Państwa: –Rada Ministrów Organ koordynujący: –Minister właściwy ds. Informatyzacji Wykonawcy projektów: –Ministrowie poszczególnych resortów

Kongres Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006 r.4 Strategiczne cele informatyzacji: 1.Racjonalizacja wydatków publicznych administracji w dziedzinie informatyzacji –Integracja i usprawnienie działalności administracji publicznej –Zapobieganie zbędnej redundancji działań administracji publicznej

Kongres Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006 r.5 2.Tworzenie państwa nowoczesnego i przyjaznego dla obywateli: –Wprowadzenie i upowszechnienie usług administracji publicznej w formie elektronicznej w celu ułatwienia obywatelom publicznym (zarówno osobom fizycznym, jak i firmom) prowadzenie spraw w urzędach. –Podniesienie zaufania środowisk biznesowych i ogółu społeczeństwa do elektronicznych form informowania i prowadzenia spraw, przede wszystkim poprzez konsekwentne ustalanie i wdrażanie polityki bezpieczeństwa teleinformatycznego administracji publicznej. –Usprawnienie dostępu do informacji sektora publicznego –Stymulowanie rozwoju nowych technologii w Polsce (m.in. poprzez wspieranie badań i innowacyjności), w celu wzmocnienia rynkowej pozycji Polski

Kongres Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006 r.6 Działania służące osiągnięciu strategicznych celów informatyzacji: I. Priorytet: Racjonalizacja wydatków publicznych w dziedzinie informatyzacji Cel 1: Integracja i usprawnienie administracji publicznej Działania: 1.Analiza aktów prawnych pod kątem barier prawnych w świadczeniu usług administracji publicznej w formie elektronicznej i usprawnienia procesu informatyzacji samej administracji publicznej; 2.Opracowanie strategii wprowadzania zmian prawnych z uwzględnieniem harmonogramu wdrażania sektorowych i ponadsektorowych projektów informatycznych służących wykonaniu Planu; 3.Lepsze wykorzystanie infrastruktury technicznej, sieci, zasobów, systemów operacyjnych, oprogramowania, zasobów ludzkich, w celu usprawnienia zarządzania i obsługi obywatela i przedsiębiorcy; 4.Wprowadzenie systemów ponadresortowych, umożliwiających m.in. obieg dokumentów, prowadzenie centralnego repozytorium dokumentów (elektroniczne archiwa) i rejestrów państwowych.

Kongres Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006 r.7 Cel 2: Zapobieganie redundancji działań administracji publicznej Działania: 1. B ieżące oraz strategiczne koordynowanie systemów teleinformatycznych; 2.Obniżenie kosztów informatyzacji poprzez eliminację dublujących się systemów i zasobów; 3.Kształtowanie świadomości w zakresie wykorzystania oraz konieczności implementacji otwartych standardów w administracji publicznej, 4. Scentralizowane zamówienia publiczne w administracji rządowej; 5.Stworzenie bardziej przejrzystego rynku zamówień publicznych dla wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości oraz lokalizacji poprzez rozwój elektronicznych systemów zamówień publicznych oraz popularyzację aukcji elektronicznej; 6.Otwarta budowa systemów (możliwość sukcesywnego rozszerzania systemów).

Kongres Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006 r.8 II Priorytet: Tworzenie nowoczesnego i przyjaznego dla obywateli państwa Cel 1: Wprowadzenie i upowszechnienie usług administracji publicznej w formie elektronicznej w celu ułatwienia obywatelom publicznym (zarówno osobom fizycznym, jak i firmom) prowadzenie spraw w urzędach Działania: 1.U możliwienie wszystkim zainteresowanym uzyskanie spersonalizowanego identyfikatora elektronicznego; 2.Utworzenie mechanizmów pozwalających na indywidualny dostęp do własnych danych oraz spraw prowadzonych w urzędach administracji publicznej (m.in. w ramach projektu ePUAP); 3.Zbudowanie systemu usług elektronicznych umożliwiających prowadzenie najważniejszych spraw biznesowych, jak np. rozliczenia podatkowe, cła, opłaty administracyjne, obrót towarowy i jego rozliczanie, komunikacja elektroniczna z urzędami.

Kongres Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006 r.9 Cel 2: Podniesienie zaufania środowisk biznesowych i ogółu społeczeństwa do elektronicznych form informowania i prowadzenia spraw, przede wszystkim poprzez konsekwentne ustalanie i wrażanie polityki bezpieczeństwa teleinformatycznego administracji publicznej. Działania: 1. Zapewnienie właściwego poziomu bezpieczeństwa systemów informatycznych, niezbędnego dla budowy zaufania wśród użytkowników; 2. Zwalczanie niechcianej poczty elektronicznej (spam); 3.Upowszechnienie bezpiecznej formy elektronicznej identyfikacji, która zwiększy wygodę korzystania z e-usług, z uwzględnieniem regulacji w obszarze ochrony danych osobowych; 4. Rozwój standardów w dziedzinie identyfikacji przedsiębiorców oraz eFaktur.

Kongres Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006 r.10 Cel 3: Usprawnienie dostępu do informacji sektora publicznego Działania: 1. Zdefiniowanie precyzyjnego zakresu podmiotowego i przedmiotowego dla informacji publicznej prezentowanej w BIP; 2. Zbudowanie systemu eDostępnych stron WWW wedle precyzyjnych specyfikacji opisujących: - formaty danych, metadanych i paradanych, - stosowane protokoły komunikacyjne, - zawartość merytoryczną wedle zakresu przedmiotowego, organizację (strukturę) takiej treści, - aspekt funkcjonalności oraz warstwy prezentacyjnej. 3.Popularyzacja systemu BIP wśród poszukujących informacji i publikujących treści z domeny publicznej (materiały informacyjne, szkolenia, seminaria).

Kongres Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006 r.11 Cel 4: Stymulowanie rozwoju nowych technologii w Polsce (m.in. poprzez wspieranie badań i innowacyjności), w celu wzmocnienia rynkowej pozycji Polski Działania: 1. Z większenie uczestnictwa w wieloletnich unijnych programach wspierających rozwój społeczeństwa informacyjnego, takich jak eTEN, IDAbc, eContentPlus, Safer Internet Plus, które będą w latach kontynuowane w Programie Ramowym na rzecz Konkurencyjności i Innowacji (CIP); 2. Wspieranie rozwoju nowoczesnych technologii, szczególnie w ramach Krajowego Programu Ramowego oraz 6 i 7 Programu Ramowego Badań i Rozwoju; 3. Aktywne działania na rzecz zmniejszenia barier stojących na drodze od uzyskania wyników badań w dziedzinie technologii społeczeństwa informacyjnego do osiągnięcia z nich ekonomicznych korzyści; 4. Wykorzystanie technologii teleinformatycznych w celu poprawy współpracy pomiędzy ośrodkami badawczymi i innymi sektorami, a także promocja badań i rozwoju wśród przedsiębiorstw, a co za tym idzie zwiększenie innowacyjności i konkurencyjności biznesu; 5. Wspieranie badań w obszarze społeczeństwa informacyjnego, szczególnie w aspekcie społecznym i ekonomicznym.

Kongres Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006 r.12 PIP 2006 Przygotowanie dokumentu tylko na rok 2006 podyktowane jest horyzontem obowiązywania innych dokumentów strategicznych, w tym: - Strategii Informatyzacji Rzeczypospolitej Polskiej - ePolska na lata ; - Planu działań na rzecz rozwoju elektronicznej administracji - eGoverment na lata ; - okresem programowania funduszy strukturalnych na lata ; - zgodnie z sugestiami samorządowymi i partnerstwem lokalnym. Kolejna wersja PIP na lata będzie przedstawiony Radzie Ministrów w II połowie 2006 r.

Kongres Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006 r.13 Kluczowe Projekty rządowe w PIP 2006: - ePUAP –Elektroniczna platforma usług administracji publicznej; - STAP - Sieć Teleinformatyczna Administracji Publicznej; - eDeklaracje - Rozliczenia podatkowe dla podmiotów gospodarczych; - PESEL2 – Przebudowa rejestrów państwowych; - CEPIK – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców.

Kongres Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006 r.14 Dziękuję za uwagę...