Zagadnienia: Podstawy prawne egzaminu maturalnego Standardy wymagań egzaminacyjnych Struktura egzaminu pisemnego i ustnego z języka obcego nauczanego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
MATURA 2015.
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Matura 2015 Omówienie zmian w arkuszu maturalnym na poziomie podstawowym, rozszerzonym i dwujęzycznym. Matura ustna.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny w roku Egzamin maturalny jest formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego i sprawdza wiadomości oraz umiejętności, które są określone.
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
MATURA 2006 Opracowała mgr Ewa Nowak – Kübler.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
Egzamin maturalny w 2014 roku podstawowe informacje.
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
1 Pracownia Egzaminów Gimnazjalnych OKE w Krakowie.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
MATURA 2013.
Matura 2011 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. (Dz.U. nr 83, poz. 562 z późn. zm.)
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
EGZAMIN MATURALNY JEST FORMĄ OCENY POZIOMU WYKSZTAŁCENIA OGÓLNEGO, SPRAWDZA WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE SĄ OKREŚLONE W STANDARDACH WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
1 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 24 października 2005 r. Dnia 11 listopada 2005 roku weszła w życie nowelizacja Rozporządzenia.
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Egzamin maturalny od 2010 r.. CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe:  język polski – nie określa się poziomu egzaminu  język obcy nowożytny zdawany na poziomie.
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN GIMNAZJALNY od roku szkolnego 2011/2012.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
NOWA MATURA OD ROKU 2016.
MATURA 2017.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Egzamin maturalny w 2018 roku
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Zapis prezentacji:

Zasady organizacji egzaminu maturalnego dla absolwentów szkół lub oddziałów dwujęzycznych

Zagadnienia: Podstawy prawne egzaminu maturalnego Standardy wymagań egzaminacyjnych Struktura egzaminu pisemnego i ustnego z języka obcego nauczanego dwujęzycznie Egzamin maturalny z przedmiotu zdawanego w systemie dwujęzycznym Porównanie matur z języków obcych Zmiany w egzaminie maturalnym z języka obcego nowożytnego nauczanego w systemie dwujęzycznym

Podstawy prawne regulujące strukturę oraz zasady przeprowadzania egzaminu maturalnego dla absolwentów szkół lub oddziałów dwujęzycznych

Rozporządzenie wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (DzU z 2004 r., nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 sierpnia 2001 r. w sprawie standardów wymagań będących podstawą przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów (DzU nr 92, poz. 1020, z późn. zm.) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2005 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych (DzU nr 19, poz. 167) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2005 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach (DzU nr 19, poz. 166)

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (DzU nr 83, poz. 562, z późn. zm.) Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 8 kwietnia 2008 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w publicznych szkołach i placówkach artystycznych (DzU nr 65, poz. 400, z późn. zm.) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (DzU nr 97, poz. 624)

STANDARDY WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH Z JĘZYKÓW OBCYCH WIEDZA RECEPCJA PRODUKCJA INTERAKCJA MEDIACJA Znajomość słownictwa i gramatyki Rozumienie słuchanego tekstu Wypowiedź ustna Reagowanie językowe w formie ustnej Przetwarzanie tekstu w formie ustnej Rozumienie pisanego tekstu Wypowiedź pisemna Reagowanie językowe w formie pisemnej Przetwarzanie tekstu w formie pisemnej Znajomość różnych form wypowiedzi ustnej i pisemnej KORZYSTANIE Z WIEDZY DOTYCZĄCEJ REALIÓW CYWILIZACYJNO-KULTUROWYCH B. Czarnecka-Cicha

PODSTAWY PRAWNE EGZAMINU MATURALNEGO Podstawa programowa i standardy wymagań egzaminacyjnych Akty prawne TREŚĆ FORMA EGZAMIN MATURALNY B. Czarnecka-Cicha

OPIS EGZAMINU USTNEGO Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO ZADANIE % całkowitej liczby punktów (liczba punktów) Razem PRZYGOTOWANIE: 15 minut EGZAMIN: ok. 15 minut A. PREZENTACJA TEKSTU 40% (8 pkt) 100% (20 pkt) B. ROZMOWA NA PODSTAWIE TEKSTU 30% (6 pkt) C. UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE ZAPREZENTOWANE PODCZAS EGZAMINU

OPIS EGZAMINU PISEMNEGO Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO % pkt Liczba pkt CZAS EGZAMINU: 240 minut CZĘŚĆ I Czas: 90 min. ( w tym ok. 30 minut nagranie ) A.  Rozumienie słuchanego tekstu 20% 20 B.  Wypowiedź pisemna nawiązująca do tematyki jednego z wysłuchanych tekstów (sterowany tekst użytkowy) PRZERWA: 30 MINUT CZĘŚĆ II Czas: 150 minut A.  Rozumienie pisanego tekstu 30% 30 B.  Wypowiedź pisemna nawiązująca do tematyki jednego z przeczytanych tekstów 100% 100

Egzamin maturalny z przedmiotu zdawanego w systemie dwujęzycznym Arkusz dla poziomu podstawowego Arkusz w języku obcym czas 120 minut (matematyka 170 minut) 80 minut W języku polskim. Zadania obejmują treści wymagań egzaminacyjnych dla poziomu podstawowego W języku obcym, będącym drugim językiem nauczania Część 1 Część 2 Arkusz dla poziomu rozszerzonego Arkusz w języku obcym czas 150 minut (geografia, fizyka z astronomią, chemia, biologia) 180 minut (historia i matematyka) 80 minut W języku polskim. Zadania obejmują treści wymagań egzaminacyjnych dla poziomu rozszerzonego W języku obcym, będącym drugim językiem nauczania Zadania obejmują treści wymagań egzaminacyjnych dla poziomu podstawowego

Porównanie matur z języków obcych E. Brewińska, E. Świerczyńska MATURA STANDARDOWA MATURA DWUJĘZYCZNA Podstawa programowa A lub B oraz standardy wymagań egzaminacyjnych oddzielne dla poziomu podstawowego i rozszerzonego. Odrębna podstawa programowa oraz standardy wymagań egzaminacyjnych dla klas dwujęzycznych. Podany zakres struktur gramatycznych oraz katalog tematów (15 bloków tematycznych). Podany zakres gramatyczny oraz katalog tematów (20 bloków tematycznych). Brak możliwości korzystania ze słowników.

Porównanie matur z języków obcych na przykładzie egzaminu z języka niemieckiego E. Brewińska, E. Świerczyńska MATURA STANDARDOWA CZĘŚĆ USTNA MATURA DWUJĘZYCZNA 2 poziomy do wyboru 1 poziom 2 zadania na każdym poziomie, częściowo oparte na materiale wizualnym 1 zadanie oparte na tekście związanym z danym obszarem językowym Próg zaliczenia: 30% wybranego poziomu Próg zaliczenia: 30% MATURA STANDARDOWA CZĘŚĆ PISEMNA MATURA DWUJĘZYCZNA 3 arkusze (2 poziomy: podstawowy lub rozszerzony) 2 arkusze (1 poziom obligatoryjny dla wszystkich) Zadania zamknięte w części testowej Zadania zamknięte i otwarte w części testowej Formy wypowiedzi pisemnej: pocztówka, notatka, ogłoszenie, zaproszenie ( brak limitu słów) list (120-150 słów) opowiadanie, recenzja, rozprawka, opis (200-250 słów) list, sprawozdanie, opinia (150-200 słów), opowiadanie, recenzja, rozprawka (300-400 słów)

Zmiany w egzaminie maturalnym z języka obcego nowożytnego dla absolwentów szkół lub oddziałów dwujęzycznych od roku szkolnego 2011/2012

Język obcy nauczany dwujęzycznie jako przedmiot obowiązkowy Część ustna (bez określania poziomu) Część pisemna (poziom podstawowy)

Język obcy nauczany dwujęzycznie jako przedmiot dodatkowy (wybrany także jako przedmiot obowiązkowy) Część ustna (poziom dwujęzyczny) Część pisemna (poziom dwujęzyczny lub poziom rozszerzony)

Język obcy inny niż nauczany dwujęzycznie jako przedmiot obowiązkowy Część ustna (bez określania poziomu) Część pisemna (poziom podstawowy)

Język obcy nauczany dwujęzycznie wybrany wyłącznie jako przedmiot dodatkowy Część ustna (bez określania poziomu lub poziom dwujęzyczny) Część pisemna (poziom podstawowy lub rozszerzony lub poziom dwujęzyczny)

Dziękuję za uwagę!!! 19 19