Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013 - osie priorytetowe II-VII Urząd.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
Advertisements

Proces zatwierdzania i certyfikacji wydatków w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Koordynacji.
Umowy o dofinansowanie projektów
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
System przepływów finansowych w nowym okresie programowania
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
Sposób składania wniosków do działania 9.3 RPO WP Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Sposób składania wniosków do działania 9.3 RPO WP Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
2 System zabezpieczeń prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie projektu w ramach PO IG IZ PO IG wypracowało rozwiązanie odnoszące się do kwestii.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Najczęściej popełniane uchybienia i błędy przy sporządzaniu wniosku o dofinansowanie EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE Departament.
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
EWALUACJA Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie warmińsko-mazurskim.
Informacja dotycząca pierwszych miesięcy wdrażania Priorytetu VII Promocja integracji społecznej. Wiesława Przybysz Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
1 Bariery w wykorzystywaniu funduszy unijnych przez samorządy Jerzy Kwieciński Europejskie Centrum Przedsiębiorczości Warszawa, 7 października 2009r.
Przepływy finansowe w regionalnych programach operacyjnych - Kontrakt Wojewódzki i dotacja rozwojowa Stała Konferencja Współpracy Olsztyn, 29 listopada.
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
Warmińsko – Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi PRIORYTET 3 ZPORR Rozwój lokalny Działanie 3.1: Obszary wiejskie;
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 21 październik 2008 r. Umowa.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
PŁATNOŚCI W PROJEKTACH UNIJNYCH
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Beata Rudzka Departament Instytucji Płatniczej Ministerstwo Finansów
Środki pochodzące ze źródeł zagranicznych w wydatkach publicznych w spojrzeniu regionalnych izb obrachunkowych Małgorzata Kern Naczelnik Wydziału Informacji,
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 26 marca 2008 r. Wzór Umowy.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wprowadzanie zmian do umów z Beneficjentami Działania 8.2 PO IG
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Współpraca z Instytucją Pośredniczącą przy realizacji projektów systemowych Ośrodków Pomocy Społecznej Lidia Lechocka Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Zmiany Planu Wdrażania Projektu Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział Środków.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Pomoc publiczna w projektach – podsumowanie z dnia pierwszego WST PL-SK.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Wnioskodawca chcący ubiegać się o dofinansowanie projektu w konkursie w ramach RPO WIM powinien: 1)Zapoznać się z ogłoszeniem o konkursie: Ogłoszenie.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
M19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER
OBOWIĄZKI WNIOSKODAWCY PRZED PODPISANIEM UMOWY O DOFINANSOWANIE
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego Departament Wdrażania Projektów Infrastrukturalnych Regionalnego Programu Operacyjnego 23 kwietnia 2009

Dokumenty do umowy pozwolenie na budowę/zgłoszenie budowy (jeżeli dotyczy), dane osób upoważnionych do podpisania umowy. W przypadku: gminy: wójt, burmistrz, prezydent oraz w każdym przypadku skarbnik (od którego wymagana jest kontrasygnata) lub osoba pisemnie przez niego upoważniona; powiatu: dwóch członków zarządu lub jeden członek zarządu i osoba upoważniona przez zarząd powiatu oraz w każdym przypadku skarbnik (od którego wymagana jest kontrasygnata) lub osoba pisemnie przez niego upoważniona; innych uprawnionych podmiotów: organy wymienione do reprezentacji w aktach powołujących, np. statut, KRS,

Dokumenty do umowy deklarację o rodzaju wybranego sposobu zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy (w wymaganych przypadkach), zaktualizowany harmonogram rzeczowo – finansowy realizacji projektu, kwartalne zapotrzebowanie na środki, wg wzoru będącego załącznikiem do wzoru umowy, numer wyodrębnionego konta bankowego, na które przekazywane będą zaliczki/refundacje, data rozpoczęcia, zakończenia realizacji projektu (zgodnie z wnioskiem), 2 egz. deklaracji odnośnie stworzonych nowych miejsc pracy.

Dokumenty do umowy Zaktualizowany harmonogram rzeczowo – finansowy realizacji projektu - 2 egz. zmodyfikowanego wniosku o dofinansowanie w części dotyczącej harmonogramu rzeczowo – finansowego realizacji projektu tj. w szczególności części D wniosku o dofinansowanie projektu. Jeżeli ww. harmonogram jest obecnie nieaktualny, tj. w szczególności Beneficjent nie realizował projektu w terminach zawartych w ww. harmonogramie, konieczne jest jego zaktualizowanie. W tym przypadku konieczne jest także zaktualizowanie kwartalnego zapotrzebowania na środki.

Dokumenty do umowy Zaktualizowany harmonogram rzeczowo – finansowy realizacji projektu W przypadku, gdy zostały rozstrzygnięte wszystkie lub część postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, harmonogram należy zmodyfikować w oparciu o nowe kwoty wynikające z przeprowadzonych postępowań. Jeżeli w wyniku przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, suma wartości zadań / kategorii wydatków objętych postępowaniem uległa zwiększeniu w stosunku do sumy wartości tych zadań / kategorii wydatków, określonych we wniosku o dofinansowanie, który podlegał ocenie, wysokość dofinansowania dotyczącego tych zadań / kategorii wydatków nie ulega zmianie.

Dokumenty do umowy Zaktualizowany harmonogram rzeczowo – finansowy realizacji projektu Jeżeli w wyniku przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, suma wartości zadań / kategorii wydatków objętych postępowaniem ulegnie zmniejszeniu w stosunku do sumy wartości tych zadań / kategorii wydatków określonych we wniosku o dofinansowanie, który podlegał ocenie, wysokość dofinansowania dotyczącego tych zadań / kategorii wydatków ulega odpowiedniemu zmniejszeniu z zachowaniem udziału procentowego Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w wydatkach kwalifikowanych. W ww. przypadkach Beneficjent zobowiązany jest przedstawić zmodyfikowany wniosek o dofinansowanie w 2 egz. zawierający zmienione wartości wynikające z podpisanej umowy z wykonawcą, zmienionym harmonogramem rzeczowo – finansowym realizacji projektu w 2 egz. (część D. wniosku o dofinansowanie) oraz kopię umowy podpisanej z wykonawcą. Należy podkreślić, że niedopuszczalne są żadne inne zmiany we wniosku o dofinansowanie.

Dokumenty do umowy Kwartalne zapotrzebowanie na środki - 2 egzemplarze podpisane przez osoby upoważnione wraz z wersją elektroniczną, - wnioskowana w danym kwartale kwota zaliczki będzie wypłacona przez Instytucję Zarządzającą RPO WP w jednej transzy, - klasyfikacja budżetowa zgodna z rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych

Problemy występujące przy sporządzaniu Kwartalnego zapotrzebowania na środki 1.Sporządzanie na formularzu nie odpowiadającym wybranemu trybowi dofinansowania. 2.Formularz nie podpisany przez w ó jta/burmistrza i skarbnika lecz najczęściej tylko przez w ó jta/burmistrza. 3.Numer i tytuł projektu niezgodny z wnioskiem o dofinansowanie. 4.Kolumna 1 (Lata) – pozostawiona bez wypełnienia. 5.Błędy w planowaniu zaliczki: Przekraczanie wartości progowych (30 i 60%), Brak sp ó jności z wydatkami wykazanymi w p. D.3 wniosku o dofinansowanie, Nieprawidłowy podział na transze. 6.Błędne planowanie ostatniej płatności: Bez zachowania 2 – miesięcznego okresu na przekazanie środk ó w Kwota płatności niższa niż 5% wartości dofinansowania. 7.Błędy arytmetyczne: Sumowanie w wierszach (kol.3=kol. 4+ kol. 7) Niezgodność procentowego udziału dofinansowania i środk ó w własnych z wnioskiem o dofinansowanie, Niezgodność poz. Razem z wnioskiem o dofinansowanie.