Sprawozdanie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Łysomicach za rok 2015 od 01.01.2015 do 31.12.2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

POŁĄCZENIE SIŁ TO POCZĄTEK, POZOSTANIE RAZEM TO POSTĘP, WSPÓLNA PRACA TO SUKCES. HENRY FORD ROLA I ZADANIA DORADCY ZAWODOWEGO W REALIZACJI ZADAŃ EDUKACYJNO-DORADCZYCH.
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w warunkach MOW Zadania dyrektora, organizacja pracy zespołów, opracowywania IPET Wydział Specjalnych Potrzeb.
Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka w aspekcie doświadczeń OWIiWR oraz NPWWR Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka w aspekcie.
Podstawy prawne współpracy PPP ze szkołami. Podstawa prawna działania Poradni ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Nowoczesne zarzadzanie placówka oświatową Dlaczego warto wprowadzać narzędzia informatyczne do zarządzania.
Grażyna Osicka Wspieranie procesu zmian w kształceniu zawodowym i ustawicznym Lublin, 12 września 2014 r.
WCZESNA INTERWENCJA W ODNIESIENIU DO NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI SŁUCHOWEJ. INTERDYSCYPLINARNY CHARAKTER DZIAŁAŃ Mgr Dorota Szubstarska.
1 Projekt pn. „Kurs języka migowego” GMINA JEDLICZE.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 6 ul. Rzgowska 25 PPP 6 Łódź.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Awans zawodowy nauczycieli.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Rok szkolny 2016/2017 w świetle nowych przepisów Referat Oświaty UMM.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Zajęcia dodatkowe realizowane przez przedszkola dla których organem prowadzącym jest Miasto Poznań Poznań, 9 września 2013 roku.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 2 w Łodzi ul. Motylowa 3 tel
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Specjalistyczna Poradnia Wspierania Rozwoju i Terapii ul. Hipoteczna 3/5 Łódź tel
SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE W POLSCE.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Art. 42 ustawy – Karta Nauczyciela Organizacja pracy świetlicy szkolnej Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
SOSW jest placówką przeznaczoną dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim. Szkoła Podstawowa Specjalna.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Sześciolatek idzie do szkoły
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Sześciolatek idzie do szkoły
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
Spotkanie z rodzicami rok szkolny 2017/ –
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Łysomicach za rok 2015 od do

Aneks opisowy do sprawozdania za rok 2015 Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Łysomicach

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łysomicach w roku 2015 doposażyła gabinety psychologiczny, pedagogiczny i logopedyczny w odpowiednie pomoce potrzebne do diagnoz i terapii.

Poszczególni pracownicy pedagogiczni pracowali w godzinach od Sekretariat funkcjonował w dniach i godzinach: Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek

Celem Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Łysomicach jest udzielanie dzieciom (w wieku od urodzenia) i młodzieży pomocy psychologiczno- pedagogicznej, w tym pomocy logopedycznej, pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, a także udzielanie rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci oraz młodzieży.

a)działalność diagnostyczna i postdiagnostyczna – przeprowadzanie badań, opiniowanie i orzecznictwo (o potrzebie kształcenia specjalnego i nauczania indywidualnego) b) działalność konsultacyjna – udzielanie porad i konsultacji po badaniach oraz bez badań psychologiczno- pedagogicznych celem pomocy w rozwiązywaniu problemów m.in. dydaktyczno wychowawczych Poradnia realizuje działalność statutową w szerokim zakresie:

c) działalność terapeutyczna ✓ zajęcia korekcyjno-kompensacyjne z dziećmi i młodzieżą, które ujawniają specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu ✓ zajęcia indywidualne i grupowe z dziećmi z zaburzeniami zachowania i labilnością emocjonalną, trudnościami adaptacyjnymi ✓ rozmowy terapeutyczne ✓ terapia logopedyczna d) profilaktyka ✓ zajęcia z terapeutą: indywidualne, grupowe ✓ szkolenia: warsztaty szkoleniowe dla nauczycieli, rodziców, pedagogów, pracowników GOPS-u

e)orientacja zawodowa – zajęcia prowadzone w gimnazjum aktywizujące wybór szkoły i zawodu f) działalność interwencyjna – interweniowanie w sytuacjach kryzysowych

W roku 2015 w okresie IV – VII obserwowany był wzrost zainteresowania rodziców do diagnozowania oraz konsultowania się w sprawach dojrzałości szkolnej swoich dzieci. W okresie wakacji letnich (VII-VIII 2015) kontynuowane były diagnozy pedagogiczne, terapia pedagogiczna i logopedyczna. Sporo rodziców korzystało z konsultacji.

W lipcu 2015 roku opracowano raport z ewaluacji wewnętrznej na temat: „Skuteczność działań Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej ukierunkowanych na wspieranie dziecka młodszego, ucznia klas I-III”. W Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w roku 2015 prowadzone były badania, których celem było określenie skuteczności działań przeprowadzonych przez naszą placówkę, ukierunkowanych na uczniów klas I-III.

Wyniki przeprowadzonych badań ankietowych wskazywały na: ❖ wysokie wymagania stawiane przez pracowników pedagogicznych, którzy w pracy z dzieckiem klas I-III integrowali skuteczne metody, ❖ nieustanne doskonalenie i dokształcanie się pracowników pedagogicznych- pozytywnie postrzegane przez rodziców ❖ wykorzystywanie w praktyce uzyskiwanych nowych kwalifikacji (m.in. neurologopeda, specjalista od wczesnej interwencji logopedycznej, specjalista od neurofunkcjonalnej reorganizacji według metody B. Padovan), ❖ dobra współpraca specjalistów poradni z rodzicami i szkołami w celu weryfikowania skuteczności stosowanych metod, ❖ dobre warunki – baza lokalowa, atrakcyjność stosowanych metod w pracy z dziećmi (latem praca w plenerze, w parku na świeżym powietrzu), ❖ brak anonimowości, wytworzenie więzi z dziećmi i rodzicami poprzez otoczenie ich wsparciem, ❖ zdolność dopasowania się do potrzeb dzieci i rodziców

Nasza placówka uaktywniła od IX 2015 roku współpracę z Gimnazjum w Łysomicach pod kątem orientacji zawodowej. Zajęciami objęto 3 grupy warsztatowe – 68 osób. Zajęcia miały charakter grupowy i indywidualny. W pierwszym semestrze 2015 r. realizowano grupowe zajęcia informacyjno-warsztatowe wprowadzające w tematykę orientacji zawodowej. Uczniowie dowiedzieli się jakie rodzaje wiedzy powinni posiadać, aby decyzja związana z przyszłością edukacyjno-zawodową była możliwie najbardziej trafna (dane o sobie, swoich zainteresowaniach, kompetencje, możliwości, dane o zawodach, wymaganiach i ścieżce edukacyjnej prowadzącej do zdobycia wykształcenia).

W trakcie zajęć przedstawiono prezentację, prowadzono dyskusję, uczniowie wypełniali i komentowali wyniki testów określających preferencje zawodowe. Po zajęciach grupowych ponad połowa uczniów zainteresowana była pogłębieniem pracy w obszarze doradztwa zawodowego w formie indywidualnych konsultacji. Indywidualne spotkania z uczniami zaplanowano w nowym roku kalendarzowym.

W roku 2015 w ramach współpracy z Przedszkolem „Jelonek” odbyły się: ✓ specjalistyczne konsultacje z dyrektorem, nauczycielami ✓ obserwacje na wniosek rodzica dzieci podczas pracy w grupie przedszkolnej ✓ pogadanki, prelekcje nt. ”Nagroda i kara. Wychowanie w rodzinie”, w których uczestniczyli nauczyciele i dyrektor przedszkola, rodzice.

W Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Łysomicach w minionym roku odbywały się spotkania „Grupy wsparcia” dla pedagogów szkolnych, gdzie przeprowadzano szkolenia oraz udzielano wsparcia pedagogom szkolnym w różnych problemach edukacyjno- wychowawczych. Podejmowano min. następujące tematy szkoleń: ✓ „Stymulacja mowy małego dziecka z wykorzystaniem metody tapingu” ✓ „Jak przetrwać z nastolatkiem?” Szkolenia prowadzone były poglądowo, warsztatowo. Uczestnicy mieli okazję przećwiczyć na sobie poznane metody. Wnosiły one w sposób ciekawy, a jednocześnie naukowy wiele ważnych kwestii w pracy z dzieckiem.

Dyrektor Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Łysomicach regularnie współpracował z GOPS- em w sprawach klientów PP-P, którzy jednocześnie są podopiecznymi GOPS-u. Dyrektor oraz pracownicy pedagogiczni uczestniczyli w Zespołach Interdyscyplinarnych działających przy GOPS Łysomice, gdzie służyli konsultacją.

Dyrektor oraz pracownicy pedagogiczni na bieżąco współpracują ze szkołami, odbywają się regularne wyjazdy logopedów do szkół w celu udzielania terapii dzieciom, które nie mogą dotrzeć do naszej placówki. W szkołach oraz w poradni na bieżąco odbywają się konsultacje z pedagogami szkolnymi oraz z wychowawcami i nauczycielami w sprawach problemów edukacyjno-wychowawczych. Zainteresowani wychowawcy korzystają z indywidualnych konsultacji w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Łysomicach. Sprawy indywidualnych konsultacji dotyczyły: wsparcia w rozwiązywaniu problemów w relacjach rodzic – wychowawca, wychowawca – nauczyciel. Wszystkie sprawy rozwiązane były pozytywnie.

W ramach pracy Zespołów Orzekających wydawane były orzeczenia oraz opinie o potrzebie wczesnego wspomagania. W roku 2015 wydano: ✓ 4 orzeczenia o potrzebie nauczania indywidualnego ✓ 8 orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego oraz 1 opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju W zespołach oprócz specjalistów PP-P, lekarza psychiatry uczestniczyli zainteresowani rodzice. Wszystkie sprawy rozpatrzono pozytywnie, nie było żadnych odwołań.

✓ Redagowanie informacji, artykułów do „Wiadomości Łysomickich”, na stronę BIP Urzędu Gminy Łysomice, na tablicę ogłoszeń ✓ Wystąpienia specjalistów naszej poradni na konferencjach skierowanych do środowiska medycznego ✓ Wydanie publikacji min. „Zarys terapii logopedycznej dzieci z zespołem wad genetycznych”. Wyd. Harmonia 2015 ✓ Współpracę z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu w ramach praktyk studentów UMK w naszej poradni Na bieżąco nasza placówka promowana była przez:

W minionym roku pracownicy realizowali rozwój własnej osoby poprzez uczestnictwo w różnorodnych kursach, szkoleniach, konferencjach, m.in.:

❖ „Wykorzystanie elementów metody werbo-tonalnej w terapii dziecka z zaburzonym rozwojem mowy” ❖ „Autyzm, Zespół Aspergera, diagnoza i terapia – wybrane zagadnienia” ❖ „Instrumenty wsparcia rozwojowo-edukacyjnego jako środki przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu” (konferencja) ❖ „Dopalacze problemem XXI wieku” (konferencja) ❖ „Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie i przemocy ze względu na płeć” ❖ „Taping w logopedii” ❖ „Komunikacja niewerbalna czyli jak ujarzmić ucznia dwoma gestami” ❖ Ukończenie III Modułu Neurofunkcjonalnej reorganizacji metodą B. Padovan

Realizacja budżetu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Łysomicach za rok 2015 od do

Wykorzystanie § Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń-dodatki mieszkaniowe dla nauczycieli i dodatki wiejskie w 80,12 % oraz § Wynagrodzenie osobowe pracowników 78,59% spowodowane było nieplanowanym, bezpłatnym, półrocznym urlopem pracownika pedagogicznego (podyktowanym złym stanem zdrowia), następnie zwolnieniem się go. Na to miejsce zatrudniono pracownika pedagogicznego o niższym stopniu awansu zawodowego.

Dziękuję za uwagę ☺ Przygotowała Dorota Frey