Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
Advertisements

Podział administracyjny Polski (18). Gmina powiat i województwo to jednostki podziału administracyjnego Polski. W gminach i powiatach władzę sprawuje.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
2013 Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości – Narzędzia wsparcia prowadzenia działalności międzynarodowej Kaliningrad, 24 czerwca 2013 r. Aleksandra.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. e-Podlaskie – kierunki.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
1 Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny -Lider Lubelskiego Energetycznego Partnerstwa Naturowego Lubelskie Energetyczne Partnerstwo Naturowe Małgorzata Gałczyńska.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa”
Karolina Kozłowska Ekspert w ramach usługi Pro-Biz Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera Zakres usług świadczonych.
DANUTA SZCZEPANIK Sekretarz Miasta Legionowo EWA MILNER-KOCHAŃSKA Pełnomocnik ds. Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym Przeciwdziałanie korupcji.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim Sandomierz - Dwikozy
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
„Lokalne partnerstwa dzielnicowe” Gdańska Sieć Partnerstw Lokalnych - wnioski z drugiej edycji projektu - Monika Chabior Gdańsk, 10 maja 2010.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
ZBADANIE POTENCJAŁU INNOWACYJNEGO SUBREGIONU RADOMSKIEGO Projekt realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach działania 2.6 Regionalne.
PROGRAM REGIONALNY: Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
Centrum Transferu Technologii Politechnika Krakowska Czy formalizm zdusza innowacyjność ? Jak skutecznie poruszać się w gąszczu przepisów aby uzyskać publiczne.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska Aleksandra Malarz dyrektor Departamentu Strategii i Komunikacji.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Spotkanie informacyjne pt. „Środa z Funduszami dla osób zainteresowanych założeniem działalności gospodarczej”
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WP Gdańsk, 20 maja 2016r. Kryteria wyboru projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA HARMONOGRAM NABORÓW WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE W TRYBIE KONKURSOWYM NA 2016 ROK.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Formy wspierania przedsiębiorców przez Gminę Wałbrzych
Poddziałanie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie
kształcących w zawodach
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Małopolski Festiwal Innowacji
Zapis prezentacji:

Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

Cele badania Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Cele badania – dokonanie diagnozy funkcjonowania JST woj. Lubelskiego w zakresie: Podejmowania przez władze/administrację JST województwa lubelskiego działań wspierających rozwój na terenie JST („Polityka rozwoju”) (C1) Kreowania i stosowania przez władze/administrację JST województwa lubelskiego rozwiązań innowacyjnych („Kreowanie i stosowanie rozwiązań innowacyjnych”) (C2) Potencjału (kompetencji) władz/administracji JST województwa lubelskiego w zakresie uczestnictwa w procesach strategicznego zarządzania rozwojem i otwartości na kreowanie i stosowanie rozwiązań innowacyjnych („Stan kompetencji przedstawicieli władz/administracji JST”) (C3)

Metodologia badania Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Numer celu badania Zakres celuTechniki badawcze C1C1 „Polityka rozwoju” – diagnoza podejmowania przez władze/administrację JST województwa lubelskiego działań wspierających rozwój na terenie JST, Desk research C2C2 „Kreowanie i stosowanie rozwiązań innowacyjnych” - diagnoza kreowania i stosowania przez władze/administrację JST województwa lubelskiego rozwiązań innowacyjnych PAPI (223) C3C3 „Stan kompetencji przedstawicieli władz / administracji lokalnej / regionalnej” - diagnoza potencjału (kompetencji) władz/administracji JST województwa lubelskiego w zakresie uczestnictwa w procesach strategicznego zarządzania rozwojem i otwartości na kreowanie i stosowanie rozwiązań innowacyjnych IDI (92), Panel ekspertów

Wyniki badania Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie

Priorytety działań JST województwa lubelskiego Żródło: Opracowanie własne na podstawie wyników badania IDI (n=72)

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Obszar „Polityka rozwoju” Wykorzystanie narzędzi strategicznych przez JST Zdecydowana większość podmiotów reprezentujących JST w województwie lubelskim posiada aktualną strategię rozwoju danego obszaru. Odsetek ten jest – jak wynika ze zrealizowanego badania PAPI – nieco niższy w przypadku gmin wiejskich (około 80%). Horyzont czasowy, do jakiego odnoszą się wspomniane dokumenty, najczęściej obejmuje okres do roku 2015, Często odnaleźć można jednak dokumenty, które swym zakresem sięgają poza wspomnianą datę (rok 2018 czy 2020).

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Obszar „Polityka rozwoju” Współpraca JST z innymi podmiotami Wysoki poziom zaangażowania JST województwa lubelskiego – bez względu na poziom na którym działają – w procesy tworzenia partnerstw czy inicjatyw lokalnych, w tym – udziału w organizacjach zrzeszających samorządy W przypadku współpracy międzynarodowej dominującą formą są umowy partnerskie z JST z krajów Europy Wschodniej - choć w przypadku gmin miejskich oraz miast posiadających prezydentów, często pojawiają się deklaracje współpracy z przedstawicielami zachodnich JST, W przypadku powyższych JST pojawiają się także – inne, formy współpracy, takie jak np. realizacja wspólnych projektów z partnerami zagranicznymi.

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Obszar „Polityka rozwoju” Promowanie lokalnych zasobów Niewątpliwą silną stroną JST województwa lubelskiego, intensywnie wzmacnianą przez działania Władz Województwa i Urzędu Marszałkowskiego, jest promowanie lokalnego potencjału turystycznego i lokalnych produktów żywnościowych. Działania o tym charakterze występują w co drugiej badanej JST - w odniesieniu do promowania lokalnych walorów turystycznych, Nieco rzadziej (w co trzeciej badanej JST) – podejmowane są przez JST w odniesieniu do promowania sfery dorobku kulinarnego Zjawiska o tym charakterze dominują na terenach gmin wiejskich i miejsko - wiejskich.

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Obszar „Kreowanie i stosowanie rozwiązań innowacyjnych” Żródło: Opracowanie własne na podstawie wyników badania PAPI (n=223) Rodzaje działań prorozwojowych w JST województwa lubelskiego

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Obszar „Kreowanie i stosowanie rozwiązań innowacyjnych” Żródło: Opracowanie własne na podstawie wyników badania PAPI (n=214) Postrzeganie „zielonego wzrostu” przez JST województwa lubelskiego W (n=158)M-W (n=20)M (n=13)MP (n=5)Pow (n=18) „Chcielibyśmy wspierać inwestycje firm związanych z zielonym wzrostem, ale nie wiemy jak to zrobić” „Chcielibyśmy wspierać inwestycje firm związanych z zielonym wzrostem, i posiadamy wiedzę w tym zakresie” „Nie chcielibyśmy wspierać inwestycji firm związanych z zielonym wzrostem” Brak zdania na temat ew. wspierania zielonego wzrostu

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Obszar „Kreowanie i stosowanie rozwiązań innowacyjnych” Żródło: Opracowanie własne na podstawie wyników badania PAPI (n=210) Postrzeganie „biogospodarki” przez JST województwa lubelskiego W (n=155)M-W (n=19)M (n=13)MP (n=5)Pow (n=18) „Chcielibyśmy wspierać inwestycje firm związane z biogospodarką, ale nie wiemy jak to zrobić” „Chcielibyśmy wspierać inwestycje firm związane z zbiogospodarką, i posiadamy wiedzę w tym zakresie” „Nie chcielibyśmy wspierać inwestycji firm związanych z biogospodarką” Brak zdania na temat ew. wspierania rozwoju biogospodarki

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Obszar „Stan kompetencji przedstawicieli władz/administracji JST” K1. Uwzględnianie innowacyjności jako czynnika rozwoju, K2. Wykorzystywanie strategii jako narzędzia zarządzania rozwojem JST, K3. Stymulowanie powiązań pomiędzy środowiskami z terenu JST, K4. Zarządzanie zasobami ludzkimi na potrzeby rozwoju JST, K5. Kreowanie „miękkich” rozwiązań wspierających rozwój/innowacyjność firm z terenu JST, K6. Kreowanie podmiotów wspierających rozwój/innowacyjność firm z terenu JST, K7. Współpraca z innymi podmiotami na rzecz rozwoju, w tym rozwoju innowacyjnego firm z terenu JST. Analizie poddano siedem kompetencji, zidentyfikowanych jako ważne dla realizacji skutecznych procesów zarządzania rozwojem JST

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Obszar „Stan kompetencji przedstawicieli władz/administracji JST” W ramach każdej z kompetencji rozpatrywane były (poprzez badania IDI) określone zagadnienia związane z : Wiedzą, Umiejętnościami, Podstawami … posiadanymi/reprezentowanymi w poszczególnych JST

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Obszar „Stan kompetencji przedstawicieli władz/administracji JST” Przykładowo, dla kompetencji „ K1. Uwzględnianie innowacyjności jako czynnika rozwoju”, pod uwagę wzięto: W odniesieniu do zakresu „Wiedzy” – 6 elementów W odniesieniu do zakresu „Umiejętności” – 5 elementów W odniesieniu do zakresu „Postaw” – 1 element

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie K1. Uwzględnianie innowacyjności jako czynnika rozwoju

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie K2. Wykorzystywanie strategii jako narzędzia zarządzania rozwojem JST

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie K2. Wykorzystywanie strategii jako narzędzia zarządzania rozwojem JST

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie K3. Stymulowanie powiązań pomiędzy środowiskami z terenu JST

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie K4. Zarządzanie zasobami ludzkimi na potrzeby rozwoju JST

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie K5. Kreowanie „miękkich” rozwiązań wspierających rozwój firm z terenu JST

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie K6. Kreowanie podmiotów wspierających rozwój/innowacyjność firm z terenu JST

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie K7. Współpraca z innymi podmiotami na rzecz rozwoju/rozwoju innowacyjnego firm z terenu JST

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Rekomendacje Rekomendacje dla Samorządu Województwa/Urzędu Marszałkowskiego przygotowanie i upowszechnienie materiałów prezentujących dobre praktyki w zakresie wspierania przedsiębiorczości lokalnej przez władze/administrację JST, wdrożenie programów konkursowych promujących współpracę pomiędzy gminami z jednego/danego powiatu lub z różnych powiatów, ukierunkowaną na rozwój gospodarczy na ich terenie, wdrożenie regionalnego/lokalnego systemu „certyfikacji usług instytucji otoczenia biznesu dla przedsiębiorstw” ukierunkowanego na podniesienie jakości oferowanych usług, realizacja ewaluacji dotyczących działań podejmowanych przez JST w zakresie wspierania rozwoju przedsiębiorczości i innowacyjności oraz poziomu ich kompetencji w tym zakresie.

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Rekomendacje Rekomendacje dla „lokalnych” JST tworzenie na poziomie JST ciał doradczych/opiniotwórczych dla decydentów dla władz/administracji JST, organizacja na poziomie danych JST inicjatyw zorientowanych na kreowanie talentów, organizacja/udział przedstawicieli władz/administracji JST w spotkaniach z innowacyjnymi przedsiębiorcami, opracowanie standardów obsługi inwestorów zainteresowanych podjęciem współpracy z danym JST, doraźne lub stałe zatrudnienie/nawiązanie współpracy, przez władze JST, z doradcą (osoba z poza gminy) w zakresie stymulowania rozwoju gospodarczego danego JST.

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Dziękuję za uwagę