Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, 19.11.2014 r. Opracowała:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Znaczenie procedur celnych dla sądowej ochrony praw własności przemysłowej w szczególności przed naruszeniem patentów. Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Katedra.
Advertisements

Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia vs ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
PODSTAWOWE DOKUMENTY Z ZAKRESU REALIZACJI ZADAŃ OBRONY CYWILNEJ PREZENTUJE: HIERONIM WAWRZYNIAK Kierownik Oddziału Ochrony Ludności Wydziału Zarządzania.
Rachunki regionalne Urząd Statystyczny w Katowicach Ośrodek Rachunków Regionalnych Ogólnopolska konferencja naukowa z okazji obchodów Dnia Statystyki Polskiej.
Informacja na temat stanu prac nad przygotowaniem samorządu województwa do przyszłej perspektywy finansowej UE Toruń, maj 2012 r. Departament.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
TERYT 2 Współdziałanie w zakresie objęcia nadzorem wstępnej weryfikacji danych inicjalnej bazy danych PRG w zakresie granic jednostek i obrębów ewidencyjnych.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Informacja o działalności Biura Analiz Instytucjonalnych i Raportowania oraz audycie informacji instytucjonalnej na UJ Maria Próchnicka.
Regulamin Komisji Rewizyjnej. Regulamin Komisji REGULAMIN GŁÓWNEJ KOMISJI REWIZYJNEJ ZWIĄZKU NAUCZYCIELSTWA POLSKIEGO § 1 Główna Komisja Rewizyjna, zwana.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Departament Polityki Regionalnej Mój region w Europie Aktualizacja Planu komunikacji Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Dyskusja panelowa II: Wsparcie skutecznego audytu wewnętrznego w dziale/działach dr Adam Niedzielski – Dyrektor Departamentu Strategii i Funduszy Europejskich.
GEOTERMIA-CZARNKÓW SP. Z O.O. SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z DZIAŁALNOŚCI za 2014r.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Spotkanie informacyjne. NIE WYKLUCZAJ SIĘ Z SUKCESU!
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Harmonogram i program prac związanych ze sporządzeniem planów gospodarowania wodami dla obszarów dorzeczy wraz z zestawieniem działań, które należy przeprowadzić.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Główne etapy procedury administracyjnej związanej z uzyskaniem stopnia doktora nauk chemicznych Uzyskanie kompetencji merytorycznych wynikających realizacji.
Oprac: Wydział Wdarażania Programów UE PFRON 1 Sektorowy Program Operacyjny Rozwój Zasobów Ludzkich Działanie 1.4 „Integracja zawodowa i społeczna osób.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2012/2013 Senat PG, r. Opracowała:
INNOWACYJNY PROGRAM KSZTAŁCENIA W KLASIE SŁUŻB MUNDUROWYCH Autorzy: JUSTYNA RATAJCZAK, ELŻBIETA MORTKA, ANDRZEJ DĄBROWSKI ROK 2010/2011 ZESPÓŁ SZKÓŁ W.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Koncepcja powołania Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Lublin spotkanie wewnętrzne 1 czerwca 2011 r.
Po co administracji publicznej zarządzanie ? propozycja dydaktyczna na studiach podyplomowych Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
1 Akademicki Inkubator Gospodarczy PG (AIG PG) KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA.
O konkursie Konkurs Employer Branding Stars (EBstars) jest organizowany przez portal HRstandard.pl na terenie Rzeczpospolitej Polskiej w oparciu o regulamin.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
PODSUMOWANIE PRAC KOMISJI DIALOGU OBYWATELSKIEGO PRZY WYDZIALE ZDROWIA I SPRAW SPOŁECZNYCH ROK 2015 Justyna K. Ochędzan Przewodnicząca KDO przy WZiSS Prezes.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Informacja na temat projektu informatycznego „Centralizacja przetwarzania danych” V Krajowa Konferencja System Informacji Przestrzennej w Lasach Państwowych.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
EContentplus – szansa dla archiwów, muzeów i bibliotek Anna Bramska Krajowy Punkt Kontaktowy eContentplus Chalin, 5 września 2006.
KANDYDAT DO ŁÓDZKIEJ RADY DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO ŁUKASZ WASZAK.
O konkursie Konkurs Employer Branding Stars (EBstars) jest organizowany przez Employer Branding Institute Sp. z o.o. na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
Harmonogram prac nad projektem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, styczeń 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
Zewnętrzne źródła finansowania bibliotek uczelni publicznych w Polsce na przykładzie Biblioteki Głównej AWF w Warszawie Violetta Perzyńska, Biblioteka.
kapitałem intelektualnym w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
SERDECZNIE WITAMY NA POSIEDZENIU WYJAZDOWYM LUBLIN
kształcących w zawodach
Analiza problemów zgłoszonych do zespołu ds
Portal Publikacyjny UAM
Ustawa 2.0 – pomoc materialna
Plan Produkcji i Obrotu
Regulamin działania KM RPO WP
Forum Komisji Dialogu Społecznego
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała: Alicja Konczakowska

Plan prezentacji Sprawozdanie roczne UKZJK 2013/ Dokumenty UKZJK 2.Opis działalności UKZJK w roku akademickim 2013/ Informacja o powołanych zespołach, o prowadzonych działaniach i ich efektach 4.Informacja o zjawiskach niepożądanych i działaniach w celu ich wyeliminowania 5.Inne działania projakościowe 6.Sprawozdania roczne Wydziałowych KZJK oraz KZJK w centrach dydaktycznych

1. Dokumenty UKZJK Sprawozdanie roczne UKZJK 2013/ Dokument powołania UKZJK Pismo Okólne nr 18/2012 z 1 października 2012 r Skład osobowy UKZJK Pismo Okólne nr 36/2013 z 17 października 2013 r. w sprawie zmian w składzie UKZJK Pismo Okólne nr 4/2014 z 12 lutego 2014 r. w sprawie zmian w składzie UKZJK Pismo Okólne nr 13/2014 z 7 maja 2014 r. w sprawie zmian w składzie UKZJK UKZJK liczy 19 członków, w tym: 2 przedstawicieli Samorządu Studentów PG, 1 przedstawiciel Samorządu Doktorantów PG, 1 przedstawiciel Konwentu PG (powołany 12 lutego 2014 r.)

2. Opis działalności UKZJK w roku akademickim 2013/2014 Sprawozdanie roczne UKZJK 2013/ Posiedzenie UKZJK – 10 posiedzeń, każde udokumentowane protokołem dostępnym w DZJ Harmonogram pracy na rok akademicki 2013/2014 – Harmonogram działań na rok akademicki 2013/2014. Załącznik nr 1

2. Opis działalności UKZJK w roku akademickim 2013/2014 Sprawozdanie roczne UKZJK 2013/ UKZJK opracowała akty wewnętrzne PG: Zarządzenie Rektora PG nr 31/2013 z 6 listopada 2013 r. w sprawie: wprowadzenia wzorów dokumentów dotyczących procesu dyplomowania na studiach wyższych na Politechnice Gdańskiej, Zarządzenie Rektora PG nr 15/2014 z 24 marca 2014 r. w sprawie: wprowadzenia wzorów dokumentów dotyczących procesu dyplomowania na studiach wyższych na Politechnice Gdańskiej,

2. Opis działalności UKZJK w roku akademickim 2013/2014 Sprawozdanie roczne UKZJK 2013/ UKZJK opracowała akty wewnętrzne PG: Zarządzenie Rektora PG nr 17/2014 z 1 kwietnia 2014 r. w sprawie: wprowadzenia wytycznych i wymagań edytorskich dla autorów prac dyplomowych lub projektów dyplomowych realizowanych na studiach wyższych na Politechnice Gdańskiej, Zarządzenie Rektora PG nr 31/2014 z 2 lipca 2014 r. w sprawie: wprowadzenia cyfrowej Uczelnianej Księgi Jakości Kształcenia PG, cyfrowych Ksiąg Jakości Kształcenia na wydziałach PG, cyfrowych Ksiąg Jakości Kształcenia w centrach dydaktycznych PG.

2. Opis działalności UKZJK w roku akademickim 2013/2014 Sprawozdanie roczne UKZJK 2013/ UKZJK uczestniczyła w modyfikowaniu lub opracowała akty wewnętrzne PG: 3 Pisma Okólne w sprawie zmiany składu osobowego UKZJK, 7 procedur przyjętych na posiedzeniach UKZJK (nr 4, nr 8, nr 9, nr 10, nr 11), 2 procedury nie poddane pod głosowanie na posiedzeniu UKZJK (nr 5 i nr 6), Wymagania edytorskie dla edytorskich dla autorów prac dyplomowych lub projektów dyplomowych realizowanych na studiach wyższych na PG, Procedurę wydziałową: Ochrona własności intelektualnej, która jest zatwierdzana przez dziekana wydziału (realizowana na 7 wydziałach PG). Wytyczne zostały przygotowane i zatwierdzone na posiedzeniu UKZJK.

3. Informacja o powołanych zespołach Sprawozdanie roczne UKZJK 2013/ Zespoły robocze – UKZJK powołała 3 zespoły robocze – Raport dotyczący pracy zespołów roboczych powołanych w ramach UKZJK. Załącznik nr Uczelniane Zespoły ds. Oceny Jakości Kształcenia PG – UKZJK powołała 3 zespoły – Raport dotyczący pracy Uczelnianych Zespołów ds. Oceny Jakości Kształcenia. Załącznik nr Zespół Redakcyjny – Zeszyt problemowy PG nr 1/2014 „Dzień Jakości PG”, seria Jakość kształcenia.

3. Informacja o powołanych zespołach Sprawozdanie roczne UKZJK 2013/ UKZJK przygotowała dokument: Ocena realizacji zadań strategicznych PG w zakresie obszarów związanych bezpośrednio i pośrednio z jakością kształcenia. Załącznik nr Prace realizowane przez grupę pracodawców pod kierunkiem przedstawiciela pracodawców w UKZJK, dotyczące głównie absolwentów WETI, podsumowanie w referacie: Wykształcenie absolwenta PG w ocenie pracodawców, wygłoszonym na Seminarium „Dzień Jakości PG”, 24 czerwca 2014 r.

3. Informacja o powołanych zespołach Sprawozdanie roczne UKZJK 2013/ UKZJK dyskutowała nad treścią dokumentu Uczelniany System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia na PG (uchwała Senatu PG nr 15/2012/XXIII z 21 listopada 2012 r.). Komisja stwierdziła, że nie ma potrzeby wprowadzania poprawek UKZJK współpracuje z Senacką Komisją ds. Kształcenia oraz z Zespołem ds. Krajowych Ram Kwalifikacji.

4. Informacja o zjawiskach niepożądanych i działaniach Sprawozdanie roczne UKZJK 2013/2014 UKZJK opracowała i wdrożyła procedurę zgłaszania zmian lub udoskonaleń – Procedura nr 2 z 23 stycznia 2013 r. UKZJK otrzymała 34 wnioski, w tym: 28 dotyczących potrzeby udoskonalenia oraz 6 dotyczących wykrytych niezgodności – Raport dotyczący zgłoszonych potrzeb zmiany.

5. Inne działania projakościowe: Sprawozdanie roczne UKZJK 2013/ Aktualizacja strony internetowej Jakości Kształcenia na PG Organizacja drugiego seminarium „Dzień Jakości na PG” pod hasłem: Wskaźniki jakości w obszarach strategicznych PG. Referaty były prezentowane w trzech blokach tematycznych: Jakość kształcenia w ocenie kandydatów na studia, studentów, doktorantów i pracodawców (4 referaty), Realizacja założeń strategicznych w zakresie jakości kształcenia (4 referaty), Narzędzia systemowe w zapewnianiu i doskonaleniu jakości (4 referaty). Referaty zostaną opublikowane w Zeszytach problemowych PG nr 2, w serii „jakość kształcenia” Referaty wygłoszone na pierwszym seminarium „Dzień Jakości na PG” zostały opublikowane w Zeszycie problemowym nr 1/2014, Dzień Jakości PG

6. Sprawozdania roczne wydziałów i centrów Sprawozdanie roczne UKZJK 2013/ Sprawozdania roczne wydziałów i centrów dydaktycznych zawierają: Dokument powołania, Skład osobowy, Harmonogram pracy, Opis działalności w roku akademickim 2013/214, w tym: liczbę odbytych zebrań, informację o formie ich dokumentowania, informację o powołanych zespołach, o prowadzonych działaniach i ich efektach, informację o zjawiskach niepożądanych i podjętych działaniach, opracowane akty wewnętrzne wydziału/centrum, inne ważne działania, Harmonogram działań na rok 2014/ Dane liczbowe opisujące ilościowe działania komisji wydziałowych i centrów dydaktycznych zestawiono w załączniku nr 5 do sprawozdania.

Wszystkie informacje o działaniach UKZJK są dostępne na: ksztalcenia na stronie głównej PG w informacjach: O Uczelni Jakość kształcenia Sprawozdanie roczne UKZJK 2013/2014

Dziękuję wszystkim członkom UKZJK za bardzo sumienną działalność w roku akademickim 2013/2014, za udział w pracach zespołów i zgłaszanie krytycznych uwag, które umożliwiają doskonalenie jakości UKZJK. Dziękuję pracownikom Działu Zarządzania Jakością za działania merytoryczne i obsługę wszystkich działań UKZJK. Sprawozdanie roczne UKZJK 2013/2014