KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata 2012-2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Dziecko 6-letnie w szkole”
Advertisements

POŁĄCZENIE SIŁ TO POCZĄTEK, POZOSTANIE RAZEM TO POSTĘP, WSPÓLNA PRACA TO SUKCES. HENRY FORD ROLA I ZADANIA DORADCY ZAWODOWEGO W REALIZACJI ZADAŃ EDUKACYJNO-DORADCZYCH.
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w warunkach MOW Zadania dyrektora, organizacja pracy zespołów, opracowywania IPET Wydział Specjalnych Potrzeb.
Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka w aspekcie doświadczeń OWIiWR oraz NPWWR Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka w aspekcie.
Podstawy prawne współpracy PPP ze szkołami. Podstawa prawna działania Poradni ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 6 ul. Rzgowska 25 PPP 6 Łódź.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2014/2015 cz.1 Rok szkolny 2014/2015 Rok szkolny 2013/2014 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
Awans zawodowy nauczycieli.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Program Aktywizacja i Integracja Poznań, styczeń 2015r.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 2 w Łodzi ul. Motylowa 3 tel
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Specjalistyczna Poradnia Wspierania Rozwoju i Terapii ul. Hipoteczna 3/5 Łódź tel
SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE W POLSCE.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii nr 2 w Szczecinie jest placówką koedukacyjną - dla dziewcząt i chłopców - uczęszczających do Gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
Sprawozdanie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Łysomicach za rok 2015 od do
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Art. 42 ustawy – Karta Nauczyciela Organizacja pracy świetlicy szkolnej Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Sześciolatek idzie do szkoły
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
kształcących w zawodach
SZANSA Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży
Termin realizacji: r. – r.
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Grudziądz, 11 września 2017 r.
Zapis prezentacji:

KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata

Koncepcja Pracy PPP w Nisku PODSTAWA PRAWNA Koncepcja pracy poradni oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych: - Statut poradni, - Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r., z póź. zmianami, - Karta Nauczyciela – ustawa z dn r, ustawa z dn r o zmianie ustawy Karta Nauczyciela, - Rozporządzenie MEN z 7 października 2009r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz 1324), - Rozporządzenie MEN z dnia 17 listopada 2010r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno – pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz.U. Nr 228, poz. 1488), - Rozporządzenie MEN z dnia 17 listopada 2010r w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

Koncepcja pracy PPP w Nisku MISJA Jesteśmy dla dzieci, młodzieży i wszystkich dorosłych odpowiedzialnych i zaangażowanych w ich rozwój. Pomagamy zapobiegać trudnościom rozwojowym, zagrożeniom społecznym i tworzyć funkcjonalne systemy rodzinne i środowiskowe. WIZJA Poradnia posiada: - Wykwalifikowanych, kompetentnych pracowników /psychologów, pedagogów, logopedów / - Odpowiednia bazę lokalową do realizacji zadań. - Sprawną i przejrzystą organizację pracy. - Różnorodne narzędzia badawcze i pomoce terapeutyczne, dzięki którym dokonuje rzetelnej i trafnej diagnozy z wykorzystaniem wszystkich dostępnych źródeł informacji.

Koncepcja pracy PPP w Nisku Poradnia działa od 1979, obecnie na terenie Powiatu Niżańskiego, obejmującego 7 gmin: Harasiuki, Jarocin, Jeżowe, Krzeszów, Nisko, Rudnik nad Sanem, Ulanów. W Poradni pracuje 9 specjalistów: psycholodzy, pedagodzy, doradca zawodowy, surdologopeda i neurologopeda. Nadrzędną wartością, którą kierują się pracownicy jest dobro osób korzystających z pomocy placówki. Pracownicy Poradni stale podnoszą swoje kwalifikacje poprzez udział w szkoleniach. Zadania Poradni będą realizowane poprzez następujące działania:

Koncepcja pracy PPP w Nisku 1. Badania diagnostyczne (diagnostyka w poradni) - psychologiczne - pedagogiczne - logopedyczne - dotyczące wyboru zawodu (w tym uczniów z problemami zdrowotnymi, którzy mają ograniczenia wyborze drogi zawodowej) - badania przesiewowe: dojrzałości szkolnej, mowy, słuchu i wzroku (w teren 2. Pomoc indywidualna - pomoc psychologiczna - terapia pedagogiczna - terapia logopedyczna 3. Organizacja i prowadzenie na terenie poradni grup rozwojowych i terapeutycznych: - rozwijające umiejętności emocjonalno-społeczne - ogólnorozwojowe dla dzieci uzdolnionych poznawczo - rozwijające myślenie i umiejętności twórcze - dla młodzieży z problemami emocjonalno-motywacyjnymi - dla dzieci z trudnościami w nauce kl. 0-III - dla dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki - dla dzieci z cechami nadpobudliwości psychoruchowej

Koncepcja Pracy PPP w Nisku 4. Warsztaty umiejętności wychowawczych dla rodziców 5. Grupa wsparcia dla psychologów i pedagogów szkolnych 6. Dni otwarte w Poradni 7. Działania profilaktyczno-edukacyjne na rzecz rodziców - prelekcje - pogadanki - porady 8. Stałe punkty konsultacyjne - psychologiczne - logopedyczne - doradztwa zawodowego 9. Warsztaty dla dzieci i młodzieży - samopoznania dotyczące wyboru szkoły ponadgimnazjalnej - dla uczniów gimnazjum i szkół średnich dotyczące planowania kariery edukacyjno- zawodowej 10. Spotkania z młodzieżą klas maturalnych związanych ze współczesnym rynkiem pracy

Koncepcja Pracy PPP w Nisku 11. Uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej i Zespołu do spraw udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole 12. Konsultacje z nauczycielami i dyrektorami w sprawie indywidualnych przypadków 13. Współpraca z innymi placówkami /kurator sądowy, pomoc społeczna, RODOK/ 14. Poszerzanie wiedzy i umiejętności zawodowych pracowników 15. Udoskonalenie i rozszerzenie formy promocji poradni /opracowanie materiałów reklamowych, Internet, plakaty, ogłoszenia/ 16. Poszerzanie metod badawczych i terapeutycznych – zakup nowych narzędzi diagnostycznych i terapeutycznych /programy, testy/ Koncepcja została zatwierdzona na posiedzeniu Rady Pedagogicznej w dniu r.