DANUTA SZCZEPANIK Sekretarz Miasta Legionowo EWA MILNER-KOCHAŃSKA Pełnomocnik ds. Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym Przeciwdziałanie korupcji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
Advertisements

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Anonimizacja danych adresowych pokrzywdzonego i świadka w procedurze wykroczeniowej w świetle ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o ochronie i pomocy dla.
Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
PODSTAWOWE DOKUMENTY Z ZAKRESU REALIZACJI ZADAŃ OBRONY CYWILNEJ PREZENTUJE: HIERONIM WAWRZYNIAK Kierownik Oddziału Ochrony Ludności Wydziału Zarządzania.
BEZPIECZEŃSTWO PRACY w ELBREWERY S.A. -D-DOKONANIA -P-PLANY ELBLĄG
Informacja na temat stanu prac nad przygotowaniem samorządu województwa do przyszłej perspektywy finansowej UE Toruń, maj 2012 r. Departament.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
CO TO SĄ PROJEKTY INNOWACYJNE? PROJEKTY INNOWACYJNE WYTYCZNE EFS NIE WSKAZUJĄ ODRĘBNEJ DEFINICJI INNOWACYJNOŚCI.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Awans zawodowy nauczycieli.
Struktura samorządu terytorialnego - samorząd gminny, - samorząd powiatowy, - samorząd wojewódzki.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Grupa: urzędnicy JST (operatorzy przyjmujący wnioski w urzędach)
Poznań, dnia 17 maja 2007r. KOORDYNACJA AUDYTÓW ZEWNĘTRZNYCH i MONITOROWANIE PROJEKTÓW UNIJNYCH Agnieszka Purgat Daniel Majewski Dominika Piechocka Biuro.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Ćwiczenia Zarządzanie Ryzykiem Renata Karkowska, ćwiczenia „Zarządzanie ryzykiem” 1.
Ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Harmonogram i program prac związanych ze sporządzeniem planów gospodarowania wodami dla obszarów dorzeczy wraz z zestawieniem działań, które należy przeprowadzić.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
Metodologia opracowywania powiatowej mapy zagrożeń oraz powiatowego programu poprawy bezpieczeństwa – warsztaty Wrocław, 28 października 2010 r. Projekt.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Jak sobie z nim radzić ?.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Kryzys w przedsiębiorstwie „Najtrudniej zmienić się wtedy, kiedy nie wydaje się to jeszcze konieczne……” Jack Welch.
Departament Rozwoju Regionalnego XV Posiedzenie Podkomitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward Reszkowski.
Nauczyciel funkcjonariuszem publicznym Opracował Sierż. Jacek Palarz Komisariat Policji w Rydułtowach.
SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE W POLSCE.
WYNIKI ANKIETY INTERNETOWEJ Opracowanie wyników: Dr Jarosław Załęcki Mgr Maciej Brosz „Współtwórz swoje miasto. Wysokościowce w Gdańsku”
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
BADANIA STATYSTYCZNE. WARUNKI BADANIA STATYSTYCZNEGO musi dotyczyć zbiorowościstatystycznej musi określać prawidłowościcharakteryzujące całą zbiorowość.
Plany zarządzania kryzysowego.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Współczesna środowiskowa praca socjalna na przykładzie organizowania społeczności lokalnych Zabrze, 15 czerwca 2016 rok.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (w oparciu o standard minimum) Olsztyn, 6 czerwca 2016r.
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Zapis prezentacji:

DANUTA SZCZEPANIK Sekretarz Miasta Legionowo EWA MILNER-KOCHAŃSKA Pełnomocnik ds. Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym Przeciwdziałanie korupcji w Urzędzie Miasta Legionowo Warszawa, dnia r.

Gmina Legionowo w 2008 r. otrzymała po raz czwarty certyfikat potwierdzający udział w akcji społecznej „Przejrzysta Polska” - ważny do 2010 roku

Zadania przewidziane do realizacji zgrupowano w sześciu zasadach dobrego zarządzania. Jedną z tych zasad jest „Zasada braku tolerancji dla korupcji” Zgodnie z tą zasadą urząd działa etycznie. Władze deklarują i wcielają w życie postawę nietolerowania korupcji

Wypracowanie i wdrożenie kodeksu etycznego pracowników Urzędu Miasta Legionowo

W Urzędzie Miasta Legionowo stosowane jest zarządzenie Kierownika Urzędu Miasta Legionowo w sprawie wprowadzenia procedury przeprowadzania szkoleń z zakresu etyki w życiu publicznym dla pracowników Urzędu

Wśród zasad etyki zawodowej znajdują się: -praworządność, -bezstronność i bezinteresowność, -obiektywność, -uczciwość i rzetelność, -odpowiedzialność, -jawność, -dbałość o interes publiczny.

Urząd Miasta Legionowo aktualnie znajduje się w fazie wdrażania Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym zintegrowanego z Systemem Zarządzania Jakością według wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009 certyfikowanego w czerwcu 2006 r., wg normy PN-EN ISO 9001:2001 a następnie odnowionego w 2009 r.

Procedura została zaimplementowana Zarządzeniem Nr 188/2010 Prezydenta Miasta Legionowo z dnia 09 lipca 2010 r. w sprawie wszczęcia procedury opracowania, wdrożenia i utrzymania w Urzędzie Miasta Legionowo Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym zintegrowanego z Systemem Zarządzania Jakością oraz powołanie Pełnomocnika ds. Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym

System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym wprowadzony został w celu zwiększenia zaufania do funkcjonowania urzędu w zakresie rzetelności, bezstronności podejmowanych decyzji, zarówno w odniesieniu do Klientów Urzędu, jak i do decyzji dotyczących sposobu wykorzystywania środków publicznych.

Podstawowym celem Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym jest zmniejszenie ryzyka wystąpienia zagrożenia korupcyjnego REALIZACJA CELU: 1. gruntowna analiza wszystkich procesów w celu zidentyfikowania potencjalnych zagrożeń korupcyjnych a następnie przeprowadzenia analizy i oceny ryzyka wystąpienia tych zagrożeń.

2. określenie środków zaradczych eliminujących lub zmniejszających ryzyko wystąpienia zagrożenia. 3. opracowanie i wdrożenie polityki antykorupcyjnej. 4. realizacja w systemie ustawicznych działań kształtujących właściwą postawę etyczno - moralną.

Urząd Miasta Legionowo chce w ten sposób zapewnić pracownikom pewność, że ich działania są poprawne pod względem etycznym. W ramach systemu wprowadzone zostaną procedury postępowania, wskazane wzorce zachowań, procedury jak urzędnik ma reagować na daną sytuację, która może być dwuznacznie oceniona.

Wprowadziliśmy Politykę Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakość jest cechą doskonałości. Dążąc do niej, deklarujemy: - Celowość w gospodarowaniu środkami publicznymi, - Sprawną realizację zbiorowych potrzeb mieszkańców Legionowa, - Podwyższanie poziomu zaufania Klientów, - Przeciwdziałanie możliwości wystąpienia zjawiskom korupcji, - Ciągłe szkolenie i podnoszenie świadomości pracowników Urzędu Miasta Legionowo w zakresie zagadnień związanych z zagrożeniami korupcyjnymi, -

- Okresowe przeprowadzanie analizy ryzyka występowania zdarzeń korupcyjnych i podejmowania środków minimalizujących to ryzyko, - Przestrzeganie zasad etyki zawodowej oraz podejmowanie przedsięwzięć uwzględniających strategię działania w zakresie zwalczania zagrożeń korupcyjnych. Wdrażane w Urzędzie procedury gwarantują podejmowanie właściwych i adekwatnych działań w odniesieniu do zidentyfikowanych zagrożeń i praktyk korupcyjnych.

Jesteśmy świadomi swoich powinności wobec kluczowych dziedzin życia społecznego i gospodarczego społeczności lokalnej oraz swojego miasta. Konsekwentnie realizujemy deklarowane cele oraz usprawniamy funkcjonowanie Systemu Zarządzania Jakością zintegrowanego z Systemem Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym.

Niniejsza Polityka Jakości jest jednym z podstawowych dokumentów Urzędu Miasta Legionowo i stanowi wyraz zbiorowych aspiracji jego kierownictwa i pracowników. Prezydent Miasta Legionowo i Kierownictwo Urzędu gwarantują swoje osobiste uczestnictwo w budowie oraz doskonaleniu Systemu Zarządzania Jakością zintegrowanego z Systemem Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym.

Ponadto dokonujemy analizy obszarów potencjalnych zagrożeń korupcyjnych. Jest to niezmiernie ważne w takich sferach, w których dana decyzja w dużej mierze zależy od urzędnika. Podstawę Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym stanowi proces zarządzania ryzykiem korupcyjnym, który poprzez usystematyzowaną identyfikację, analizę i ocenę zdarzeń potencjalnie korupcyjnych występujących w procesach realizowanych w urzędzie, pozwala na zidentyfikowanie istotnych ryzyk, w odniesieniu do których podejmowane są działania ograniczające możliwość wystąpienia korupcji.

Nasze pierwsze doświadczenia wykazują to, że aby System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym spełniał swoje funkcje konieczne jest odpowiednie nastawienie pracowników urzędu, w tym na stanowiskach kierowniczych, które muszą czuć potrzebę zastosowania takiego narzędzia.

W związku z powyższym Urząd Miasta Legionowo od maja 2010 r. przeprowadził szereg szkoleń z zakresu wdrażania systemu antykorupcyjnego oraz przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym w jednostce samorządu terytorialnego, realizowanego przez DGA S.A w ramach projektu „Szkolenia i pomoc doradcza w zakresie etyki i unikania konfliktu interesu w samorządzie terytorialnym”, realizowanego w partnerstwie z MSWiA współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Naszym zdaniem proces szkoleń ma fundamentalne znaczenie dla tworzenia systemu. Składał się z szeregu etapów: 1. szkolenie wstępne dla pracowników. 2. szkolenie wstępne dla kierowników. 3. szkolenie wstępne dla Pełnomocnika ds. SPZK i zespołu roboczego. 4. szkolenie z zakresu identyfikacji zagrożeń. 5. szkolenie z zakresu szacowania ryzyka. 6. szkolenie z zakresu postępowania z ryzykiem. 7. szkolenie z zakresu rozwiązywania problemów.

Została przeprowadzona również ankieta anonimowa na temat postrzegania zasad etycznych w urzędzie w celu zbadania świadomości pracowników w zakresie korupcji. Wdrożyliśmy również tematykę korupcji do służby przygotowawczej nowo zatrudnianych pracowników samorządowych, ponieważ naszym zdaniem podnoszenie świadomości pracowników jest bardzo ważnym elementem w zakresie przeciwdziałania korupcji.

Korzyści z wdrożenia systemu antykorupcyjnego -zwiększenie zaufania do Urzędu klientów i lokalnych społeczności

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ!