Strategia rozwoju Miasta Siedlce do 2025 roku w ramach spotkanie konsultacyjne – Siedlce, 30.09.2015 r. Dr Bartłomiej Kołsut.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Advertisements

Tauron-dystrybucja.pl Rozwój elektroenergetyki na Śląsku Opolskim.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Krajowa produkcja leków jako niezbędny warunek skutecznej polityki lekowej państwa dr Bohdan Wyżnikiewicz Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Katowice,
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA Czerwiec 2015r.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Strategia rozwoju Miasta Siedlce do 2025 roku w ramach II spotkanie warsztatowe – Siedlce, r.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
PROGRAM OPERACYJNY „ROZWOJU WOJEWÓDZTW POLSKI WSCHODNIEJ" Warszawa, 30 marca 2006.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa”
DANUTA SZCZEPANIK Sekretarz Miasta Legionowo EWA MILNER-KOCHAŃSKA Pełnomocnik ds. Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym Przeciwdziałanie korupcji.
Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom krajowy i regionalny. Perspektywa finansowa Toruń, 16 lipca 2013 r.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
Metodologia opracowywania powiatowej mapy zagrożeń oraz powiatowego programu poprawy bezpieczeństwa – warsztaty Wrocław, 28 października 2010 r. Projekt.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
Nowa perspektywa finansowa Zarys RPO v.1 Toruń, lipiec 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania.
CELE STRATEGICZNE Gospodarki Komunalnej Miasta Poznania.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
Strategia Koncepcja działania organizacji umożliwiająca osiągnięcie sukcesu w przyszłych warunkach.
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
ZBADANIE POTENCJAŁU INNOWACYJNEGO SUBREGIONU RADOMSKIEGO Projekt realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach działania 2.6 Regionalne.
Departament Rozwoju Regionalnego XV Posiedzenie Podkomitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward Reszkowski.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
Strategia rozwoju kierowanego przez społeczność na lata Lokalna Grupa Działania Ziemia Gotyku.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
CELE STRATEGICZNE Gospodarki Komunalnej Miasta Poznania.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w roku 2014 Jolanta Rudnicka Biuro Ewaluacji Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO r. Departament.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Zarządzanie strategiczne 5
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Zapis prezentacji:

Strategia rozwoju Miasta Siedlce do 2025 roku w ramach spotkanie konsultacyjne – Siedlce, r. Dr Bartłomiej Kołsut

Plan prezentacji 1.Wstęp 2.Diagnoza i jej synteza 3.Cele i działania 4.Propozycje projektów 5.Konsultacje i dyskusja

1. Wstęp Strategia rozwoju zarysowuje drogę przejścia od stanu istniejącego do stanu docelowego z wyborem określonych priorytetów i własnym, kreatywnym udziałem. Sytuacja aktualna [2015 r.] STRATEGIA Wizja [2025 r.]

1. Wstęp Etapy opracowania strategii: 1. Szczegółowa diagnoza stanu (128 stron)

1. Wstęp Etapy opracowania strategii: 1. Szczegółowa diagnoza stanu (128 stron) 2. Synteza ustaleń diagnostycznych (metoda SWOT)

1. Wstęp Etapy opracowania strategii: 1. Szczegółowa diagnoza stanu (128 stron) 2. Synteza ustaleń diagnostycznych (metoda SWOT) 3. Rangowanie poszczególnych czynników rozwoju miasta

1. Wstęp Etapy opracowania strategii: 1. Szczegółowa diagnoza stanu (128 stron) 2. Synteza ustaleń diagnostycznych (metoda SWOT) 3. Rangowanie poszczególnych czynników rozwoju miasta 4. Określenie powiązań pomiędzy zidentyfikowanymi czynnikami – wybór wariantu strategicznego

1. Wstęp Etapy opracowania strategii: 1. Szczegółowa diagnoza stanu (128 stron) 2. Synteza ustaleń diagnostycznych (metoda SWOT) 3. Rangowanie poszczególnych czynników rozwoju miasta 4. Określenie powiązań pomiędzy zidentyfikowanymi czynnikami – wybór wariantu strategicznego 5. Wyznaczenie celów i działań rozwojowych

1. Wstęp Etapy opracowania strategii: 1. Szczegółowa diagnoza stanu (128 stron) 2. Synteza ustaleń diagnostycznych (metoda SWOT) 3. Rangowanie poszczególnych czynników rozwoju miasta 4. Określenie powiązań pomiędzy zidentyfikowanymi czynnikami – wybór wariantu strategicznego 5. Wyznaczenie celów i działań rozwojowych 6. Identyfikacja priorytetowych projektów

2. Diagnoza i jej synteza Szczegółowa diagnoza stanu objęła 10 zagadnień: 1.Demografia 2.Środowisko przyrodnicze 3.Potencjał gospodarczy 4.Rynek pracy 5.Infrastruktura komunalna i mieszkaniowa 6.Infrastruktura drogowa 7.Wychowanie przedszkolne i edukacja 8.Kultura, sztuka, sport i rekreacja 9.Ochrona zdrowia 10.Finanse miasta

2. Diagnoza i jej synteza Ocena wskaźnikowa sytuacji Siedlec dokonywana w oparciu o porównanie do jednostek o podobnych uwarunkowaniach: 1.Biała Podlaska 2.Ciechanów 3.Krosno 4.Łomża 5.Ostrołęka 6.Sieradz 7.Skierniewice 8.Tarnobrzeg

2. Diagnoza i jej synteza Ocena wskaźnikowa sytuacji Siedlec dokonywana w oparciu o porównanie do jednostek o podobnych uwarunkowaniach: 1.Biała Podlaska 2.Ciechanów 3.Krosno 4.Łomża 5.Ostrołęka 6.Sieradz 7.Skierniewice 8.Tarnobrzeg

2. Diagnoza i jej synteza Metoda SWOT jako synteza ustaleń szczegółowych:

2. Diagnoza i jej synteza Metoda SWOT jako synteza ustaleń szczegółowych: Mocne strony – wszystko to, co stanowi atut, przewagę, zaletę (sytuacja wewnętrzna miasta)

2. Diagnoza i jej synteza Metoda SWOT jako synteza ustaleń szczegółowych: Mocne strony – wszystko to, co stanowi atut, przewagę, zaletę (sytuacja wewnętrzna miasta) Słabe strony – wszystko to, co stanowi słabość, barierę, wadę (sytuacja wewnętrzna miasta)

2. Diagnoza i jej synteza Metoda SWOT jako synteza ustaleń szczegółowych: Mocne strony – wszystko to, co stanowi atut, przewagę, zaletę (sytuacja wewnętrzna miasta) Słabe strony – wszystko to, co stanowi słabość, barierę, wadę (sytuacja wewnętrzna miasta) Szanse – wszystko to, co stwarza szansę korzystnej zmiany (okoliczności zewnętrzne)

2. Diagnoza i jej synteza Metoda SWOT jako synteza ustaleń szczegółowych: Mocne strony – wszystko to, co stanowi atut, przewagę, zaletę (sytuacja wewnętrzna miasta) Słabe strony – wszystko to, co stanowi słabość, barierę, wadę (sytuacja wewnętrzna miasta) Szanse – wszystko to, co stwarza szansę korzystnej zmiany (okoliczności zewnętrzne) Zagrożenia – wszystko to co stwarza niebezpieczeństwo zmiany niekorzystnej (okoliczności zewnętrzne)

2. Diagnoza i jej synteza Zagrożenia Szanse Słabe strony Mocne strony

LPMOCNE STRONYPunkty 1.Dobre położenie miasta w układach sieci drogowej, kolejowej oraz osadniczej 2. Dobrze funkcjonująca polityka wsparcia sektora gospodarczego (m.in. osobna funkcja pełnomocnika ds. obsługi inwestorów, Siedlecka Rada Biznesu) 3.Atrakcyjne tereny inwestycyjne (przede wszystkim Tarnobrzeska SSE) 4.Potencjał funkcjonujących podmiotów gospodarczych 5.Potencjał urządzonych terenów przyrodniczych podnoszący jakość życia i atrakcyjność osiedleńczą miasta 6.Względnie korzystne tendencje demograficzne (dodatni przyrost naturalni i wzrost liczby ludności) 7.Wysokiej jakości obiekty kulturalne i sportowe stwarzające dobre warunki do spędzania czasu wolnego 8.Dobrze rozwinięta infrastruktura komunalna (wodociągowa, kanalizacji sanitarnej, gazowa) 9.Ośrodek akademicki – jedno z najmniejszych miast posiadające swój Uniwersytet 10.Dobrze rozwinięte podstawowe i specjalistyczne usługi społeczne (m.in. ochrona zdrowia, edukacja, kultura) 11.Względnie dobre wyniki na lokalnym rynku pracy (liczba miejsc pracy, stopa bezrobocia) SUMA Diagnoza i jej synteza Rangowanie zidentyfikowanych czynników: Rangowanie odbyło się w ramach warsztatu i polegało na rozdzieleniu 100 pkt w ramach każdej otrzymanej tabeli wg zasady – im większa liczba punktów tym większe znaczenie danego czynnika

2. Diagnoza i jej synteza Kluczowe zasoby: 1. Dobre położenie miasta w układach sieci drogowej, kolejowej oraz osadniczej (silny ośrodek subregionalny) (12 pkt.) 2. Atrakcyjne tereny inwestycyjne (przede wszystkim Tarnobrzeska SSE) (10 pkt.)

2. Diagnoza i jej synteza Kluczowa bariera: 1. Stosunkowo trudna sytuacja finansowa miasta (20 pkt.)

2. Diagnoza i jej synteza Kluczowe szanse: 1. Dokończenie budowy autostrady A2 w układzie wschód- zachód (20 pkt.) 2. Możliwość pozyskania znacznej puli środków zewnętrznych, głównie z funduszy UE (20 pkt.)

2. Diagnoza i jej synteza Kluczowe zagrożenia: 1. Coraz większe obciążenia zadaniowe samorządu lokalnego (edukacja, pomoc społeczna, odpady i in.) bez zagwarantowania środków finansowych na ich realizację (20 pkt.) 2. Brak rozwiązań prawno-instytucjonalnych dla zarządzania miejskimi obszarami funkcjonalnymi w sferze usług i infrastruktury międzygminnej (20 pkt.)

2. Diagnoza i jej synteza Analiza SWOT/TOWS jako podstawa identyfikacji związków pomiędzy poszczególnymi czynnikami: polega na określenie siły związku między poszczególnymi mocnymi i słabymi stronami, szansami i zagrożeniami

2. Diagnoza i jej synteza Analiza SWOT/TOWS jako podstawa identyfikacji związków pomiędzy poszczególnymi czynnikami: polega na określenie siły związku między poszczególnymi mocnymi i słabymi stronami, szansami i zagrożeniami pomaga w identyfikacji silnych powiązań, obszarów problemowych w obrębie których można rozpocząć tworzenie rozwiązań, strategii cząstkowych

2. Diagnoza i jej synteza Analiza SWOT/TOWS jako podstawa identyfikacji związków pomiędzy poszczególnymi czynnikami: polega na określenie siły związku między poszczególnymi mocnymi i słabymi stronami, szansami i zagrożeniami pomaga w identyfikacji silnych powiązań, obszarów problemowych w obrębie których można rozpocząć tworzenie rozwiązań, strategii cząstkowych analizie poddano 616 relacji między parami czynników (8 macierzy relacji czynników wewnętrznych i zewnętrznych)

2. Diagnoza i jej synteza Analiza SWOT/TOWS jako podstawa identyfikacji związków pomiędzy poszczególnymi czynnikami: polega na określenie siły związku między poszczególnymi mocnymi i słabymi stronami, szansami i zagrożeniami pomaga w identyfikacji silnych powiązań, obszarów problemowych w obrębie których można rozpocząć tworzenie rozwiązań, strategii cząstkowych analizie poddano 616 relacji między parami czynników (8 macierzy relacji czynników wewnętrznych i zewnętrznych) określano siłę związku w skali trzystopniowej: 0 – brak związku, 1 – słaby związek, 2 – silny związek

2. Diagnoza i jej synteza SzanseZagrożenia Mocne strony15,8 + 10,4 = 26,29,1 + 7,1 = 16,2 Słabe strony8,5 + 2,1 = 10,64 + 4,7 = 8,7 Określanie siły związku – identyfikacja najsilniej powiązanych czynników

2. Diagnoza i jej synteza SzanseZagrożenia Mocne strony15,8 + 10,4 = 26,29,1 + 7,1 = 16,2 Słabe strony8,5 + 2,1 = 10,64 + 4,7 = 8,7 Określanie siły związku – identyfikacja najsilniej powiązanych czynników

2. Diagnoza i jej synteza SzanseZagrożenia Mocne strony Strategia ofensywna Strategia konserwatywna Słabe strony Strategia konkurencyjna Strategia defensywna Określanie siły związku – identyfikacja najsilniej powiązanych czynników

2. Diagnoza i jej synteza Najważniejsze ustalenia analizy SWOT/TOWS:

2. Diagnoza i jej synteza Najważniejsze ustalenia analizy SWOT/TOWS: 1.Sugeruje się, by w formułowaniu celów i działań stosować głównie strategię ofensywną (synergia mocnych stron i szans)

2. Diagnoza i jej synteza Najważniejsze ustalenia analizy SWOT/TOWS: 1.Sugeruje się, by w formułowaniu celów i działań stosować głównie strategię ofensywną (synergia mocnych stron i szans) 2.Bardzo istotną grupę mocnych stron, które należy wzmacniać i wykorzystywać stanowią potencjały rozwoju gospodarki (m.in. atrakcyjne tereny inwestycyjne wzmacniane szansami zlokalizowanymi w otoczeniu, np. autostrada A2)

2. Diagnoza i jej synteza Najważniejsze ustalenia analizy SWOT/TOWS: 1.Sugeruje się, by w formułowaniu celów i działań stosować głównie strategię ofensywną (synergia mocnych stron i szans) 2.Bardzo istotną grupę mocnych stron, które należy wzmacniać i wykorzystywać stanowią potencjały rozwoju gospodarki (m.in. atrakcyjne tereny inwestycyjne wzmacniane szansami zlokalizowanymi w otoczeniu, np. autostrada A2) 3.Należy wzmacniać subregionalną rolę Siedlec jako ośrodka przyciągającego mieszkańców i obsługującego mieszkańców obszaru funkcjonalnego (możliwości zwiększenia dochodów i ograniczania kosztów)

2. Diagnoza i jej synteza Najważniejsze ustalenia analizy SWOT/TOWS: 1.Sugeruje się, by w formułowaniu celów i działań stosować głównie strategię ofensywną (synergia mocnych stron i szans) 2.Bardzo istotną grupę mocnych stron, które należy wzmacniać i wykorzystywać stanowią potencjały rozwoju gospodarki (m.in. atrakcyjne tereny inwestycyjne wzmacniane szansami zlokalizowanymi w otoczeniu, np. autostrada A2) 3.Należy wzmacniać subregionalną rolę Siedlec jako ośrodka przyciągającego mieszkańców i obsługującego mieszkańców obszaru funkcjonalnego (możliwości zwiększenia dochodów i ograniczania kosztów) 4.W planowanych celach i działaniach należy zwrócić szczególną uwagę na sytuację finansową miasta

Wizja rozwoju – cel główny 1 cel strategiczny 1 cel szczegółowy 2 cel szczegółowy 2 cel strategiczny 3 cel szczegółowy 4 cel szczegółowy 3 cel strategiczny 5 cel szczegółowy 6 cel szczegółowy 4 cel strategiczny 7 cel szczegółowy 8 cel szczegółowy 3. Cele i działania

Siedlce ważnym ośrodkiem subregionalnym o stabilnej sytuacji demograficznej, miastem silnej i innowacyjnej gospodarki, zapewniającym swoim mieszkańcom wysoką jakość życia Trwały i stabilny rozwój nowoczesnej gospodarki Umacnianie roli Siedlec jako regionalnego ośrodka administracji, edukacji, kultury i sportu Rozwój infrastruktury technicznej i ograniczenie negatywnego oddziaływaniana środowisko Dobre warunki i jakość życia dla Siedlczan 3. Cele i działania WIZJA CELE STRATEGICZNE CEL PRZEKROJOWY Rozwój podporządkowany możliwościom finansowym miasta

Siedlce ważnym ośrodkiem subregionalnym o stabilnej sytuacji demograficznej, miastem silnej i innowacyjnej gospodarki, zapewniającym swoim mieszkańcom wysoką jakość życia Trwały i stabilny rozwój nowoczesnej gospodarki Umacnianie roli Siedlec jako regionalnego ośrodka administracji, edukacji, kultury i sportu Rozwój infrastruktury technicznej i ograniczenie negatywnego oddziaływaniana środowisko Dobre warunki i jakość życia dla Siedlczan 3. Cele i działania WIZJA CELE STRATEGICZNE CEL PRZEKROJOWY Rozwój podporządkowany możliwościom finansowym miasta

3. Cele i działania 1. Trwały i stabilny rozwój gospodarki  4 cele szczegółowe + 24 priorytetowe działania 1.1. Podejmowanie działań służących pozyskiwaniu inwestorów 1.2. Wspieranie rozwoju lokalnej przedsiębiorczości 1.3. Ograniczenie bezrobocia 1.4. Rozwój turystyki

3. Cele i działania 2. Umocnienie roli Siedlec jako regionalnego ośrodka administracji, edukacji, kultury i sportu  6 celów szczegółowych + 28 priorytetowych działań 2.1. Utrzymanie i rozwój funkcji administracyjnych miasta 2.2. Rozwój funkcji akademickich miasta 2.3. Organizacja i wspieranie inicjatyw artystycznych i sportowych o zasięgu regionalnym, krajowym i międzynarodowym 2.4. Podniesienie poziomu kształcenia na wszystkich poziomach szkół 2.5. Wspieranie kształcenia ustawicznego i praktycznego 2.6. Modernizacja i poprawa stanu wyposażenia infrastruktury edukacyjnej

3. Cele i działania 3. Rozwój infrastruktury technicznej i ograniczenie negatywnego oddziaływania na środowisko  7 celów szczegółowych + 28 priorytetowych działań 3.1. Budowa i modernizacja połączeń drogowych z siecią TEN-T 3.2. Rozbudowa i modernizacja systemu dróg lokalnych i subregionalnych 3.3. Rozwój i integracja różnych form transportu publicznego 3.4. Ochrona i racjonalne gospodarowanie zasobami przyrodniczymi w mieście 3.5. Rozbudowa i modernizacja infrastruktury wodno-kanalizacyjnej oraz ciepłowniczej 3.6. Racjonalny i stabilny system zbiórki, odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych 3.7. Poprawa jakości powietrza

3. Cele i działania 4. Dobre warunki i jakość życia dla Siedlczan  9 celów szczegółowych + 31 priorytetowych działań 4.1. Prowadzenie polityki przestrzennej służącej osiągnięciu ładu przestrzennego 4.2. Rewitalizacja obszarów problemowych i tworzenie wysokiej jakości przestrzeni publicznych 4.3. Rozwój budownictwa mieszkaniowego 4.4. Zwiększenie poziomu bezpieczeństwa publicznego 4.5. Rozwój nowoczesnej infrastruktury teleinformatycznej 4.6. Podniesienie poziomu usług ochrony zdrowia i profilaktyki zdrowotnej 4.7. Podniesienie poziomu usług z zakresu pomocy społecznej 4.8. Rozwój oferty wychowania przedszkolnego i opieki nad dziećmi 4.9. Wsparcie działalności organizacji pozarządowych

3. Cele i działania Cel przekrojowy. Rozwój podporządkowany możliwościom finansowym miasta:  Uzależnienie poziomu inwestycji od możliwości finansowych miasta  Realizacja przede wszystkim projektów dofinansowanych ze źródeł zewnętrznych  Poszukiwanie nowych źródeł dochodu i realizacja działań z tym związanych  Poszukiwanie sposobów ograniczania wydatków publicznych

4. Propozycje projektów Wybrane przedsięwzięcia inwestycyjne:

4. Propozycje projektów Wybrane przedsięwzięcia inwestycyjne: 1.Ważne inwestycje infrastrukturalno-transportowe wzmacniające pozycję Siedlec w regionalnym systemie osadniczym, tj. m.in. (1) Budowa tunelu oraz III etapu obwodnicy śródmiejskiej, (2) Budowa centrum przesiadkowego

4. Propozycje projektów Wybrane przedsięwzięcia inwestycyjne: 1.Ważne inwestycje infrastrukturalno-transportowe wzmacniające pozycję Siedlec w regionalnym systemie osadniczym, tj. m.in. (1) Budowa tunelu oraz III etapu obwodnicy śródmiejskiej, (2) Budowa centrum przesiadkowego 2.Ważne inwestycje poprawiające stan obszarów wymagających naprawy, tj. m.in. (1) Rewitalizacja miasta. Naprawa sytuacji kryzysowych na obszarach problemowych, (2) Rewaloryzacja zabytkowego Parku Miejskiego „Aleksandria”

4. Propozycje projektów Wybrane przedsięwzięcia inwestycyjne: 1.Ważne inwestycje infrastrukturalno-transportowe wzmacniające pozycję Siedlec w regionalnym systemie osadniczym, tj. m.in. (1) Budowa tunelu oraz III etapu obwodnicy śródmiejskiej, (2) Budowa centrum przesiadkowego 2.Ważne inwestycje poprawiające stan obszarów wymagających naprawy, tj. m.in. (1) Rewitalizacja miasta. Naprawa sytuacji kryzysowych na obszarach problemowych, (2) Rewaloryzacja zabytkowego Parku Miejskiego „Aleksandria” 3.Ważne inwestycje poprawiające stan techniczny i podnoszące jakość życia w mieście, tj. m.in. (1) Zagospodarowanie Błoni Siedleckich i zalewu nad Muchawką na cele sportowe i rekreacyjne, (2) Rozbudowa budynku IV LO im. hetmana Stanisława Żółkiewskiego

4. Propozycje projektów Status projektów w Strategii rozwoju Miasta Siedlce do 2025 r.:

4. Propozycje projektów Status projektów w Strategii rozwoju Miasta Siedlce do 2025 r.: 1.Stanowią one podstawę wdrażania założonych celów

4. Propozycje projektów Status projektów w Strategii rozwoju Miasta Siedlce do 2025 r.: 1.Stanowią one podstawę wdrażania założonych celów 2.Propozycje projektów zostały wpisane do Strategii, ale stanowią one zbiór otwarty, którego poszerzenie nie wymaga zmiany dokumentu

4. Propozycje projektów Status projektów w Strategii rozwoju Miasta Siedlce do 2025 r.: 1.Stanowią one podstawę wdrażania założonych celów 2.Propozycje projektów zostały wpisane do Strategii, ale stanowią one zbiór otwarty, którego poszerzenie nie wymaga zmiany dokumentu 3.Wybór projektów do realizacji powinien być poprzedzony analizą możliwości pozyskania dofinansowania zewnętrznego na ich realizację

4. Propozycje projektów Status projektów w Strategii rozwoju Miasta Siedlce do 2025 r.: 1.Stanowią one podstawę wdrażania założonych celów 2.Propozycje projektów zostały wpisane do Strategii, ale stanowią one zbiór otwarty, którego poszerzenie nie wymaga zmiany dokumentu 3.Wybór projektów do realizacji powinien być poprzedzony analizą możliwości pozyskania dofinansowania zewnętrznego na ich realizację 4.Nie ma dziś pełnych i wiarygodnych informacji o strukturze i warunkach wydatkowania środków UE w najbliższej perspektywie finansowej

5. Konsultacje i dyskusja Dotychczasowe konsultacje:

5. Konsultacje i dyskusja Dotychczasowe konsultacje: 1.Spotkanie konsultacyjne dotyczące syntezy ustaleń diagnostycznych oraz rangowania zidentyfikowanych czynników rozwojowych – r.

5. Konsultacje i dyskusja Dotychczasowe konsultacje: 1.Spotkanie konsultacyjne dotyczące syntezy ustaleń diagnostycznych oraz rangowania zidentyfikowanych czynników rozwojowych – r. 2.Spotkanie konsultacyjne dotyczące zaproponowanej wizji rozwoju oraz celów strategicznych i szczegółowych – r.

5. Konsultacje i dyskusja Dotychczasowe konsultacje: 1.Spotkanie konsultacyjne dotyczące syntezy ustaleń diagnostycznych oraz rangowania zidentyfikowanych czynników rozwojowych – r. 2.Spotkanie konsultacyjne dotyczące zaproponowanej wizji rozwoju oraz celów strategicznych i szczegółowych – r. 3.Konsultacje wewnętrzne w ramach poszczególnych wydziałów i jednostek Urzędu Miasta Siedlce

5. Konsultacje i dyskusja Dotychczasowe konsultacje: 1.Spotkanie konsultacyjne dotyczące syntezy ustaleń diagnostycznych oraz rangowania zidentyfikowanych czynników rozwojowych – r. 2.Spotkanie konsultacyjne dotyczące zaproponowanej wizji rozwoju oraz celów strategicznych i szczegółowych – r. 3.Konsultacje wewnętrzne w ramach poszczególnych wydziałów i jednostek Urzędu Miasta Siedlce 4.Konsultacje internetowe prowadzone przez Platformę Konsultacji Społecznych Urzędu Miasta Siedlce

5. Konsultacje i dyskusja Ankieta konsultacyjna:

5. Konsultacje i dyskusja Moja opinia co do każdego z zaproponowanych celów: 1.Zdecydowanie zgadzam się, że taki cel powinien być realizowany priorytetowo, 2.Raczej zgadzam się, że taki cel powinien być realizowany ale nie priorytetowo, 3.Raczej nie zgadzam się, że taki cel powinien być realizowany w perspektywie 2025 r., 4.Nie zgadzam się, aby taki cel był w ogóle realizowany, 5.Nie mam zdania.

Dziękuję za uwagę i zapraszam do dyskusji