Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia vs ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Advertisements

ORGANIZACJA KONTROLI OZNAKOWANIA CE W ŚRODOWISKU PRACY – OMÓWIENIE PODSTAWOWYCH PROBLEMÓW POJAWIAJĄCYCH SIĘ W TOKU KONTROLI Warszawa - czerwiec 2005.
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA WYDZIAŁ EGZAMINÓW ZAWODOWYCH Warszawa, ul. Łucka 11 tel. /0-22/ , fax: /0-22/
Obecna praktyka badań konsumentów usług turystycznych w regionach – województwo łódzkie Tomasz Koralewski Tomasz Mazurek Regionalna Organizacja Turystyczna.
Doświadczenia ośrodków EURO INFO w upowszechnianiu wśród polskich przedsiębiorców informacji na temat oznakowania CE Anna Hutyra Centrum EURO INFO w Gdańsku.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
III Konferencja „Normalizacja w szkole” mgr inż. Kazimierz Okraszewski Tytuł prezentacji Znaczenie normalizacji w życiu codziennym i praktyce zawodowej.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Technikum nr 4 Transportowe Sosnowiec, ul. Kilińskiego 31 tel
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
InMoST, Analiza architektury metodą ATAM Jerzy Nawrocki
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Awans zawodowy nauczycieli.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
SOJUSZ DLA PRACY F0607 Zastosowanie metody zarządzania cyklem projektu (PCM) do przygotowania i wdrażania projektu PIW EQUAL.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
GRY PLANSZOWE W EDUKACJI MATEMETYCZNEJ Arkadiusz Mroczyk.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
Metody ewaluacji projektów inwestycyjnych w sektorze nieruchomości komercyjnych mgr Małgorzata Waszkiewicz
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Priorytety w kadencji Materiały na spotkanie 5 kwietnia 2016 roku dr hab. prof. UW Robert Małecki.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Zarządzanie systemami dystrybucji
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Jak realizować wzorcową rolę instytucji publicznych w zakresie efektywności energetycznej Perspektywa biznesu Menedżer ds. Norm i Standardów ROCKWOOL Polska.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
2016. Najczęściej popełniane błędy podczas e-Naboru Wybranie jedynie jednego oddziału w danej szkole – w przypadku gdy zabraknie punktów aby system przydzielił.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
Przewodnik – od sygnału do mapy- wykorzystanie urządzeń GPS w pomiarach geodezyjnych Technik geodeta Technikum nr 6 w Głogowie Technik geodeta Technikum.
BADANIA STATYSTYCZNE. WARUNKI BADANIA STATYSTYCZNEGO musi dotyczyć zbiorowościstatystycznej musi określać prawidłowościcharakteryzujące całą zbiorowość.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Normalizacja. Dlaczego uczeń musi o niej wiedzieć ? Zespół Szkół Mechanicznych Centrum Kształcenia Praktycznego Nr 2 im Św. Józefa w Białymstoku Szymon.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Prezentacja dobrych praktyk w zakresie programowania w ramach zajęć komputerowych i informatyki Gimnazjum.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Sylabusy.
Trendy w Public Relations
Człowiek w systemie transportowym
Edukacja Ekologiczna – praktyczne przykłady działań w zakresie zapobiegania powstawaniu odpadów oraz właściwego postępowania z odpadami Regionalny Program.
kształcących w zawodach
„Rola organizacji rzemiosła i MŚP w kształceniu zawodowym”
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Zapis prezentacji:

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział Transportu NORMALIZACJA SYSTEMÓW ALARMOWYCH ŹRÓDŁEM WIEDZY UMIEJĘTMOŚCI I KOMPETENCJI ZAWODOWYCH I KOMPETENCJI ZAWODOWYCH „Normalizacja w szkole” „Normalizacja w szkole” Warszawa 12 marca 2014 Warszawa 12 marca 2014 Andrzej Ryczer

2 Cel prezentacji Cel prezentacji  Normy są źródłem wiedzy, umiejętności i kompetencji w procesie nauczania w szkołach zawodowych i ośrodkach dokształcania i doskonalenia zawodowego.  Jakie podstawowe informacje dotyczące normalizacji systemów alarmowych można wykorzystać w kształceniu w obszarze zawodów elektryczno-elektronicznych i teleinformatycznych?  Przykłady wykorzystania norm z zakresu kompatybilności elektromagnetycznej, wymagań środowiskowych i nadzoru telewizyjnego CCTV.

3 Agenda 1.Europejskie Ramy Kwalifikacji 2.Efekty kształcenia w szkole zawodowej – poziom 4. 3.Wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie normalizacji systemów alarmowych 4.Kilka przykładów 5.Korzyści z normalizacji w szkole – rynek pracy 6.Wnioski – metodyka wykorzystania normalizacji w szkole

4 Europejskie Ramy Kwalifikacji ERK - efekty uczenia Efekt uczenia się w Europejskich Ramach Kwalifikacji:  co uczący się wie (wiedza),  co uczący się umie (umiejętności),  co potrafi wykonać (kompetencje). Rezultaty uczenia się

5 Cel wprowadzenia ERK / KRK Integracja i koordynacja krajowych podsystemów kwalifikacji oraz poprawa przejrzystości, dostępności, rozwoju i jakości kwalifikacji w odniesieniu do rynku pracy i społeczeństwa obywatelskiego

6 KRK (ERK) Normalizacja w szkole Efekty Kształcenia Poziom 4 Wiedza NORMALIZACJA Normy systemy w szkole alarmowe Umiejętności Kompetencje Krajowe Ramy Kwalifikacji KRK Norma – dokument hermetyczny i trudno dostępny, a w szkole i później na rynku pracy ??? Rynek pracy

7 Szkoła 2 stopnia (secondary school) Efekt uczenia się - poziom 4  Wiedza: faktograficzna i teoretyczna w szerszym kontekście danej dziedziny pracy lub nauki  Umiejętności: myślenie logiczne, intuicyjne i kreatywne oraz praktyczne obejmujące sprawność korzystania z metod, materiałów, narzędzi i instrumentów – potrzebne do generowania rozwiązań określonych problemów w danej dziedzinie pracy lub nauki  Kompetencje: samodzielne organizowanie się w ramach wytycznych dotyczących pracy lub nauki, zazwyczaj przewidywalnych, ale podlegających zmianom; nadzorowanie rutynowej pracy innych, ponoszenie pewnej odpowiedzialności za ocenę i doskonalenie działań związanych z pracą lub nauką

8 Poziom 4 – secondary schools – szkoły zawodowe

9 Szkoły zawodowe – poziom 4

10 Rezultaty uczenia się normalizacji w szkole zawodowej  co uczący się wie (wiedza normalizacyjna),  co uczący się umie (umiejętności normalizacyjne),  potrafi wykonać (kompetencje normalizacyjne).

11 Wiedza normalizacyjna – systemy alarmowe Normy Systemy Alarmowe – idealnym, jedynym i aktualnym źródłem wiedzy – nie tylko normalizacyjnej (brak podręczników) Efekt przyswajania informacji przez uczenie się. Uczeń zna zbiór faktów, zasad, teorii i praktyk z dziedziny normalizacji systemów alarmowych:   terminologia,   wymagania dotyczące systemów alarmowych,   wymagania dotyczące części składowych,   warunki środowiskowe,   zasady stosowania.

12 Umiejętności normalizacyjne – systemy alarmowe „Zasady stosowania” w systemach alarmowych dają:   umiejętności wysoce logiczne i kreatywne,   umiejętności praktyczne,   pośrednio informację jak korzystać z innych norm !!!!!   informacje o stosowaniu materiałów/urządzeń. Uczeń umie stosować wiedzę normalizacyjną w celu wykonywania zadań i rozwiązywania problemów.

13 Kompetencje – systemy alarmowe Uczeń ma udowodnione kompetencje (zdane egzaminy…) i jest zdolny do stosowania systemów alarmowych. Odpowiedzialny – kompetentny technik:  samodzielnie stosuje normy systemy alarmowe,  zarządza systemami i nadzoruje na podstawie norm,  analizuje i rozwija osiągnięcia pracy własnej oraz innych osób.

14 Czynniki wpływające na proces i efekty kształcenia

15 Kilka przykładów

16 Środowisko pracy systemów alarmowych – niezbędne wymagania podstawowe !!!! PN-EN :2002 Systemy alarmowe - Część 5: Próby środowiskowe PN-EN :2002/A1:1998/A2:2002 Systemy alarmowe - Część 4: Kompatybilność elektromagnetyczna - Norma dla grupy wyrobów: Wymagania dotyczące odporności urządzeń systemów alarmowych pożarowych, włamaniowych i osobistych Norma zharmonizowana z Dyrektywą EMC 89/336/EEC Oznakowanie CE – zasadnicze wymagania PN- IEC 529 – „Kod IP” PN-EN – „Kod IK”

17 Kod IP ???

18 Kod IK

19 Kompatybilność elektromagnetyczna ???

20 EN :2012 – cele obserwacji CCTV - dobór obiektywów – funkcjonalność systemu kontrola tłumu 5% detekcja intruza 10% obserwacja 25% rozpoznanie 50% identyfikacja 100% inspekcja 400%

21 Korzyści z normalizacji (systemów alarmowych) dla uczniów i nauczycieli zawodu – wymagania rynku pracy  Konkurencyjność szkoły (niż !!!)  Innowacyjność (Mistrz Techniki Alarmowej)  Rynek pracy - rozwijająca się branżą security  Dostępność nowej wiedzy - ważniejsze normy w języku polskim (brak podręczników)  Aktualność – nowe zasady i praktyki  Kompetencyjność – sprawdzone praktyki

22 Metodyka wykorzystania normalizacji w szkole  Ustawa o normalizacji (tak, tak, tak – prawo w szkole !!!)  Układ i budowa typowej normy  „Przeskoczenie hermetyczności”  Normalizacja – bezpieczeństwo sprzętu sportowego  Korzyści nie tylko dla wykonawcy, również szczególonie dla inwestora  Dostęp do norm - PKN

23 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ