Ewakuacja III stopnia na przykładzie „Planu przygotowania ewakuacji ludności dla Miasta Poznania - ewakuacja III stopnia.” EWAKUACJA Zadanie określone.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Proces doboru próby. Badana populacja – (zbiorowość generalna, populacja generalna) ogół rzeczywistych jednostek, o których chcemy uzyskać informacje.
Advertisements

PRAWO MIĘDZYNARODOWE Protokoły dodatkowe do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 roku dotyczące : I KONWENCJA o ochronie osób cywilnych i chorych w.
Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Podział administracyjny Polski (18). Gmina powiat i województwo to jednostki podziału administracyjnego Polski. W gminach i powiatach władzę sprawuje.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Remont Szkoły Podstawowej Nr 2 wraz z budową przyszkolnej infrastruktury sportowej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
PODSTAWOWE DOKUMENTY Z ZAKRESU REALIZACJI ZADAŃ OBRONY CYWILNEJ PREZENTUJE: HIERONIM WAWRZYNIAK Kierownik Oddziału Ochrony Ludności Wydziału Zarządzania.
Informacja na temat stanu prac nad przygotowaniem samorządu województwa do przyszłej perspektywy finansowej UE Toruń, maj 2012 r. Departament.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
bryg. dr inż. Ireneusz NAWOROL Cz. 1.
Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa PROGRAM PRZECIWDZIAŁANIA I OGRANICZENIA NARKOMANII ORAZ PRZESTĘPCZOŚCI I DEMORALIZACJI NIELETNICH. „SZKOŁA.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
KOMENDA GŁÓWNA POLICJI REALIZACJA ZMIAN REALIZACJA ZMIAN ORGANIZACYJNO – FUNKCJONALNYCH W POLICJI.
OBYWATELSTWO POLSKIE I UNIJNE 1.Obywatel a państwo – zasady obywatelstwa polskiego 2.Nabycie i utrata obywatelstwa 3.Obywatelstwo Unii Europejskiej. 4.Brak.
PROCEDURA WSPÓŁDZIAŁANIA JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH POLICJI I PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO W PRZYPADKU WYSTĄPIENIA ZDARZEŃ ZWIĄZANYCH.
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
ZASADY PRZYSTOSOWANIA NIERUCHOMOŚCI DLA POTRZEB ZABIEGÓW SPECJALNYCH Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa Urzędu Miasta Poznania ul. Karola.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Wojewódzki Sztab Wojskowy w Lublinie Lublin, marzec 2010 r. ORGANIZACJA SYSTEMU OCZYSZCZANIA TERENÓW Z PRZEDMIOTÓW WYBUCHOWYCH I NIEBEZPIECZNYCH.
Tekst podkreślony lub wytłuszczony jest do zapamiętania Edukacja dla bezpieczeństwa.
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
PREZENTACJA Zmiany sposobu zgłaszania i organizacji wypoczynku dla dzieci i młodzieży NAJWAŻNIEJSZE PRZEPISY w oparciu o znowelizowane prawo oświatowe.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Czyli często nieuzasadniony strach.
Autor: Kierunek: Promotor: Wykorzystanie GIS do wyznaczenia tras bezpiecznego przewozu transportu przez miasto Małgorzata Kość geodezja i kartografia dr.
Metodologia opracowywania powiatowej mapy zagrożeń oraz powiatowego programu poprawy bezpieczeństwa – warsztaty Wrocław, 28 października 2010 r. Projekt.
DEBATA SPOŁECZNA dotycząca bezpieczeństwa na terenie dzielnicy Ursus Obszar tematyczny: 1.Zagrożenie przestępczością z uwzględnieniem 7 kategorii przestępstw.
PLANOWANIE I REALIZACJIA SZKOLENIA OBRONNEGO 2016 ROKU.
LMN dla Państwowej Straży Pożarnej. Powołanie zespołu Zarządzeniem nr 8 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 27 lutego 2006 r. został powołany.
INNOWACYJNY PROGRAM KSZTAŁCENIA W KLASIE SŁUŻB MUNDUROWYCH Autorzy: JUSTYNA RATAJCZAK, ELŻBIETA MORTKA, ANDRZEJ DĄBROWSKI ROK 2010/2011 ZESPÓŁ SZKÓŁ W.
Remont Przedszkola Miejskiego nr 4 w Kolnie wraz z wyposażeniem dydaktycznym i adaptacją niewykorzystanych pomieszczeń na potrzeby edukacji przedszkolnej.
Ochrona dóbr kultury.. Podczas konwencji w Hadze w 1907r. zostały podpisane dwie konwencje dotyczące dóbr kultury. Były to: Konwencja dotycząca praw i.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
Ewakuacja z budynków w trybie awaryjnym
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Historia Obrony cywilnej.
USTAWA O POMOCY PAŃSTWA W WYCHOWYWANIU DZIECI Program Rodzina 500 +
Ustawa z dnia r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczpospolitej Polskiej: art Podstawowymi jednostkami organizacyjnymi do wykonywania.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI KOMISARIATU POLICJI W CHEŁMŻY ZA 2012r.
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Plany zarządzania kryzysowego.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (w oparciu o standard minimum) Olsztyn, 6 czerwca 2016r.
Szkolenie Obronne Wrocław, 14 grudnia 2012 r.. OBSZARY KONTROLI W PODMIOTACH LECZNICZYCH, DLA KTÓRYCH MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO JEST ORGANEM.
„Inicjatywa JEREMIE – pozadotacyjna forma wsparcia wielkopolskich firm” Tadeusz Wojtaszak Kierownik Działu Sprzedaży Poznań, r.
Art. 42 ustawy – Karta Nauczyciela Organizacja pracy świetlicy szkolnej Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Sześciolatek idzie do szkoły
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 2: Kierowanie działaniami gaśniczymi
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
MRiRW Zadania i obowiązki Szkół Rolniczych nadzorowanych przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju w realizacji zadań obronnych w przypadku wprowadzenia wyższych.
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Zapis prezentacji:

Ewakuacja III stopnia na przykładzie „Planu przygotowania ewakuacji ludności dla Miasta Poznania - ewakuacja III stopnia.” EWAKUACJA Zadanie określone w artykule 61 I Protokołu Dodatkowego do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 r.

Ewakuacja polega na przemieszczeniu się ludności, zwierząt i transporcie mienia z rejonów, w których występują zagrożenia do miejsc bezpiecznych. Z uwagi na uwarunkowania związane z rodzajem i skalą zagrożenia możemy wyróżnić ewakuację I, II i III stopnia. Ewakuacja III stopnia polega na uprzednio przygotowanym przemieszczeniu ludności, zwierząt, mienia, podczas podwyższania stanu gotowości obronnej państwa. Prowadzona jest w czasie zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny. Przygotowanie ewakuacji związanej z czasem wojny obejmuje następujące jej warianty: – organizację ewakuacji z przewidywanych rejonów (miejsc) działań operacyjnych Sił Zbrojnych, – organizację ewakuacji ludności, która wyrazi chęć opuszczenia obszarów potencjalnie zagrożonych prowadzeniem działań militarnych. W ramach ewakuacji I, II i III stopnia należy przewidzieć zarówno ewakuację zorganizowaną, jak i samoewakuację. Rodzaje ewakuacji

Prezydent Miasta Poznania jest organem zarządzającym, organizującym oraz kierującym procesem ewakuacji III stopnia na terenie miasta Poznania. Prezydent kieruje procesem ewakuacji z Głównego Stanowisko Kierowania Prezydenta Miasta Poznania wspomagając sie przy pomocy Zespołu Zarządzania Kryzysowego dla miasta Poznania. Zespół jest organem opiniodawczym oraz doradczym Prezydenta Miasta Poznania. Zarządzenie ewakuacji III stopnia Polega na samoistnym przemieszczeniu się ludności z rejonów w których może wystąpić lub wystąpiło bezpośrednie zagrożenie dla życia i zdrowia poza strefę zagrożenia. Prowadzona jest przede wszystkim w oparciu o własne możliwości (transportowe, zakwaterowania, itd.). Samoewakuacja W momencie ogłoszenie ewakuacji III stopnia, Prezydent Miasta Poznania wydaje stosowne zarządzenie w sprawie ewakuacji III stopnia ludności miasta Poznania, powołujące elementy organizacyjne, potrzebne do sprawnego wyewakuowania ludności z terenu miasta Poznania.

Pierwszeństwo ewakuacji powinno objąć m.in.: matki i dzieci, kobiety ciężarne, osoby niepełnosprawne, osoby przebywające w zakładach opiekuńczych, domach dziecka, szpitalach itp. Przy planowaniu ewakuacji III stopnia zachowane będą zasady określone w pkt. 9 wytycznych Szefa Obrony Cywilnej Województwa z dnia r. w sprawie zasad planowania ewakuacji ludności i opracowania planów ewakuacji w województwie wielkopolskim. Są to następujące ustalenia:  zaplanować ewakuację do 50 % ludności miasta, wykluczając liczbę osób, która nie podlega ewakuacji zgodnie z instrukcją w sprawie zasad ewakuacji ludności, zwierząt i mienia na wypadek masowego zagrożenia,  podczas planowania ewakuacji przyjąć, że 75% ludności podlegającej ewakuacji dokona samoewakuacji. Zgodnie z ww. wytycznymi przyjęto, że z ogólnej liczby mieszkańców ~ os. (liczba mieszkańców zameldowanych na pobyt stały i czasowy) do ewakuacji przewiduje się do 50% zamieszkałych (~ os.), z czego 75 % (~ os.) dokona samoewakuacji, a pozostałe 25% (~63 000) ewakuowanych będzie w sposób zorganizowany transportem zbiorowym.

Za ewakuację III stopnia ludności miasta Poznania odpowiedzialny jest Prezydent Miasta Poznania. Kieruje on ewakuacją przy pomocy Zespołu Zarządzania Kryzysowego. Skład osób tworzących ZZK określa zarządzenie nr 556/2010/P Prezydenta Miasta Poznania z dnia 22 września 2010 r. Za zabezpieczenie ewakuacji odpowiadają:  za rozwinięcie ZEI i ZZ w wyznaczonych miejscach - kierownicy zespołów,  za przygotowanie w wyznaczonych szkołach miejsc do pracy ZEI – dyrektorzy wyznaczonych szkół,  za przygotowanie terenu dla ZZ przy boiskach szkolnych – dyrektorzy wyznaczonych szkół,  za koordynację działań związanych z przygotowaniem pomieszczeń przeznaczonych do działania zespołów ewidencyjno-informacyjnych - dyrektor Wydziału Oświaty,  za bezpieczeństwo i porządek publiczny – Komendant Miejski Policji w Poznaniu,  za porządek publiczny – Komendant Straży Miejskiej Miasta Poznania,  za zabezpieczenie medyczne – kierownicy/dyrektorzy publicznych placówek służby zdrowia,  za koordynację działań związanych z zabezpieczeniem opieki medycznej - dyrektor Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miasta Poznania,  za przygotowanie transportu zbiorowego – dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu, za rozplakatowanie obwieszczeń – dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Poznania. Osoby odpowiedzialne za ewakuację III stopnia

Do informowania ludności o zagrożeniach wykorzystuje się:  techniczne systemy alarmowania: SMS, syreny;  komunikaty podawane przez media;  komunikaty ostrzegawcze podawane przez urządzenia nagłaśniające zamontowane na pojazdach Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu, Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Poznaniu i Straży Miejskiej Miasta Poznania;  funkcjonariuszy Policji i Państwowej Straży Pożarnej oraz strażników Straży Miejskiej Miasta Poznania;  stronę internetową Urzędu Miasta Poznania - komunikaty o ewakuacji lub ostrzeżenia o zagrożeniu będą zamieszczane na stronie internetowej  obwieszczenia wywieszane w miejscach publicznych. Sposoby powiadamiania ludności

Dla sprawnego przebiegu procesu ewakuacji (przyjęcia) ludności tworzy się następujące elementy organizacyjne: a) w rejonach objętych ewakuacją: - zespoły ewidencyjno – informacyjne (ZEI); - zespoły zbiórki (ZZb); - zespoły załadowcze na środki transportu (ZZ); - zespoły pomocy medycznej (ZPM); b) na trasach ewakuacji: - zespoły pomocy medycznej (ZPM); - zespoły pomocy logistycznej, w tym technicznej (ZPL); c) w docelowym miejscu przeznaczenia - zespoły wyładowcze (ZW); - zespoły rozdzielcze (ZR); - zespoły pomocy medycznej (ZPM). Elementy organizacyjne ewakuacji ludności Zespoły powinny osiągnąć pełen stan gotowości do 24h od podjęcia decyzji o ewakuacji. Zgodnie z planem przygotowania ewakuacji na terenie 42 osiedli z terenu miasta Poznania wyznaczono po 17 punktów.

ZEI – prowadzi ewidencję ewakuowanej ludności, jest początkowym ogniwem procesu ewakuacji ludności. Koordynuje sprawy związane z rejestracją i wydawaniem kart ewakuacji. Rejestruje i wydaje karty osobom ewakuowanym. Informuje ludność o organizacji ewakuacji oraz kieruje ją do miejsc załadunku. Zespoły ewidencyjno – informacyjne zobowiązane są po zakończeniu pracy zespołu przekazać do Zespołu Zarządzania Kryzysowego uaktualniony wyciąg z zestawienia imiennego osób objętych ewakuacją. Kierownik zespołu: Odpowiada za wyszkolenie i utrzymanie stanu osobowego punktu w gotowości do działania, rozwija zespół w nakazanym miejscu i czasie, nadzoruje pracę poszczególnych sekcji. Utrzymuje łączność z kierownikami ZZ, do których wysyłana jest ludność. Referent sekcji informacyjnej: Udziela ludności przybyłej do ZEI informacji dotyczących organizacji ewakuacji ludności i zaopatrzenia w karty ewakuacji. Referent sekcji ewidencyjnej: Prowadzi ewidencję ewakuowanej ludności, wydaje karty ewakuacji. Zatrzymuje odcinki “A” kart ewakuacji oraz kieruje ludność do ZZ. Referent sekcji porządkowo – ochronnej: Zapewnia porządek na terenie ZEI. Zadania Dla Osób Stanowiących Obsadę Etatową Zespołu Ewidencyjno - Informacyjnego

ZZ – zlokalizowany jest w miejscu, w którym ludność rozmieszcza się w środkach transportu. Kierownik zespołu: Odpowiada za wyszkolenie i utrzymanie stanu osobowego zespołu w gotowości do działania, rozwija zespół w nakazanym miejscu i czasie, nadzoruje prace poszczególnych sekcji. Utrzymuje łączność z kierownikami ZEI, z których przysyłana jest ludność. Referent sekcji ewidencyjnej Prowadzi ewidencję ludności skierowanej do wyewakuowania środkami transportu. Referent sekcji porządkowo – ochronnej: Zapewnia porządek na terenie ZZ. Zadania dla osób stanowiących obsadę etatową zespołu załadowczego

Wzór karty ewakuacji

Zabezpieczenie porządkowo – ochronne procesu ewakuacji będzie organizowane na bazie sił i środków Komendy Miejskiej Policji oraz Straży Miejskiej Miasta Poznania. Organizacja zabezpieczenia porządkowo – ochronnego Zabezpieczenie porządkowo – ochronne w punktach ewidencyjno – informacyjnych oraz punktach załadowczych na terenie miasta Poznania zostanie zapewnione przez urzędników Miasta Poznania wchodzących w skład ZZI i ZZ. Organizacja zabezpieczenia medycznego, sanitarno – epidemiologicznego i psychologicznego Specjalistyczna pomoc medyczna i ochrona zdrowia dla ludności przebywającej w poznaniu, w stanie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, opierać się będzie na siłach 12 szpitali funkcjonujących na terenie miasta, ujętych w “Planie Obrony Cywilnej dla Miasta Poznania” oraz w oparciu o inne placówki zdrowia funkcjonujące w tym czasie w mieście. Za nadzór sanitarno – epidemiologiczny odpowiada Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny. Pomoc psychologiczną osobom ewakuowanym w przypadkach konieczności jej udzielenia zapewnią psychologowie Miejskiego Centrum Interwencji Kryzysowej w Poznaniu, w oparciu o Punkt Interwencji Kryzysowej w Poznaniu, ul. Niedziałkowskiego 30. Dodatkowo psychologowie mogą świadczyć usługi pomocy psychologicznej w terenie.