Płużnica, 17 listopada 2014r. Prezentacja na podstawie materiałów z konferencji inauguracyjnej, szkolenia liderów oraz poradnika dla nauczycieli edukacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Nowoczesne zarzadzanie placówka oświatową Dlaczego warto wprowadzać narzędzia informatyczne do zarządzania.
Zebranie z rodzicami uczniów Gimnazjum w Piotrowicach.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Awans zawodowy nauczycieli.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Tel Nasza szkoła zapewnia: wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną dbającą o rozwój uczniów, dobrze wyposażoną pracownię.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
 ROK SZKOLNY 2014/15  REALIZACJA PROJEKTU EDUKACYJNEGO : - W RAMACH WSPÓŁPRACY Z AMNESTY INTERNATIONAL  "Prawa człowieka: TERAZ! To jest w Twoich rękach’’
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
DANUTA SZCZEPANIK Sekretarz Miasta Legionowo EWA MILNER-KOCHAŃSKA Pełnomocnik ds. Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym Przeciwdziałanie korupcji.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
W Szkole Podstawowej Nr 2 im. Jana Pawła II w Wąbrzeźnie mgr Sylwia Szczepaniak - lider.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Ul. Lermontowa Łódź
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Łódź, ul. Syrenki 19a tel
Rewitalizacja Społeczna Dolnego Miasta w Gdańsku.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
SZKOŁA PRZYJAZNA 6-LATKOM Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem stosunku człowieka do człowieka J. Paweł II.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Projekt „Lekki tornister”
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
„Od dziś pracuję na swój sukces”
kształcących w zawodach
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
KONFERENCJA METODYCZNA HISTORIA spotkanie sieci współpracy
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Zapis prezentacji:

Płużnica, 17 listopada 2014r. Prezentacja na podstawie materiałów z konferencji inauguracyjnej, szkolenia liderów oraz poradnika dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie - mgr Marlena Miastkowska-Makowska Szkoła Podstawowa w Płużnicy

„Etyka nie tylko dla Smyka” – co to jest? Ośrodek Rozwoju Edukacji (ORE) we współpracy z Centralnym Biurem Antykorupcyjnym (CBA) kieruje pilotażowy projekt do nauczycieli i uczniów klas I-III szkół podstawowych, jak również ich rodziców. Projekt ma na celu zwiększenie roli środowiska oświatowego w kształtowaniu postaw etyczno-moralnych uczniów, przygotowujących ich do współdziałania w budowaniu demokratycznego społeczeństwa. Projekt nie jest konkurencją dla nauczania religii w szkole. Realizacja zagadnień wynika z podstawy programowej.

Założenia podstawy programowej Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych Załącznik klasy I-III „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów postawy sprzyjające ich dalszemu rozwojowi indywidualnemu i społecznemu, takie jak: uczciwość, wiarygodność, odpowiedzialność, wytrwałość, poczucie własnej wartości, szacunek dla innych ludzi, ciekawość poznawcza, kreatywność, przedsiębiorczość, kultura osobista, gotowość do uczestnictwa w kulturze, podejmowania inicjatyw oraz do pracy zespołowej. W rozwoju społecznym bardzo ważne jest kształtowanie postawy obywatelskiej, postawy poszanowania tradycji i kultury własnego narodu, a także postawy poszanowania dla innych kultur i tradycji. Szkoła podejmuje odpowiednie kroki w celu zapobiegania wszelkiej dyskryminacji”.

Cele projektu  zwiększenie roli środowiska oświatowego w kształtowaniu postaw etyczno-moralnych uczniów, przygotowujących ich do współdziałania w budowaniu demokratycznego społeczeństwa.  wspieranie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w realizacji zagadnień etycznych i antykorupcyjnych w ramach założeń podstawy programowej  upowszechnianie materiałów dydaktycznych i informacyjnych wspomagających nauczycieli w realizacji zagadnień dotyczących przeciwdziałania korupcji.

Pilotaż projektu „Etyka nie tylko dla Smyka” 1. Zaproszenie szkoły do udziału w pilotażu (sierpień 2014 r.) r. Toruń – konferencja inauguracyjna z udziałem organizatorów (CBA – funkcjonariusz Robert Lizak, KPCEN- wicedyrektor Grażyna Szczepańska, koordynatorzy regionalni (Wiesława Kuban, Marz e nna Wierzbicka, liderzy, nauczyciele, rodzice) r.Toruń – szkolenie liderów (Marlena Miastkowska- Makowska) r. Płużnica – szkolenie realizatorów (nauczyciele klas I- III) r r. – realizacja pilotażu projektu

Założenia ogólne 1.Realizatorzy: nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, pedagog we współpracy z rodzicami. 2.Czas trwania pilotażu: do 30 kwietnia 2015r, ewaluacja, sporządzenie sprawozdania z realizacji ankiety ewaluacyjne 3.Zapoznanie rodziców z realizacją pilotażu i zaproszenie do współpracy (prezentacja podczas wywiadówki). 4.Przeprowadzenie jak największej ilości scenariuszy (bez wprowadzania zmian) wskazane, aby zrealizować z każdego obszaru edukacyjnego. Wspólnie uzgodniono, że jeden dzień w tygodniu będzie poświęcony realizacji projektu. Zajęcia będą prowadzone modelem interakcyjnym tzn. elastyczny i kreatywny nauczyciel, aktywne działanie ucznia. 5.Realizacja pilotażu będzie dokumentowana w ujednolicony sposób, uzgodniony z dyrekcją szkoły – zapisy w dzienniku lekcyjnym: temat zajęć, oznakowanie symbolem E.

Założenia ogólne – c.d. 7. Każdy prowadzący nauczyciel obowiązkowo wypełnia ankietę ewaluacyjną. W związku z tym, że jest to pilotaż programu nauczyciele są zobligowani do rzetelnej i refleksyjnej realizacji. 8. Określenie sposobu włączenia rodziców i innych organów w realizację pilotażu. 9. W celu upowszechniania dobrych praktyk i promocji szkoły dokonujemy dokumentacji (zdjęcia, gazetki, filmy i inne). Materiały z realizacji będą systematycznie zamieszczane na stronach: szkoły, UG, KPCEN, ORE) i w lokalnej prasie.

Scenariusze zajęć – przykłady Edukacja polonistyczna 1. Trudne decyzje. 2. Lubimy dawać i otrzymywać prezenty. 3. Wybory przewodniczącego. 4. Mój wybór, moja odpowiedzialność. 5. Kupuj z głową. 6. Bawmy się.

Edukacja muzyczna, społeczna i etyczna 1. O wartości współpracy. 2. O pięknie. Edukacja plastyczna i etyczna 1. Gazetowe zakupy.

Edukacja społeczna i etyczna 1. Co jest dla mnie ważne, a co cenne, wartościowe? 2. Ja i moje miejsce. 3. Co to znaczy być uczciwym? 4. Dobre uczynki. 5. Sprawiedliwy podział. 6. Co to znaczy być dobrą koleżanką, dobrym kolegą? 7. Kto jest moim przyjacielem?

Edukacja przyrodnicza i etyczna 1. Co się dziej zimą w lesie? 2. Znam i troszczę się? 3. Co może mały człowiek? 4. Łąka wypalanie trawy. 5. Wycinka drzew pod supermarket.

Edukacja matematyczna i etyczna (serial matematyczny) 1. Odcinek I – Urodziny Ćwiartka. 2. Odcinek II – Śpioch Ćwiartek. 3. Odcinek III – Przed sprawdzianem. 4. Odcinek IV – Kieszonkowe. 5. Odcinek V – Dług. 6. Odcinek VI – Wycieczka. 7. Odcinek VII – W autobusie.

Zajęcia komputerowe z elementami etyki 1. Korzystamy z Internetu. 2. Zmieniamy tekst utworzony w edytorze tekstu. Wychowanie fizyczne z elementami etyki 1. Gdy jestem uczciwy, czuję się dobrze sam ze sobą, inni mi ufają.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne 1. Ćwiczenia na materiale werbalnym usprawniające percepcję słuchową i koordynację wzrokowo- słuchowo-ruchową. 2. Usprawnianie motoryki rąk. 3. Usprawnianie procesu czytania. Zajęcia socjoterapeutyczne (pedagog) 1. Jestem członkiem grupy.

Zaproszenie Szanowni Rodzice serdecznie zapraszamy do współpracy podczas realizacji pilotażu programu „Etyka nie tylko dla Smyka”. Będzie nam miło gościć Państwa na zajęciach otwartych, w roli obserwatora, eksperta, ale również współprowadzącego. Dziękujemy!