Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Plany transportu publicznego dla województwa mazowieckiego 1Warszawa, 15 marca 2016 r.
Advertisements

Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Ekonometria WYKŁAD 10 Piotr Ciżkowicz Katedra Międzynarodowych Studiów Porównawczych.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Nowoczesne zarzadzanie placówka oświatową Dlaczego warto wprowadzać narzędzia informatyczne do zarządzania.
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
PODSTAWOWE DOKUMENTY Z ZAKRESU REALIZACJI ZADAŃ OBRONY CYWILNEJ PREZENTUJE: HIERONIM WAWRZYNIAK Kierownik Oddziału Ochrony Ludności Wydziału Zarządzania.
Zbigniew Leszczyński Komendant Straży Miejskiej m. st. WARSZAWY.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
Eureka system wspomagania zarządzania środowiskowych - wspólny projekt Politechniki Gdańskiej, Urzędu Miejskiego i partnerów biznesowych. Prof. Cezary.
1 Zintegrowany system elektronicznej karty miejskiej do pobierania opłat za przejazdy komunikacją miejską System dynamicznej informacji pasażerskiej w.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Informacja o działalności Biura Analiz Instytucjonalnych i Raportowania oraz audycie informacji instytucjonalnej na UJ Maria Próchnicka.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
1 Prof.zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Polityka transportowa Cele, zadania i narzędzia polityki transportowej.
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
| Centra Usług Wspólnych (CUW) w jednostkach samorządu terytorialnego Wojciech Lachiewicz, Ryszard Grobelny, Mateusz Klupczyński Poznań, 30 maja 2016 r.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
Projekt budowy sieci automatycznych toalet publicznych na terenie miasta Poznania. Projekt modernizacji toalet miejskich na terenie miasta Poznania.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa”
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Ogólne uwarunkowania i doświadczenia współpracy z samorządami na terenie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu Konferencja „Współpraca Lasów.
Autor: Kierunek: Promotor: Wykorzystanie GIS do wyznaczenia tras bezpiecznego przewozu transportu przez miasto Małgorzata Kość geodezja i kartografia dr.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
DEBATA SPOŁECZNA dotycząca bezpieczeństwa na terenie dzielnicy Ursus Obszar tematyczny: 1.Zagrożenie przestępczością z uwzględnieniem 7 kategorii przestępstw.
Katedra Polityki Transportowej Koło naukowe „Studenci dla Środowiska” Uniwersytet Gdański, Wydział Ekonomiczny ul. Armii Krajowej 119/ Sopot.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
„Lokalne partnerstwa dzielnicowe” Gdańska Sieć Partnerstw Lokalnych - wnioski z drugiej edycji projektu - Monika Chabior Gdańsk, 10 maja 2010.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Departament Rozwoju Regionalnego XV Posiedzenie Podkomitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward Reszkowski.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Jak realizować wzorcową rolę instytucji publicznych w zakresie efektywności energetycznej Perspektywa biznesu Menedżer ds. Norm i Standardów ROCKWOOL Polska.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Komunikacją nazywamy dział gospodarki zajmujący się przemieszczaniem w przestrzeni ludzi i ich wytworów. Jest więc to typ aktywności ludzkiej służący „skracaniu”
Zakład Utylizacyjny Sp. z o.o. w Gdańsku Czyste Miasto Gdańsk ① Zwolnienia/zatrudnienia w 2013 roku ( - 50 osób +51 ) ② Najczęściej występujące powody.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
Politechnika Krakowska
Poznań – Warszawa: sprawna komunikacja podczas modernizacji
PODSTAWOWE DZIAŁY WSPÓŁPRACY W ZAKRESIE RUCHU DROGOWEGO
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
Transportowy alarm dla Mazowsza
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
DROGA PRZYJAZNA SPOŁECZEŃSTWU
Wyniki pomiarów natężenia ruchu pasażerskiego na liniach kolejowych obsługiwanych przez PKP SKM Trójmiasto Sp. z o.o. oraz badań preferencji i.
Strategia Zintegrowanego Rozwoju Łodzi 2020+
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Zapis prezentacji:

Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska Zespół autorski: dr hab. inż. Kazimierz Jamroz – kierownik projektu (Politechnika Gdańska) mgr Tomasz Budziszewski mgr inż. Wojciech Kustra inż. Krystian Birr inż. Aleksandra Romanowska inż. Krzysztof Maciasz inż. Marcin Zawisza Konsultanci: dr inż. Andrzej Szarata (Politechnika Krakowska) mgr inż. Maciej Berendt (Biuro Inżynierii Komunikacyjnej) Współpraca: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku Gdańsk, 4.09.2012r.

Współdziałanie różnych instytucji Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska Biuro Rozwoju Gdańska Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej Politechnika Gdańska ZTM ZDiZ Biuro Inżynierii Komunikacyjnej Politechnika Krakowska

Czym jest transportowy model symulacyjny Gdańska? Model to narzędzie do: prognoz i analiz transportowych, nowoczesnego planowania i zarządzania systemem transportowym w Gdańsku Przeprowadzanie prognoz i analiz transportowych Nowoczesne planowanie i zarządzanie podsystemami transportowymi w Gdańsku

Podstawowe założenia modelu Kompleksowe badania ruchu, Gdańsk 2009 Godzina szczytu popołudniowego 15.00-16.00 3 stany planistyczne: - zdeterminowany( rok 2015) - perspektywiczny (rok 2025) - wypełnienia struktur (rok 2035) Zakres przestrzenny – m. Gdańsk (161 rejonów transportowych: 11 zmiennych opisujących) Oprogramowanie - VISUM firmy PTV

Zakres przestrzenny System transportu indywidualnego Systemy transportowe w modelu: System transportu indywidualnego System transportu zbiorowego

Schemat budowy modelu (narzędzia do analiz transportowych) Kompleksowe Badania Ruchu, Gdańsk 2009 Założenia do prognoz demograficzne społeczno-ekonomiczne Sieć transportowa transport indywidualny transport zbiorowy 4 stopniowy model ruchu Generowanie ruchu (ile?) Rozkład przestrzenny ruchu (gdzie?) Podział zadań przewozowych (czym?) Rozkład ruchu na sieć (którędy?) Wykorzystanie modelu

Generowanie ruchu Produkcja w rejonach zagregowanych - porównanie 2009 i 2025

Rozkład przestrzenny ruchu Więźba ruchu wewnętrznego 2009r Liczba podróży <=200 <=500 >500

Podział zadań przewozowych Struktura podziału zadań przewozowych ogółem, KBR 2009

Prognozy – rozkład ruchu kołowego [E/h] Rok 2009 Rok 2015 2000 2500 3000 3200 Rok 2025 Rok 2035 2000 3500 2800 1500 4000 2400 1500 1400

Prognoza – rozkład potoków pasażerskich transportu zbiorowego Rok 2009 Rok 2015 1100 900 Rok 2025 Rok 2035 1600 1600 1000 1000

Rozbudowa linii tramwajowych Stan 2009 r. Stan 2012 r. Prognoza 2025 900 1300 2200 400 600 1200

Możliwości wykorzystania Prace planistyczne i studialne w gospodarce przestrzennej. Prognozowanie parametrów ruchu i ocena efektywności systemów transportowych. Analizy kosztów i korzyści, oddziaływania na środowisko, bezpieczeństwo ruchu drogowego, studia wykonalności inwestycji transportowych w tym wnioskowanych o dofinansowanie UE. Projekty zmian organizacji ruchu, rozwiązania geometryczne na skrzyżowaniach i węzłach, zaawansowane sterowanie ruchem, zmiany w rozkładach jazdy pojazdów transportu zbiorowego.

Biuro Rozwoju Gdańska – operator modelu Aktualizacja modelu a) pomiary ruchu b) aktualizacja zmiennych opisujących dla 161 rejonów transportowych c) nowe elementy i parametry sieci transportowych d) update oprogramowania e) Kompleksowe Badania Ruchu Udostępnianie modelu Przyjmowanie informacji do aktualizacji i rozwoju modelu

Zasady korzystania z modelu Biuro Rozwoju Gdańska Model wynikowy Model wynikowy Model wynikowy know how Wyniki Jednostki organizacyjne m. Gdańska (ZDiZ, ZTM, DRMG, GIK, WPR, inne podmioty publiczne) Inwestorzy obiektów generujących ruch Instytucje naukowo- badawcze, Analiza

Stosowanie Transportowego modelu symulacyjnego: zintegruje działania miasta w zakresie projektowania i zarządzania systemem transportowym, uwiarygodni analizy wykonywane przez inwestorów prywatnych, przyczyni się do prowadzenia spójnej polityki transportowej Gdańska. podstawa tworzenia modelu transportowego GOM

Dziękuję za uwagę Gdańsk, 4.09.2012r.