Placówki prowadzone przez Miasto Poznań z oferta dla dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych Miasto Poznań jest organem prowadzącym dla.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Advertisements

Zasady prowadzenia postępowania rekrutacyjnego do przedszkoli miejskich i oddziałów przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych prowadzanych przez.
ZMIANY W SZKOLNICTWIE PODNADGIMNAZJALNYM. GIMNAZJUM – 3 lata nauki Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych 3 lata LO 3 lata Technikum 4 lata Egzaminy potwierdzające.
Szkoła Podstawowa nr 8 im. Martyrologii Piaśnicy Gimnazjum nr 3 im. Martyrologii Piaśnicy.
Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka w aspekcie doświadczeń OWIiWR oraz NPWWR Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka w aspekcie.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
 Reorganizacja sieci szkół w Gdańsku - optymalizacja siatki.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych w roku szk. 2016/2017 Informacja dla uczniów klasy III Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Działalność Lokalnych Centrów Nauczania Kreatywnego w Gdańsku Małgorzata Mroczkowska, koordynator LCNK 1 Jakub Rodowski, koordynator LCNK 2 Gdańska Rada.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 6 ul. Rzgowska 25 PPP 6 Łódź.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2014/2015 cz.1 Rok szkolny 2014/2015 Rok szkolny 2013/2014 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
 584 uczniów,  60 nauczycieli różnych specjalności – (mi.: surdopedagog, tyflopedagog, logopeda, psycholog, pedagog, rehabilitant),  20 dobrze wyposażonych.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
Rok szkolny 2016/2017 w świetle nowych przepisów Referat Oświaty UMM.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Ul. Żeromskiego Szkoła przyjazna i otwarta dla każdego ucznia!
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 90 Publiczne Gimnazjum Specjalne Nr 56 Szkoła Przysposabiająca do Pracy Nr 1 Zespół Szkół Specjalnych Nr 2 ul. Karolewska.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Ul. Lermontowa Łódź
REKRUTACJA –KROK PO KROKU Przygotowano na podstawie Zarządzenia nr 12/2016 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
DEMOGRAFIA, ORGANIZACJA i FINANSOWANIE ZADAŃ OŚWIATOWYCH w POZNANIU Poznań, dnia 25 stycznia 2005 r.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 2 w Łodzi ul. Motylowa 3 tel
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 206 w ŁODZI ul. Łozowa Łódź tel./fax
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
WYDZIAŁ OSWIATY URZEDU MIASTA POZNANIA REKRUTACJA ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMAZJALNYCH WSPOMAGANEJ SYSTEMEM KOMPUTEROWYM.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Analiza wynagrodzeń nauczycieli za 2011 r. Opracowanie przygotowane przez Wydział Edukacji i Spraw Społecznych.

wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Zapis prezentacji:

Placówki prowadzone przez Miasto Poznań z oferta dla dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych Miasto Poznań jest organem prowadzącym dla następujących typów szkół i placówek z oddziałami integracyjnymi lub/i specjalnymi: 9 przedszkoli, w tym pięciu przedszkoli specjalnych, 5 szkół podstawowych samodzielnych, 1 gimnazjum samodzielnego, 6 zespołów szkół, 1 zespołu szkół zawodowych, 11 zespołów szkół specjalnych, 2 specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, 1 poradni psychologiczno-pedagogicznej,

Gimnazjum Specjalne dla Młodzieży z Autyzmem 1 września 2013 zostanie otwarte Gimnazjum Specjalne dla Młodzieży z Autyzmem w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej Poznań, ul. Szamarzewskiego 78/ 82. Planowany nabór: w roku szkolnym 2013/ uczniów, w roku szkolnym 2014/ uczniów, w roku szkolnym 2015/ uczniów.

Specyfika szkoły Metoda pracy: terapia behawioralna. Warunkiem udziału dziecka w terapii jest wyrażenie zgody przez jego rodziców, ich aktywny udział w pracy z dzieckiem przez cały okres trwania edukacji. Zajęcia odbywają się w grupach 2- osobowych. Ośrodek w przedszkolu oferuje dzieciom z autyzmem terapię w systemie jedno dziecko – jeden nauczyciel - terapeuta.

Specyfika szkoły Ze szkoły podstawowej uczniowie mogą przejść w tym samym systemie do gimnazjum. Ciągłość edukacji w gimnazjum to z jednej strony poczucie bezpieczeństwa dla uczniów, a z drugiej utrzymanie najwyższych standardów oddziaływań edukacyjno- terapeutycznych. W Ośrodku funkcjonują szkoły ponadgimnazjalne, w których absolwenci gimnazjum mogliby kontynuować naukę: w Szkole Przysposabiającej do Pracy, Zasadniczej Szkole Zawodowej lub w Liceum Ogólnokształcącym.

Kadra Profesjonaliści z dużym stażem, ciągle podwyższający swoje kwalifikacje:pedagodzy specjalni lub psycholodzy z ukończoną oligofrenopedagogiką, ukończonymi studiami z zakresu nauczania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, a także studiami z zakresu wczesnego wspomagania i nauczania uczniów autystycznych. Każdy nauczyciel ukończył trzystopniowy kurs z zakresu terapii behawioralnej, otrzymał także certyfikat terapeuty dziecka z autyzmem, przyznawany przez Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka (IWRD) w Gdańsku. IWRD jest repliką Princeton Child Development Institute (PCDI), wiodącej placówki dla osób z autyzmem na świecie, zajmującej się osobami z autyzmem od wieku przdszkolnego do dorosłości. Czworo z nauczycieli, autorów programu edukacyjno- terapeutycznego, odbyło staże w Princeton PCDI ( Instytut Rozwoju Dziecka w Princeton, USA ). Wyjazd sfinansowany był przez Fundację Barbary Piaseckiej Johnson. W czasie trzech miesięcy polscy nauczyciele tworzyli programy terapeutyczne dla wychowanków PCDI, poznawali techniki uczenia oparte o stosowaną analizę zachowania, współpracowali ściśle z rodzinami dzieci uczestnicząc w wizytach domowych. Jeden z nauczycieli obronił w roku 2013 doktorat z zastosowania terapii behawioralnej w edukacji osób z autyzmem.

Przystosowanie sal Gimnazjum będzie znajdować się w istniejących pomieszczeniach Ośrodka. Każda dwuosobowa klasa posiadać będzie osobną salę lekcyjną z optymalnie zorganizowaną przestrzenią. W każdej klasie będzie stworzone miejsce do pracy indywidualnej każdego z uczniów (własny stolik, szafka z pomocami dydaktycznymi, a także miejsce, gdzie odbywa się część zajęć realizowanych wspólnie).

Specyfika szkoły Dzięki rehabilitacji prowadzonej w SOSW dzieci mogły opanować wiele brakujących im elementarnych umiejętności. Wszystkie dzieci trafiające do przedszkola nie posługują się mową, są pieluchowane, niesamodzielne w sytuacjach społecznych. W trakcie terapii prawie u wszystkich dzieci wykształca się mowa, choć pozostaje ona na różnym poziomie (od 2001 r u trójki dzieci, na trzydzieścioro, nie udało się rozwinąć komunikacji werbalnej) Wszystkie dzieci uczą się samodzielnego korzystania z toalety, a także samodzielności w innych aspektach związanych z samoobsługą (spożywanie posiłków, ubieranie się, czynności higieniczne). Część dzieci po zakończeniu etapu przedszkolnego z powodzeniem została wprowadzona do szkół ogólnodostępnych i integracyjnych lub jest do nich przygotowywana (34% dzieci). Z informacji uzyskiwanych z tych szkół lub od rodziców dzieci, wynika, iż często ujawniają się wtedy talenty artystyczne- muzyczne czy aktorskie. Jeden z absolwentów Przedszkola został w 2013 roku laureatem konkursu historycznego (laureat na Wielkopolskę). W Ośrodku na 37 dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu przyjętych zostało 32 chłopców. Literatura przedmiotu podaje proporcje 4- 8 chłopców na 1 dziewczynkę. Zaburzenie autystyczne dotyka cztery razy częściej chłopców niż dziewczynki. Do Ośrodka na przestrzeni 12 lat funkcjonowania trafiło pięć dziewczynek. Trzy z nich obecnie uczą się w Szkole Podstawowej dla Dzieci z Autyzmem, a jedna w jest uczennicą pierwszej klasy Liceum Ogólnokształcącego na terenie Ośrodka.

Rekrutacja Do Gimnazjum dla Młodzieży z Autyzmem przyjmowani będą uczniowie, absolwenci Szkoły Podstawowej dla Dzieci z Autyzmem. Są to uczniowie posiadający diagnozę o zaburzeniach ze spektrum autyzmu i niepełnosprawność intelektualną. Zespół klasowy przechodzi ze Szkoły Podstawowej do Gimnazjum. Każdy kandydat do Gimnazjum powinien w odpowiednim terminie złożyć w sekretariacie Ośrodka wymagane dokumenty rekrutacyjne:  wypełnioną kartę kandydata,  3 zdjęcia legitymacyjne,  orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane na trzeci etap edukacyjny,  orzeczenie o niepełnosprawności,  odpis skrócony aktu urodzenia,  świadectwo ukończenia Szkoły Podstawowej dla Dzieci z Autyzmem.

Koszty funkcjonowania Prognozowane koszty koszt miesięczny: płace +pochodne koszt roczny: wydatki rzeczowe, w tym wyposażenie i pomoce dydaktyczne klasa I - rok szkolny 2013/ , , 00 klasa I i klasa II – rok szkolny 2014/ , , 00 klasa I, klasa II i klasa III – rok szkolny 2015/ , , 00

Szkoły specjalne w Poznaniu Liczba placówek specjalnych, prowadzonych przez Miasto Poznań, w których kształcą się uczniowie z autyzmem wynosi 7, w tym 6 zespołów szkół specjalnych, 1 zespół z klasami integracyjnymi i specjalnymi. Liczba uczniów z autyzmem w Poznaniu: 84.

Szkoły specjalne w Poznaniu W zespołach szkół, w których realizowane jest kształcenie dzieci i młodzieży z autyzmem uczy się łącznie 1183 uczniów pod opieką 314,44 etatów pedagogicznych. Zespoły realizują kształcenie dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, autyzmem lub sprzężeniami w klasach specjalnych, bądź integracyjnych

Szkoły specjalne w Poznaniu Oferta edukacyjna W szkołach specjalnych funkcjonują oddziały z autyzmem, których celem jest oddziaływanie na trzy podstawowe sfery zaburzeń: w kontaktach społecznych komunikowaniu się stereotypowych wzorcach zachowań, zainteresowań i aktywności Kształcenie odbywa się w przedszkolu specjalnym (Przedszkole Specjalne nr 164), szkołach podstawowych specjalnych, gimnazjach specjalnych, szkołach ponadgimnazjalnych specjalnych.

Szkoły specjalne - rekrutacja Podstawą ubiegania się rodzica lub opiekuna o przyjęcie dziecka niepełnosprawnego do szkoły jest: Posiadanie aktualnego, na dany etap kształcenia orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Wypełnienie karty zgłoszenia ucznia w wybranej szkole. Posiadanie skierowania do kształcenia specjalnego wystawionego przez Wydział Oświaty w Poznaniu na wniosek starosty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania ucznia - dotyczy uczniów zamiejscowych. Złożenie zaświadczenia z poradni medycyny pracy o możliwości kształcenia zawodowego w przypadku ubiegania się o przyjęcie do szkoły zawodowej.