Strategia działania Służby Celnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
Advertisements

Realizacja Strategii działania Służby Celnej
Lublin, 5 lipca 2006 r..
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
PROCEDURA OPRACOWANIA I AKTUALIZACJI WIELOLETNIEGO PROGRAMU INWESTYCYJNEGO MIASTA PUŁAWY.
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Plan gospodarowania wodami – harmonogram i planowane prace
Szwajcarsko-Polski Program Współpracy
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Strategia działania na lata narady regionalne marzec 2010
Strategii działania Służby Celnej
Audyt wewnętrzny w systemie zapewnienia o stanie kontroli zarządczej
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Rola kontroli skarbowej w wykrywaniu nieprawidłowości Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z UE w Ministerstwie Finansów.
Funkcja kontrolno-sprawdzająca Instytucji Certyfikującej
System ewaluacji NPR i NSRO
Ewaluacja w ramach ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGiP MARZEC 2005 Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Ocena funkcjonowania Lokalnych Grup Działania realizujących Lokalną Strategię Rozwoju w ramach PROW 2007 – 2013 czerwiec 2012 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
Rola audytu wewnętrznego w systemie zapewnienia
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Audyt wewnętrzny w systemie kontroli zarządczej
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
dr Elwira Gross-Gołacka Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
PROGRAM e-CŁO – POSTĘPY PRAC
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Kalendarz 2020.
Lubuskie Regionalne Obserwatorium Terytorialne Zielona Góra, 21 listopada 2013r. Magdalena Balak-Hryńkiewicz Departament Rozwoju Regionalnego i Współpracy.
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE OCHRONY LOTNISK. NOWE DOKTRYNY BEZPIECZEŃSTWA
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Mariusz Raczek Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Prawo gospodarcze UE – Prawo celne
Zapis prezentacji:

Strategia działania Służby Celnej na lata 2010-2015 Służba Celna 2015+ Ministerstwo Finansów Departament Służby Celnej

Strategia 2007+ Sprawozdanie z wykonania planu pracy na rok 2009 będzie jednocześnie ostatnim etapem realizacji Strategii działania Służby Celnej 2007+. 2 2

Służba Celna 2015+ - Geneza potrzeba dokumentu określającego wyzwania dla formacji jaką jest Służba Celna uwzględnienie aktualnych punktów odniesienia Służby Celnej art. 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej (Dz. U. Nr 168, poz.1323 z późn. zm.) - zobowiązano ministra właściwego do spraw finansów publicznych do określenia w drodze zarządzenia, strategii działania Służby Celnej oraz sposobu jej realizacji, mając na uwadze efektywność wykonywanych zadań 3 3

INICJATYWY STRATEGICZNE Służba Celna 2015+ Misja Wizja Kierunki rozwoju strategicznego Cele strategiczne Cele pośrednie INICJATYWY STRATEGICZNE 4 4

Służba Celna 2015+ - Misja rola i zadania wynikają z przepisów prawa, polityki celnej, polityki podatku akcyzowego i regulacji gier hazardowych miejsce służby jakie zajmuje w ramach realizacji polityki Rządu RP wszystkie elementy misji mają dla Służby Celnej jednakowy priorytet niezależnie od okresowego koncentrowania sił i środków na wybranych obszarach 5 5

Służba Celna 2015+ - Wizja Wizja jest syntetycznym opisem tego, jaka Służba Celna chce być w najbliższych latach, jaki poziom działania chce osiągnąć w wyniku realizacji niniejszej strategii, do kogo kieruje swoje działania. 6 6

Służba Celna 2015+ - Misja Służba Celna przyjazna dla obywateli i przedsiębiorców, stosując skuteczny system kontroli w oparciu o wysoko wykwalifikowaną kadrę, efektywne metody zarządzania i nowoczesne technologie: zabezpiecza interesy finansowe Polski i Unii Europejskiej wspiera i ułatwia legalną działalność gospodarczą zabezpiecza i chroni społeczeństwo oraz środowisko przed zagrożeniami 7 7

Służba Celna 2015+ - Wizja Służba Celna otwarta na nowe wyzwania i współpracę, przestrzegająca zasad etyki zawodowej i stosująca nowoczesne metody działania troszcząc się o finanse publiczne, ułatwiając prowadzenie legalnej działalności gospodarczej oraz zapewniając bezpieczeństwo doskonali metody pracy i kompetencje ludzi, stosuje coraz bardziej nowoczesne narzędzia kierując się oczekiwaniami społeczeństwa, przedsiębiorców, budżetu i instytucji partnerskich 8 8

Służba Celna 2015+ - cele pośrednie – perspektywa wewnętrznych procesów biznesowych B1 - Doskonalenie wewnętrznej komunikacji i współpracy B2 - Usprawnienie realizacji procesów organizacyjnych B3 - Zwiększanie udziału analizy ryzyka w procesie kontroli, postępowania audytowego, ułatwień i uproszczeń B4 – Wdrożenie jednolitego systemu kontroli zarządczej w Służbie Celnej 9 9

Służba Celna 2015+ - cele strategiczne - perspektywa zewnętrzna S1 - Zapewnienie skutecznego i efektywnego poboru należności celnych i podatków oraz opłat stanowiących dochody budżetu państwa i Unii Europejskiej S2 - Ułatwianie legalnej działalności gospodarczej i usuwanie barier biurokratycznych oraz doskonalenie współpracy z przedsiębiorcami S3 - Zapewnienie bezpieczeństwa publicznego oraz ochrona rynku krajowego i unijnego, w tym poprzez aktywne wykorzystanie środków pozataryfowych S4 - Zwalczanie przestępstw i wykroczeń oraz ograniczanie nieprawidłowości w obszarach: cła, akcyzy i gier hazardowych S5 - Usprawnienie działań kontrolnych, w szczególności wykonywanych na przejściach granicznych. S6 - Doskonalenie współpracy z innymi instytucjami. S7 – Aktywizacja działań Służby Celnej na arenie międzynarodowej (szczególnie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej) S8 – Proaktywna komunikacja zewnętrzna Służby Celnej. 10 10

Służba Celna 2015+ - cele pośrednie - perspektywa rozwoju R1 - Doskonalenie kompetencji funkcjonariuszy celnych i pracowników Służby Celnej R2 – Kształtowanie pozytywnych postaw (w tym postaw etycznych) R3 - Doskonalenie systemu motywacyjno – lojalnościowego R4 - Optymalizacja procesów organizacyjnych R5 - Modernizacja infrastruktury technicznej 11 11

Służba Celna 2015+ - Inicjatywy nowe przedsięwzięcia zarządzane zgodnie z przyjęta w Służbie Celnej metodyką zarządzania programami, projektami, zespołami odpowiedzialność za realizację inicjatywy, monitorowanie w tym raportowanie ponoszą ich właściciele przedsięwzięcia te wymagają współdziałania jednostek organizacyjnych Służby Celnej oraz niekiedy podmiotów zewnętrznych i obejmujących swoim wpływem całość organizacji wszystkie jednostki organizacyjne są zobowiązane do zaangażowania we współpracę w realizacji inicjatyw wskaźnikami realizacji inicjatyw strategicznych jest zgodność ich realizacji z przyjętymi harmonogramami i planami budżetowymi realizacja inicjatyw będzie miała bezpośredni wpływ na wdrażanie zmian w Służbie Celnej i powinna mieć odzwierciedlenie we wskaźnikach realizacji strategii 12 12

Inicjatywa strategiczna Służba Celna 2015+ - Inicjatywy LP. Inicjatywa strategiczna Priorytet Właściciel Termin zakończenia 1. Wdrożenie Programu e – Cło. 1 Departament SC Grudzień 2013 2. Wdrożenie Zmodernizowanego Kodeksu Celnego. Departament PC 3. Modernizacja systemu poboru podatku akcyzowego. Departament AE 4. Modernizacja systemu poboru podatku od gier. Grudzień 2011 5. Modernizacja kontroli urządzania gier hazardowych w ramach systemu kontroli. Departament CA 6. Modelowanie i wdrażanie procesów biznesowych w kierunku zarządzania procesowego. 7. Wdrożenie spójnego systemu zarządzania ryzykiem dla potrzeb kontroli, postępowania audytowego, ułatwień i uproszczeń. Grudzień 2015 13 13

Inicjatywa strategiczna Służba Celna 2015+ - Inicjatywy c.d. LP. Inicjatywa strategiczna Priorytet Właściciel Termin zakończenia 8. Wdrożenie jednolitego systemu kontroli zarządczej w Służbie Celnej 1 Departament SC Grudzień 2013 9. Wdrożenie zintegrowanego systemu zarządzania zasobami ludzkimi, w tym: wdrożenie zmodyfikowanego systemu szkoleń. Wrzesień 2014 10. Zintegrowane zarządzanie granicą – Integrated Border Management (IBM). 2 11. Budowa i wdrożenie Single Window/ One-Stop-Shop („System Pojedynczego Okienka w obrocie towarowym z zagranicą”) Departament PC Grudzień 2015 12. Opracowanie i wdrożenie spójnego wizerunku Służby Celnej. Styczeń 2013 14 14

Inicjatywa strategiczna Służba Celna 2015+ - Inicjatywy c.d. LP. Inicjatywa strategiczna Priorytet Właściciel Termin zakończenia 13. Opracowanie zasad i wdrożenie skutecznego wykorzystania uprawnień rozpoznawczych oraz współpracy operacyjnej. 2 Departament CA Grudzień 2011 14. Rozszerzenie kompetencji w zakresie zwalczania korupcji. Grudzień 2013 15. Opracowanie i wdrożenie procedur zarządzania zmianami. Departament SC Grudzień 2010 16. Wdrożenie budżetu zadaniowego w Służbie Celnej. 3 17. Współpraca z krajami objętymi Partnerstwem Wschodnim, w szczególności z państwami sąsiednimi. Departament PC Styczeń 2015 15 15

Służba Celna 2015+ - Inicjatywy - Efekty wyższe wyniki i lepsze zaspokojenie potrzeb klientów zewnętrznych (perspektywa zewnętrzna) wyższa skuteczność i efektywność swoich działań (perspektywa wewnętrznych procesów biznesowych) większa zdolność do realizacji celów strategicznych (perspektywa rozwoju) REALIZACJA INICJATYWY MOŻE WPŁYWAĆ NA OSIĄGNIĘCIE WIĘCEJ NIŻ JEDNEGO Z CELÓW. 16 16

Liczba kroków milowych Liczba kroków milowych w 2010 r. Służba Celna 2015+ - Inicjatywy c.d. Właściciel Liczba inicjatyw Liczba kroków milowych Liczba kroków milowych w 2010 r. Departament AE 1 4 2 Departament CA 32 12 Departament PC 3 24 8 Departament SC 9 59 Wdrażanie Strategii Służba Celna 2015+ 17

INICJATYWA 3- Modernizacja systemu poboru podatku akcyzowego 18 18

Inicjatywa strategiczna Służba Celna 2015+ - Inicjatywy - 2010 Lp. Inicjatywa strategiczna Priorytet Właściciel Termin zakończenia 1. Opracowanie i wdrożenie procedur zarządzania zmianami. 2 Departament SC grudzień 2010 2. Modernizacja systemu poboru podatku od gier. 1 grudzień 2011 3. Opracowanie zasad i wdrożenie skutecznego wykorzystania uprawnień rozpoznawczych oraz współpracy operacyjnej. Departament CA grudzień 2011 19

Służba Celna 2015+ - Inicjatywy Właściciel danej inicjatywy strategicznej jest odpowiedzialny za określanie sposobów realizacji działań, monitorowanie i raportowanie pracy. Zmiany w harmonogramach realizacji inicjatyw strategicznych przyjętych w dokumencie wymagają przedstawienia przez właściciela inicjatywy nowego harmonogramu realizacji, uzgodnionego z Szefem Służby Celnej za pośrednictwem Departamentu Służby Celnej. Nowe inicjatywy strategiczne oraz zmiany w realizacji celów strategicznych wymagają weryfikacji Strategii przez Zespół do spraw planowania strategicznego i wprowadzenia zmian do dokumentu Służba Celna 2015+. Wdrażanie Strategii Służba Celna 2015+ 20

Służba Celna 2015+ - Inicjatywy - kroki milowe realizowane w roku 2010 - przykłady Inicjatywa strategiczna 3. Modernizacja systemu poboru podatku akcyzowego Forma realizacji: Zadanie Stan realizacji: Kontynuacja Termin 2013 Priorytet 1 Właściciel Departament AE Komórki zaangażowane w prace Departamenty CA, SC, izby celne Główne etapy realizacji Lp. Etap (krok milowy) Termin zakończenia 1. Analiza obowiązujących regulacji prawnych pod kątem możliwych do zastosowania w praktyce uproszczeń w obszarze podatku akcyzowego i jego kontroli. Grudzień 2010 2. Analiza zakresu zadań Służby Celnej w obszarze poboru podatku akcyzowego, pozwalająca na stworzenie mechanizmów umożliwiających zwiększenie efektywności. Wdrażanie Strategii Służba Celna 2015+ 21

Wdrażanie Strategii Służba Celna 2015+ Inicjatywa strategiczna 5. Modernizacja kontroli urządzania gier hazardowych w ramach systemu kontroli Forma realizacji: Projekt Stan realizacji: Rozpoczęcie Termin 2013 Priorytet 1 Właściciel Departament CA Komórki zaangażowane w prace Departamenty SC, DI izby celne Główne etapy realizacji Lp. Etap (krok milowy) Termin zakończenia 1. Identyfikacja potrzeb Służby Celnej w zakresie systemu kontroli urządzania gier hazardowych przez powołane zespoły robocze. Grudzień 2010 (uzależniony od zakończenia procesu legislacyjnego -notyfikacja zmiany ustawy o grach hazardowych) Wdrażanie Strategii Służba Celna 2015+ 22

Wdrażanie Strategii Służba Celna 2015+ Inicjatywa strategiczna 7. Wdrożenie spójnego systemu zarządzania ryzykiem dla potrzeb kontroli, postępowania audytowego, ułatwień i uproszczeń Forma realizacji: Projekt Stan realizacji: Kontynuacja Termin 2015 Priorytet 1 Właściciel Departament CA Komórki zaangażowane w prace Departament PC izby celne Główne etapy realizacji Lp. Etap (krok milowy) Termin zakończenia 1. Opracowanie założeń funkcjonalnych do stworzenia systemu informatycznego w ramach programu e-Cło w zakresie tworzenia i prowadzenia rejestrów ryzyka, obiegu informacji mających znaczenie dla kontroli prowadzonych przez Służbę Celną oraz punktowej analizy ryzyka. Grudzień 2010 2. Opracowanie strategicznych założeń funkcjonowania centrum analitycznego do prowadzenia analiz strategicznych. 3. Analiza prawna oraz określenie zadań i umiejscowienia oficerów łącznikowych. 4. Opracowanie założeń funkcjonalnych do modułu postępowania audytowego tworzonego w ramach informatycznego systemu Centralnego Rejestru Kontroli i Postępowań (CRKP). Wdrażanie Strategii Służba Celna 2015+ 23

Wdrażanie Strategii Służba Celna 2015+ Inicjatywa strategiczna 6. Modelowanie i wdrażanie procesów biznesowych w kierunku zarządzania procesowego Forma realizacji: Projekt Stan realizacji: Kontynuacja Termin 2013 Priorytet 1 Właściciel Departament SC Komórki zaangażowane w prace Departamenty PC, CA, AE izby celne Główne etapy realizacji Lp. Etap (krok milowy) Termin zakończenia 1. Identyfikacja obszarów procesów biznesowych realizowanych przez Służbę Celną. Grudzień 2010 Wdrażanie Strategii Służba Celna 2015+ 24

Lp. Etap (krok milowy) Termin zakończenia Inicjatywa strategiczna 9. Wdrożenie zintegrowanego systemu zarządzania zasobami ludzkimi, w tym: wdrożenie zmodyfikowanego systemu szkoleń. Forma realizacji: Projekt Stan realizacji: Kontynuacja Termin 2014 Priorytet 1 Właściciel Departament SC Komórki zaangażowane w prace Departamenty PC, CA, AE izby celne Główne etapy realizacji Lp. Etap (krok milowy) Termin zakończenia 1. Zatwierdzenie Przedmiotu Zamówienia i dokumentacji projektowej Zintegrowanego systemu zarządzania zasobami ludzkimi w administracji celnej – HERMES2 (HR). Czerwiec 2010 2. Wdrożenie zmodyfikowanego Systemu szkolenia w Służbie Celnej. 3. Wejście w życie regulacji prawnych dotyczących stosunku służbowego związanych z ustawą z dnia 27 sierpnia 2009r. o Służbie Celnej. Październik 2010 4. Wyłonienie dostawcy i wykonawcy systemu HR. 5. Wdrożenie kryteriów etatyzacji w Służbie Celnej. Grudzień 2010 6. Wdrożenie uregulowań w zakresie procesu zarządzania zasobami ludzkimi – realizacja. 7. Przygotowanie kadry dydaktycznej zapewniającej realizację szkoleń zgodnie z kategoriami szkoleń. 25

Inicjatywa strategiczna 10. Zintegrowane zarządzanie granicą – Integrated Border Management (IBM). Forma realizacji: Program Stan realizacji: Kontynuacja Termin 2013 Priorytet 2 Właściciel Departament SC Komórki zaangażowane w prace Departamenty PC, CA izby celne Główne etapy realizacji Lp. Etap (krok milowy) Termin zakończenia 1. Opracowanie procedur stosowanych w Służbie Celnej związanych z tworzeniem przejść granicznych. Wrzesień 2010 2. Opracowanie procedur stosowanych w Służbie Celnej związanych z zapewnieniem właściwego funkcjonowania przejść granicznych. Wrzesień 2010 3. Implementacja wypracowanych procedur związanych z tworzeniem przejść granicznych. Listopad 2010 4. Wdrożenie Zintegrowanego Systemu Bezpieczeństwa dla Obiektów Granicznych Administracji Celnej - CAIFS 2. Grudzień 2010 26

Inicjatywa strategiczna 17. Współpraca z krajami objętymi Partnerstwem Wschodnim, w szczególności z państwami sąsiednimi. Forma realizacji: Zadanie Stan realizacji: Kontynuacja Termin 2015 Priorytet 3 Właściciel Departament PC Komórki zaangażowane w prace Departamenty CA, SC izby celne Główne etapy realizacji Lp. Etap (krok milowy) Termin zakończenia 1. Analiza potrzeb i zakresu udziału Służby Celnej w Partnerstwie Wschodnim. Maj 2010 2. Koncepcja nowych inicjatyw przekazana do MSZ (dalej do KE), pozyskanie partnerów, środków finansowania. Czerwiec 2010 3. Akceptacja nowych inicjatyw. Listopad 2010 4. Harmonogram realizacji inicjatyw. Grudzień 2010 27

Służba Celna 2015+ - Wskaźniki określone z wykorzystaniem metodyki BSC określone w sposób umożliwiający ich monitorowanie koordynatorzy celów strategicznych – odpowiedzialni za monitorowanie pożądany poziom wskaźników spoczywa na szeroko rozumianej kadrze kierowniczej Służby Celnej 28 28

Służba Celna 2015+ - Wskaźniki c.d. Wartości wskaźników utrzymuje Wydział Monitorowania, Analiz i Statystyki Departamentu Służby Celnej: - w ramach posiadanych danych - pozyskanych danych z departamentów CA, PC, AE. Wskaźniki monitorują poszczególne Departamenty – monitorowanie departamentalne. Wskaźniki monitoruje Departament Służby Celnej – monitorowanie całościowe. 29

Służba Celna 2015+ - Wskaźniki - Przykłady Cel (S1) Zapewnienie skutecznego i efektywnego poboru należności celnych i podatków oraz opłat stanowiących dochody budżetu państwa i Unii Europejskiej. Koordynator celu Departament SC Wskaźnik (miernik) Udział wpłat należności w stosunku do zadeklarowanych należności oraz obliczonych przez organ celny w drodze decyzji. monitorowany od 2010 r. dwa razy do roku Udział zaległych należności objętych tytułami wykonawczymi w stosunku do ogólnej kwoty zaległych należności. Wskaźnik (miernik) Udział wyegzekwowanych należności objętych tytułami wykonawczymi do ogólnej kwoty zaległości objętych tytułami wykonawczymi. 30

Cel (S4) Zwalczanie przestępstw i wykroczeń oraz ograniczanie nieprawidłowości w obszarach: cła, akcyzy i gier hazardowych. Koordynator celu Departament CA Wskaźnik (miernik) Udział stwierdzonych nieprawidłowości w zgłoszeniach celnych w stosunku do liczby zgłoszeń celnych poddanych kontroli przed zwolnieniem towaru. monitorowany od 2010 r. raz do roku Udział stwierdzonych nieprawidłowości w zgłoszeniach celnych w stosunku do liczby zgłoszeń celnych poddanych kontroli po zwolnieniu towaru. Udział stwierdzonych nieprawidłowości w obszarze gier hazardowych w stosunku do ogólnej liczby przeprowadzonych kontroli w tym obszarze. 31

Udział kontroli z wynikiem pozytywnym do liczby działań kontrolnych. Cel (B3) Zwiększanie udziału analizy ryzyka w procesie kontroli, postępowania audytowego, ułatwień i uproszczeń. Koordynator celu Departament CA Wskaźnik (miernik) Udział kontroli z wynikiem pozytywnym do liczby działań kontrolnych. monitorowany od 2010 r. dwa razy do roku Udział kontroli z wynikiem pozytywnym do liczby kontroli wynikających z dyrektyw systemowych. Cel (B4) Wdrożenie jednolitego systemu kontroli zarządczej w Służbie Celnej. Koordynator celu Departament SC Wskaźnik (miernik) Wdrożony jednolity system kontroli zarządczej w Służbie Celnej. monitorowany od 2010 r. raz do roku 32

Cel (R5) Modernizacja infrastruktury technicznej. Koordynator celu Departament SC Wskaźnik (miernik) Udział wydatków na sprzęt techniczny w stosunku do ogólnej kwoty wydatków pozapłacowych i majątkowych Służby Celnej. monitorowany od 2010 r. raz do roku Udział wydatków poniesionych na realizację inwestycji budowlanych w stosunku do ogólnej kwoty wydatków majątkowych Służby Celnej. 33

Dziękuję za uwagę