Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Autoewaluacja pracy nauczyciela a ewaluacja wewnętrzna pracy szkoły
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
W roku szkolnym 2009/2010. Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W SZKOŁE PODSTAWOWEJ NR 12
VII OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA KADRY KIEROWNICZEJ OŚWIATY OSKKO,
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
i bezpieczeństwa uczniów
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
EWALUACJA GŁÓWNE ZADANIA DOTYCZACE SPRAWNEJ EWALUACJI.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Co to jest spacer edukacyjny?
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Sprawdzian szóstoklasisty
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Technologia informacyjna
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań prowadzonych przez nauczycieli Funkcjonalność obowiązujących procedur Poprawność i racjonalność planów pracy Efektywność systemu doskonalenia nauczycieli Wykorzystanie wyników egzaminów wewnętrznych do doskonalenia procesu dydaktycznego

Powołanie zespołu Musimy nazwać problem : wybrać obszar pracy szkoły, który będzie poddany ewaluacji (dydaktyka, wychowanie, inna działalność statutowa) Określamy czas ewaluacji Tworzymy plan ewaluacji Tworzymy projekt ewaluacji Piszemy raport Przedstawiamy wyniki

Przedmiot ewaluacji:Brak zadań domowych ze wszystkich przedmiotów Cel ewaluacji: zminimalizowanie zjawiska niewykonywania zadań domowych przez uczniów Cele szczegółowe:- zmotywowanie uczniów do wykonywania zadań domowych, - przekonanie uczniów i ich rodziców do znaczenia zadań domowych w procesie kształcenia, - wyrobienie wśród uczniów nawyku wykonywania zadań domowych, - uświadomienie, że zadania domowe służą wspieraniu rozwoju uczniów/są integralnym elementem procesu kształcenia,

Adresaci :dla kogo? Uczniowie, nauczyciele, rodzice Harmonogram: Planowanie: Projektowanie Analiza Raport: Popularyzacja: Terminy: R P, zebrania, godz. wych. Wykonawcy: Dyrektor, ewaluator, pedagog, psycholog, n-l świetlicy Cena: Np: ksero Wyniki: jaki raport? Opisowy, wyniki i wnioski

Projekt ewaluacji stanowi swoistą receptę, instrukcję, do której należy się odwoływać na każdym etapie przeprowadzania ewaluacji. Proces projektowania obejmuje następujące etapy: 1. Definiowanie przedmiotu ewaluacji 2. Sformułowanie pytań kluczowych 3. Określenie kryteriów ewaluacji 4. Dobór metod badawczych 5. Określenie próby badawczej 6. Monitorowanie danych.

PRZEDMIOT EWALUACJIPRZEDMIOT EWALUACJI KRYTERIA EWALUACJIKRYTERIA EWALUACJI PYTANIA KLUCZOWEPYTANIA KLUCZOWE METODY DOBÓR PRÓBY, ŹRÓDŁA DANYCHDOBÓR PRÓBY, ŹRÓDŁA DANYCH MONITORING PREZENTACJA WYNIKÓWPREZENTACJA WYNIKÓW BRAK ZADAŃ DOMOWYCH zmniejszenie liczby oc. ndst cząstkowych na II semestr Zmniejszenie o 1% liczby uczniów w poszczególnych klasach nagminnie nieodrabiających zadań domowych Zwiększenie liczby uczniów na zaj. świetlicowych Zachęcenie większego procentu rodziców do pomocy dzieciom Wskaźniki sukcesu Pytania które sobie zadajemy: Czy w szkole są przedmioty z których uczniowie nie odrabiają zadań domowych? Czy nauczyciele systematycznie sprawdzają zadania domowe? Jaki rodzaj oceniania stosowany jest w szkole za zadania? Ile czasu poświęcają uczniowie na odrabianie zadań domowych? Analiza dokumentów Rozmowy i obserwacje ankieta wszyscy uczniowie i rodzice Kontrolowanie przez ewaluatora przestrzegania poszczególnych terminów Rada Pedagogiczna, zebranie z rodzicami, lekcje wychowawcze

Służą wskazaniu, co w ramach prowadzonej ewaluacji będzie podlegało wartościowaniu (ocenie) Najczęściej stosowane kryteria ewaluacji: skuteczność, trafność, efektywność, użyteczność, trwałość.

Prezentację opracowała mgr Anna Kozioł Publiczne Gimnazjum nr1 im. Noblistów Polskich w Jugowie