Katarzyna Karska Wrocław 15 luty 2008

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

„Na dobry początek – staż”
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
Wdrażanie i finansowanie działań związanych z doradztwem zawodowym z funduszy unijnych WUP w Białymstoku.
Warmińsko-Mazurski Pakt na Rzecz Rozwoju Poradnictwa Zawodowego
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Biała Podlaska,
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
1 Sprawozdanie z realizacji Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich II i III kwartał 2004 r.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Rzeszów, 6 września Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia
Realizator Regionalne Towarzystwo Rolno-Przemysłowe „Dolina Strugu”
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Sektorowy Program.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Nowy zawód szansą na lepszą przyszłość w ramach ZPORR 2.3 Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Mobilne Centra Informacji Zawodowej
Wojciech Kreft ECORYS Polska Konferencja - Zamek Książ System Informacji Branżowej narzędziem pomocy w planowaniu kariery i aktywności zawodowej.
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Lublin, 14 listopada 2007 r.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
MOBILNE CENTRUM INFORMACJI ZAWODOWEJ w Koninie
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
MENTOR MULTIMEDIALNY – ZAWÓD PRZYSZŁOŚCI Projekt: Mentor multimedialny – zawód przyszłości jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Co to jest TIK?.
Internet dla zagrożonych wykluczeniem cyfrowym
Konferencja E-learning - nową szansą rozwoju dla wszystkich.
ATC Grupa. Lata PROJEKTY WSPÓŁFINANSOWANE ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ ORAZ BUDŻETU PAŃSTWA W RAMACH DZIAŁANIA ZPORR DZIAŁANIE 2.1. GRUPA ODBIORCÓW.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
GMINNE CENTRUM INFORMACJI - Szansa ul. Chrobrego 40/41 62 – 200 Gniezno Tel. (0 61) (0 61) E.
Lider: Partner nr 1: Partner nr 2: Lider: Partner nr 1: Partner nr 2: Prezentacja projektu: A ONI ?– aktywizacja osób niepełnosprawnych ruchowo Elżbieta.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Centrum Edukacyjno - Wdrożeniowe Koncepcja funkcjonowania Mirosław Kwapiszewski.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
kobiet – „Kobieta pracująca…”
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Liceum Ogólnokształcące Nr II im. L. Kruczkowskiego
Działania samorządu województwa (Wojewódzkiego Urzędu Pracy) na rzecz promocji zatrudnienia i rozwoju przedsiębiorczości Zielona Góra, 08 kwietnia 2009.
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
III Forum Gospodarcze Województwo Kujawsko-Pomorskie.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Zapis prezentacji:

Katarzyna Karska Wrocław 15 luty 2008 Konferencja "Centra Kształcenia na Odległość na Wsiach" Założenia Projektu Katarzyna Karska Wrocław 15 luty 2008

Projekt Centra kształcenia na odległość na wsiach, realizowany jest w ramach: Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004-2006 (SPO RZL) Priorytet 2 Rozwój społeczeństwa oparty na wiedzy Działanie 2.1 Zwiększenie dostępu do edukacji – promocja kształcenia przez całe życie schemat a) – Zmniejszanie dysproporcji edukacyjnych pomiędzy wsią a miastem Instytucją wdrążającą jest Ministerstwo Edukacji Narodowej

Misja Umożliwienie mieszkańcom wsi korzystania z nowoczesnych narzędzi i metod kształcenia oraz podnoszenia kwalifikacji i zwiększania poziomu wykształcenia bez konieczności opuszczania okolic zamieszkania

Cele projektu stworzenie oraz wyposażenie 379 Centów sprzęt komputerowy oprogramowanie graficzne oraz narzędzia doradztwa zawodowego sprzęt oraz oprogramowanie specjalistyczne uławiające pracę z komputerem osobom niepełnosprawnym udostępnienie platformy edukacyjnej wraz z zestawem kilkudziesięciu kursów

przeszkolenie oraz przygotowanie do prowadzania Centrów 379 opiekunów pilotażowe zatrudnienie opiekunów wypromowanie Centrów w skali ogólnopolskiej oraz lokalnej uruchomienie i nadzorowanie pracy Centrów w okresie pilotażowym utrwalenie działania sieci Centrów

Dlaczego właśnie ten projekt Czynnikami, które miały wpływ na realizację projektu CKNONW były: - Duża dysproporcja między mieszkańcami miast a mieszkańcami terenów wiejskich w dostępie do edukacji - Zmiany na rynku pracy, które wymuszają stałe dokształcanie oraz umiejętność posługiwania się nowoczesnymi technologiami - Młodzi ludzie ze środowisk wiejskich nie tylko znacznie rzadziej korzystają z nowoczesnych technologii informacyjnych - równie rzadko podejmują decyzję o wyjeździe z miejsca zamieszkania w celu poszukiwania pracy. Można wyciągnąć z tego wniosek, iż osoby pochodzące z terenów wiejskich mają większe problemy, niż mieszkańcy miast, związane z komunikacją społeczną oraz adaptacją w nowym miejscu. - Kolejnym czynnikiem różnicującym szanse edukacyjne mieszkańców miast i wsi jest dostęp do nowoczesnych technologii informacyjnych: komputera, Internetu, multimedialnych pomocy naukowych. Z komputerów korzysta 60% mieszkańców miast oraz zaledwie 30% osób zamieszkujących wieś. Podobnie, ponad dwukrotną różnicę obserwuje się w dostępie do Internetu. Korzysta z niego jedynie 20% mieszkańców wsi (w mieście 45%).

Kursy e-learning dostępne w CKNONW Język polski Matematyka Historia Chemia Fizyka Geografia Biologia Język obcy I Język obcy II Opiekun osób starszych Podstawy technik komputerowych Użytkowanie komputerów Przetwarzanie tekstów Arkusze kalkulacyjne Bazy danych Grafika menadżerska i prezentacyjna Usługi w sieciach informatycznych Opiekunka dziecięca domowa Administracja systemami komputerowymi Agent ubezpieczeniowy

Kursy e-learning dostępne w CKNONW Asystent bankowości Broker ubezpieczeniowy Grafik komputerowy Handlowiec Księgowość Organizator agrobiznesu Pracownik administracyjny BHP Ochrona danych osobowych Prawo zamówień publicznych Oczekiwania pracodawców – autoprezentacja Przedstawiciel handlowy Sprzedawca Telemarketer Zarządzanie projektami Zawody przyszłości – nowe formy zatrudnienia Jak zdobyć i utrzymać pracę Kariera – decyduję, planuję, działam Zostań e-pr@cownikiem A może samozatrudnienie?

Kursy e-learning Zarządzanie kadrami (cykl szkoleniowy z zakresu ZZL) Ocena pracownika (cykl szkoleniowy z zakresu ZZL) Planowanie potrzeb (cykl szkoleniowy z zakresu ZZL) System motywacyjny (cykl szkoleniowy z zakresu ZZL) Rekrutacja (cykl szkoleniowy z zakresu ZZL) Ścieżki kariery (cykl szkoleniowy z zakresu ZZL) Bezpieczeństwo systemów informatycznych Edukacja zdalna – szkolenia tworzone w systemie e-learning, blended learning Poradnictwo zawodowe – wsparcie dla Twojego sukcesu Promocja i wsparcie edukacji osób niepełnosprawnych

W przyszłości zasoby edukacyjne Centrów będą trwale rozwijane Poza kursami będzie można podjąć naukę w szkołach i na uczelniach prowadzących kierunki dostępne on-line

Liczba gmin zakwalifikowanych do projektu w poszczególnych województwach

Co otrzyma centrum w ramach uczestnictwa w projekcie: 10 komputerów w tym jeden laptop udostępniany osobom niepełnosprawnym Meble biurowe Sprzęt ułatwiający prace przy komputerze osobom niepełnosprawnym Równowartość przekazanego wyposażenia to ok. 100.000 zł. Dostęp do platformy e-learningowej na której znajdują się szkolenia (pakiet 50 szkoleń) Zdalną pomoc specjalisty/informatyka, koordynatorów regionalnych oraz doradcy zawodowego przez cały okres trwania projektu Zapewnienie opłat związanych z zatrudnienia opiekuna oraz kosztów eksploatacyjnych centrum Refundacja kosztów związanych z zabezpieczeniem Centrum, budową oraz integracją sieci, zakupem oświetlenia

Przygotowanie opiekunów Centrów do pracy w projekcie W ramach przygotowania opiekunów do pracy w powstałych centrach, Konsorcjum zaproponowało program szkoleń, które podniosą kwalifikację zawodowe opiekunów w zakresie pracy z osobami niepełnosprawnymi oraz pracy z nowoczesnymi technologiami i formami nauki w tym e-learningu. Zdobyte podczas szkoleń umiejętności, pozwolą opiekunom, świadczyć właściwą pomoc oraz wsparcie dla kursantów CKNONW Opiekunowie Centrów przez cały okres trwania projektu, będą mogli liczyć na pomoc Doradcy Zawodowego, który będzie dostępny pod bezpłatnym numerem infolinii 0800 800 005

Konsorcjum Centrum Kształcenia Ustawicznego i Praktycznego w Zielonej Górze ECORYS Polska z Warszawy 4system Polska z Zielonej Góry Fundacja Pomocy Matematykom i Informatykom Niesprawnym Ruchowo z Warszawy

Lider projektu Centrum Kształcenia Ustawicznego i Praktycznego odpowiedzialne za zarządzanie projektem oraz część merytoryczną tworzonych pakietów edukacyjnych Edukacja, podnoszenie kwalifikacji

Partnerzy 4system Polska – partner odpowiedzialny za zarządzanie projektem, utworzenie i administrację siecią centrów, opracowanie techniczne pakietów edukacyjnych oraz szkolenie pracowników centrów E-learning, narzędzia do zarządzania oraz tworzenia szkoleń, produkcja szkoleń

Partnerzy Ecorys Polska Sp. z o.o. – odpowiedzialny za monitoring oraz promocję monitoring i ewaluacja, analizy i doradztwo, opracowywanie strategii, zarządzanie projektami, badania rynku, szkolenia

Partnerzy Fundacja Pomocy Matematykom i Informatykom Niesprawnym Ruchowo – odpowiedzialna za szkolenie pracowników centrów w zakresie współpracy z osobami niepełnosprawnymi, pomoc przy dostosowaniu pakietów edukacyjnych do potrzeb niepełnosprawnych Aktywizacja zawodowa i społeczna osób niepełnosprawnych

Partnerzy regionalni Partnerzy regionalni - odpowiedzialni za organizację pracy Centrum, organizację szkoleń dla pracowników centrów, pomoc przy rekrutacji i kontaktach z lokalnymi władzami

Rezultaty projektu CKNONW Zmniejszenie dysproporcji edukacyjnych między wsią a miastem Upowszechnianie idei kształcenia przez całe życie Podniesienie kwalifikacji społeczności wiejskich oraz wszystkich użytkowników kursów e-learningowych dostępnych w projekcie w tym osób niepełnosprawnych, bezrobotnych

www.edukacjaonline.pl Dziękuję za uwagę Katarzyna Karska ECORYS Polska katarzyna.karska@ecorys.pl www.edukacjaonline.pl