Beneficjenci uczniów 75 szkół wiejskich zlokalizowanych w:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRAKTYKA CZYNI MISTRZA!
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Województwo Podkarpackie
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Podkarpacki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych
PROJEKT EDUKACYJNY AKTYWNY W SZKOLE AKTYWNY W ŻYCIU REALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW Z KLAS I.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Opracował J. Stryjkowski
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Termin realizacji – 20 miesięcy
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
ale (a może przede wszystkim)
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Podniesienie jakości oferty edukacyjnej przedszkoli oraz zwiększenie liczby dzieci uczestniczących w edukacji przedszkolnej poprzez: poszerzenie oferty.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Placówki oświatowe objęte wsparciem
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Dualne kształcenie zawodowe
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Zapis prezentacji:

Matematyka kluczem do sukcesu ucznia i wszechstronnego rozwoju wiejskiej szkoły

Beneficjenci 9 906 uczniów 75 szkół wiejskich zlokalizowanych w: - województwie śląskim i małopolskim na terenach powiatów myszkowskiego, lublinieckiego, będzińskiego, kłobuckiego i chrzanowskiego - w gminach Woźniki, Mierzęcice, Psary, Żarki, Niegowa, Poraj, Miedźno, Libiąż, Kamienica Polska, Janów, Konopiska, Ożarowice Matematyka kluczem do sukcesu ucznia i wszechstronnego rozwoju wiejskiej szkoły

Lider Projektu Gmina i Miasto Koziegłowy liderem projektu, inicjatorem i pomysłodawcą jest Gmina i Miasto Koziegłowy Matematyka kluczem do sukcesu ucznia i wszechstronnego rozwoju wiejskiej szkoły

Europejski Fundusz Społeczny Projekt „Matematyka kluczem do sukcesu ucznia i wszechstronnego rozwoju wiejskiej szkoły” jest w 100% finansowany przez Europejski Fundusz Społeczny Matematyka kluczem do sukcesu ucznia i wszechstronnego rozwoju wiejskiej szkoły

Cele projektu niwelacja dysproporcji pomiędzy wsią a miastem wzrost kompetencji i umiejętności w zakresie matematyki uczniów szkół wiejskich, co jest spójne z założeniami strategii lizbońskiej, która zakłada zwiększenie - w roku 2010 - o 15 % odsetek absolwentów kierunków technicznych, ścisłych i przyrodniczych Matematyka kluczem do sukcesu ucznia i wszechstronnego rozwoju wiejskiej szkoły

Realizacja projektu obejmuje wprowadzenie zajęć wspomagających wszystkich uczniów w rozwijaniu podstawowych umiejętności i kluczowych kompetencji oraz zorganizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów mających trudności w nauce matematyki (rodzice rokrocznie wskazują w ankietach potrzebę organizowania zajęć pozalekcyjnych) stworzenie możliwości porównania się z innymi poprzez udział w konkursie matematycznym, co wpływa pozytywnie na wzrost motywacji uczniów uzdolnionych do pogłębiania i rozszerzania swojej wiedzy poprawę jakości oferty edukacyjnej szkół wiejskich, biorących udział w projekcie, dzięki możliwości częstszego kontaktu nauczycieli z doradcą metodycznym, wymianę doświadczeń związanych z realizacją wspólnego programu oraz zakupem nowoczesnych pomocy dydaktycznych Matematyka kluczem do sukcesu ucznia i wszechstronnego rozwoju wiejskiej szkoły

Planowane działania rekrutacja, stworzenie, wdrożenie i monitorowanie autorskich programów zapewniających kompleksowe wspomaganie ucznia w celu poprawy efektywności nauczania matematyki w szkołach od klasy I szkoły podstawowej do klasy III szkoły ponadgimnazjalnej zakup i wykorzystanie nowoczesnych pomocy dydaktycznych zorganizowanie, przeprowadzenie i podsumowanie konkursu matematycznego zapewnienie metodycznego wsparcie dla nauczycieli, w formie indywidualnego poradnictwa oraz wykorzystanie metodyki pomiaru dydaktycznego w celu zbadania obiektywnych efektów podejmowanych działań Matematyka kluczem do sukcesu ucznia i wszechstronnego rozwoju wiejskiej szkoły

Najistotniejsze działania w okresie od 1 marca 2007 do 29 lutego 2008 prowadzenie dodatkowych zajęć matematycznych, w tym rozwijających umiejętności uczniów mających kłopoty z opanowaniem podstawowych treści programowych z zakresu matematyki oraz rozwijające zdolności matematyczne uczniów szkół wiejskich Matematyka kluczem do sukcesu ucznia i wszechstronnego rozwoju wiejskiej szkoły

Kryterium sukcesu Sukcesem programu będzie wzrost o 20 % liczby uczniów, którzy pokonają swoje trudności w uczeniu się matematyki - wewnętrzne badanie osiągnięć edukacyjnych W grupie nauczycieli rezultaty projektu zostaną osiągnięte gdy o 30 % wzrośnie liczba osób deklarujących, że zwiększyła się ich motywacja do pracy Matematyka kluczem do sukcesu ucznia i wszechstronnego rozwoju wiejskiej szkoły

Kontakt w sprawach organizacyjnych, prawnych, ekonomicznych i administracyjnych: Joanna Supernak - asystent projektu telefon 0-34 314 -12-19 wew. 111 Katarzyna Zychowicz - dyrektor projektu telefon 0- 34 314-12-19 wew.121 e-mail oswiata@kozieglowy.pl Matematyka kluczem do sukcesu ucznia i wszechstronnego rozwoju wiejskiej szkoły

Kontakt c.d. Kontakt w sprawach pomiaru dydaktycznego: Izabela Leszczyna - kierownik ds. pomiaru e-mail: leszczyna@womczest.edu.pl Eugeniusz Romański - konsultant ds. pomiaru e-mail: romanski@womczest.edu.pl Krystyna Prażmowska - konsultant ds. pomiaru e-mail: prazmowska@womczest.edu.pl Matematyka kluczem do sukcesu ucznia i wszechstronnego rozwoju wiejskiej szkoły

Kontakt w sprawie doradztwa metodycznego: Jadwiga Węgrzyn - kierownik ds. doradztwa Anna Wiśniewska - konsultant ds. doradztwa Jolanta Wyleciał - konsultant ds. doradztwa Małgorzata Kruzel-Gocyła – konsultant ds. doradztwa Małgorzata Będkowska - konsultant ds. doradztwa Matematyka kluczem do sukcesu ucznia i wszechstronnego rozwoju wiejskiej szkoły

wszelkie informacje dotyczące projektu będą wkrótce dostępne na stronie internetowej Gminy i Miasta Koziegłowy: www.kozieglowy.pl Matematyka kluczem do sukcesu ucznia i wszechstronnego rozwoju wiejskiej szkoły

Matematyka kluczem do sukcesu ucznia i wszechstronnego rozwoju wiejskiej szkoły Dziękuję za uwagę