Sprawozdanie z realizacji projektu „Indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów klas I-III SP z gminy Charsznica” w szkole podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Swojczanach
Uczniowie biorący udział w projekcie: Martyna Trzaska, Daniel Baran, Kamil Bogusz, Karol Kruszec, Wiktoria Kałużna, Damian Musiał, Filip Musiał, Gabriela Musiał, Emilia Kruszec, Aleksandra Musiał, Natalia Maj, Martyna Słaboń, Oliwia Kałużna oraz Dyrektor Szkoły mgr Dorota Misiek i mgr Ewa Kowalczyk-Uchto
Projekt realizowany był w formie następujących zajęć: Zajęcia z języka angielskiego prowadząca mgr Alicja Otak Zajęcia logopedyczne prowadząca mgr Urszula Ptak
prowadząca mgr Maria Prędka prowadząca mgr Małgorzata Bogacz Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych prowadząca mgr Maria Prędka Zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu w tym także z ryzykiem dysleksji prowadząca mgr Małgorzata Bogacz
Tak rozwijaliśmy zainteresowania matematyczne i przyrodnicze: Wycieczka po Polsce. Praca z mapą.
Chłopcy zastanawiają się, którą godzinę wskazują zegary Obliczenia zegarowe. Odczytywanie wskazań zegara w systemach:12i 24 godzinnym. Posługiwanie się pojęciami godzina, pół godziny, kwadrans minuta. Chłopcy zastanawiają się, którą godzinę wskazują zegary
Posługujemy się miarką centymetrową
Zakładamy hodowlę wiosennych kwiatów Zakładamy hodowlę wiosennych kwiatów. Przygotowanie doniczek, wysiew nasion, w dalszej części obserwacja.
Doskonalenie umiejętności liczenia, przewidywania i logicznego myślenia, rozwiązywanie ,przekształcanie i układanie zadań z treścią.
Utrwalenie nazewnictwa kolorów Nauka języka angielskiego to ważna sprawa… Utrwalenie nazewnictwa kolorów
Układanie puzzli - alfabet
Wykonywanie projektu „My town”
Oglądanie bajki w języku angielskim
Gra językowa „Bingo”
Usprawnienie funkcji narządów mowy Doskonalenie percepcji słuchowej Przykładowe ćwiczenia podczas zajęć logopedycznych: Usprawnienie funkcji narządów mowy Doskonalenie percepcji słuchowej
Ćwiczenia prawidłowego toru oddechowego
Ćwiczenia z programem „Mówiące obrazki”
Ćwiczenia prawidłowego toru oddechowego
Ćwiczenia wyrazistej artykulacji głosek
Pokonujemy trudności w czytaniu i pisaniu: Praca z dominem obrazkowym Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej Praca z dominem obrazkowym
Praca z programem „Porusz umysł” Loteryjki obrazkowe pomocne w opanowaniu trudnej sztuki ortografii Praca z programem „Porusz umysł”
Praca z programem multimedialnym Układanie zdań z rozsypanek sylabowych
„Talent jest jak kawałek szlachetnego, Ale surowego metalu: Dopiero pilna praca go obrobi I wartość mu wielka nada.” St. Staszic
Projekt pozwolił na szlifowanie talentów, zainteresowań a także wspierał uczniów mających trudności w nauce. Nasza szkoła wzbogaciła swoja bazę dydaktyczną o pomoce, które będą służyły naszym uczniom przez lata. Interesujące zajęcia sprawiły, że uczniowie chętnie i systematycznie na nie uczęszczali, co pozytywnie wpłynęło na ich rozwój intelektualny.
umożliwienie nam uczestnictwa w projekcie Dziękujemy za umożliwienie nam uczestnictwa w projekcie