System oceny i wyboru projektów Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS MARZEC 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OPOLSKIE CENTRUM ROZWOJU GOSPODARKI ,,Możliwości wsparcia działalności klastrów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Opolskiego”
Advertisements

Lublin, 5 lipca 2006 r..
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 sierpnia 2008 r. w sprawie programu Patent Plus – wsparcie patentowania wynalazków Patrycja.
DOKUMENTY POTRZEBNE DO ZŁOŻENIA WNIOSKU W RAMACH DZIAŁANIA 3.3
Interreg III B CADSES Central, Adriatic, Danubian and South-Eastern European Space Obszar Europy Środkowej, Adriatyckiej, Naddunajskiej i Południowo-Wschodniej.
NIZIELSKI & BORYS C o n s u l t i n G
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Warszawa, wrzesień 2007 r. Kryteria wyboru projektów współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013 Warszawa, 7.
Kryteria wyboru projektów
REWITALIZACJA W ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS LUTY 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
System oceny i wyboru projektów Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS LUTY 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
POMOC TECHNICZNA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej RAPORTOWANIE ZPORR.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
KRYTERIA DODATKOWE W RAMACH OCENY PROJEKTÓW PRIORYTETU 2 ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE Wsparcie rozwoju przedsiębiorczości w województwie podkarpackim ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego WP w latach 2007.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Podkomitet Monitorujący Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
ZASADY WYPEŁNIANIA KART OCENY MERYTORYCZNO-TECHNICZNEJ
OBSZAR OCHRONY ZDROWIA MECHANIZM FINANSOWY EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Ministerstwo Zdrowia
1. Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Dolnośląskiego na lata Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego.
(Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego)
SZKOLENIE WSPÓŁFINANSOWANE PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH POMOCY TECHNICZNEJ ZPORR ORAZ ŚRODKÓW.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Przygotowanie wniosku Złożenie wniosku Ocena Umowa o dofinansowanie Realizacja działań Kontrola.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Zintegrowany Program Rozwoju Regionalnego Elżbieta Książek Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR
System wdrażania i Zarządzania Funduszy Strukturalnych
CEL I ZASADY DZIAŁANIA KOMITETU - METODYKA OCENY WNIOSKÓW, ODWOŁANIA Stowarzyszenie LGR Obra – Warta Ewa Walkowska.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, poddziałanie – Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Departament Środowiska i Rozwoju Obszarów Wiejskich 1 Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Zagadnienia.
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Regionalny Program Operacyjny
Fundusze Strukturalne UE wspierające inwestycje oświatowe Czudec, r.
Wybór przedstawicieli organizacji pozarządowych do Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata
ORGANIZACJE POZARZĄDOWE W ZPORR. Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR) lata ORGANIZACJE POZARZĄDOWE W ZPORR I PRIORYTET.
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
Współpraca z Instytucją Pośredniczącą przy realizacji projektów systemowych Ośrodków Pomocy Społecznej Lidia Lechocka Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 18 lutego 2016 r.
Propozycja zmiany systematyki kryteriów obowiązujących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – EFRR.
Kryteria wyboru projektów Działanie 5.1 Gospodarka odpadowa osi priorytetowej Środowisko przyrodnicze i racjonalne wykorzystanie zasobów Regionalnego Programu.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Załączniki do wniosku o dofinansowanie w ramach osi IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwiecień 2016 r. Kryteria wyboru projektów Działanie 4.2 Infrastruktura.
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
1. Rozstrzygnięcie konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego w 2011 roku na terenie Dolnego Śląska.
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Wsparcie dotacyjne w ramach
Kryteria wyboru projektów 10. 3
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Wydział Funduszy Europejskich i Polityki Regionalnej
Zapis prezentacji:

System oceny i wyboru projektów Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS MARZEC 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej

Wybór projektów (Priorytet I i III, bez Dz. 3.4.) 1. Przyjmowanie wniosków - URZĄD MARSZAŁKOWSKI 2. Ocena formalna wniosków - URZĄD MARSZAŁKOWSKI 3. Ocena merytoryczna wniosków - PANEL EKSPERTÓW 4. Rekomendacja wyboru projektów - REGIONALNY KOMITET STERUJĄCY 5. Wybór projektów - ZARZĄD WOJEWÓDZTWA 6. Podpisanie umowy z beneficjentem - WOJEWODA

Wybór projektów (Priorytet II i Dz. 3.4.) 1. Przyjmowanie wniosków - BENEFICJENT KOŃCOWY 2. Ocena formalna wniosków - BENEFICJENT KOŃCOWY 3. Ocena merytoryczna wniosków - KOMISJA OCENY PROJEKTÓW 4. Rekomendacja wniosków w formie listy rankingowej - KOMISJA OCENY PROJEKTÓW 4. Decyzja o przyznaniu dofinansowania - OSOBA UPRAWNIONA DO PODEJMOWANIA DEZYCJI W IMIENIU BENEFICJENTA KOŃCOWEGO 5. Podpisanie umowy z projektodawcą - OSOBA UPRAWNIONA DO PODEJMOWANIA DEZYCJI W IMIENIU BENEFICJENTA KOŃCOWEGO

Ogólne informacje dot. Panelu Ekspertów -Panel Ekspertów stanowi niezależne ogniwo w systemie oceny projektów; -Jego zadaniem jest ocena merytoryczna i techniczna projektów zgłoszonych w ramach ZPORR dla Priorytetów I i III (oprócz Działania 3.4 Mikroprzedsiębiorstwa); -Eksperci wchodzący w skład panelu powinni posiadać wyższe wykształcenie magisterskie oraz minimum 5 letnie doświadczenie w dziedzinie, której dotyczyć będzie dany PE (dla każdego obszaru wsparcia powoływany jest odrębny PE); -Panel składa się z przewodniczącego (wybrany przez Zarząd Województwa), sekretarza (osoba zatrudniona w Urzędzie Marszałkowskim) i ekspertów; -Eksperci będą wybierani spośród 4 list.W każdym z województw tworzy się trzy listy ekspertów: -Eksperci powołani przez Marszałka Województwa -Eksperci reprezentujący instytucje regionalne -Eksperci powołani przez Wojewodę -Jeśli wartość projektu będzie przekraczać 2 mln euro do prac w PE powoływany jest dodatkowy ekspert z listy utworzonej na poziomie krajowym przez Instytucję Zarządzającą; -Marszałek Województwa powołuje PE; -Posiedzenie PE odbywa się w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego; Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS

Na każdej z list powinni znaleźć się eksperci z dziedzin, które objęte są wsparciem w ramach ZPORR, tj: 1. Infrastruktura drogowa (Działanie 1.1.1, 3.1, 3.2) 2.Transport publiczny (Działanie 1.1.2) 3. Inwestycje wodno-kanalizacyjne (Działanie 1.2, 3.1, 3.2) 4. Zagospodarowanie odpadów (Działanie 1.2, 3.1, 3.2) 5. Energia odnawialna i ochrona powietrza (Działanie 1.2, 3.1, 3.2) 6. Edukacja (Działanie 1.3 i 3.5) 7. Ochrona Zdrowia (Działanie 1.3 i 3.5) 8. Sport (Działanie 1.3 i 3.5) 9. Turystyka (Działanie 1.4, 3.1, 3.2) 10.Kultura (Działanie 1.4, 3.1, 3.2) 11.Rewitalizacja obszarów miejskich, powojskowych i poprzemysłowych (Działanie 3.3.1, 3.3.2) 12.Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego (Działanie 1.5) 13. Inne obszary interwencji (nie wchodzące w zakres wyżej wymienionych Paneli np.: kompleksowe uzbrojenie terenu, inkubatory przedsiębiorczości) Przy nazwisku każdego z ekspertów na liście musi znaleźć się informacja nt. dziedziny, w której jest ekspertem. Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS

Miesięczny harmonogram pracy Paneli Ekspertów w tym terminy i miejsca posiedzeń opracowuje jednostka ds. wyboru projektów w Urzędzie Marszałkowskim. Harmonogram ten przekazywany jest członkom Panelu, Regionalnemu Komitetowi Sterującemu, Instytucji Zarządzającej oraz opublikowany na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego najpóźniej 14 dni przed sesją Panelu przewidzian ą w harmonogramie Wszystkie osoby biorące udział w posiedzeniu Panelu Ekspertów muszą podpisać deklarację bezstronności i poufności na każdym posiedzeniu. Członkowie Panelu Ekspertów są odpowiedzialni za jakość podejmowanych decyzji. Postępowanie członka Panelu Ekspertów niezgodne z regulaminem oraz zasadą bezstronności i poufności może spowodować jego wykluczenie z prac. Procedura odwoławcza w tym przypadku należy do kompetencji Instyt u cji Zarządzającej. Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS

Kryteria oceny wniosku o dofinansowanie projektu z Funduszu EFRR w ramach ZPORR I) Kryteria Formalne - nie są punktowane, służą sprawdzeniu kompletności wniosku (Ocena dokonywana jest w Urzędzie Marszałkowskim) 1.Kompletność wniosku; 2.Kompletność i formalna poprawność załączników; 3.Wnioskodawca uprawniony do składania wniosku; 4.Zgodność projektu z celami działania określonymi w UZPORR, zgodność rodzaju projektu z listą przewidzianą w UZPORR dla danego działania; 5.Zgodność z kryteriami: geograficznym lub demograficznym lub społecznym określonym w ZPORR dla danego działania; 6.Właściwy okres realizacji projektu (uzasadnienie w razie jego przekroczenia); Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS

7.Planowane wydatki (kwalifikowalność wydatków); 8.Źródła finansowania projektu; 9.Znaczący zysk netto dla celów ustalenia wysokości dotacji; 10.Zgodność projektu z programami dotyczącymi badań i rozwoju (np.: progamy badań i rozwoju UE) Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS

II)Kryteria Oceny Merytorycznej i Technicznej – Wniosek podlega ocenie przez Panel Ekspertów i otrzymuje ocenę pozytywną jeśli uzyska co najmniej 60% maksymalnej ilości punktów. Trwałość projektu (środki przeznaczone na utrzymanie budynków i standardów nauki; struktura instytucjonalna, która gwarantuje żywotność projektu w długoletniej perspektywie czasowej). Wpływ projektu na zwiększenie atrakcyjności gospodarczej i inwestycyjnej obszaru objętego projektem oraz stworzenie warunków do wzrostu zatrudnienia Poprawność wskaźników osiągnięcia celów projektu Wykonalność techniczna Wzrost ilości studentów i poprawa jakości nauczania, wykazana we wskaźnikach (np.: wzrost kwalifikacji, ilość osób podejmujących studia doktoranckie)

Ułatwienie dostępu do szkolnictwa wyższego mieszkańcom obszarów wiejskich Zwiększenie udziału/zaangażowania uczelni w realizację międzynarodowych projektów badawczych i dydaktycznych Wykorzystanie dorobku naukowego w gospodarce (tworzenie nowych technologii) Komplementarność z innymi projektami, zwłaszcza realizowanymi w ramach SPO: Rozwój zasobów ludzkich oraz Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw

Punktacja 1-bardzo słabo zgodny 2-słabo zgodny 3-zasadniczo zgodny 4-zdecydowanie spójny Liczba punktów za poszczególne kryterium jest uzależniona od wagi jaka została przypisana danemu kryterium.

Lista załączników Studium wykonalności Ocena oddziaływania na środowisko – raport oddziaływania na środowisko wymagany prawem polskim Dokumenty dotyczące zagospodarowania przestrzennego (zaznacz właściwy podpunkt: a, b, c) a)Kopia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu b) Potwierdzenie zgodności Projektu z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego c) Potwierdzenie lokalizacji inwestycji celu publicznego Kopia pozwolenia na budowę lub zgłoszenia budowy Wyciąg z dokumentacji technicznej (projekt i opis techniczny) Mapy, szkice lokalizacyjne sytuujące projekt Potwierdzenie prawa do dysponowania gruntem lub obiektami – oświadczenie o prawie dysponowania nieruchomością na cele budowlane (oświadczenie inwestora) Oświadczenie Beneficjenta o zabezpieczeniu środków niezbędnych do zrealizowania Projektu, w przypadku instytucji społecznych statut i odpowiednia uchwała organu stanowiącego Poświadczenia o współfinansowaniu Projektu przez instytucje partycypujące finansowo w kosztach Kopia zawartej umowy (porozumienia lub innego dokumentu) określając ej role w realizacji Projektu, wzajemne zobowiązania stron, odpowiedzialność wobec dysponenta środków unijnych

Lista załączników c.d. Bilans za ostatni rok (potwierdzony przez głównego księgowego lub biegłego rewidenta) zgodnie z Ustawą o rachunkowości, w przypadku jednostek samorządu terytorialnego zaświadczenie z RIO Rachunek zysków i strat przynajmniej za ostatni rok (potwierdzony jw.) Oświadczenie Beneficjenta lub instytucji odpowiedzialnej za funkcjonowanie Projektu po jego zakończeniu o zachowaniu celów Projektu zgodnych z wnioskiem aplikacyjnych w ciągu 5 lat od daty decyzji w sprawie dofinansowania ze środków EFRR Wypis z Krajowego Rejestru Sądowego, Ewidencji Działalności Gospodarczej, Rejestru Stowarzyszeń, Fundacji lub innego dokumentu tej rangi Oświadczenie Beneficjenta o możliwości odzyskania podatku VAT Poświadczona kopia dokumentu rejestrowego, świadcząca, iż Beneficjent nie działa w celu osiągania zysku Inne niezbędne załączone dokumenty wymagane prawem polskim lub kategori ą projektu m. in.: W dodatkowej, osobnej tabeli należy wyszczególnić dołączone dokumenty

Regionalny Komitet Sterujący Utworzony jest na podstawie art. 41 ust.1 art.41 ust.2pkt 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (DZ U. Nr 91, poz. 576 z późniejszymi zmianami) Komitet jest ciałem opiniodawczo-doradczym, działającym przy Zarządzie Województwa Komitet uczestniczy w programowaniu i wdrażaniu, realizowanych na poziomie regionalnym, programów wchodzących w zakres Narodowego Planu Rozwoju Regulamin Komitetu przyjmowany jest uchwałą Komitetu na pierwszym jego posiedzeniu. Komitet obraduje w obecności co najmniej połowy członków podstawowego składu, w tym Przewodniczącego lub wyznaczonego przez niego Zastępcy Członkowie Komitetu nie otrzymują wynagrodzenia za udział w pracach Komitetu

Podstawowy skład Komitetu tworzą: a) Przewodniczący Komitetu – Marszałek Województwa lub wyznaczony przez Marszałka przedstawiciel Zarządu Województwa, Zastępca Przewodniczącego Komitetu – Wojewoda lub osoba przez niego wyznaczona, c) Zastępca Przewodniczącego Komitetu – członek Zarządu Województwa ds. polityki regionalnej przedstawiciele Instytucji Zarządzającej Zintegrowanym Programem Operacyjnym Rozwoju Regionalnego (ZPORR) – Ministerstwa Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej, e) przedstawiciele Zarządu Województwa, f) przedstawiciele samorządów powiatowych, g) przedstawiciele samorządów gminnych, h) przedstawiciele organizacji pracodawców, przedstawiciele związków zawodowych, j) przedstawiciele organizacji pozarządowych w tym organizacje pożytku publicznego k) przedstawiciele innych instytucji mających znaczenie dla rozwoju regionu. Członkowie Komitetu wyznaczeni przez Instytucje mające swych przedstawicieli w Komitecie powoływani są decyzją Marszałka.

1. Komitet podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym przy obecności co najmniej połowy podstawowego składu Komitetu. 2. Uchwały Komitetu dotyczą: a) rekomendacji Zarządowi Województwa listy wniosków o dofinansowanie, b ) Ramowych Planów dla wybranych działań ZPORR zawierających formy wsparcia istotne z punktu widzenia strategii rozwoju województwa.